Příspěvky nebo odpovědi uživatele mrchodrap









Příspěvky nebo odpovědi uživatele mrchodrap. Výpis příspěvků 1 až 50 (1216)


Téma: Akcie NWR
určitě přečíst (4) 19.07.13 10:02  mrchodrap  (159030)

Prodeje a ceny v 2Q a ceny pro 3Q

Koukam na info o cenach a objemech za 2Q a hlavne na ceny pro 3Q.

Za 2Q se to da srchnout tak, ze je prakticky stejne jako v 1Q, jen prodali cca. 400 tisic tun velmi nekvalitniho energetickeho uhli za cenu tak kolem 25 EUR / t. Cim ziskali navic asi 10 mil EUR - cekal bych celkove trzby nekde kolem 250 mil EUR. Naklady asi budou lehce nizsi nez v 1Q, ale ne o moc, takze celkovy vysledek bude tak -50 az -60 mil EUR. Cili dalsi ztrata cca. 20-25 centu na akcii. Ale to snad vetsina lidi cekala.

Trochu horsi zprava je ohledne cen za 3Q a objemech za rok. 92 eur za tunu koksovatelneho uhli na 3Q je teda dalsi hrebik do rakve. Selske pocty rikaji, ze tim prijdou o cca. 11 mil EUR ctvrtletne vuci planu (ten byl na 103 eur za tunu). Navic objemy taky potichu snizili. Externi prodeje na 9 mil (z 9.5 mil) s tim, ze tech 0.5 mil uz bude ze zasob (ketre jsou asi dost nekvalitni). A prodeje koksu z 700 tis tun na 600 tis tun (cca 24 mil EUR minus za rok vuci planu).

Jak to tak pocitam, tak si asi pojedou maxilane ty trzby 250 mil EUR ctvrtletne, pokud teda uhli jeste nepujde dolu. S naklady asi budou neco delat, ale nevim, kdy se to projevi, a hlavne zas tak velky prostor tam neni.

Takze letos ztrata celkem tak 200 - 250 mil EUR (cca. 1 eur na akcii). Pristi rok lehce mensi. Ale hlavni partie se asi hraje na cashi. Pokud o nej prijdou, coz je stale vlemi pravdepodobne (meli uz jen 200 mil EUR), tak skonci nadobro.

 

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (4)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie NWR
přečíst (4) 19.06.13 13:32  mrchodrap  (159030)

Poslední možnost koupit pod 40 přichází :-)

Tak pozitivní zpráva to je. Nicméně to moc nemění na tom, že NWR potřebuje nutně, aby se ceny uhlí vzpamatovaly. A to je zatím jen zbožné přání těch, co jsou long.

Nákladová stránka je samosebou důležitá, ale i když ušetří 10% na platech, tak to udělá nějakých 10 mil EUR za čtvrtletí. To odpovídá tak 3-4% prodejů, čili pokud by začali prodávat uhlí o 3-4% dráže, tak nemusí snižovat platy. Bohužel pro NWR, ceny uhlí dál klesají, takže snižování platů jen zmenší ztrátu. Nevěřím moc tomu, že budou ve druhém pololetí v provozním zisku, čistě z důvodu toho, že nevidím jediný důvod, proč by se měla cena uhlí nějak vzpamatovat.

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie NWR
určitě přečíst (3) 12.06.13 14:22  mrchodrap  (159030)

Fio analýza - vysoká kvalita :))

Jen tak zběžně koukám na analýzu NWR od Fio.

Jako metodu tam používají DCF. No a mají tam opravdu zajímavý čísla. Za rok 2013 jim tam vychází cash flow -62 mil EUR. Navíc je to chyba, protože když si člověk sečte ty čtyři čísla, tak mu vyjde -32.9 EUR (tomu odpovídá i diskontovaná hodnota -32.7 mil EUR). To mě přijde torchu úsměvné, když jen za 1Q přišli o 74 mil EUR cashe - nevím ,kde vezmou těch 40 mil. EUR do konce roku, když je čeká jedno horší čtvrtletí ze druhým.

Jedna ze zvláštních věcí je, že EBIT očišťují o daň, i když je EBIT záporný. Čili jako by jim jako vláda dala 20% ztráty v cashi? :)

 

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie NWR
přečíst (1) 31.05.13 17:43  mrchodrap  (159030)

Už jsem tu dlouho nebyl.

