Fiat Tipo/Tempra - časté závady, přednosti/nedostatky - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení

 Hodnocení:      0 1 2 3      
Diskutující:
Návod    

Fiat Tipo/Tempra - časté závady, přednosti/nedostatky - Diskuze a názory


Diskuse je uzavřena Vypsat názory
Výpis odpovědí na následující příspěvek

přečíst (0) 05.03.2004 12:18  Honza  (31861)

Tipo - brazilská verze

Čau. Mám Tipo 1,6 ie z roku 1988, DVOUVAČKU. To jsem zjistil, když jsem měnil svody k výfuku, které prý u tohohle typu často praskají. Když jsem sháněl těsnění,stavil jsem se i autorizovaného FIAT prodejce a ten mi řekl,že tohle auto je nějaká brazilská verze,které jsou asi 3 v republice...Tomu se mi nechce nějak moc věřit, protože když jsem byl na vrakáči kupovat ty svody, tak tam měl 2 kusy.Že by byly ty 2 exempláře už na vrakovišti v Klimkovicích a já jezdil s posledním brazilským kouskem..? To je blbost,co? Ale fakt je ten, že když sháním na tohle auto nějaké ND, tak většinou s katalogem nesedí a v knize Jak na to? jsem tenhle typ taky nenašel. Víte o tom někdo něco víc?

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 06.03.2004 19:34  Tom  (85010)

Tipo - brazilská verze

Tenhle stroj vlastním taky. 1.6 DOHC. Svody mám prdlé už od té doby, co se to dovezlo ( 9.5 roku )  a niak to neřeším. Je škoda, že není v knize JAK NA TO... Mimoto, když jsem potřeboval brzdové kotouče tak jsem zjistil, že jsou tam z 1.9TD. Ne z 1.6i 55kw, A je tam sposta zajímavostí :-) Michal Tipař tady psal, že je tam vstřikování z OPLU. Můeš mi k tomu říct něco bliššího? Já mám za to, že je tam BOSCH MONO-JETRONIC... Každopádně když jsem na něj něco potřeboval tak origo i na vrakovišti nikdy nebyl problém :-)

Tom

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 06.03.2004 22:19  Michal Tipař  (89298)

Tipo - brazilská verze

bohužel nemůžu nic víc říci k 1,6DOHC vstřikování tam prý má být GM (Opel), ale protože bohužel platí 100%, že co kus to originál, tak máš asi už nové. Celé auto by mělo být "osazeno" díly z 2litru a na 1,6ku jsou předimenzované, což se projeví v ceně ND ale zase musí mít delší životnost :-) Jsou to jen informace od zkušeného automechanika, který dělá fiaty už léta.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 07.03.2004 07:37  Tom  (75184)

Tipo - brazilská verze

Já má rok 88 11.měsíc. Ale je fakt, že co kus to originál :-) Ovšem vstřikování mám opravdu BOSCH. Dílů z 2.0 jsem si všim :-) holt tenkrát se na to tolik nehledělo, potřebovali 1.6 tak tam dali tuhle a hotovo.... Každopádně když jezdí tak to nebudu řešit :-)))))

Tom

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 05.03.2004 12:33  Michal Tipař  (50028)

Tipo - brazilská verze

dvouvaček 1,6tek jezdí po republice mraky, ale mohla to být výroba určená pro export (něco podobného dělali pro švýcarsko v 1,4 - eko verze - to je taky horor) V chytré knížce není dvouvačka, protože je to takový hybrid - všehno je z dvoulitru a do toho slabý motor a ještě ze starého modelu Regata a vstřik je tam Oplácký, prostě zážitek - východisko z nouze, když potřebovali rychle vyprodukovat 1,6ku Každopádně bych se zeptal i jinde. Odkud jsi???
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 05.03.2004 12:50  Honza  (31861)

Tipo - brazilská verze

Jsem z Ostravy. Ale to těsnění jsem sehnal v pohodě jinde. Akorát mě ten prodavač z Fiatu tímhle vyděsil. Jako, že až příště budu něco shánět, budu pro to muset jet do Brazílie :)  No, ale stejně jsi mě nepotěšil- hybrid, motor z regaty... Myslíš, že kdybych měl prasklé svody k výfuku (třeba úplně malinko-praskliny tenké jako vlas) šlo by to slyšet? Měnil jsem ten svod-na povrchu to bylo popraskané- a nevím,jestli to nebylo zbytečné. Motor byl předtím tichý. (Pořád řeším šílenou spotřebu).

