Výpis odpovědí na následující příspěvek
Motor 1.9 77kw
Zdravím
Chtěl bych se zeptat,má někdo zkusenost,že při jízdě ve velkém dešti mu počítač vyhodnotí chybu ESP a rozblika se kontrolka žhavení. ???? Po vypnutí motoru pak nelze nastartovat, po několikáté dlouhém startu se podaří ale kontrolky stále blikají a svítí a počítač píše auto do dílny..... Stalo se po několikáté..... Po napojení na diagnostiku,píše snímač klikové hřídele.... ???? Dále mi bylo řečeno že chyba je možná ve vlhkosti v pojistková skříní motoru....... ( Můj na názor je že by mohlo jít o nějaký zkrat u čísla x vlhkosti....) Stalo se mi to tetka naposled,a nastartoval jsem i přes výstrahu jsem jel.Po ujetí cca.80 km jsem motor vypnul a zase nastartoval a chyba nikde,i startování na poprvé. Může mi někdo prosím vás poradit,či má podobné zkušenosti.. Děkuji
Dosavadní doporučení:
přečíst
(66)
Vaše doporučení:
Motor 1.9 77kw
Hezký denMěl jsem podobné chování. Stačil i menší déšť, motor se zcela náhodně zastavil a to v jakékoliv dopravní situaci. Hlavně při jízdě na dálnici jsem prožíval nelehké situace. Sníh kupodivu nevadil.Auto těsně po ukončení záruky. Okamžité nastartování nebylo možné. Po asi 1-2 minutách obtížné startovaní. Jakmile se podařilo nastartovat tak max po 3 minutách motor opět plně funkční. Pak bylo možné ujed mnoho kilometrů. Kontroly i displej sděloval v momentu chyby nelogické informace. Závada se projevovala zcela náhodně, ale pokud nastala tak jen při dešti. Mnohokráte servis, bez nálezu. Tyto závady způsobuje vlhkost. Velmi obtížně se hledá místo kde je narušena izolace. Chybu jsem našel v řídící jednotce motoru. Máte několik možností jak opravit závadu.Necháte si vyměnit řídící jednotku, ale cena je vysoká.Druhá možnost je jen za předpokladu, že mám znalost nebo někdo kolem mne má znalost. Než popíši postup, velmi důrazně upozorňuji na nutnost mít znalosti a praxi v oboru elektroniky. U mého auta je ŘJM uložena v prostoru motorku předních stěračů pod čelním sklem. Řídící jednotku motoru jsem vyndal po odpojení všech konektorů ven z auta. V principu se jedná o plošný spoj na kterém jsou umístěny integrované obvody a další elektronické součástky. Nad celou touto deskou je velký žebrovaný chladič. Který není možné sundat z důvodů přítomnosti chladícího gelu mezi chladičem a součástkami. Je však možné, po odšroubování všech krajních šroubů, lehce odálit zhruba 1mm desku na krajích od chladiče. Pak jej odneste na 24h do suché a teplé místnosti. Vhodná teplota okolí mezi 20-28 stupni C. Prosím žádné slunce, položení na topení a pod. Principem je snížení vlhkosti uvnitř ŘJM přirozeným vyschnutím. Pokud se snažíte vyhnat vlhkost rychle, může se případný kondenzát vypařit do místa z něhož již neunikne (zůstane v ŘJM a závadu neopravíte) nebo příliš vysokou teplotou zničíte součástku v ŘJM. Po vyschnutí do vzniklé mezery natlačte běžný sanitární silikon po celém obvodě. Než silikon zaschne dotáhněte rozumně všechny šrouby. Po utažení doporučuji ponechat přebytečný silikon na okrajích. Jednotku jsem vrátil na místo a již více jak dva roky jezdím bez této závady.Další možnost je jednotku zaslat na přetěsnění, ale mne se před 2 lety nezdařilo za rozumné prostředky takovou firmu najít.Děkuji za přečtení.
Dosavadní doporučení:
přečíst
(32)
Vaše doporučení:
(
21)
09.08.2018 22:30
Edita
eddit1989
seznam.cz
(
195473)
Motor 1.9 77kw
Zdravím, jen dotaz dělá se VW touran v pěti kvaltu
Dosavadní doporučení:
přečíst
(21)
Vaše doporučení:
Výpis titulků
21až
25
(25)