Výpis odpovědí na následující příspěvek
Jak se LNG dostane do ČR ?
LNG můžeme skladovat v jakémkoliv přístavním terminálu, kde si zaplatíme kapacitu. Před distribucí stávající sítí plynovodů se LNG zplynuje (z LNG se stává klasický "zemní plyn") a takto je rozváděn po Evropě stejným způsobem jako normální zemní plyn. Má to obrovské výhody. LNG se mnohem lépe skladuje (jeho objem je 600x menší než u zemního plynu), čili s LNG jsme schopni se zajistit třeba na celou sezónu. Není problém na to vybudovat zásobní kapacity. U klasického zemního plynu je to mnohem náročnější, protože ten se vtlačuje do obrovských podzemních rezervoárů, což jsou buď přírodní kaverny anebo pozůstatky po bývalé hlubinné těžbě (prostory po vytěžení plynu, ropy) - těchto prostor je omezené množství, ne všechny se pro tento účel hodí a budování nových prostor je extrémně nákladné.
Dosavadní doporučení:
přečíst
(8)
Vaše doporučení:
Jak se LNG dostane do ČR ?
O přepravě po moři samozřejmě vím, o zplyňování taktéž.
Mě jen zaujalo vychvalování skladování zkapalněné formy - i když nebylo uvedeno kde. Tj. mimo území ČR. A budeme věřit v dostupnost zplyňovací kapacity, dopravní kapacity i skladovací kapacity zkapalněného plynu v potřebný čas (mimo naše území). Jen jestli tyto kapacity jsou už alespoň naplánovány.
Navíc bych řekl, že skladování LNG taky není "zadarmo" - plyn je třeba chladit na velice nízkou teplotu. Např. moderní lodě přepravující LNG využívají dopravovaný plyn jako zdroj energie (pohon lodi i chlazení) - a spotřebují takto 20-30% nákladu. Ať žije ekologie... Nechápu, že zeleným toto nevadí.
Dosavadní doporučení:
přečíst
(0)
Vaše doporučení:
Jak se LNG dostane do ČR ?
Píšete, že loď spotřebuje na dopravu a chlazení 20-30% nákladu. V clanku se píše, že kompresorove stanice a pronájmy jsou hrazeny plynem a tvoří opět 30% spotřeby.Bylo by zajímavé vidět náklady po položkách.
Dosavadní doporučení:
přečíst
(0)
Vaše doporučení:
Jak se LNG dostane do ČR ?
Tak vysoká spotřeba tankerem je hloupost, nemá smysl to dál komentovat.
Dosavadní doporučení:
přečíst
(0)
Vaše doporučení:
Jak se LNG dostane do ČR ?
Kdepak jste našel ta čísla? Odpar je u nejnovějších lodí s pohonem ME-GI, XDF jen 0,085 % denně, přičemž je plyn znovu zkapalňován nebo použit k pohonu, to dle dohody s vlastníkem nákladu. Starší lodě měly odpar 0,15 % denně a i ten je opět zkapalňován.Jinak plyn lze skladovat buď přímo na terminálu, nebo ve formě LNG v tanku.Co se týká Vaší obavy o dostatek odpařovací kapacity, to právě řeší nákup kapacity ve FSRU v Eemshavenu.
Dosavadní doporučení:
přečíst
(0)
Vaše doporučení:
Jak se LNG dostane do ČR ?
20-30% uváděl v jednom rozhovoru expert Štěpán - nemám důvod nevěřit. Nároky na chlazení i pohon určitě nebudou malé.
Je to otázka plynulého využití kapacit. Pokud skladuji, tak budu odpařovat "až budu chtít". Otázečka - když budou všichni půl roku jen skladovat, budou schopni (např. během 1 měsíce) odpařit potřebné množství ?
Dosavadní doporučení:
přečíst
(0)
Vaše doporučení:
Jak se LNG dostane do ČR ?
Právě že náklady jsou malé, 0,085 % denně se přirozeně odpaří a je buď vráceno celé, nebo částečně spotřebováno na pohon a další energetickou spotřebu. To číslo udávají samotné lodní společnosti i výrobci tanků. Takže ještě jednou, pan kolega Štěpán v tomhle nemá pravdu, pokud jej citujete přesně.
Dosavadní doporučení:
přečíst
(0)
Vaše doporučení:
Výpis titulků
1až
20
(36)