V poslední době se zde ještě objevily dva příspěvky, které se týkají akcií Tatry a. s. Myslím, že na ně srozumitelně reagoval Kebab.
Připojuji odkaz, který naznačuje souvislost s nepřátelským převzetím Tatry a ztrátou hodnoty Vašich akcií.
V poslední době se zde ještě objevily dva příspěvky, které se týkají akcií Tatry a. s. Myslím, že na ně srozumitelně reagoval Kebab.
Připojuji odkaz, který naznačuje souvislost s nepřátelským převzetím Tatry a ztrátou hodnoty Vašich akcií.
Ano, bohužel to tak zatím vypadá, že jsme o své akcie přišli. V této diskusi je níže uvedena adresa Společenství, kde je možné se registrovat. Zájemcům posíláme informace, jak se vyvíjí naše kauza.
Také zdravím. ČNB má dohled nad kapitálovým trhem, to je pravda. Podali jsme ale trestní oznámení, resp. žádost o přezkum předchozího trestního oznámení, ale státní zastupitelství případ odložilo, resp. je projednávaná ještě jedna nebo dvě zbývající části. Nevíme, jakou to má šanci v tom právním bludišti. Obávám se, že by nám ČNB v naší situaci nepomohla. Pokud ale máš nápad, jak postupovat, tak nám postiženým dej vědět. Stejně jsi jeden z nás. Díky za případný podnět.
Dobrý den,
dnes jsem Vám odeslal mail s informací na adresu dv.hory@seznam.cz. Zdravím, HF
Ahoj Kebabe, docela rád jsem s tebou diskutoval na chatu k akcii Tatry a. s. Sděloval jsi názory, se kterými jsem souhlasil a byly přínosné. Soudím, že tady na tomhle diskusním fóru to máš o hodně těžší. Chci tě proto podpořit a některým zde publikujícím vášnivcům sdělit, že na Tatře byly tvé příspěvky vnímány pozitivně (nejen mou maličkostí). Pravda, minoritáři Tatry zatím dopadají a asi i dopadnou bledě, ale to vůbec nesouvisí s věcnou správností tvých příspěvků na tatrováckém chatu.
Tak se mi nějak záhadně zmršil předminulý text právě v části týkající se URL adresy, přestože jsem jej asi 2x kontroloval a shledal v pořádku. Adresa společenství je samozřejmě: www.sousede.cz/minoritni-akcionari-tatry-a-s
Je zajímavé, že se diskusní příspěvky publikované na www.akcie.cz zobrazují také na pravednes.cz. Viz pravednes.cz/search.page?q=Tatra
Dnes jsem zveřejnil na www.akcie.cz (záložka "Diskuse") web minoritních akcionářů Tatry a. s.: www.sousede.cz/minoritni-akcionari-tatry-a-s (vzhl ... k tomu, že se již registrovali další členové, nebudu podobu webu měnit. Zatím se zdá, že web je funkční a pro potřebu registrace dalších členů postačuje).
Doufám, že naše iniciativa přitáhne další nespokojené minoritáře a přinese nějaké iniciativní návrhy, co bychom měli podniknout.
Omlouvám se, nějak se mi to nedaří dotáhnout tak, aby to vypadalo jako na AAA auto - www.sousede.cz/-vizitka-spolecenstva-Sdruzeni-mino ...
Nevím, jak dořešit registraci dalších členů na www.sousede.cz/minoritni-akcionari-tatry-a-s
Ještě se na to budu muset podívat, případně to zkuste někdo další.
Sotva jsem zveřejnil informaci o založení společenstva, tak zjišťuji, že se mi z nějakého důvodu nezobrazuje tlačítko pro vstup dalších členů. Nevím, kde se stala chyba.
