Výpis odpovědí na následující příspěvek
Na něčem přeci musí vydělávat
Musk neni až tak moc vizionář, jako spíše hráč. Doba slibující obrovské zisky z prodeje elektroaut minula, protože se do tohoto pustily tradiční automobilky, které to umí lépe a levněji. A tak Musk vydělává na občasném rozkolísání ceny kryptoměn, Twitteru a podobně. Scénář je stejný - vyšroubování ceny předstíráným zájmem, následně podražení ceny změnou postoje krátce poté. Amerika není Česko - pokud by Muskovi prokázali úmysl manipulovat s trhy, šel by dříve nebo později sedět, musk nemusk.
Dosavadní doporučení:
přečíst
(2)
Vaše doporučení:
Na něčem přeci musí vydělávat
Můžete mi uvést jediný případ tradiční automobilky, která dělá elektromobily lépe a levněji? Obecně se má za to, že konkurenční výhoda Tesly je právě v tom, že to dělá jinak, a že veškerou výrobu optimalizuje právě s ohledem na výhody výroby elektromobilů, zatímco tradiční automobilky až na výjimky všechno staví na už desítky let zajetých modelech. Většina elektromobilů tradičních výrobců není ničím jiným, než vykuchaný spalovák zbastlený přidaným elektrickým pohonem a baterií. I proto dnes Tesla poráží většinu tradičních výrobců - nikoliv v prodejích elektromobilů, ale v prodeji modelů aut obecně.
Dosavadní doporučení:
přečíst
(0)
Vaše doporučení:
Na něčem přeci musí vydělávat
Doby, kdy tradiční automobilky řešily elektromobilitu náhradou spalovacího motoru za elektromotor, jsou už dávno pryč. Všechny velké automobilky do toho investovaly obrovské prostředky a mají nyní elektromobily postavené na úplně nových koncernových podvozkových platformách určených pro elektromobily. Neobstojí ani pohádky Tesly o vůdčí roli s autonomním řízením - mnohé automobilky jsou ve stupni automatizace řízení dále než Musk. Proto jsem psal, co jsem psal - Tesle došel s tím "automobilovým vizionářstvím" dech, protože trh elektromobilů je nyní rozdělen mezi mnoho výrobců, a prostor pro prodávání předražených elektroaut zmizel.
Dosavadní doporučení:
přečíst
(0)
Vaše doporučení:
Na něčem přeci musí vydělávat
Rozhlédnul jsem se, narazil jsem na čísla z loňskoho roku pro Evropu. Pokud vezmeme v úvahu, s jakým zpožděním se do elektromobility pustily tradiční automobilky, tak už v podstatě náskok Tesly smazaly:
"Díky úspěchu modelů S a Y vede Tesla na trhu elektromobily v Evropě s podílem 24 %, před koncerney Volkswagen s 22 %, Stellantis s 13 % a Hyundai-Kia s téměř 11 %."
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/tesla-elektromobil-prodej-aut-evropa-elon-musk.A211025_083732_automoto_fdv
Dosavadní doporučení:
přečíst
(1)
Vaše doporučení:
Výpis titulků
1až
8
(8)
1