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 05.03.2004 13:24  Michal Tipař  (50028)

Tipo - brazilská verze

Tak to je trochu daleko do Hrace Králové, kousek od tamtud je servis a ten chlápek tomu docela rozumí a hlavně je ochotný a má zájem pomoci. Pokud z toho nejde kouř, což je vidět teď v zimě docela dobře, asi bych to neřešil, nevím jestli to může zvýšit hlučnost, ale moc tomu nevěřím, díra před tlumičem musí být už dost velká aby byla slyšet... Jak se chová volnoběh, máš ho na normální úrovni nebo chodí vysoko??? Kamarádovi tohle dělal vstřik, bylo tam cosi prasklé a tekl tam benzín kolem trysky, jak to vypadá, když sundáš kryt na vzduchový filtr a koukneš do vstřikovací komory. Můžeš to nechat klidně běžet a sledovat to, pokud se kolem extrémně nepráší tak to nevadí, dělal jsem to doma před panelákem u chodníku :-) Pokud to teče kolem, tak to prý je vidět.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 09.03.2004 11:58  Honza  (31861)

Tipo - brazilská verze

No já už jsem ty svody řešil- koupil jsem na vrakáči za 1200 "nové". A jak se dívám, Tom jezdí s popraskanými už 9,5 roku. Takže asi zbytečná investice :( V servisu mi řekli, že když je to prasklé, přisává to tam falešný vzduch a lambda, která je umístěna až pod těma prasklinama, vysílá nesmyslné hodnoty o složení směsi. Tak, když jsem to vyměnil, říkal jsem si, že jsem vyřešil svou  "neobvyklou" spotřebu. Ale asi nic... Jinak filtr zkusím sundat a mrknout tam na to. Uvidím... Ale před týdnem auto bylo v servisu kvůli spotřebě a mechoš říkal, že tam přitáhl to vstřikování, že prý bylo povolené. No žádnou změnu v konzumaci paliva jsem pak nepozoroval. Je taky možné, že na to ani nešáhl a jen skasíroval 500. Já servisům nevěřím. je to tak neprůhledné. Ale kluk, ke kterému jezdím na běžné opravy, si už spotřebu řešit netroufl...  No, kdyby to četl někdo z Ostravy a oklí a znal dobrý servis, kde vás moc neojebou, tak dejte vědět...
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 09.03.2004 15:28  Tom  (53689)

Tipo - brazilská verze

Ně co mě napadlo. Zkus vypojit Lambdu a natočit motor.

Tom

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 12.03.2004 11:18  Honza  (31861)

Tipo - brazilská verze

Tome a co bych měl tímhle zjistit?

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 09.03.2004 15:25  Tom  (53689)

Tipo - brazilská verze

Počkej, záleží taky na tom, jak hodně to máš prasklý!!!! U mě, jak se zbýhají 4 průduchy do dvou a pod nimi je Lambda tak v místě spojení je prasklina v délce tak 7 cm, ale šířke je téměř neměřitelná.