Zdravím,
pokusil jsem se vytvořit stránky společenstva minoritních akcionářů Tatry a. s., jak jsem tady o tom před časem diskutoval s Kebabem. Nejsem ale expert, tak se předem omlouvám za výsledek (zatím se toho ale nikdo jiný nechopil). Mrkněte se na to a dejte mi vědět, jak stránku případně upravit. Zkuste se také ev. zaregistrovat a dle svých možností společenstvo propagujte (zejména lidi s právním vzděláním jsou vítáni). Zkuste také případně informaci (s odkazem) uplatnit na dalších (např. investičních) webech, kde by se mohli najít minoritních akcionáři Tatry a. s., kteří nechtějí hodit flintu do žita (Kostolany může třeba uplatnit znalost slovenského prostředí). Závěrem ještě pro jistotu znovu připomenu - je to jen první nesmělý začátek, časem se může stránka upravit dle aktálních nápadů a potřeb (vstup je bez hesla).
Jasně, nejsme ve sporu. Za pokus to stojí.
Pokusím se (budu mít dovolenou, tak někdy za týden, až zjistím, jak se to dělá). Jsem ale skeptický, není nás moc, kdo cítí v exekuci Tatry podraz na minoritních akcionářích. Je to vidět z četnosti diskusních příspěvků na tomto fóru.
Díky za informaci. Na O2 a Áčkách byli tedy chytřejší a pohotovější, než my na Tatře. Nevím, kolik lidí by mělo zájem se dát dohromady a hájit svůj zájem. V poslední době tenhle zájem tady v diskusi projevilo jen několik lidí. Spíš jsem spoléhal na aktivitu některého z větších akcionářů Tatry a. s. Pořád se divím, že se kolem Tatry nic moc nedělo a exekuce proběhla tak hladce. Je-li někdo takový, nechť svůj zájem deklaruje na tomto diskusním fóru. Já se hlásím. Podle počtu zájemců by pak mělo smysl založit sdružení, jehož příklad uvádíš.
https://www.postaonline.cz/trackandtrace/-/zasilka/cislo?parcelNumbers=RR509496824CZ
Díky za doporučení. Zadal jsem číslo podacího lístku. Vyjela mi informace pod výše uvedeným odkazem. Vypadá to tedy, že můj dopis byl doručen hned následující den po odeslání. Nicméně odpověď jsem žádnou nedostal.
Dík za Tvoji reakci. Uvidíme, kolik lidí se ještě ozve a co budou navrhovat.
Zítra uplyne jeden měsíc, od odeslání doporučeného dopisu pana Seidlovi, v němž jsem jej žádal o konzultaci k převzetí Tatry a. s. nynějšími vlastníky (dopis jsem předem zveřejnil na tomto diskusním fóru). Odpověď na dopis jsem nedostal. Po odeslání dopisu jsem si dodatečně uvědomil, že jsem jej měl poslat pro jistotu také s dodejkou (podací lístek mám), která by mohla potvrdit, zda adresát dopis převzal nebo ne. Nicméně v dopise jsem uvedl jak svou mailovou adresu, tak i telefon. Pokud dopis byl doručen do správných rukou (adresu jsem vybral dle doporučení Kebaba), tak patrně bylo snadné zaslat alespoň stručnou reakci. Nestalo se tak.
Nevím, zda se někdo pokusil zjistit, zda má pan Seidl zřízenou datovou schránku a poslal dopis do ní. Je to garantovaný způsob doručení.
Jak máme pokračovat dál? Poslat ještě jednou doporučený dopis, tentokráte s dodejkou? Napadá někoho jiná možnost kontaktu pana Seidla nebo ev. dalších akcionářů Tatry a. s.?
Asi jste si všimli, že se objevily články uvádějící pochybnosti o čistotě obchodních transakcí společnosti Excalibur Army s Armádou ČR. Případ Tatry a. s. s tímto případem nepochybně přímo nesouvisí (kromě toho, že Excalibur Army je nyní většinovým vlastníkem Tatry Trucks a. s.) Je nás však dost, kteří máme pochybnosti o regulérnosti převzetí a vypořádání majetku Tatry a. s. Pochybnosti uvedený případ Excaliburu dále zesiluje (Lidovky 4. 3. 2015 - Úder na zbrojařské impérium Excalibur , dhi.newton.cz/softec/clanek.asp?ID=10056067&HI ...) . Management firmy prostě umí v těchto případech chodit, není pro ně problém se vypořádat s minoritními akcionáři Tatry a. s. tak, jak jsme to zažili. Pokud samozřejmě nenajdeme nějaký způsob obrany.