2Q2013 bude špatný tak jako tak, s tím už nic moc neudělají. Už při výsledcích za 1Q reportovali ceny na druhý kvartál a nebyla to žádná hitparáda. Můj odhad jsou lehce vyšší tržby (nepočítám prodej OKK, pokud to stihnou do konce kvartálu) o 10-20 mil EUR, v lepším případě, a jen lehce nižší náklady. Čili ztráta bude stále 40-60 mil EUR.

NWR ještě přežije pár čtvrtletí, to je jasný. Problém je ale ta vzdálenější budoucnost. Já nevidím jediný důvod, proč by se ceny uhlí měly v blízké budoucnosti nějak zotavit. Evropa je více než méně stále v recesi a i kdyby se třeba rozjelo USA, tak ten pozitivní efekt na Evropu bude malý nebo minimálně pozvolný. A jediné, co může NWR zachránit jsou vyšší ceny uhlí. Takový je prostě jejich business model.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie NWR
přečíst (8) 31.05.13 12:26  mrchodrap  (159030)

Už jsem tu dlouho nebyl.

Ale občas si tu a tam neco alespoň přečtu. Přeci jenom už sazím spíše na zahraniční akcie. No ale dnes přidám jeden malý příspěvek k NWR.

Většinou jsem byl dost pozitivní na NWR (teda nebyl jsem tak blbej koupit při IPO). Ale před několika lety jsem udělal jeden ze svých nejlepších obchodů a koupil docela slušnou nálož NWR, když stálo 60 Kč a za pár týdnů prodával kolem 120 Kč. No kdybych počkal ještě pár let, měl bych vyděláno ještě víc, ale na kdyby se nehraje, že :)

Nicméně, teď je situace dost jiná. Jak jsem viděl NWR pod 50, hned jsem si sice sedl a  udělal analýzu, ale vyšlo mi, že jsou ve velkých problémech a hlavně, nevidím světlo na konci tunelu. Hlavní problém pro NWR je samozřejmě težba břidličných plynů v USA. Rozjelo se to tam opravdu ve velkém (na rozdíl od Evropy), ale vliv na ceny uhlí se rychle přelil právě i do Evropy. Nejhorší na tom je, že v USA nepřestanou težit plyn z břidlic v nejbližší době. NWR má vysoké fixní náklady (spotřeba materiálu a energií, služby a mzdové náklady dávají bez ohledu na tržby prakticky vždy minimálně 270 mil. EUR), se kterými se bude težko něco dělat. Při současných tržbách kolem 240 mil. EUR jsou ve ztrátě ještě před odpisy (ty jsou přes 40 mil EUR) a hlavně před úroky z dluhu.

A hlavně má vysoké hotovostní náklady na těžbu (86 EUR/t) vůči valné části konkurence a o tu hotovost hodně rychle přichází. Za poslední půlrok přišli o 240 mil EUR - na konci března pak měli už jen necelých 200 mil EUR. I přes prodej OKK a příapdně něčeho dalšího (říkají že tím získají 100 mil EUR), jim cash vydrží tak rok, možná rok a půl. Težko se do té doby něco změní, co se týče přebytku uhlí v USA.

Podle mě se teď hraje o přežití NWR a já o něm začínám dost pochybovat. Banky jim už moc nepůjčí a ani občas zmiňovaný nápad s další emisí mě nepřipadá jako moc reálný.

 

Dosavadní doporučení: přečíst (8)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie FORTUNA
spíše nečíst (5) 31.05.11 15:15  mrchodrap  (144332)

Kdy začne korekce??

Uz jsem na kurzy.cz dlouho nepsal, preci jenom jsem presedlal do zahranici. Ale kdyz vidim tu cenu Fortuny, nestacim se divit. Azore, souhlasim s Tebou, ze to je teda mega-adrenalinova akcie. Do tech ja uz ted nechodim. Nicmene, kdyz ji analyzuju, nevidim moc prostor nahoru. Myslim, ze i kdyby Sazka padla, tak nove loterii bude hrozne dlouho trvat nez zaujme alespon podobnou masu lidi jako Sportka. Navic tam bude vic rybaru v tomhle rybniku, takze uz to nebude takovej vejvar jako Sportka. Dale si myslim, ze i pres vsechny mozny pokusy Husaka prihrat Sazku Pente, to tak na 80-90% dostane duo Kellner-Komarek. Posledni dny tomu davaji zapravdu. Ale jak rikas, ty procenta strilim vyslovene od boku, po tom, co ctu v novinach. Pridavam k tomu jen zkusenost, ze Kellner je preci jenom ostrilenejsi chlapik nez soudruh Husak.

