Pan Rozkošný není tak rozkošný jak se zdá :-)
Za prvé, ať se sjedná hypotéka na pobočce či přes poradce, sazba je stejná a klient nic navíc neplatí.
Slevu může dát také (pokud společnost pro kterou pracuje má s bankou dobrou smlouvu, tak může poskytnout osobní slevu na úrokové sazbě).
Za sjednání bankovního účtu je to jasné, protože tím se docílí vyšší sleva. Navíc poradci spolupracují často v bankách s těmi pracovníky na pobočce, takže vše výše psáno je zde také.
Standardně poradci z dobrých firem, např Prosperity či Fincentrum, mají porovnávací software spojený přímo s bankou a úroková sazba je okamžitá včetně všech slev a klient okamžitě vidí, kde jsou jaké náklady, slevy, podmínky a pod. To asi na pobočce například Č. spořitelny ne...
Poradci nejsou nuceni bankou sjednávat nevýhodná pojištění, cpát klientům bank další produkty pro záminkou slevy a také se poradci (ti dobří) starají o celé portfolio klienta. Za kvalitu služby ručí. A plánují s ním dopředu. Dále musí projít celou řadou certifikací a zkoušek aby to vůbec mohli dělat a mají objektivní přehled na trhu. To zaměstnanec banky, bohužel, nemá...a už vůbec není odborník například na pojištění nebo investice. Protože nemusí. Chce dostat výplatu a jít domů...
Navíc, je to o lidech. Poradce si prověřte, otestujte, zeptejte se lidí v okolí co s ním spolupracují a pak si nezávazně nechte připravit plán.
To na pobočce prostě nedostanete. Porovnání už vůbec ne.
Buďte ostražití a pokud máte hrůzu z provize (někdo dostane zaplaceno za práci, kterou odvede za vás), tak si najděte poradce, který pracuje na principu placeného poradenství a máte jasno.
Diky pane Rozkošný, už jen čekám kdy sem hodíte reklamu na ČMSS, jak jsou úžasní...