Jak situaci vidíte? Jak budeme postupovat dál? Díky za Vaše názory.
A nebylo to s Tatrou podobné?
euro.e15.cz/archiv/odebrani-vylitovy-proverky-souv ...
(viz v článku zmínku o společnosti Excalibur a její podezřele levné nákupy)
Dnes na Patrii (15:47) | Tatra podepsala memorandum o dodávkách do Indie. (ČTK) |
Včera později odpoledne jsem odeslal doporučený dopis panu Seidlovi s uvedením svých kontaktních údajů (včetně e-mailové adresy a telefonu) ve znění, které jsem zde zveřejnil. Podací lístek mám uschovaný. Pokud by si někdo přál, abych odeslání dopisu doložil, mohu mu poslat sken podacího lístku mailem. Teď asi můžeme jen čekat. Pokud budu mít od pana Seidla nějakou informaci a souhlas s uveřejněním na tomto diskusním fóru, tak to neprodleně učiním. Pokud zhruba do měsíce nanastane ze strany osloveného nějaká reakce, tak zde rovněž podám informaci o této skutečnosti.
Nicméně bych považoval za užitečné, jestli skutečně někdo využívá datovou schránku, aby zkusil poslat ještě jeden trochu modifikovaný dopis panu Seidlovi do datové schránky.
Mimochodem, napadlo mě, že nejlepší způsob doručení by asi byl do datové schránky pana Seidla (je vysoce pravděpodobné, že ji má zřízenou). Já bohužel datovou schránku nemám a nevyužívám informační systém datových schránek. Kdyby někdo, kdo čte tuto diskusi, datovou schránku měl a převzal připravený koncept dopisu k odeslání, bylo by to vyřešené. Je někdo takový?
Zjistil jsem u sebe s pobavením jeden nedostatek ve znalostech. Už řadu let komunikuji pouze elektronicky. Dopis panu Seidlovi hodlám poslat v papírové podobě na adresu doporučenou Kebabem dle výpisu z Obchodního rejstříku. Ale teď nevím, jestli obyčejně nebo doporučeně. Doporučený dopis se chodí vyzvednout na poštu. Myslíte, že si miliardář půjde pro můj/náš dopis na poštu? Má nějaký sekretariát s plnou mocí pro vyzvednutí korespondence? Nemám psaní poslat raději obyčeně? Díky za radu (zatím spíš preferuji doporučenou listovní zásilku).
OK. Díky za povzbuzení. Každopádně jsem rozhodnutý dopis panu Seidlovi poslat. Pak, dostanu-li odpověď s jeho souhlasem ke zveřejnění, dám vědět, co jsem zjistil.
Raději to nebudu odkládat. Koncept jsem narychlo zformuloval takhle (dole v uvozovkách). Jak jej upravíme? Dejte mi vědět. Děkuji.
„Vážený pane,
dovolil jsem si zaslat Vám tento dopis jednak jako minoritní akcionář Tatry a. s. , jednak píšu z podnětu vzešlého z internetové diskuse drobných akcionářů (a sympatizantů) k akcii na www.kurzy.cz/akcie-cr/nazory/A-V-T-92-O-1-TP-A/. Z diskuse vyplývá, že máme výhrady k jednání majoritních akcionářů podniku Tatra a. s. při hájení našich zájmů, k postupu exekuce výrobní továrny Tatry a zejména k ocenění společnosti v průběhu tohoto procesu. Ukazuje se například, že do této ceny se nepromítlo několik obchodních případů, které novému vlastníkovi přinesly profit a měly být podle všeho s ohledem na stadium rozjednání zakázek připsány na stranu aktiv předešlých majitelů (prodej vozidel do Saúdské Arábie, cena licence na výrobu vozidel v Číně, cena značky Tatra, možná i pokročilá fáze veřejné zakázky na dodávku vozidel kanadské armádě - informace byly čerpány z médií). Cena byť i jen části těchto zakázek výrazně převyšuje dlužnou částku, pro kterou byla Tatra a. s. vystavena exekuci továrny. Nemůžeme samozřejmě a priori vyloučit (ale ani potvrdit), že předchozí vedení a nově etablovaní majitelé jednali ve shodě na úkor drobných akcionářů.
