Výpis odpovědí na následující příspěvek
Tipko
Čau Tipaři, tak nové Tipko už mi stojí před barákem, ale mé nadšení ze 150 HP netrvalo dlouho . . . . Jel jsem pro něj se švagrem z jižních Čech až na Teplicko. Celé jsme ho důkladně prolezli a vypadalo opravdu hezky (zachovalý interiér, pěkný lak, spodek a podběhy až na lehkou povrchovou rez v pořádku, motor má najeto 157000 km. Po nastartování za studena motor krásně držel volnoběh, při rozjezdu neškubal, krásně šel za plynem, táhl jako tryskáč. Zkušební jízda byla tak 2 - 3 km. Tak jsme ho vzali. Asi po ujetí 30 km se naskytla možnost tomu pořádně šlápnout na krk. Řídil švagr, dupnul podlahu za tři, já jsem jel za ním a sleduju, jak tipko začíná bílošedě pokuřovat z výfuku a smrdět, jak warťas. Okamžitě mi stoupl adrenalin do kritických hodnot, protože to vypadá, že papká olejíček. Nebudou v tahu pístní kroužky nebo podpálený ventily? Jakmile se pořádně prohřál motor, tak začaly blbnout volnoběžky. Buď při vyřazení vylítly na 2000 nebo to chcíplo. Na křižovatce jsem postřehl, že těsně před chcípnutím se naplno rozběhne čerpalo. Jakmile vychladne zase je vše ok. Můžete mi chlapi napsat, co si o tom myslíte? Já z toho mám docela depku. Díky moc!
Dosavadní doporučení:
přečíst
(1)
Vaše doporučení:
Tipko
To se ti ani nedivím... Tuhle jsem jel a něco začalo hučet z motorového prostoru, tak si říkám sráč jeden převodovka je v háji. No a když přestalo prštet tak zvuk přestal taky... Pak jsem si vzpoměl, že začal, když začlo pršet...
No, k problému:
Jestli žere olej se pozná, až po ujetí cca 1000 km, když se podíváš na měrku, jestli něco neubylo. Protože když u stršíhoo benzíňáku, jaký v Tipu bez pochyby je dupneš pořídně na krk tak zakouří. No, dnešní diesely na tom nejsou o nic líp. Čerpalo při chcípání motoru začne bežet víc proto, že už řj. vydá k tomu signál, ona si myslí, že motor chcípne a proto začně pumpa pumpovat víc palivo jako při zapnutí zapalování. Vyolnoběžné otáčky blbnou jak? Preventivně bych vymenil svíčky, nebo se na ně přinejmenším podíval.
Tom
Dosavadní doporučení:
přečíst
(0)
Vaše doporučení:
Tipko
Čau Tome, díky moc za odpověď. Ty volnoběžky jsou za studena v pohodě (900 rpm). Po zahřátí motoru blbnou tak, že občas vylítnou na 2000 rpm a jakmile sáhnu na plyn jdou dolů a chcípne to. Ve většině případů ale rovnou chcípne. Taky jsem si všiml, že při starování trvá docela dlouho, než čerpadlo natlakuje palivo, cvakne tak po 10 sekundách. A ještě k tomu oleji. Na stránce o tipu 2.0 16V jsem se dočetl, že průměrná spotřeba oleje na 1000 km je 1 l. Není to trochu moc? V 1.4 jsem od výměny do výměny nic nedoléval a má najeto 180000 km. A teď ještě z jiného soudku. Před časem se tu objevil přispěvek o podsvícení analogové přístrojovky, myslím, že to psal Jarda Kozák. Ve tmě je vidět opravdu velký kulový, otáč. a tach. se dá, ale ty budíky na teplotu oleje, tlak oleje atd. nejsou téměř vidět. To to udělali tak blbě chlapci v Turíně anebo tam prasklo pár žárovek?