Jedina vec, ve ktere s Tebou nesouhlasim je hodnota Fortuny pred problemy Sazky. Byla podle mne jasne nafouknuta - jako vetsina ceskych IPO (ale je treba priznat, ze nejen ceskych). Navic je tu vcelku velek riziko spojene s prechodem na net. I kdyby se to Fortune povedlo, tak bude daleko jednodusi pro zakazniky odejit a sazet u nekoho jineho, nez kdyz chodis do kamenny provozovny. Muj osobni odhad ceny Fortuny pri IPO byl nekde kolem 50-70 Kc. A ani problemy Sazky ji moc nezvedly.

Sportu zdar :)


Dosavadní doporučení: spíše nečíst (5)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 01.04.11 13:17  mrchodrap  (146376)

Výroční zpráva a nerozdělený zisk

Jen mě tak napada ještě k tomu nerozdelenemu zisku, že by mohli přesunout prachy z dalších fondu a pak to vyplatit jako zisk z minulých let. Podobně jako Telecom před rokem nebo dvěma. Ale nemám teď přístup k výsledkům.


Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 29.03.11 12:58  mrchodrap  (144332)

Divi a zdanění

No nevim, dividenda se dani u zdroje. Navic ta vyplata pravne probehne letos.

Stajne logika by znamenala, ze kdyby se snizovala dan ze mzdy, tak bych si z banky vybral plat az v lednu a platil nizsi dane :)


Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie FORTUNA
přečíst (3) 24.11.10 14:20  mrchodrap  (144506)

upis Fortuna

Nejak moc veris tomu, ze loterie bude velkej vejvar. Zabehla SAZKA ma z loterii cca 1mld zisk. Az nastoupi konkurence, tak se to snizi. Neco se prelije k Fortune, ale nez se nova loterie zabehne (zda vubec - uz tu bylo X loterie a prd z toho), tak to bude trvat x let. A zisky nebudou ani v radu stovek milionu. Rekl bych, ze tak mozna par desitek milionu. A samozrejme reklama bude stat majland. Jen nafouknuta story kvuli IPO.


Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie FORTUNA
určitě přečíst (1) 24.11.10 14:15  mrchodrap  (144506)

Fortuna

No me vychazelo trochu vic, ale je pravda, ze tam samozrejme dulezitou roli hraje pozadovana vynosnost. Pokud ji maji lidi vyssi (treba ted v dobe krize je equity preimum vyssi) tak jde cena dolu. No uvidime. NWR jsem kupoval za 60 a myslim, ze to byla dobra cena. Prodal jsem bohuzel o dost niz nez je ted, ale i tak s mega ziskem. Fortunu bych asi za 20-30 nakoupil. No ale je jeste dost casu :)


Dosavadní doporučení: určitě přečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie FORTUNA
přečíst (1) 19.11.10 17:45  mrchodrap  (144442)

Kde bude nakupovat Penta s Horáčkem

Tak samozrejme, ze IPO je casto jeden velky "vo-jeb" retailu. Tesne pred IPO se nafoukne zisk a pridaji se super vyhlidky a hura na burzu. Jediny slusny business plan, ktery pri IPO koupim je expanze. Ale plus musi byt slusne ohodnoceno. Delal jsem si analyzy na Fortunu a tem 100 CZK jsem se smal. Osobne vidim hodnotu firmy tak na 60 a to jeste Buh vi, jak dopadne "presun" na internet, ktery bude dost zasadni a bude probihat postupne. O expanzi se tu neda mluvit. Trh je presicen a jedina sance je internet a tam je hodne jinych zraloku.

Jedine slusne IPO v posledni dobe byl Pegas, ale prodaval se predrazene. Nicmene ta firma je vice mene cista a snazi se expandovat, ikdyz ten trh je dost slozitej.

NWR by se uz asi dalo pocitat snad jen mezi ty ne-uplne-kompletni vojeb. Ale tam uz smrdelo hodne veci. Vytazeni cashe tesne pred upisem. Casovani IPO pri predrazenyh cenach uhli atp. Snad jedine expanzi bych tam jeste veril (taky ji ted delaj).

AAA, ECM, ORCO - to je uz uplne jina story. Tam slo hlavne o to, nejak prodat alespon cast businessu naivkum.


Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie FORTUNA
určitě přečíst (4) 11.11.10 14:24  mrchodrap  (144332)

DIVI

Mas tam jednu zasadni chybu - z tech prachu za upsani 18.2 milionu akcii slo do firmy jen cca 10%. Skoro 90% slo do kapsi Pente jelikoz ta prodavala svejch 16.2 milionu akcii. Jen 2 miliony byly nove vydany. Takze tam neni 1.9 miliadry ale sotva 200 milonu a navic se jeste musela zaplatit investicni banka (to bejva standardne 7%), tak buh vi, zda to neslo z tech 200 mega :-))

Jinak mam nejak probelm verit tomu, ze Fortuna bude delat zist 6-9 korun v pristich letech. Na internetu je dost velka konkurence a pokud do Cech prijde nejaky zahranicni bookmaker, tak bude jeste sranda.


Dosavadní doporučení: určitě přečíst (4)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 29.04.10 13:03  mrchodrap  (141386)

Uz jsem tu dlouho nepindal

Jen zamysleni nad tim, jak se bude PM CR vyvijet dal.
Rekl bych, ze 9.000 je vcelku dobra cena na nakup. Neee suprova, to byvaly ceny ala 4000 loni touhle dobou, ale na slusnej vynos bych rekl, ze jo. Zisky se cekaji kolem 900-950 v pristich trech letech (o tom, zda jsou tohle jen strileny cisla se da teda debatovat dlouho).  Nicmene, je tu ten efekt zasobavani matky, ktere asi bude dlouhodobejsi, jelikoz rozsirujou vyrobu, takze bych tomu dokonce i trochu veril. Tezko rozsiri vyrobu a pak to po dvou letech odpiskaji. Takze vyroba o dost nahoru a zisky jen mirne (male marze na pre-prodavani). Ale P/E tesne pod 10, a s ohledem na 100% vyplatu zisku, je to tesne nad 10% divi hrubeho. To je pro mne vcelku slusny. Obzvlaste v obdobi nizkych uroku. Skoda, ze na tom ceskem rybnicku existuje olygopol a pujcuje se tu za 8-10%. Takze paka v tomhle pripade nema cenu (ja jen pro ty, co jsou gambleri i tehle "antickych" a brzo i "pyrinejskych" dobach). V zahranici se na CFD jede vcelku standardne LIBOR+2.5 az 3% coz je pri dnesnich sazkach tak 3 az 3.5%. Cili hodne zamysleni :) No kazpopadne premyslim, ze bych obzvlaste, pokud pujde Recko a/nebo Portugalsko do kytek po ochaldnuti s radosti nastoupil. Vidi v tom nekdo problem? :)

 
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 28.04.10 12:08  mrchodrap  (141386)

Jak vydrbat s akcionáři

No tak nakupuj. Mozna to bude jeste s divi :)
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (1) 26.01.10 15:02  mrchodrap  (137133)

osvobozeni v USA

pokud vim, tak nic takovyho nemaji. Musi se danit zisk i kdyz to drzis roky.
Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 26.01.10 09:38  mrchodrap  (137133)

krasny rust

Hehe, no se vsim vcelku souhlas. TO2 mi uleja na tech cenach kolem 400. Mam ted pripravene prachy a cekam az se zhoupne dolu, ale jsem asi ochoten nastoupit i vis nez za 400. Ale souhlas s tou divi. Je jeste dost daleko, takze hups muze prijit. Zajimalo by me, jak se poperou s tou kravinou ceskych zakonu, ze se neda vyplatit emisni azio (share premium).

S tou Erste ti zavidim nervy. Pocital jsem to, kdyz to stalo tech 300 a rikal jsem si, ze je to dobry, ale bal jsem se jit do banky, o ktere se mluvilio, ze ma neco na Islandu a v MBS. Na Komercce jsem se trochu svezl, ale s ohledem na dnesni ceny jsem vystupoval doooost brzo. No zpetne to vypada, ze to bylo mozna mensi riziko nez treba NWR, ktery me taky vyslo spickove, ale ktere je ted opet tak vysoko, ze vsichni asi cekaji mega rychle oziveni. Pritom automobilovej prumysl (cti ocel a tim i koks) letos pujdou jeste do kytek.