Je známo, že jste se jako jeden z výrazných menšinových akcionářů pokusil popisovaný negativní vývoj zvrátit. Oceňujeme to a děkujeme. Jako menšinoví akcionáři bohužel cítíme, že jsme se včas neaktivizovali a nehájili své majetkové podíly před znehodnocením. Jsme přesvědčeni, že celý proces exekuce tak měl proběhnout, aby nedošlo z naší strany k nějaké koordinované obraně. V situaci, kdy se nedalo organizačně zvládnout operativní svolání valné hromady z iniciativy drobných akcionářů, nepřekvapuje, že měla celá exekuce relativně hladký průběh s minimálním kapitálovým vstupem nových majitelů, resp. přechodného majitele, neboť následně došlo k majetkovému převodu na nynější vlastníky. Ukazuje se, že i nyní případná koordinace dalších kroků, je-li jaká právní možnost, není pro drobné akcionáře snadná. Vzhledem k Vašemu výraznému akciovému podílu oproti našim podstatně menším účastím jsme se proto odhodlali požádat Vás o konzultaci v otázce dalšího případného postupu nebo o vyslovení verdiktu k současné situaci minoritních akcionářů Tatry a. s. vycházejícího z Vašich dosavadních zkušeností, které jste udělal během prohlášení insolvence a exekuce Tatry.
Děkuji Vám za odpověď i za další drobné akcionáře a zároveň prosím o souhlas s postoupením Vašeho případného vyjádření také účastníkům shora uvedené internetové diskuse.
S přáním všeho dobrého
Moje kontaktní údaje:“
Dobrá poznámka, díky. Bylo by fajn, kdyby se Kebab zapojil. Ale pokusím se něco napsat dle jeho doporučení. Bude to ale čirá amatérština, jen se nechci vyhnout Kebabovu popíchnutí. Podle toho, jak koncept stihnu, tak jej tady zveřejním k připomínkám. Nebudu se zlobit, když mě někdo s dopisem předejde. Po připomínkách bych dopis odeslal a uvidíme, jaký bude výsledek. Zatím se mějme hezky.
Ano, souhlasím s Tebou. Bylo by fajn, kdyby někdo, kdo má kontakt alespoň na p. Seidla, se jej pokusil oslovit a zeptal se jej na jeho mínění o dalším případném postupu. K databázi akcionářů Tatry a. s. se asi nelze dostat. Postup, který navrhuješ, je v tuto chvíli ale asi jediný možný.
Vypadá to, že diskuse ustala a z nějaké aktivity nic nebude. Vím, není to jednoduché.
OK, ať tedy někdo, kdo má jeho kontaktní údaje, zjistí názor pana Seidla na případný postup nebo zda již něco v kauze Tatra a. s. podniká. Kdosi se tu již v minulosti zmiňoval, že pan Seidl údajně na VH plánoval podání žaloby na vedení Tatry a. s. Třeba se skutečně něco děje a nevíme o tom. Z mého pohledu by to byla sympatická aktivita.
Kontaktování pana Seidla by bylo užitečné. Obávám se ale, že Kebab sice sděluje drsné skutečnosti, ale dávám mu postupně za pravdu - je prakticky nemožné dostat se k relevantním dokladům, které by exaktně dokládaly celou kauzu Tatry a. s. a které by byly použitelné v soudním řízení. Výsledek případných soudních řízení považuji za více než nejistý a náklady s tím spojené za značné. Dát dohromady minoritní akcionáře bude složité a vybrat od nich peníze na soudní řízení ještě mnohem složitější. Pan Seidl je ovšem jiná váhová kategorie, než ostatní minoritní akcionáři. Takže má-li kdo možnost spojit se s ním, nechť to udělá a zjistí co a jak. Díky předem.
Takových je nás víc, každý nemůže být právník. První problém skutečně spočívá v tom, jak se jako drobasové dát dohromady. S tím se při exekuci počítalo, že domluva větší skupiny minoritářů nebude snadná a určitě byl záměr ji eliminovat.