Dosavadní doporučení:
přečíst
(1)
Vaše doporučení:
Tipko
1l na 1000 km? To je běžná norma, kterou udávají automobilky i v dnešní době. Prakticky se tím sychrujou... je možné, že čerpadlo cvakne po 10 sec., že je špinevej pal. filtr. Budíky na teplotu a tlak oleje jsou vlastně v pravé čísti plalubovky? Já tam místo nich mám ekonoměr a hodiny a v noci na ně moc nevidím... nejdříve bych ale zkontroloval žárovky. Máš někde možnost udělat diagnostiku řj?
Tom
Dosavadní doporučení:
přečíst
(2)
Vaše doporučení:
Tipko
Ty budíky jsou napravo a když tak nad tím uvažuju, tak já tam ani ekonoměr nemám. Taky přemýšlím nad tím, jestli je to čerpadlo v pořádku. Diagnostiku bych udělat mohl, ale ta cena. Teď jsem úplně bez peněz a dopadl jsem tak, že do práce jezdím dál 1.4 a 16 V mi stojí před barákem. Mám strach, že ten motor je v tahu, protože když se tůruje i na místě, tak docela hulí, opravdu jak diesel, když se na křižovatce odpálí na plný plyn. Co si o tom myslíš? Díky a zatím zdar!
Dosavadní doporučení:
přečíst
(0)
Vaše doporučení:
Tipko
No napojení na komp stojí cca 600- 800kč. Ekonoměr měli jenom první Tipa, pak ho tam přestali dávat. Hulí jakou barvou? Bíle ( pára ) modře ( olej ) černě ( bohatá směs )? Každopádně jestli žere olej se pozná, až delším ježděním. Stačilo by očistit a prostříkonout el. spoje v motoru. Nebo je taky možnost, že motor má najeto více, než ja na tacho.
Tom
Dosavadní doporučení:
přečíst
(1)
Vaše doporučení:
Tipko
Nazdárek.Tak to je fakt smůla koupit káru a hned začne zlobit.Ten kdo ti to prodával udělal na tebe nejspíš pěknou šmé.Asi bych si za ním dojel a vyříkal si to s ním.Já mám přes půl roku 1.8 dohc r.v.93 a zatím jsem spokojenej.Kromě abs plná výbava včetně kůže a klimy.Jo a mimochodem já tam mám taky ekonoměr a hodiny a kámoš co má 1.6 ohc z 92 taky.Tak si nemyslím,že ekonoměr měli jen první tipka.
Dosavadní doporučení:
přečíst
(0)
Vaše doporučení:
Tipko
Dosavadní doporučení:
přečíst
(0)
Vaše doporučení:
Tipko
Za jízdy hulí jakoby bíle, až světle šedě. Když jsme to tůrovali na místě, šlo to až lehce do černa. Díky moc za rady Tome ! ! ! !
Dosavadní doporučení:
přečíst
(0)
Vaše doporučení:
Tipko
Vypadá to na Lambda sondu. Ale pro jistotu bych nejdříve pročistil kontakty.
Kolik je vůbec max. rychlost?
Tom
Dosavadní doporučení:
přečíst
(0)
Vaše doporučení:
Tipko
V papírech je maximálka cca. 210. Díky moc, zkusím se na to podívat a potom dám vědět, jak jsem dopadl. Přeju hezký víkend a ještě jednou dík!!!!
Dosavadní doporučení:
přečíst
(0)
Vaše doporučení:
Tipko
Teď se na týden odmlčím, letím do Španělska.
Tom
Dosavadní doporučení:
přečíst
(0)
Vaše doporučení:
Tipko
Ještě bych chtěl upřesnit, že oblaka hutného bílého kouře, jako při prasklé hlavě to nejsou.
Dosavadní doporučení:
přečíst
(0)
Vaše doporučení:
Tipko
Dosavadní doporučení:
přečíst
(0)
Vaše doporučení:
Výpis titulků
1921až
1940
(4467)