Akcie UNIPETROL - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení

 Hodnocení:      0 1 2 3      
Diskutující:
Návod    

Akcie UNIPETROL - Diskuze a názory


Výpis odpovědí na následující příspěvek

přečíst (1) 20.02.2002 14:30  realista  (18397)

co nás ovlivňuje

Tímto příspěvkem odpovídám na reakci Sneka z 20.2.2002 12:26:46.
V jistém slova smyslu souhlasím s Vámi. Zkušenost mě však naučila, že i když sám své názory považuji za velmi pesimistické, nakonec to vždy dopadlo tak jak jsem původně předpokládal...např. konkrétně v prosinci u Unipetrolu jsem si tak neodbytně dovolil brojit proti nákupu této akcie hlavně z důvodu, že už tehdy jsem nevylučoval propad ceny až na dnešní úroveň (v jednom nebo dvou svých příspěvcích jsem to i zmínil). Je to už delší doba, co jsem totiž své "pesimistické" názory vzal jako reálný fakt (od toho "realista") a rozhodně se mi to vyplácí...neboť ve skutečnosti ony nejsou pesimistické nejsou!!! pouze mé vidění a mé podvědomé pohnutky mi brání (bránily), abych se na věc podíval reálně. vysvětluji si to tak: my, kteří jsme se do tohoto jobu zapletli, máme v povaze zcela jistě sklon k hazardu, když to napíši natvrdo. To se projevuje v tom, že pod vlivem faktu, že chceme dosáhnout zisku, podvědomě podceňujeme rizika, která z nákupu dané akcie za daný kurs plynou. Podle mne se dokonce ani nezabýváme těmi nejhoršími variantami vývoje, protože jejich naplnění dáváme velmi malou pravděpodnost. To je ovšem zcela zásadní chyba - když nám tyto nejhorší možnosti budoucího vývoje chybí ve spektru pro nás skutečně (vědomě) přijatelných potenciálních variant, výsledné hodnocení celé situace se iracionálně posouvá k méně rizikovému pásmu všech dostupných investic. To může mít za následek, že nákup akcií Unipetrolu vyhodnotíme jako akceptovatelný ve vztahu rizika a výnosu, neboť nás skutečně zajímá pouze ten zisk. Místo toho, abychom nakoupili třeba akcie Radiokomunikací, které jsou již docela vysoko, takže "jakoby" neslibují až zase tak výrazné zhodnocení...To, co je přitom pro nás nejtěžší je trpělivost. Sledujeme grafy, a sžírá nás každá promarněná příležitost k výdělku. Zvláště, když se ještě "někde" dočteme, že "někdo" tuto situaci využil...necháváme se proto rádi zlákat do rozjetého vlaku, naopak při obrácení vývoje a poklesu nejsme ochotni prodat, neboť "je to přeci tak nízko"... za jakýmkoliv poklesem vidíme příležitost k nákupu, při hledání informací máme tendenci preferovat ty, které vyhovují našim předběžným závěrům, jichž se nehodláme vzdát mnohdy ani za cenu ztrát...snažíme se najít "tipy", tedy logicky pro nás nesmyslná stanoviska jiných... je nám naprosto cizí myšlenka, že bychom naše peníze snad mohli na nějakou dobu uložit na termínovaný vklad, vždy budeme hledat nějaké "jiné" možnosti s vyšším zhodnocením, opět za cenu podcenění rizika, přestože ve statisticky podstatném množství situací je takové uložení peněz z hlediska výnosu a rizika objektivně ta nejlepší varianta... myslíme si, že když budeme "obchodovat" a "točit" peníze, že nám to přinese zisk. Je pro nás těžké smířit se s myšlenkou, že by tomu tak nemuselo být - vždyť přece to by pak nemělo smysl obchodovat! Když dosáhneme výdělku, motivuje nás to k ještě větším investicím, k dalšímu utrácení peněz, místo abychom si po dobře vykonané práci odpočinuli. Jsme v tomto směru schopni udělat tu největší chybu - po dobrém zapití