Když už komentuji, že někdo něčemu nerozumí, bylo by dobré zjistit si fakta. Za prvé šlo o princip, že vůbec Tesla takového parametry může olivňovat na dálku - stejně jako omezovač rychlosti atd. Asi byste nechtěl, aby Vám při předjíždění (ač rychlostí mimo zákon) najednou dálkově zapnul omezovač, nebo upravil dojezd, takže byste musel přeplánovat cestu, abyste dojel k nabíječce. Za druhé jde o to, že Tesla reálně vyrobí dvě stejná auta (se stejnými bateriemi), protože je to pro ni výrobně výhodnější, a jedno prodá za nižší cenu, protože má uměle sníženou kapacitu. SW navýšení kapacity pak má dostatečnou drzost oficiálně nabídnout za úplatu (v přepočtu "pouhých" 200 000kč).
P.S: Plné nabití taky zkracuje životnost, ale to je argument jak noha a obecně tyto argumenty mi přijdou směšné. Myslíte si, že je dobrý nápad mít velkou, těžkou (u automobilu to není nezanedbatelný parametr) a drahou baterii a používat ji řekněme na 50-60% kapacity? A co třeba ji používat na 20% kapacity - to bude mít teoreticky ještě větší životnost. Nejlepší by bylo ji nabíjet každých 40km, to pak vydrží opravdu dlouho :-)