Jak už jsem napsal, nejsem právník. Podle mě by stálo za pokus právní cestou prokázat, že byli drobní akcionáři celým procesem exekuce poškozeni, protože se např. do odhadnuté vstupní ceny před dražbou fabriky nepromítla známá fakta, tj. cena licence chystané k prodeji do Číny, prodej aut Saudům, rozjetá zakázka v Kanadě nebo např. cena značky Tatra. Ukvaltovanou a manipulantskou exekuci chápu jako podraz na drobasech. Nepočítám, že by se fabrika vrátila zpět Tatře a. s., ale nějaká kompenzace jejím drobasům by měla být. Třeba např. i nějakou formou minoritního podílu, který by v rámci vyrovnání s drobasy pustili současní vlastníci. Je to samozřejmě jen momentální spekulace, kterou reaguji na Tvůj příspěvek, Kebabe. Nedělám si nárok na kvalifikované (právní) posouzení. Když vidím tu pasivitu na straně minoritních akcionářů Tatry a. s., tak ztrácím naději na jakoukoliv reakci z jejich strany. Není to případ, kdy by mohl uspět jeden drobas, tak jak se o to statečně pokoušel mucha. Mělo by se postupovat společně a koordinovaně. Jenomže jak to organizačně připravit? Adresář drobasů drží asi dosud Adams a spol.
Netušiš, jak to bylo s další plánovanou VH? Mám zato, že se snad plánovala ještě jedna VH. VH by určitě poskytla platformu pro společný postup drobasů. Právě proto se ale možná neuskutečnila.
Pořád je mi divné, že to nikoho nepálí. Proč? Když procházím diskusi z poslední doby, tak vidím jen několik diskutujících (Tebe, Kebaba, achjo a sebe).
Prostě pletichy. Myslím, že na takové praktiky náš právní řád pamatuje a umožňuje se jim bránit. Nebudu už nic dalšího dodávat, to podstatné jsi popsal.
Nevím, jestli by ta protižaloba na drobase byla v zájmu protistrany. Asi by se špatně dokazovalo, že se licence Číňanům, prodej aut do SA nebo rozjetá zakázka na vojenská auta do Kanady promítla do těch zhruba 176 mil., na které byla Tatra oceněna v průběhu exekuce.
Ano, drobasové se dopustili chyb, o kterých píšeš. Také je mi divné, že exekuce proběhla celkem v tichosti. Neregistroval jsem nějaké protesty nebo soudní napadení celého procesu, byť bylo zřejmé, že se jedná o účelově manipulované jednání (myslím, že nemá smysl se vracet a znovu popisovat průběh exekuce). To se s tím drobný akcionáři tak automaticky smířili? Možná je to skutečně tím, že si řada lidí myslí, jak píšeš, že jsou stále akcionáři fabriky. Na druhou stranu se mi nechce jen tak hodit flintu do žita. Nenašlo by se přece jen pár tvrdohlavých, kteří by si najali nějakého solidního právníka s odvoláním na nově zjištěné skutečnosti, o kterých psal níže mucha a já?
Taky nejsem právník. Připouštím, že dobrou radu k dispozici nemám. Nešlo by nějak kontaktovat některého z větších minoritářů a zkusit s nimi domluvit případný další postup (např. p. Seidl)? Je mi divné, že je ticho po pěšině a posledně jmenovaný nebo ten dobrodruh Rishi vůbec nereagovali a nebrali se o svůj majetek, resp. torzo majetku. Nevím, zda v jejich případě nedošlo k nějaké dohodě o vyrovnání bokem. Je to fakt trochu po dešti, jak tvrdí Kebab. Snad by se ale ještě dalo něco dělat a odvolat se na skutečnosti nově vyšlé najevo (prodej licence do Číny, zakázky do SA, vojenská vozidla do Kanady = vše dojednané nebo rozehrané před exekucí). Na kvalifikované posouzení je třeba právník. Dobrý komerční právník. Protistrana je silná. Jsem také "postižený", rád bych se dal s někým dohromady ke společnému postupu.