svých úspěchů se odhodláváme do "práce" nezávisle na tom, jaká skutečně je situace na trhu. Naprosto nesmylsně nám totiž úspěch dodává sebevědomí, máme pocit, že jsme byli MY, ti chytří, že jsme dokázali cosi ostatním, že jsme "přelstili" trh...pod těmito dojmy pak hodnotíme vyhlídky trhu optimističtěji než jaké skutečnosti jsou...vždyť máme za zády opět o něco větší balík peněz, tak proč si trošku nezariskovat, vždyť nás nějaký menší prodělek v tuto chvíli až zase tak bolet nebude...nejsme si v této situaci vůbec schopni připustit, že klidně i další rok můžeme dosahovat jen samých prodělků, protože trh se neřídí našimi přáními...a čím delší doba bez vydělaných peněz, tím větší snaha o jejich vydělání a tím větší ochota podstoupit větší riziko... jsem přesvědčen, že pro drobného začínajícího investora je dosažení výdělku tím nejhorším co se mu může stát - získá pocit, že tomu začíná "rozumět". Začínajícím investorem přitom myslím všechny, kteří při svém investičním rozhodování nejsou schopni si pocity popsané výše uvědomit a co je důležitější, při svých úvahách od nich abstrahovat (promiňte za to slovo, nenapadá mne teď jiné).
Pro nás, kteří obchodujeme za "své" a na rozdíl od specialistů, kterým hrozí max přeřazení do jiného oddělení jejich společnosti, neseme svou kůži opravdu na trh, zbývá jediné: pokusit se při posuzování svých investic oprostit myšlenek na to, co si přejeme a co bychom potřebovali (většinou tedy růst kursu). Dosažení prodělku nebo zisku naše uvažování totiž bezpochyby ovlivňuje...přitom se všichni zcela jistě shodneme na tom, že jestli kurs akcie poroste nebo bude klesat neovlivňuje míra naší angažovanosti v této investici...přesto jsme schopni myšlenek podobných této: když už jsem na tom tolik prodělal, přeci to teď neprodám...
Aby byl člověk schopen potřebné sebekontroly, to vyžaduje jistý, řekl bych až psychologický, výcvik - přitom žádné trenažéry k dispozici nejsou... pokud mohu tedy závěrem něco doporučit, ať je ten text trochu k užitku: najděte si někoho (třeba v okruhu rodiny) kdo do akcií nikdy neinvestoval (předpokládám, že ho to s vámi ale bude bavit:-)) a rozeberte s ním váš momentální nápad kam investovat. Ale pozor: nesnažte se jej vy přesvědčovat o své myšlence!!! (tím se jen utvrdíte ve svém názoru). Vy ho máte od toho, aby vám ON řekl, co se mu na tom nelíbí...a nezapomeňte mu sdělit především co se nejhoršího může stát, když to nevyjde a rozboru této možnosti věnujte nejméně 2/3 času stráveného nad posuzováním investice. A smiřte se s tím, že se mu vaše argumenty nebudou líbit:-) Tím, že budete poslouchat (nenamítat!) argumenty, která vám nepůjdou do krámu, získáte obrovskou zkušenost v tom, do jaké míry jste zajatcem svého vlastního já...Vezměte argumenty vaší protistrany jako holá fakta nad nimiž se nepolemizuje (i ta ve stylu: mě se to nějak nelíbí) a do takto neschválené investice neinvestujte! Bez ohledu na to, jak se skutečně vyvine, se tak totiž naučíte dávat všem faklům stejnou váhu. A to je myslím dost dobrý začátek naučit se reálně zhodnotit možnosti své a možnosti trhu...
P.S.1: v posledním odstavci jsem psal malá v (vaší), abyste si pane Sneku nemyslel, že jsem se rozhodl radit konkrétně Vám...
P.S.2:takhle moc jsem se původně rozplkat tedy nechtěl...:-)
Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 20.02.2002 18:14  Snek  lstehlikzavinacmbox.catr.cz  (22280)

