"Omítka začala měnitbarvu, a to z původní tmavě hnědé na fialovou," popsal pan Vrbata. "Navícnátěrzměknul a na některých místech dokonce omítka úplně stékala a zůstaly jen bílé kamínky," doplnil majitel domu.
Podle soudního znalce je škoda přes šedesát tisíc
Pan Vrbata omítku reklamoval. Nejprve u zedníka, který omítku na domě natahoval. Ten si byl ale jist, že dílo provedl řádně, přesně dle pokynů výrobce, a doporučil obrátit se na prodejce. A prodejce odkázal na výrobce. Výrobce sice komunikoval, přijel i na místo odebrat vzorky a podle slov pana Vrbaty prý dokonce uznal vadu materiálu, tím ale vše skončilo.
Vrbatovi se s danou situací nehodlali smířit a pozvali si soudního znalce. Ten potvrdil, že dílo bylo provedeno řádně dle doporučení výrobce a problém je v materiálu. Náklady na odstranění vad vyčíslil znalec na 60 356 korun.
Situaci ale poněkud komplikuje fakt, že pan Vrbata omítku nekupoval osobně. Tedy, v prodejně byl osobně a vybíral si ji, jenže daňový doklad byl vystaven na zedníka, který omítku na fasádu aplikoval.
Reklamovat je třeba u zhotovitele díla
"Pan Vrbata musí reklamaci uplatnit u zhotovitele díla, tedy u zedníka," vysvětlil advokát Pavel Nastis. Reklamovat u prodejce nebo u výrobce je zbytečné, nejsou vůbec povinni reklamaci přijmout, protože ani jeden z nich nemá s panem Vrbatou žádný smluvní vztah.
"V reklamaci by měl zákazník přesně popsat ...