Akcie ČEZ - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení

 Hodnocení:      0 1 2 3      
Diskutující:
Návod    

Akcie ČEZ - Diskuze a názory


Výpis odpovědí na následující příspěvek

přečíst (4) 31.12.2015 10:43  Bejvoč Jméno 'Bejvoč' používá stále stejný uživatel  bejvoczavinacseznam.cz  (180256)

Elektromobil

Ono dokud nebude mít baterie v autě stejné vlastnosti jako plná nádrž benzínu, tak je elektromobil naprostý nesmysl. A jaké to jsou vlastnoti?

1) Srovnatelné množství energie.

2) Přibližně stejná hmostnost a rozměry.

3) Stejná doba "tankování".

4) Pořizovací náklady automobilu maximálně o tolik vyšší o kolik se ušetří provozem v průběhu životnosti auta, tedy cca 300 000 km.

Zatím nikdo nevyrobil elektromobil, který by splňoval byť jen jednu výše uvedenou podmínku, natož všechny 4 :-D

Navíc i pokud by někdo všechny 4 splnil, vyvstane nový problém a tou je vedení. Pokud totiž budete chtít prohnat 3f elektrickým připojením o 400V energii srovnatelnou s plnou nádrží benzínu za dobu 5 minut, dostanete se na takovou sílu kabelu a tak silný jistič, že by to znamenalo přebudovat kompletně rozvody a to od elektráren až do místa nabíjení :-D

 

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:
přečíst (2) 01.01.2016 13:12  stas  (173914)

Elektromobil

Hezký názor na energetický sektor a elektromobily z odborného pohledu. Pěkně děkuji, protože to má hlavu i patu. Přidal bych trochu ze mlýna. Ve vývoji jsou nějaké zinkové baterie, které by měly být skoro 3x tak výkonné než současné baterie na bázi Lithia, takže by se výrazně zmenšila hmotnost, která je právě u těchto akumulátorů dosti negativní jev. Dalším výrazným efektem by byla samozřejmě i cena, protože zinek je velice laciný a hlavně málo závadný pro lidský organismus. Já sám jsem prodělal mírnou zinkovou horečku, která provází lidský organismus při nadměrném expozici práškového zinku. Vývoj jde dnes neuvěřitelně kupředu a ty jsi mladý člověk Bejvoči oproti mně, takže nebuď tak pesimistický. Dalším zdrojem energie by měla být fúze, která by měla být dokončena snad v tomto století, takže stavět dnes jaderné nebezpečné elektrárny je obrovský nerozum pro budoucí generace. Poločas rozpadu Plutonia 239 je sice cca. 24.000 let a skutečná bezpečnost by měla být na 10x vyšší úrovni a lépe na 40x násobku. Na zemi jsou pouze 2 bezpečná seizmická místa. Jedno je Austrálie a druhé je snad v Rusku někde na Sibiři? Sám si jistě umíš představit, kolik asi bude stát uložení jaderného odpadu, který se bude moci do 50 let ještě recyklovat na polovic nebo postupem doby i více. Bude to v zájmu zachování veškeré lidské civilizace, aby ten jaderný odpad byl bezpečně uložen, ale raději zrecyklován a bezpečně zlikvidován. Dneska to nikoho netrápí, ale při tom lidském hemžení a kalupu by se mohlo o pár století lehce opomenout, kam se to svinstvo vlastně zakopalo a zánik lidstva by byl na světě. Ta výměna akumulátorů se mi zdá v budoucnu asi nejrealističtější a všechny automobilky to nebudou dělat, takže se to zmenší na pár gigantů - Toyota, VW, GM a Hyundai pro nižší vrstvu a ty luxusnější značky budou snad německé, americké, britské, francouzské, italské a jihokorejské.

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:
přečíst (1) 31.12.2015 19:15  Sb  (171634)

Elektromobil

Souhlasím až na dva detaily. Myslím, že rozvody by se daly rekonstruovat průběžně, dnes vydrží také starty lokomotiv nebo elektrických pecí. Zvlášť pokud by bylo ekonomicky výhodné dobíjení v noci, případně kdyby bylo velmi snadné vybitou baterii vyměnit za nabitou. Druhá poznámka se týká toho, že lidstvo začíná hynout ve svých odpadech. Nejenom v Pekingu, ale třebas i Miláně smí někdy klasická auta do ulic jen pokud mají aktuálně povolené liché nebo sudé číslo. Také s tím související byť dočasné omezování výroby včetně stavební není žádná velká slast. Může to být motiv  pro dotace, případně různé příkazy. V globálu to ovšem dává smysl jen tehdy, pokud  potrava  pro EM pochází z bezemisních zdrojů, čili OZE nebo JE.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (4) 31.12.2015 20:33  Bejvoč Jméno 'Bejvoč' používá stále stejný uživatel  bejvoczavinacseznam.cz  (180340)