co nás ovlivňuje

Pane Realisto klobouk dolů.. a nebojte, nemyslím si, že jste se rozhodl radit konkrétně mne. Každopádně zajímavé postřehy a určitě si z toho něco vezmu. K tomu jak jste popisoval to konzultování s někým nezaujatým, pokud možno mimo trh, věřte mi, že to dělám, ale vždy jsem měl tendence ovlivňovat svými argumenty pro.. ostatně tak to dělám téměř ve všem. Čímž neříkám a nemyslím si, že bych neuměl poslouchat, ale u některých rozhodnutí si prostě myslím, že na některý argument musím dát důraz, a to čistě proto, aby argumentující protistrana dokázala i mé názory vzít v potaz. V podstatě při těchlech rozhovorech o tom, jesti ano či ne chci docílit jakéhosi tření názorů, ze kterého si poté mohu jasně stanovit logický závěr. Víte trochu jste mě posunul v jedné věci.. byl jsem čistě člověk, který dá na fundamenty, otázky předvídání vývoje trhu jsem nechával stranou, chlácholíc se argumentem typu, když ta akcie má fundamentálně hodnotu takovou a takovou, tak se k té úrovni - tu jsem oklešťoval nějakým koeficientem - musí dříve či později dostat. Začínám chápat, že jen ta čísla fakt nestačí.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 21.02.2002 01:55  realista  (18397)

co nás ovlivňuje

je pravda, že spočítaná čísla nemám rád, ale jsou situace, kdy se trh fundamentu rozhodne chytit a je třeba to vzít v úvahu. Je jasné, že kdyby Babiš byl průhledný, kurs by byl jistě výš, přesné číslo ale asi stejně není až tak důležité, stačí když trh věří tomu, že je to hodně podhodnoceno a zároveň, že už to níž nepůjde, protože na obzoru nejsou žádné potenciální špatné zprávy...do jisté míry máte pravdu, že by se akcie měla odvíjet od fundamentu, ale ten výsledný diskont je už jen a jen otázka nálady trhu...
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 20.02.2002 17:55  Špáďa  (13849)

co nás ovlivňuje

Jako bych se podíval do zrcadla, to sedí, jsi dobrej psychoanalytik. A že to bylo ukecaný, nevadí. Z jedný vody načisto to dost dobře nejde učesat...
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 20.02.2002 17:37  Jan  (17962)

co nás ovlivňuje

Zdá se, že je tady opravdu jeden Borec s velkým B. Pane realisto, mohl bych Vás požádat o příspěvek na téma "Diverzifikace portfolia = účinný prostředek snižování rizika investování?  Předem díky, Jan.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 20.02.2002 14:49  Tom  (15664)

co nás ovlivňuje

Nějak mi připadá, že se rád posloucháte. Měl jste před pár dny 50% šanci na úspěch. Unipetrol byl na rozcestí mohl jít dolu nebo taky nahoru. Šel dolu, to jste trefil. Nic víc nic míň. Jinak hezky píšete, ale příště stručněji, kdo to po Vás má číst.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 20.02.2002 15:31  rentier  (15463)

co nás ovlivňuje

Nemohu souhlasit s TOMem. Ten realistuv prispevek mi naprosto mluvi z duse. A ze si stezujete, ze je dlouhy? Vzdyt ho nemusite cist!! Tim, ze jste stravil nekolik minut jeho ctenim, jste akorat dokazal, ze vas ten clanek take zaujal. Takze jeste jednou, skvely prispevek, na hony vzdaleny prazdnemu plkani a vykriku do tmy, kterymi se to tady jenom hemzi!!!
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 20.02.2002 15:15  realista  (18397)

co nás ovlivňuje

máte pravdu, poslouchám se rád, taky jsem si toho všimnul, ale svými posledními příspěvky jsem své náboje vyčerpal, takže už pomlčím...
jinak ale když si kliknete na můj nick a proklestíte se tou záplavou příspěvků:-) až do konce listopadu, kdy jsem sem začal přispívat, uvidíte, že jsem se netrfil zdaleka jen před pár dny... a taky to nebyl nikdy tip jen "by oko" ale s jasnými argumenty, které se nakonec ukázaly převažující...
 