Tom

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 09.03.2004 16:47  Augustin  (35634)

Tipo - brazilská verze

Chlapi, nejak jsem nepochopil z jakeho duvodu jste menily  vyfukove potrubi? Co byl ten jev, pro ktery jste se proto rozhodli?Mam take 1.6ie DOHC z roku 1989, byla privezena z CH. Vcera jsem zkoumal, zda mam nejake "vlasove" praskliny na potrubi a objevil jsem jednu cca 4cm dlouhou, z predni strany. Ze zadu to neslo poznat.
Chtel jsem tim jen neco podotknout. Moje Tipko, ktere jsem bohuzel sestrelil nevykazovalo takovy stupen hluku, jaky mam v soucasne dobe u toho dovozu.Je pravdou, ze jsem tam prehodil vyfuk, ze stareho auta na novejsi-byl dost jety, a take jsem odpalil vlnovec(oplet byl popraskany) a navaril kousek trubky. Kdyz jsem se informoval u servisaka, sdelil mi, ze tim mohu zpusobit ulomeni vyfukoveho potrubi (vlnovec ma oddelit chveni motoru od karoserie). Momentalne je to dost poznat, auto drnci, jdou citet vibrace. Chci to spravit, ale az po te zasr... zime. Zrejme pojedu do PL na autoburzu (GLIWICE), jdou tam koupit levnejsi dily. Uvidim.

Jake mate zkusenosti s timto? Je tam nejaka souvislost mezi prasklinami na vyfukovem potrubi a hlucnosti v interieru? Zpozorovali jste neco?

Co se tyce spotreby, bylo to tady dost diskutovano. Myslim si, ze pokud zajedes na emise, jsou schopni analyzovat funkci lambdy/sondou do vyfuku - tak jsem to zjistil i ja (reseni: jednodratova lambda 1750Kc).
Jeste neco. Zrovna vcera jsem prohlizel tu nahradni vstrikovacku ze stareho auta. Je tam vyrazen znak WEBER, ze by to byl BOSCH MONO-JET-TRONIC?

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 12.03.2004 11:16  Honza  (31861)

Tipo - brazilská verze

To AUGUSTIN: Nevím,jestli si rozumíme, měnil jsem svody od motoru k výfuku - 4 trubky. Byly tam dlouhé,ale uzounké praskliny. No a mě ta moje kára šíleně žere, mechanik v servisu říkal, že by to mohlo být těma prasklinama- přisává to tam  vzduch a lambda, která je až pod tím, pak informuje o příliš chudé směsi. Proto jsem měnil. Ale asi zbytečně... Žere pořád stejně... No,ale to už hodím  jako nový dotaz.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 12.03.2004 15:35  Augustin  (63488)

Tipo - brazilská verze

Nemuzu rici, ze mam patent na rozum, ale myslim si, ze je to hloupost. Dovedes si predstavit, jaky by tam musel byt podtlak a diry, ktere by byly schopny nasavat tak velke mnozstvi vzduchu ovlivnujiciho hodnoty na lambde? Spise bych rekl, ze ty praskliny budou mit vliv na hlucnost.
Podle meho nazoru, tak na spotrebu maji vliv tyto veliciny - vysledky mereni z cidel, tj.teploty motoru, chladici kapaliny, nasavaneho vzduchu a mnozstvi CO ve spalinach a dale tlaky. Zminoval si se, ze tlaky jsou okay, mimochodem vis hodnoty? Spise bych to TIPOval na lambdu, nemas moznost zajet na emise a nechat si to zkontrolovat. Urcite by se Ti to vyplatilo, vzhledem k dnesnim cenam benzinu.
A.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 09.03.2004 20:34  Michal Tipař  (89298)

Tipo - brazilská verze

asi to bude vstřik weber-marelli, ale ty se dělali v MPI (vícebodový vstřik) na 1,8 a 2,0 motorech. No pak věř katalogům a chytrým knížkám :-)
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 09.03.2004 21:58  Tom  (61070)

Tipo - brazilská verze

1.6- 55, 58 kw BOSCH MONO-MOTRONIC ( SPI )

1.6- 66kw BOSCH MONO- JETRONIC

1.8- 2.0l - MPI IAW - Magnetti-Marelli Weber.

