Včera pan Joseph Cuda zakoupil ve Vaší prodejně naFrancouzské 34, Praha 2, 10 kusů žárovek za 160,-Kč. Tyto žárovky byly zkoušenyprodávajícím panem Martinem Šedivým ve zkoušečce, která neměla stejný závitjako samotná prodaná žárovka. Všechny žárovky ve Vaší zkoušečce svítily, alepři vyzkoušení v objímce lustru do které jsou žárovky vyrobeny, žádná z nichnesvítí. Jelikož se nám již v minulosti ten samý problém ve Vaší prodejně stal,ale bohužel jsme nenašli doklad o zaplacení , tak jsme žárovky vyhodili anásledně se tím nezabývali. Po výše uvedené negativní zkušenosti, pan Cudavznesl při včerejší koupi žárovek pochybnosti zda závit žárovek je korektní,ale byl panem Šedivým výslovně upozorněn, že žárovky které jsou vyrobeny dle evropskéhostandardu budou zaručeně fungovat. Po příchodu domů pan Cuda chtěl žárovku nalustru vyměnit, ale s politováním zjistil, že ani jedna se zakoupených žároveknení funkční. Jakožto stálý zákazník Vaší prodejny, šel pan Cuda zboží do dvouhodin reklamovat formou výměny za funkční žárovky. Pan Cuda s sebou rovněžpřinesl pro demonstraci žárovku s korektním závitem. Přestože byl rozdílviditelný, tak Pan Šedivý sdělil, že žádný rozdíl mezi žárovkami nevidí. Dáleřekl, že nejste žádná půjčovna žárovek a že mu nic nevymění ani peníze nevrátí.Poté co odešel s nepořízenou jsem šla osobně s panem Cudou znovu uplatnit nárokna reklamaci. Pan Šedivý nám opět sdělil, že nám žádné peníze nevrátí areklamaci zamítl. Stále nás přesvědčoval, že žárovky jsou v pořádku a že simusíme nechat předělat vnitřky objímek na lustru. Rozhodně si nemyslím, žekřišťálový lustr v hodnotě 130 000 ,- Kč který vlastníme již šest let potřebujenějaké úpravy dle rad pana Šedivého. Následně jsme chtěli od pana Šedivéhožárovky znovu přezkoušet, ale pan Šedivý odmítl a svoji zkoušečku z pultuodstranil a nebyl ochoten žárovky zkoušet. Když jsme začali trvat na vrácenípeněz, tak se nám pan Šedivý vyloženě vysmíval do obličeje s posměšnýmipoznámky ohledně našeho drahého lustru. Dále nám řekl, že se s námi nebudebavit a ukázal nám dveře prodejny. Když jsme byli oba dva pobouřeni celousituací, tak se nám ještě vysmíval jestli nemá zavolat sanitku, ve smyslu, abyse nám z toho rozčilení něco nepřihodilo. Když jsem panu Šedivému sdělila, žesi budu stěžovat, tak mi vřele doporučil Českou obchodní inspekci.
Mile ráda jsem vzala pana Šedivého za slovo s tím, žebudu bránit svá práva veřejnoprávní cestou atento dopis v upraveném formátu s velkou ochotou přepošlu na Českou obchodníinspekci. Dále zvolím soukromoprávní cestu, kde se obrátím na spotřebitelskouorganizaci, která využije svého zákonného zmocnění a která bude mít mediálníschopnost Vaše jednotlivé nekalé praktiky sdělit veřejnosti.
Znám svá práva a dle - občanského zákoníku ODDÍL ČTVRTÝ -Shoda s kupní smlouvou -§ 616 :
1) Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že prodávaná věcje při převzetí kupujícím ve shodě s kupní smlouvou, zejména, že je bez vad.4)
(2) Nestanoví-li tento zákon jinak, shodou s kupní smlouvoupodle odstavce 1 se dále rozumí, že prodávaná věc má jakost a užitné vlastnostismlouvou požadované, prodávajícím, výrobcem nebo jeho zástupcem popisované,nebo na základě jimi prováděné reklamy očekávané, popřípadě jakost a užitnévlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, že odpovídá požadavkům právníchpředpisů, je v tomu odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídáúčelu, který prodávající pro použití věci uvádí nebo pro který se věc obvyklepoužívá. U potravin musí být vyznačeno datum minimální trvanlivosti, a jde-li opotraviny podléhající rychlé zkáze, datum použi ...