Elektromobil

No vemte tužku a papír, spočítejte si kolikanásobně by bylo třeba posílit vedení kupříkladu za situace, že se během 10 let změní jedna třetina aut na elektřinu. Jednoduché počty z fyziky základní školy. Kolik by bylo třeba nových elektráren, atd. Dojdete k neskutečným číslům. Do toho zahrňte rychlost stavby a zjistéte, že je to utopie. A o auta, která dobíjíte celou noc nebude nikdo stát. Výměna baterie, je hezká, ale zase nereálná. Bude to drahé, navíc kde ji budete měnit? Budou dostupné na každé pumpě? A zrovna pro váš typ auta? Nesmysl. To o odpadech je pravda, ale smog rozhodně nejde na vrub jen aut. Jak často vyhlašují smogovou situaci v Londýně, Washingtonu, atd.? Koukněte na Peking, tam za to můžou uhelky. Ze dne na den omezí provoz poloviny aut a smog se nezmění. To snad o něčem svědčí.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (4)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 03.01.2016 19:47  jarda  volfezavinacvolfe.cz  (175428)

Elektromobil

nemůžu najít ten nádherjen příspěvek toho pána co si koupil Teslu elektromobil. a jak to pěkně popsal. nevíte kam se to ztratilo, to bylo nádherné čtení- elektromobili mají budoucnost .

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (1) 03.01.2016 19:51  jarda  (175428)

Elektromobil

už jsem to našel- nádherné čtení.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (1) 03.01.2016 20:06  delegát XVII. sjezdu KSČ  (178136)

Elektromobil

@jarda: Předpokládám, žes našel ten mnou linkovaný článek od pana Kubiše z Rožnova, jak si přivezl toho krasavce přímo z NL. Na netu jsou v současné době už i zkušenosti s provozem, a to nejen od něj. A na slovenských stránkách rovněž. :DDD
www.google.cz/?gws_rd=ssl#q=tesla+zku%C5%A1enosti+ ...
www.google.cz/?gws_rd=ssl#q=tesla+cesta+site:.sk

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 02.01.2016 10:39  Matys  janmateszavinacseznam.cz  (150995)

Elektromobil

Já osobně využívám auto tak jednou týdně a to průměrně najedu okolo 50 km. V noci spím, takže já bych elektomobil bral.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (1) 31.12.2015 21:34  Sb  (171634)

Elektromobil

Já to spočítat neumím. Možná by se dalo vyjít z elektrického ekvivalentu ročně spotřebovaného benzinu a nafty. Mně se ten výpočet nezdá úplně jednoduchý. O velkém čísle i při malém procentu EM nepochybuji, ale dnešní zdroje kromě OZE nesmí vyrábět tolik, kolik by mohly. Některé nesmí vyrábět vůbec, ačkoliv jsou i nové, v době zahájení výstavby moderní, protože oproti roku zahájení výstavby se již jejich provoz nevyplatí. Klasické zdroje smí vyrobit jen to, to jim nechají OZE. Dobíjení zejména v noci bych si dovedl představit pro firmy, které pracují jen ve dne nebo pro lidi, kteří auto ve dne potřebují jen na cestu do práce a nákupy. Nepamatuji si již podíl dopravy na emisích, ale bývalo to zřetelně nad polovinu. V Tokiu již před léty prý měli pouliční automaty, kde bylo možno se za mírný poplatek nadechnout čerstvého vzduchu. Důvody havarijního znečištění v Miláně neznám, ale majitelé aut tam byli nějakou dobu obden bez auta. (Pokud nemají dvě, s lichým a sudým číslem).

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (4) 01.01.2016 10:38  Bejvoč Jméno 'Bejvoč' používá stále stejný uživatel  bejvoczavinacseznam.cz  (180341)

Elektromobil

Tak to zde uvedu já. Vezmeme nádrž 50l plnou benzínu, tedy nějakých 35 kg. Výhřevnost benzínu je cca 31 MJ/kg. V plné nádrži je tedy 35*31*1 000 000=1 085 000 000 J energie, tedy 1 085 MJ.

Účinnost spalovacího motoru cca 35 procent, účinnost elektromotoru cca 95 procent. Ona průměrně u toho elektromotru bude menší, ale dejme 95 procent. Zjednodušíme účinnosti, aby se to lépe počítalo a porovnávalo na 37 procent a 100 procent. Spalovací motor tedy z výše uvedené nádrže získa 1 085*0,37=400 MJ, tedy 400 000 000 J energie (po zaokrouhlení). Toto odpovídá 400 000 000 W*s (tedy Watsekundám). Vztah mezi prací (energií) a výkonem tu rozebírat nebudu to je 7 třída ZŠ.