...jo, už končím....-)
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 20.02.2002 18:52  Lubor  (19149)

Realisto,zůstaňte

Vážený realisto,myslím si,že pro většinu z nás je velmi poučné znát Vaše názory a dokonce se jimi i řídit.V dnešní době je velmi nezvyklé,když někdo UMÍ a ještě se o to nezištně podělí s ostatními.Možná je to někomu trnem v oku,ale to už je zřejmě takový rys české povahy,že nedokáže uznat schopnosti druhých.Já za sebe bych přivítal,kdyby jste občas zabrousil i na jiné tituly-konkrétně Telecom.Takže -DÍKY za Vaše postřehy.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 20.02.2002 15:49  semr  (11872)

co nás ovlivňuje

Bezvadná analýza zkušeného investora. Realisto, nemohu se ubránit dojmu, vy sem ani nepatříte. Podobné pocity jsem zažíval i já. První velký výdělek je asi opravdu na škodu, ale člověk tím musí projít, aby si uvědomil, že jediné co mu zachrání vydělané peníze v této džungli je pokora. ( a diverzifikace ptf.)
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:


Výpis titulků 181821až 181840 (184426)

Titulek   Výchozí řazení    Autor  šipka  Datum  šipka
  přečíst (0) už to jedeééé   Hood 21.02.02 12:38
  přečíst (0) už to jedeééé   rentier 21.02.02 19:28
  přečíst (0) suma sumárum   Kozina 21.02.02 13:57
  přečíst (2) vysvětlení   realista 20.02.02 19:53
  přečíst (0) vysvětlení   Marcel Oberreiter 21.02.02 12:00
  přečíst (1) vysvětlení   realista 21.02.02 12:32
  přečíst (0) vysvětlení   Snek 20.02.02 22:56
  přečíst (0) vysvětlení   realista 21.02.02 01:41
  přečíst (0) Podekovani   investor 20.02.02 16:54
  přečíst (0) Podekovani   Hood 20.02.02 17:21
  přečíst (0) Hospodaření Uni   Kwaki 20.02.02 14:54
  přečíst (1) co nás ovlivňuje   realista 20.02.02 14:30
  přečíst (0) co nás ovlivňuje   Snek 20.02.02 18:14
  přečíst (0) co nás ovlivňuje   realista 21.02.02 01:55
  přečíst (0) co nás ovlivňuje   Špáďa 20.02.02 17:55
  přečíst (0) co nás ovlivňuje   Jan 20.02.02 17:37
  přečíst (0) co nás ovlivňuje   Tom 20.02.02 14:49
  přečíst (0) co nás ovlivňuje   rentier 20.02.02 15:31
  přečíst (0) co nás ovlivňuje   realista 20.02.02 15:15
  přečíst (0) Realisto,zůstaňte   Lubor 20.02.02 18:52
« Předchozí | 9089 | 9090 | 9091 | 9092 | 9093 | 9094 | 9095 | 9096 | Další »
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

 Burza Prime 13:15 
Název Kurz Změna
 COLT(CZG)  680.00  +0.89% 
 ČEZ  886.00  +1.03% 
 ERSTE  1 099.00  +0.27% 
 GEN(NORTON)  570.00  +0.88% 
 GEVORKYAN  254.00  0.00% 
 KB  776.00  +0.71% 
 KOFOLA  301.00  +0.33% 
 MONETA  102.80  +3.11% 
 PHOTON  43.90  +1.39% 
 PILULKA  128.50  +2.80% 
 PM  15 260.00  0.00% 
 PRIMOCO   915.00  0.00% 
 VIG  758.00  +2.99% 
Komodity online
 Ropa 85.77 USD 13:02   
 Zlato 2336.16 USD 13:02   
 Stříbro 29.36 USD 13:02   
 Káva 223.75 USD 13:02   
 Cukr 20.38 USD 13:02   
 Bavlna 75.06 USD 13:02   
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.