S ORCEM ses gambler :-))) O nich ctu bud negativni zpravy nebo vykonstruovany pozitivni, ale je pravda, ze tomu odpovida i cena :-))

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 25.01.10 14:31  mrchodrap  (137133)

krasny rust

Procpak ne?
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 25.01.10 13:23  mrchodrap  (137133)

krasny rust

No tak zas si mel super nakupy - ja nastupoval "az" kolem 5800 :) Ja to vydrzel, ale ted furt pocitam, zda vydrzet do dividendy, nebo alespon pulku pustit - tu bych mel bez dani. Ten divi vynos kolem 8% neni spatnej, ale nerad bych se dozil nejakeho neprijemneho prekvapeni kolem vysledku. Jinak ve SPADu se mi libi uz jen tele a CEZ. K Bakalovi nepolezu (ikdyz me loni pekne vydelal), o ORCU a ECM ani nemluve. Banky predrazeny. VIGu nerozumim. Unipetrol je jeden velkej vojeb. AAA je vojeb na druhou. Pegas nema zatim moc dobry budouci vyhlidky. A Nova je spis pro gamblery. Ja uz jim dva roky nejsem :) 
Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (4) 15.01.10 17:59  mrchodrap  (139438)

1000 kč

A tos vzal kde?
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (4)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 15.01.10 17:58  mrchodrap  (139438)

odhad ceny?

No ja furt drzim. Mam zas dva vagony, takze spokojenost. Ten prvni mam uz dlouho, ten druhy jsem prodaval na podzim za cca. 9000 a nakupoval zpet za 8300. Rekl bych, ze ted nekdo velkej nakupuje nebo/a neco prosaklo ohledne vysledku za 2009. Na tehle cenach me nicmene uz zacinaji dost svrbet prsty. Ale zas se mi nechtej platit dane :-)) Tech 10k to asi da - to neni tak tezky tipnout, ze jo :) - tech 11k asi taky treba nekdy v breznu. Na 12k bych to nevidel, jedine, ze by prisli nejaky super vysledky.
Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (2) 27.10.09 08:35  mrchodrap  (137133)

CFD apod.

Cau,

neresilo se tu nekdy, kdo jenejlepsi na obchodovani s CFD ci US a EU akciema? Pokud ne, ma nekdo z vas zkusenosti se Saxo Bank ci Colosseum nebo s nekym jinym? Ja jak jsem to studoval, tak mi prijde Saxo docela OK na US akcie (poplatek 2 centy/ akcii min 15 USD). A maji docela sirokou nabidku. CFD vypadaji taky slusne (poplatky stejny jako u akcii - jen min je uz 20 USD a margin za LIBOR+3% cili nejakych 3.3% v soucanosti). Jen mi nebyli schopny vysvetlit, jak "preposilaj" dividendy - treba Colosseum pise, ze preposilaj 90% dividendy. Dik za pripadne rady.
 
Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 22.10.09 12:37  mrchodrap  (137133)

Za dvě kila je to drahý.

ze se do toho se.ru, ale ja mam podobne zkusenosti jako Klidek - taky jsem je jednou prekecal uplne jednoduse na 50% na net na cely rok - tak jsem to poradil kamosovi a jemu to vubec neslo - asi jde o konkretniho cloveka ne telefonu. Ale nutno priznat, ze costumer service UPC je teda vopravdu neskutecnej vopruz.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (1) 19.10.09 11:06  mrchodrap  (137133)

Rozsireni vyroby

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 08.10.09 09:51  mrchodrap  (137133)

nová cílofka

Ze by tohle zaridilo rust o 12%? Hehe, ja se teda bavim. Zvyseni cilovky, ale ponechani doporuceni na "redukovat" uz ma takovedle efekty. Nejak se mi chce rict, ze neco neni v poradku :-)) 
Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie NWR
spíše nečíst (3) 17.09.09 15:49  mrchodrap  (137133)

Ja Vam nevim

Ale posledni rally hlavne na uhelnejch firmach je podle myho skromnyho nazoru trochu mimo realitu (coz burza vlastne vetsinu cau byva, ze?). Ale fakt bych chtel videt, zas ty hratky s cislama Patrie a spol. ze jim vysli cilovky kolem 170 i vys. Dividenda na pristi dva roky zapikana. Vsichni sice mluvi o recovery, ale druhym dechem dodavaji, ze to zas tak horke nebude. Prvni vysledky po konci nemeckeho (a jinych) srotovneho zacinaji delat vrasky socialne demokratickym pseudo-expertum (jak to, ze ty prodeje se propadaji?? To je teda prekvapko!!!). Ropa (a uhli) sice UP, ale jen v dolarech - v eurech teda zadnej velkej narust neni. Jedine snad, ze vsichni cekaj super-mega inflaci v blizke budoucnosti. Ale je to v tech zpravach? Dost pochybuju. Ja nemam pristup k placeny Parte, ale treba se tu najde jeden, kterej mi to ozrejmi.
Dosavadní doporučení: spíše nečíst (3)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie NWR
přečíst (2) 17.09.09 14:59  mrchodrap  (137133)

no není to kouzelný :-)))

Tomu rikam sofistikovana analyza :-))))
Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (3) 15.09.09 10:57  mrchodrap  (136925)