Také souhlasím. Pořád pátrám po nějakých informacích, zda někdo vede nějakou soudní při. Zatím jsem ale na nic nenarazil. Jestli někdo objeví zprávu tohoto druhu, nechť ji zde prosím poublikuje. Pořád nechci věřit tomu, že by se drobní akcionáři Tatry a. s. nechali tak jednoduše oholit.
Máš pravdu, veřejně oznámenou informaci o nějakém soudním řízení jsem také nezaregistroval. Jenom si vzpomínám, že tady před nějakým časem psal "mucha" o své aktivitě a při té příležitosti se zmínil, že bylo patrně zahájeno více soudních řízení.Myslím, že by se to mělo dát vyhledat v této diskusi. Nic tam ale upřesněno nebylo, žádný odkaz na veřejný zdroj informací.
Zdá se, že soudní tahanice někdy mají smysl. Bude to tak i v případě minoritních akcionářů Tatry a. s.?
Je tu teď celkem pochopitelné ticho po pěšině. Přesto se obracím s prosbou zejména na ty, kteří se odhodlali vést soudní spor v připadě nepřátelského převzetí Tatry a. s. (jako třeba "mucha"), zda by mohli případně na tomto fóru publikovat nějaké nové informace (pokud nějaké budou mít). Byli jsme svědky přece jen poměrně jasných nečistot maskovaných mediálních propagandou nových "zachránců" Tatry (jako v článku z Práva, na který jsem odkázal v předchozím příspěvku) a protiakce jsou žádoucí. Všem statečným, kteří se soudní cestou postavili proti nepřátelskému převzetí (používám termín, který myslím jako první správně použil Kebab), resp. proti bývalému vedení Tatry a. s., přeji úspěch.
Tak ten prodej licence Tatry do Číny není za stovky milionů, jak se původně psalo, ale za zhruba 3 miliardy, jak se píše v tomto článku (na konci):
euro.e15.cz/archiv/cesko-cinsky-byznys-ma-sanci-je ...
Na tohle určitě nikdo při exekuci Tatry a. s. zřetel nebral.
Odkud chtěli brát ty peníze na úplatky? Z Tatry nebo měli Indové (zejména Rishi) svůj vlastní fond? zpravy.aktualne.cz/ekonomika/indie-obvinila-v-kauz ...
Taky bych řekl, že by trestní oznámení nebylo na škodu. Chtělo by to ale asi nějaké právní zastupování, pokud jsou ještě nějaké šance, a také organizovaný postup poškozených. Jak to ale organizačně zvládnout? Je docela možné, že odklad poslední VH měl mj. zabránit tomu, aby se dali poškození akcionáři organizačně dohromady a podnikli nějaké koordinované kroky.
Burza Prime 09:47 | ||
Název | Kurz | Změna |
---|---|---|
COLT(CZG) | 679.00 | +0.44% |
ČEZ | 885.00 | -4.48% |
ERSTE | 1 095.00 | +0.32% |
GEN(NORTON) | 565.00 | 0.00% |
GEVORKYAN | 254.01 | +0.00% |
KB | 774.00 | +0.39% |
KOFOLA | 304.00 | 0.00% |
MONETA | 100.00 | 0.00% |
PHOTON | 43.95 | 0.00% |
PILULKA | 126.76 | +1.41% |
PM | 15 420.00 | +0.52% |
PRIMOCO | 907.54 | -0.27% |
VIG | 735.00 | +0.55% |
Kurzy měn | |
Kurzovní lístek ČNB pro 26.06.2024 | |
USD americký dolar | 23.296
![]() |
AUD australský dolar | 15.508
![]() |
GBP britská libra | 29.481
![]() |
BGN bulharský lev | 12.728
![]() |
EUR euro | 24.895
![]() |
HUF maďarský forint | 6.275
![]() |
NOK norská koruna | 2.185
![]() |
PLN polský zlotý | 5.778
![]() |
CHF švýcarský frank | 25.985
![]() |
TRY turecká lira | 70.748
![]() |
Komodity online | ||
Ropa | 84.44 USD | 09:26
|
Zlato | 2302.11 USD | 09:26
|
Stříbro | 28.77 USD | 09:26
|
Káva | 224.25 USD | 09:26
|
Cukr | 19.54 USD | 09:26
|
Bavlna | 74.87 USD | 09:26
|