Tá závislost nespočívá ve zvýhodňovaní (resp. přímém zvýhodňovaní). Má to jiný charakter.
O2 generuje slušný zisk (dá se říct, že zatím až překvapivě slušný – zatím přesně nevím co udělala IFRS15 s účetnictvím), ale zisk je v klesajícím trendu a oni ho nemohou zvrátit, prostě to nejde pokud nevymyslí něco originálního (mohou provést manipulaci, s cílem dočasného, předprodejního, vylepšení výsledku, ale bude to umělé – holding umožňuje takové manipulace).
Přelévání prostředku z CETINu do O2 a zpět se nejspíš děje. Vyčlenění CETINu podle mne má jiný důvody: 1. Sítě jsou strategickým statním aktivem (i když státu nepatří), prodej kterého do zahraničí není správnou věci, proto je lepší aby jé kontroloval někdo místní. 2. CETIN je předvídatelnější a lépe řiditelnou společnosti (nemusíš se starat o trhy, konkurenci, je to prostě kus infrastruktury).
O2 v budoucnu čeká prodej (je vidět, že se proto dělá všechno), ale myslím, že min. 2 zmíněné roky má (neznám všechno ani zdaleka, ale dle dojmu s prodejem nepospíchají).
Číňané budou hlupáci pokud o O2 budou přemýšlet (bez CETINu je to nanic). Leda že by cena O2 byla nízká (okolo, nebo pod 180, což pro PPF zase asi není přijatelné). Hledal bych spíš Evropského zájemce.
Regulatorní direktivy lze obcházet všelijakým způsobem, pokud je to nutné (transferové ceny, různé služby, investice jsou běžným nástrojem nepřímého přelévání).
Jen tak pro zajímavost – CETIN teoretcky může vytvořit nové O2 (třeba O3), O2 nemůže vytvořit nový CETIN ani teoreticky. V tom je ten rozdíl a reálná hodnota rozdělených společnosti.