Výpis odpovědí na následující příspěvek
Fakt
Výroba vodíku z OZE se zálohovat nemusí, je to sama o sobě záloha elektřiny a i přes výkyvy je roční produkce OZE víceméně stabilní. I pro výrobu vodíku (a umělých/"zelených" paliv) je ale lepší to jádro, ovšem ne elektrolýzou, ale pyrolýzou, kdy se teplo přemění přímo na vodík a dosahuje tím vyšší účinnosti. Jeden malý reaktor se u nás (v Řeži?) přímo pro takové použití vyvíjí, ovšem bez miliard na vývoj nemá šanci, takových podobných se ve světě teď vyvíjí možná desítky.
Dosavadní doporučení:
přečíst
(3)
Vaše doporučení:
Fakt
Stabilní znamená, že k určitému okamžiku vyrobíte určité množství. Nelze se v prosinci zahřát lednovým větrem. Víceméně stabilní tedy znamená nestabilní. Pochopitelně lze dělat meziroční zásoby ke snížení rizik, ale tím dále porostou náklady. A pak stejně přijde rok, kdy bude výpadek víceletý a i ten musí být zálohován. V historii lidstva se už opakovaně stalo, že více let po sobě nenastaly změny ročních období důsledkem sopečné činnosti. Není to něco, co se stává jednou za milion generací.
Dosavadní doporučení:
přečíst
(2)
Vaše doporučení:
Fakt
Vodík z OZE je extrémně drahá, nákladná a tudíž neekologická sranda. Připravte si peněženku.
Dosavadní doporučení:
přečíst
(1)
Vaše doporučení:
Fakt
Na kg vodíku (~ 4 litry) se ujede cca 100 km a na jeho výrobu je třeba cca 50 kWh elektřiny, takže auto na vodík žere 3x víc, jak auto na elektřinu (má ale větší dojezd). V případě výroby syntetického paliva je třeba další energie na destilaci vzduchu pro CO2 a následnou syntézu. Je to ale skutečně zelené palivo, každý si lehce spočítá / odhadne, reálnou cenu syntetického paliva z ceny, výkonu a životnosti FVE + "kolony" (nižší desítky Kč/l paliva). Kolona s malým jaderným reaktorem o 100 MW tepelného výkonu (30-40 MW elektrického) by mohla produkovat 2 tuny paliva za hodinu a při ceně 100 mld, životnosti 20 let a využitelnosti 80% vyrobí za těch 20 let 300M litrů paliva s podobnými náklady, to je sice několikanásobek nákladů z ropy, ale pořád by se s tím dalo jezdit v současných vozech a přitom mít energetickou nezávislost. Zdatný kutil si kolonu s produkcí pár litrů za den zbastlí sám a za pár desítek let bude taková černá rafinerie běžná, jako palírny slivovice dnes.
Dosavadní doporučení:
spíše nečíst
(5)
Vaše doporučení:
Fakt
Zapomínáte na mizernou efektivitu spalování vodíku (přičemž efektivnější existují pouze jako teoretická záležitost), což z vodíkového cyklu udělá totální nesmysl jak pro provoz (auta, vlaku), tak pro skladování elektřiny (6x dražší).
Dosavadní doporučení:
přečíst
(1)
Vaše doporučení:
Fakt
Beru vodík, jako surovinu pro výrobu syntetického paliva, nebo palivo do palivových článků, pálit samotný vodík v motoru je fakt blbost. ;) Pokud ale potřebujete vysokou teplotu plamene v dílně, ...
Dosavadní doporučení:
přečíst
(1)
Vaše doporučení:
Výpis titulků
1až
20
(34)