To mi přišlo jako nosná myšlenka. Tak jsem kouknul zprávy o PM od BH Securities ze začátku března. Tam se píše s odvoláním na průzkum Madeia & Marketing, že za první 9 měsíců 2003 byly celkové výdaje na tabákovou reklamu cca 107 mil. Kč.
Má-li PM cca 80% trhu v ČR a díky dominantnímu postavení o něco nižší výdaje na reklamu, řekněme 75%, ať se to dobře počítá :-), tak za rok 2003 vydal PM oněch cca 107 mil. Kč.
To mi vychází na 1 akcii necelých 40 Kč. = 107 / 2,7 akcí (vše v miliónech)
Odhad je, že výdaje na reklamu poklesnou díky jejímu zákazu na cca 15%.
40 * 0,85 = 34 Kč/akcii je tedy pravděpodobné zvýšení zisku.
Při předpokladu, že by byl zisk v roce 2004 stejný, kéž by :-), by to byla asi 2% navíc.
Dobré, ale není to asi tak moc jak by člověk čekal.