Po víkendu jdmee ke 400

Jen k tem argumentum. Segment pevnych linek uz stejne netovri zisk - ten dela mobilni a "internetova" skece. Ruseni linek bude samozrejme pokracovat, ale vliv na ziskovost to mit nebude. Levnejsi "pevne" hovorne nema cenu snad ani komentovat. O budoucnosti rozhoduji mobily a internet/data. Uz jsem to zase dlouho nestudoval, ale zacinam premyslet o nastupu. Stale je tam hodne nerozdelenho zisku - cimz je TO2 CR lepsi ve srovnani s ostatnimi telekomy.
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 09.09.09 14:25  mrchodrap  (136925)

Výsledky

Jojo, taky docela koukam na ty objemy. To uz tu dlouho nebylo. Jinak premyslim, co s tim. Vyhodit se mi to jeste nehce, ale snazim se zamyslet nad cenou, na ktere bych vystoupil (to je vzdycky muj problem, kdy vystoupit). Mam toho docela dost s nakupkou kolem 5800 (a to jeste pulka byla s divi). Takze vcelku velkej narust. A uz jsem skoro na 6 mesicich. Nicmene, tech 8-10% divi vynos je furt slusny. Takze by se to muselo podivat nekam k 12k nebo tak, abych to vysypal. Nebo horsi vyhled do budoucna. Priznavam, ze sem se nad tema nekonsolidovanejma vysledkama zamyslel. Furt verim ve svetle zitrky, ale pravdepodobnost, ze prijde neprijemne prekvapeni, je ted vyssi.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 09.09.09 12:36  mrchodrap  (136925)

Výsledky

No je to trochu zamotany. Jelikoz ty dane se zvysovali pomerne rychle za sebou. Ale stejne me vychazi, ze ta druha pololeti jsou lepsi. Viz priklad roku 2005. Zvysovala se dan od 1.7., takze prvni pololeti by melo byt dobre a druhe spatne. Ale druhe bylo o dost lepsi nez prvni. Muze v tom hrat taky pred-zasobeni Slovenska (zzvysovani dane od 1.1.2006).

Taky koukam, ze druhe pololeti 2008 mohlo byt dobre diky zvysovani dnai na Slovesnku od 1.2.2009. Pak by mohlo byt 1H2009 horsi prave diky vypadku prodeju na Slovensku.

Ale je pravda, ze neznam jedinej rozumnej duvod, proc by cigara mela mit nejakou sezonost.
 
Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 08.09.09 16:29  mrchodrap  (136894)

Výsledky

No jak jsem to tak hledal, tak to vypada, ze to bylo casto v prvnim pololeti, ale snad jen jednou od ledna (2008). Ale nevim to presne. Tohle jsou moje odhady zvysovani dani pro CR a Slovesnko:

CR
01/2004
07/2005
04/2006
03/2007
01/2008

Slovesnko
08/2003
01/2006
01/2008
02/2009


Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 08.09.09 16:05  mrchodrap  (136894)

Výsledky

Jo, jasne ze tam ma byt pololeti a ne kvartal.


Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 08.09.09 11:33  mrchodrap  (136894)

Výsledky

Samozrejme tam ma byt 750 nikoliv 7500 :-)
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 08.09.09 11:32  mrchodrap  (136894)

Výsledky

Sohlas s temi cisly. Nesouhlas s jejich hodnocenim. Staci se podivat trochu vic do historie. Druha pololeti jsou casto o dost lepsi nez prvni (mluvim o nekonsolidovanem zisku). Od roku 2005 tomu bylo ve trech ze ctyr pripadu (mimo rok 2006). Prumerny nekons. zisk za posledni ctyri roky v prvnim pololeti je 350 CZK, v druhem pololeti 438 CZK. Proto si myslim, ze je lepsi srovnavat 1Q09 s 1Q08. Jinak podle Reuters ceka trh letos  konsol. zisk kolem 7500 a na pristi rok kolem 900. A dale pres 1000. Samozrejme nejde o nekonsolidovany zisk, ale ten by se mel pohybovat nekde kolem.

