Výpis odpovědí na následující příspěvek
Fakt
Na kg vodíku (~ 4 litry) se ujede cca 100 km a na jeho výrobu je třeba cca 50 kWh elektřiny, takže auto na vodík žere 3x víc, jak auto na elektřinu (má ale větší dojezd). V případě výroby syntetického paliva je třeba další energie na destilaci vzduchu pro CO2 a následnou syntézu. Je to ale skutečně zelené palivo, každý si lehce spočítá / odhadne, reálnou cenu syntetického paliva z ceny, výkonu a životnosti FVE + "kolony" (nižší desítky Kč/l paliva). Kolona s malým jaderným reaktorem o 100 MW tepelného výkonu (30-40 MW elektrického) by mohla produkovat 2 tuny paliva za hodinu a při ceně 100 mld, životnosti 20 let a využitelnosti 80% vyrobí za těch 20 let 300M litrů paliva s podobnými náklady, to je sice několikanásobek nákladů z ropy, ale pořád by se s tím dalo jezdit v současných vozech a přitom mít energetickou nezávislost. Zdatný kutil si kolonu s produkcí pár litrů za den zbastlí sám a za pár desítek let bude taková černá rafinerie běžná, jako palírny slivovice dnes.
Dosavadní doporučení:
spíše nečíst
(5)
Vaše doporučení:
Fakt
Zapomínáte na mizernou efektivitu spalování vodíku (přičemž efektivnější existují pouze jako teoretická záležitost), což z vodíkového cyklu udělá totální nesmysl jak pro provoz (auta, vlaku), tak pro skladování elektřiny (6x dražší).
Dosavadní doporučení:
přečíst
(1)
Vaše doporučení:
Fakt
Beru vodík, jako surovinu pro výrobu syntetického paliva, nebo palivo do palivových článků, pálit samotný vodík v motoru je fakt blbost. ;) Pokud ale potřebujete vysokou teplotu plamene v dílně, ...
Dosavadní doporučení:
přečíst
(1)
Vaše doporučení:
Výpis titulků
1až
20
(34)