Baterie srovnatelná s 50l nádrží tedy musí mít kapacitu 400 000 000 W*s, neboli 400 000 000/3600= 111 111 Wh (zaokrouhleně), neboli 111 kWh. Budeme-li jí tedy nabíjet 1 hodinu, musíme do ní za 1 hodinu nacpat 111 kW neboli 111 000 W. Což při 3f soustavě znemaná proud jednou fází (111 000/230)/3=160 A.

Slovy 160A. Dnešní rodinné domy mají hlavní jistič nejčastěji 40 A. 50 nebo 63 A mívají ty s elektrokotlem nebo TČ. Takže nově by museli mít kolem 200A. Navíc přívody do domu jsou u novostaveb prováděny nejčastěji kabelem 16 mm2. To na 200A rozhodně nestačí a jen výměna tohoto kabelu stojí pěkné peníze. Plus to znamená posílit vedení v celé oblasti, protože pokud každá domácnost zvětší svůj možný příkon 4x, tak to vedeví v oblasti neutáhne. A tento problém se kaskádově šíří až k elektrárně.

A všimněte si, že jsem počítal s nabíjecí dobou 1 hodina. Co teprve kdyby měla být jako na pumpě 5 minut. Tedy 12x vyšší, což znamená ne 160 A, ale 160*12=1920A. To neleze ani ze 630 kVA trafostanice. Takže závěr je, že už toto je dost výrazný problém. Ale vezměte to taky z druhé strany.

1/3 aut na elektřinu. Google říká spotřebu benzínu v ČR za rok cca 1 500 000 tun, tedy 1 500 000 000 kg, tedy při započtení účinnosti motoru bychom potřebovali 1 500 000 000*31*1 000 000*0,37=17 205 000 000 000 000 J, tedy 17 205 000 GJ, tedy 17 205 000 GWs (gigawattsekund), tedy 4 780 Gwh. Rok má 365*24=8 760 hodin. Byl by potřeba tedy nový zdroj o výkonu zhruba 4780/8760=0,55 GW, tedy 550 MW, což je zhruba 1/4 temelína. A to jsem počítal jen s benzínem, spotřeba nafty je podle googlu zhruba trojnásobná oproti benzínu.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (4)
Vaše doporučení:
přečíst (1) 01.01.2016 13:49  hugo2  (180343)

Elektromobil

Dobíjení elektroaut za 5 minut je skutečně sci-fi. Ale v západních evropských městech jsou poměrně běžně hotspoty, které umožňují dobiítí vysokým proudem v řádu jedné hodiny - ČEZ jich má několik i v Praze. Doma se bude v dohledné době skutečně nabíjet přes zejména noc. Současné elektro auta jsou použitelná pro cesty do práce a zpět,nákupy, atd., nikoliv pro dálkové cestování - ale právě tyto krátší cesty přestavují většinu provozu. Jel jsem v BMW i3 a musí říci, že už to není takový ten prototyp pro nadšence, ale skutečně použitelné auto pro cestování na krátké vzdálenosti.  Až v příští generaci baterií kapacita zase o kousek poskočí klidně bych si to koupil.     

 

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:
přečíst (1) 01.01.2016 17:44  delegát XVII. sjezdu KSČ  (178136)

Elektromobil

Soudě podle www.roznovan.cz/~kubis/models.php, vyhledat a zprovoznit nabíjecí stanici je zatím asi ještě docela adrenalin, zvláště když člověk vyrazí ven z české kotliny, a to vůbec nekomentuji dobu nabíjení ani fakt, že u žádné stanice pán nemusel čekat, až se uvolní. Co se týká toho daňového zvýhodnění, před pár měsíci začalo Dánsko kupodivu uvažovat, že půjde proti proudu. :DDD
roklen24.cz/a/wr4xR/zdrazit-teslu-ulevit-nafte-die ... . Pevně doufám, že mne stát do nákupu této technologie nebude nutit, ať už přímo nebo nepřímo např. přes astronomickou spotřební či silniční daň. :DDD

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:
přečíst (1) 01.01.2016 17:47  delegát XVII. sjezdu KSČ  (178136)

Elektromobil

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:
přečíst (1) 01.01.2016 15:53  Ratko  (180345)

Elektromobil

1) kolik lidí současně může na takovém hotspotu nabíjet ? (tj když přijedete jako třetí, budete čekat další hodinu) ?

(už i ta hodina je pro men nepřijatelnou ztrátou času)

2) "doma" to znamená v novostavbě s garážovým stáním/v rodinném domku, nikoli na parkovišti před domem, že ?

3)koupíte si jedno auto na kratší a jedno na dlouhé cesty ? to je dost drahá legrace, kde budete tolik aut parkovat (kdyby to tak dělala většina lidí)?