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (10) 07.09.09 14:32  mrchodrap  (134214)

Telefonicu rychle prodejte!!!!!!!!Rychle!!!!!!!!!

kdes vzal divi 48 CZK pristi a 40 CZK prespristi rok. Nevyplaceneho zisku je stale habadej, a matka musi splacet akvizice v Jizni Americe. Zisk postupne roste k 40, takze se ani nebude moc tahat z nerozdeleneho zisku.
Dosavadní doporučení: přečíst (10)
Vaše doporučení:

přečíst (5) 27.08.09 12:06  mrchodrap  (136627)

Kapacita zvysena

Zacina to vypadat, ze matka vyuziva PMCR jako levnou zasobarnu pro stale vetsi cast evropskeho trhu. Musi tam byt docela slusna uspora, kdyz jsou ochotni se o ten zisk podelit s ostanima akcionarema.
50-80 CZK zisku na akcii by melo znamenat cca. 500-800 rustu v cene akcie. Akorat nevim, jak ten zisk spocitali. Musim se na to kouknout :-))

Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:

přečíst (5) 27.08.09 12:02  mrchodrap  (136627)

Kapacita zvysena

Dle zprávy ČTK bude PMČR rozšiřovat kapacitu závodu v Kutné Hoře údajněaž o třetinu do poloviny příštího roku. Toto zvýšení by znamenalopřibližně 9 mld. kusů cigaret ročně navíc, které by byly pravděpodobněprodány do zahraničí v rámci tzv. smluvní výroby. Dopad takovéhozvýšení do čistého zisku vnímáme spíše limitovaně z důvodu nízkéziskovosti takovéto výroby, která se pohybuje na úrovni 5-8%. Zvýšeníčistého zisku na akcii bychom pak odhadovali v rozmezí 50-80 Kč, čizvýšení hrubého dividendového výnosu pro další roky zhruba o jednoprocento.
Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 13.08.09 15:45  mrchodrap  (136008)

hehe to je horska draha

No kdyz jsem rano videl 300, tak jsem si rikal, ze ten, kdo nakupoval za kilo, ma docela slusnej vejvar. A ted zas cumim, ze uz jsme v minusu. Pekna horska draha.
Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie NWR
přečíst (4) 11.08.09 11:20  mrchodrap  (136008)

Stanislav Gross: Vydělal další miliony!

Tak nejak se ty nakradeny prachy musi vyprat, ne?

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie NWR
přečíst (3) 11.08.09 11:18  mrchodrap  (136008)

Férová hodnota Spadu podle Šťourala

Ty minusy pred kazdou cenou plati??? :-))))
Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (4) 09.08.09 01:15  mrchodrap  (136222)

Výbor EP chce zvyšovať dane z cigariet až do roku 2014 !

tohle je dost stara zprava z brezna 2009. Takze by to melo byt davno v cene.
Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

přečíst (6) 06.08.09 12:34  mrchodrap  (136008)

Kam až poroste

Jak jsem psal, myslim, ze to muze jit i k 10k, pokud budou vysledky na tento a pristi roky kolem 900 CZK na akcii. Az se situace na trzich uklidni, tak dividendove akcie pujdou nekam k vynosu 8-9%, cili, to by odpovidalo tem 10k. Ale otazka je, kdy. Me moc cas netlaci, protoze stejne nechci platit dane a mam to zatim 4 mesice. Na druhou stranu si myslim, ze trh je uz zas moc prehraty. Ten narust od breznovych minim je prilis na to, ze zatim jsem nevidel nejaka o dost lepsi data mimo Cinanu a bank (oba si ale hrajou s cislama). Tabak je ale dost defenzivni, takze pri priapdnem padu to ustoji o dost lip nez banky a energeticke firmy.
Dosavadní doporučení: přečíst (6)
Vaše doporučení:

přečíst (7) 05.08.09 13:53  mrchodrap  (133508)

Jednoducha otazka

Pravda. Taky se bavim tim, jak se bankam "zlepsuje" hospodareni. A pritom vetsina tech zisku je opet z investovani do akccii - pekny priklad je Erste. Az zacne poradna vlna bankrotu - jak firemnich tak osobnich - a banky najednou zjisti, ze budou muset vyrazne zvysovat opravne polozky, plus se prida pokles akcii, tak jeste bude sranda. Ale je pravda, ze pokud umis jezdit na vlnkach, tak se da ted pekne vydelat.
Dosavadní doporučení: přečíst (7)
Vaše doporučení:

přečíst (7) 05.08.09 11:03  mrchodrap  (136008)

Jednoducha otazka

Zilvare, ty vsechno zkazis. Uz chapu, proc Te nema nikdo rad! Asi se postaram, aby ti vzali tu medajli :-)) Jsem to nechtel hledat. Je tu dost aktivnich lidi a ja nemam na takove kraviny cas :-)) Btw. Jak vidis tuhle rally? Ja osobne cekam jeden velkej pruser, takze v soucasne dobe skoro cely v cashi.
Dosavadní doporučení: přečíst (7)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (3) 05.08.09 10:23  mrchodrap  (136008)

