Příspěvky nebo odpovědi uživatele Ivo Patta.
Výpis
příspěvků
1
až
4
(4)
Oprava chyby v článku.
V nadpisu článku máte uvedeno, cituji: 7 607 Kč/KWh za elektřinu. Správně je 7 607 Kč za MWh, jak je uvedeno v dalším textu.
Dosavadní doporučení:
přečíst
(0)
Vaše doporučení:
Sleva na dani na druhé dítě vzroste
...a v roce 2050 na tom konečně budeme jako v roce 1992. Dovolím si vyčíslit „daňové zvýhodnění“ na děti v roce 2017. Na první dítě stát odečte z daní 13 404 Kč ročně, na druhé 19 404 Kč. Podle ČSÚ jsou náklady na dítě v rodinách s 1-3 dětmi a platem rodičů v mediánu v průměru 6 666 Kč měsíčně na jedno dítě, neboli 79 992 Kč ročně/dítě. Padesát procent z této částky (zohledněné před 1. 1.1993), dělá 39 996 Kč. Výpočet pro rodinu se dvěma dětmi: (39 996 x 2) - (13 404 + 19 404) = 79 992 - 32 808 = 47 184. Výsledek 47 184 Kč je nadměrné zdanění pracujících rodičů se dvěma dětmi v roce 2017.
Dosavadní doporučení:
přečíst
(0)
Vaše doporučení:
Jen peníze
Ano, daňová reforma je ve skutečnosti jediná reforma, která politiky v současné době zajímá. Navíc jediným jejím kritériem, vládou jasně zadaným i když nevysloveným je: jak ušetřit. Sama vláda uvedla při prosazování své daňové reformy, že v roce 2010 mandatorní výdaje pohltí celkový státní rozpočet. To znamená, že veškeré příjmy státu pohltí výdaje garantované zákony.
Vláda je tedy, v souladu s vlastním prohlášením, pod tlakem a tradičně jde cestou nejmenšího odporu. Na řadě jsou pracující lidé s nižšími a středními příjmy. Důchodce radši vláda pokud možno vynechá, jsou totiž politicky poměrně dobře organizováni. Zato se zahojí na pracujících rodičích. Ano rodiny s dětmi politicky organizovány nejsou, navíc výborně funguje státní propaganda o velké státní podpoře rodin s dětmi, kvůli které se údajně dostaly státní finance do problémů. Nikdo z vlády se nepodívá, dokonce ani KDU-ČSL, jak vypadá rodinný rozpočet v rodině s běžnými příjmy pracujících rodičů. Každého napadne jen příklad početných rodin žijících ze sociálních dávek a tedy plně na útraty státního rozpočtu.
Dosavadní doporučení:
přečíst
(0)
Vaše doporučení:
Považována neprávem
EU je považována neprávem za učebnicový příklad fungování sociálních států. V EU je dobré být důchodcem, ale být pracujícím rodičem a vychovávat děti je finanční katastrofa. Tady je pravdivý příklad z toho "učebnicově sociálního" Německa: Tabulka č. 1 Příjmová situace mladých rodin s dětmi, v porovnání s bezdětnými manžely vrstevníky, vypadala v roce 1982 ve spolkové zemi Bádensko - Würtembersko takto: Typ rodiny | bezdětní | rodina, 1 dítě | rodina, 2 děti | rodina, 3 děti
|
Příjem na jednu osobu (měrný koeficient) | 100 % | 62 % | 48 % | 40 % |
V následujících letech nedošlo ke zlepšení. Odpovídající koeficienty o 18 let později, t.j. v roce 2000, jsou u rodiny s jedním dítětem 60 %, dvěma dětmi 50 %a u rodiny se třemi dětmi 41 %.Ačkoliv počty narozených od roku 1965 klesly (v Německu) z 1,35 milionu na 730 000 v roce 2001, tj. téměř na polovinu, a podíl sociálních výdajů se přibližně zdvojnásobil, materiální situace rodin se výrazně zhoršila. Jestliže v roce 1965 žilo jen každé pětasedmdesáté dítě do sedmi let věku dočasně nebo trvale ze sociální dávky, postihla tato situace (chápeme-li ji jako definici chudoby) v roce 1998 každé sedmé dítě - to je šestnáctinásobné zvýšení počtu podporovaných, potřebných dětí. Přes jeden milion dětí žije ze sociální pomoci. Přitom je již dlouho známo, že sociální deklasování silně omezuje vzdělávací schopnost dětí. Co se týká Francie, experimentují jen s přímou finanční pomocí rodinám s dětmi, podobně jako u nás v letech sedmdesátých jen dočasně úspěšně Husákova vláda.
Dosavadní doporučení:
přečíst
(0)
Vaše doporučení:
1