Tom

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 11.03.2004 07:04  Augustin  (63488)

Tipo - brazilská verze

To je sice hezke, ale mam 1.6 DOHC - 66kW (SPI) a jak jsem se zminoval je tam WEBER. Jak se tady uz nekdo, myslim, ze Michal, zminoval tak to tam pekne ti italove mastili. Co kus to original.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 09.03.2004 19:30  Tom  (51609)

Tipo - brazilská verze

Zdar! Ten vlnovec opravdu odděluje chcění a nedoporučuje se ho nahradit kusem trubky. Nením, jaký systém namonrování vlnovce máš ty, ale otec mi říkal, že když se rozpdl ten původní tak koupil nový a namontoval, ovšem ten se po krátké době taky rozpadl. Zjistil, že byl překroucen a proto se uklepal... koupil tedy nový, ale již ho nanavařoval, alke rozřízl podélně a sponkou na výfuky ho stahl. Vlnovec nemohl být překroucen protože si přesně vymezil svoji polohu. Já být tebou tak tem vlnovec dám a bude po vybracích. Jo už jsem toto tu psal, ale u tohodle motoru je vstřikování skutečně BOSCH MONO JETRONIC. Mimoto tenhle systém je schopen zajistit přijatelné emise i při vyšším opotřebení motoru a zajišťuje i vyšší výkon, než obdobné systémy v tehdejší době.

Tom

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:


Vypsat komentáře Diskuse je uzavřena  
Výpis titulků 3301až 3320 (4467)

Titulek   Výchozí řazení    Autor  šipka  Datum  šipka
  přečíst (0) Teplota motoru 1,6 DOHC   Radek 11.03.04 20:18
  přečíst (0) Teplota motoru 1,6 DOHC   Tom 11.03.04 22:17
  přečíst (0) Teplota motoru 1,6 DOHC   Radek 14.03.04 15:38
  přečíst (0) Teplota motoru 1,6 DOHC   Michal Tipař 10.03.04 21:00
  přečíst (0) ŽÁDOST - JAK NA TO.   Acer 05.03.04 21:52
  přečíst (0) výfuk   mj 05.03.04 12:22
  přečíst (0) výfuk   Honza 05.03.04 12:33
  přečíst (0) výfuk   mj 05.03.04 12:38
  přečíst (0) výfuk   Pepča 05.03.04 22:46
  přečíst (0) výfuk   Michal Tipař 06.03.04 10:52
  přečíst (0) výfuk   Pepča 08.03.04 06:38
  přečíst (0) výfuk   Petr 05.03.04 17:22
  přečíst (0) výfuk   Luboš 29.03.04 22:18
  přečíst (0) výfuk   Michal Tipař 30.03.04 23:00
  přečíst (0) výfuk   Luboš 30.03.04 23:17
  přečíst (0) výfuk   Michal Tipař 31.03.04 18:41
  přečíst (0) Tipo - brazilská verze   Honza 05.03.04 12:18
  přečíst (0) Tipo - brazilská verze   Tom 06.03.04 19:34
  přečíst (0) Tipo - brazilská verze   Michal Tipař 06.03.04 22:19
  přečíst (0) Tipo - brazilská verze   Tom 07.03.04 07:37
« Předchozí | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | Další »
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

 Burza Prime 16:29 
Název Kurz Změna
 COLT CZ GROUP SE  635.00  -0.31% 
 ČEZ  864.50  +0.35% 
 ERSTE GROUP BANK A  1 228.00  -0.49% 
 GEN DIGITAL  635.00  +0.95% 
 GEVORKYAN  258.00  0.00% 
 KOFOLA CS  330.00  -0.30% 
 KOMERČNÍ BANKA  790.00  0.00% 
 MONETA MONEY BANK  111.20  -0.54% 
 PHILIP MORRIS ČR A  15 880.00  +3.12% 
 PHOTON ENERGY  36.85  +2.22% 
 PILULKA LÉKÁRNY  160.00  0.00% 
 PRIMOCO UAV SE  895.00  +0.56% 
 VIG  735.00  -0.41% 
Komodity online
 Ropa 77.11 USD 17:22   
 Zlato 2614.47 USD 17:22   
 Stříbro 30.34 USD 17:22   
 Káva 247.15 USD 17:22   
 Cukr 22.45 USD 17:22   
 Bavlna 71.94 USD 17:22   


Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.