Jednoducha otazka

Nevite, kdy se bude TO2 naposledy obchodovat ve SPADu s pravem na dividendu? Dik.
Dosavadní doporučení: spíše nečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 04.08.09 11:11  mrchodrap  (136008)

odprodáno III

No nakup pod 5.000 je moc peknej. Blahopreju. Ja se tou dobou placal v jinych sr... Ted jsem nastesti z toho venku. A drzim jen ten Tabak a nic jinyho. To tele mi uteklo, snazil jsem se kupovat kolem 410-420. Ale tak to obcas byva. Dnesni ralley vubec neverim, obzvlaste, co se tyce energetickych firem jako NWR nebo realit. Mas pravdu, ze tele je dobre i pri techto cenach a asi si koupim neco pred divi - taky z danovych duvodu. Ale jinak verim s soucasne dobe jen velmi defenzivnim akciim jako je Tabak.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 30.07.09 14:51  mrchodrap  (133508)

odprodáno III

Zatim to vypada, zes prodal moc brzo. Podle mne budou vysledky za letosek tak kolem 900 CZK na akcii a podobne to bude pristi dva tri roky - dal si netroufam odhadovat. S ohledem na to, ze divi vynos nad 10% neni dlouhodobe udrzitelny, tak bych rekl, ze se podivame k 9.000 mozna i na 10.000. Takze ja zatim drzim i kdyz ten nakup pred divi za 5750 byl teda super a trochu me uz svrbi prsty zrealizovat ten zisk. 
Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie NWR
přečíst (2) 28.07.09 13:33  mrchodrap  (136008)

to alespoň numero :-))) a to jsme teprve na začátku :-)))

No u nas bude taky sranda, az skonci efekt srotovneho a k tomu se prida narust nezamestnanosti po letu a prazdna statni pokladna.
Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 28.07.09 13:31  mrchodrap  (136008)

tak banečky se chlubí lepšími vysledky :-)))

Souhlas. Kdyz vidim ty zpravy kolem, tak to bude jeste zabavne. Jedine, co jde nahoru, je sentiment. Tvrda data (ala HDP Litvy za 2Q) jdou furt z kopce a podle mne, po mirnem pribrzdeni nastane kolaps cislo 2.
Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (3) 21.07.09 15:30  mrchodrap  (135865)

Himalájskej sukces

Zilvare, Zilvare. Ze neznas "sukces" je mi teda docela divne. Kazdy burzovni guru ma sve kouzelne byliny a sukces patri mezi nejoblibenejsi.
Jinak tu verejne rikam, ze 7k neni zadnej vrchol. Pujdeme na 8k pokud nejprijde potopa. Jsem tu tvrde long a jsem blbej, ze jsem na tech 6.100 nekoupil jeste jeden vagon. 
Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie NWR
spíše nečíst (4) 20.07.09 11:38  mrchodrap  (135836)

Analytici KB k smíchu

No, pokud si to dobre pamatuji, tak tech 40 bylo jako absolutni dno pocitane z dlouhodobeho sektoroveho minima pomeru Price/Equity. Ale jinak souhlas s tim, ze pan Nemy, ktery za NWR v KB zodpovida, neni zrovna muz na svem miste. Kdyz jsem se ho ptal, kde vzal equity rovno 60, tak me odkazal na wikipedii :-))) Jinak uhli stale moc neverim. Alepson ne tomu z NWR. 
Dosavadní doporučení: spíše nečíst (4)
Vaše doporučení:


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | Další »
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

 Burza Prime 09:56 
Název Kurz Změna
 COLT(CZG)  676.00  0.00% 
 ČEZ  883.50  -4.64% 
 ERSTE  1 098.50  +0.64% 
 GEN(NORTON)  565.00  0.00% 
 GEVORKYAN  254.01  +0.00% 
 KB  774.00  +0.39% 
 KOFOLA  304.00  0.00% 
 MONETA  100.00  0.00% 
 PHOTON  43.95  0.00% 
 PILULKA  126.76  +1.41% 
 PM  15 360.00  +0.13% 
 PRIMOCO   907.54  -0.27% 
 VIG  735.00  +0.55% 
Komodity online
 Ropa 84.47 USD 09:34   
 Zlato 2301.73 USD 09:34   
 Stříbro 28.77 USD 09:34   
 Káva 224.25 USD 09:34   
 Cukr 19.53 USD 09:34   
 Bavlna 74.88 USD 09:34   
Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.