4)kolik nabíjecích cyklů bez ztráty kapacity to bmw i3 má ?  kolik stojí výměna baterie při mechanickém poškození ? loni a předloni byla opravdu teplá zima, ale co až bude nějaký ten týden -20 ? jak se to projeví na možnosti baterii dobít ? budu muset jednu noc čekat až se 500kg pixla ohřeje a teprve druhou noc nabíjet ?

5)jaké bude zdanění elektřiny, až bude elektromobilů většina ? myslíte že si stát nechá jen tak ujít daň z paliv ? :)

6)pokud chci drahou hračku na dojíždění do práce, koupím si k stávajícímu autu smartíka :))  koruna za ujetý kilometr není výdaj, nad kterým by se člověk musel tolik zamýšelt (tedy pokud už si může dovolit smarta/elektromobil jako druhý vůz)

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (3) 01.01.2016 16:33  hugo2  (180343)

Elektromobil

1) většinou 2-4, v Praze před supermakrety jsou skoro vždy prázdné, existuje webová rezervace času, jak se bude zvyšovat počet;

2) jo, nebo ve firemní garáži;

3) ano, rodiny které jsou cílová skupina stejně mají 2 auta, zatím to není myšleno jako lidové vozítko pro obyvatele Chánova

4) řádově tisíce dobití s postupnou ztrátou kapacity, proti trblum s DPF hračka

5) na západě jsou standardem (u nás pokud vím se chystá dotace) + osvobození od DPH při koupi

Ale nějak podobně asi argumentovali majitele kočárů taženými koňmi před 100 lety, když se začali objevovat motorová vozidla 

 

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:


Výpis titulků 108181až 108200 (339593)

Titulek   Výchozí řazení    Autor  šipka  Datum  šipka
  spíše nečíst (1) Vytesat zlatem   KIT 03.01.16 22:23
  spíše nečíst (2) Vytesat zlatem   Mono 04.01.16 11:14
  přečíst (0) Vytesat zlatem   Ex 04.01.16 08:26
  spíše nečíst (2) Vytesat zlatem   Mono 04.01.16 11:33
  spíše nečíst (1) Vytesat zlatem   Ex 04.01.16 12:31
  přečíst (0) Vytesat zlatem   Mono 04.01.16 12:45
  přečíst (0) Vytesat zlatem   bububu 04.01.16 12:50
  přečíst (0) Vytesat zlatem   Mono 04.01.16 13:07
  spíše nečíst (1) Vytesat zlatem   Ex 04.01.16 12:34
  spíše nečíst (1) Vytesat zlatem   delegát XVII. sjezdu KSČ 04.01.16 14:11
  spíše nečíst (1) Díky za radu.   Ex 04.01.16 17:35
  určitě přečíst (6) Elektromobil   Sb 31.12.15 08:42
  spíše nečíst (3) Elektromobil   Luigi Carpagani 31.12.15 12:30
  přečíst (4) Elektromobil Jméno 'Bejvoč' používá stále stejný uživatel Bejvoč 31.12.15 10:43
  přečíst (2) Elektromobil   stas 01.01.16 13:12
  přečíst (1) Elektromobil   Sb 31.12.15 19:15
  spíše nečíst (4) Elektromobil Jméno 'Bejvoč' používá stále stejný uživatel Bejvoč 31.12.15 20:33
  přečíst (0) Elektromobil   jarda 03.01.16 19:47
  spíše nečíst (1) Elektromobil   jarda 03.01.16 19:51
  spíše nečíst (1) Elektromobil   delegát XVII. sjezdu KSČ 03.01.16 20:06
« Předchozí | 5409 | 5410 | 5411 | 5412 | 5413 | 5414 | 5415 | 5416 | Další »
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

 Burza Prime 16:29 
Název Kurz Změna
 COLT CZ GROUP SE  679.00  -0.15% 
 ČEZ  940.50  +0.05% 
 ERSTE GROUP BANK A  1 094.50  +0.78% 
 GEN DIGITAL  547.00  -0.55% 
 GEVORKYAN  252.00  -2.33% 
 KOFOLA CS  301.00  +1.01% 
 KOMERČNÍ BANKA  774.50  -0.06% 
 MONETA MONEY BANK  98.00  +0.20% 
 PHILIP MORRIS ČR A  15 460.00  +0.13% 
 PHOTON ENERGY  44.00  -2.22% 
 PILULKA LÉKÁRNY  135.00  -0.74% 
 PRIMOCO UAV SE  900.00  -1.10% 
 VIG  715.00  +0.42% 
Komodity online
 Ropa 85.59 USD 20.06   
 Zlato 2358.42 USD 20.06   
 Stříbro 30.68 USD 20.06   
 Káva 229.35 USD 20.06   
 Cukr 18.94 USD 20.06   
 Bavlna 72.76 USD 20.06   
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.