Výpis odpovědí na následující příspěvek
Německo a Itálie proti zákazu spalováků
To odůvodnění je tedy dost směšné. Pokud zákaz spalovacích motorů má být odložen jen z protektivních důvodů, protože hrozí, že Čína zaplaví Evropu elektroauty, tak já jsem si prakticky jist, že totéž se stane se spalováky. Většina evropského automobilového průmyslu se během této dekády dostane do velkých problémů kvůli čínské konurenci. Čína dnes produkuje víc aut než Evropa a Japonsko dohromady a mzdovým nárokům čínského dělníka už nemůže konkurovat ani rumunská Dacia. První půjdou do kopru neněmecké automobilky s nabídkou v nižších a středních segmentech trhu. Dacia, Škoda, Renault, Seat... Pro ČR to může být dost bolestné zjištění, ale o nebezpečí závislosti tuzemské ekonomiky na jediném odvětví a jediné firmě se tu řada lidí snaží varovat už tak 10-15 let.
Dosavadní doporučení:
určitě přečíst
(17)
Vaše doporučení:
Německo a Itálie proti zákazu spalováků
Doprava z Číny něco stojí a nejlevnější auta se sem vozit nevyplatí. Po jejich evropské likvidaci nesmyslnými emisními limity ale u vozů střední třídy nemá už doprava takový vliv a pokud se nejedná vyloženě o fanoušky značek, tak cena bude hrát velkou roli. Auta z východní Evropy byly před pár lety ve stejné pozici, jako dnešní Čína a taky si na trhu našly svá místa. Ani jako zaměstnanec automotive v tom nevidím problém, fabriky musí víc diverzifikovat svou výrobu a vzniká nový trh autonomních robotů, ty se musí taky nějak pohybovat a přesouvat, takže většina komponent z aut půjde použít i u nich + další nadstavby, co se na ty podvozky nakonec posadí. Taky je otázka, jestli se Číně nevyplatí jejich auta montovat v Evropě, nebo Africe, víc bych se v budoucnu bál spíš toho Afrického vývozu, než Asie.
Dosavadní doporučení:
spíše nečíst
(1)
Vaše doporučení:
Německo a Itálie proti zákazu spalováků
Východoevropské automobilky znamenaly poměrně malý objem výroby a v počátku zejména pro východoevropský trh. Ano, postupně se integrovaly mezi tradiční západní automobilky, ale nijak je neohrožují, spíš doplňují lowcostové segmenty trhu. Čínská produkce je jiný level. Čína opravdu produkuje víc než Evropa a Japonsko (nebo USA a Japonsko) dohromady a v blízkých letech pravděpodobně bude vyrábět většinu světové produkce. Co se týká geografické bariéry, dokážu si představit, že Čína může dopravu aut dotovat po dobu, než se jí podaří zakotvit na evropských trzích (tak, jako to v minulosti dělala a možná ještě dělá s veškerým jiným zbožím). Nemyslím, že evropská produkce zanikne, ale některé automobilky se možná dostanou do problémů. Zejména ty ne-německé.
Dosavadní doporučení:
určitě nečíst
(3)
Vaše doporučení:
Německo a Itálie proti zákazu spalováků
Nemyslím, že by Škodovka byla lowcost, nebo že by Dacia nezvládla auto střední, nebo vyšší třídy. Záleží k čemu je pustí jejich matky a jestli stojí o koncernovou konkurenci. Dotovat dopravu zboží, s minimálním ziskem nemá smysl, to je fakt lepší přesun výroby blíž, nebo dělat něco jiného. Ve světě je běžné, že se auta vyrábí hlavně na kontinentu, kde se i prodávají, převáží se hlavně dražší modely. Každá fabrika musí mít produkci a série, které zajistí rentabilitu, jinak končí a je jedno, jestli je Německá, Albánská, nebo Čínská.
Dosavadní doporučení:
spíše nečíst
(1)
Vaše doporučení:
Výpis titulků
1až
13
(13)
1stránkovat diskuzi po
10 |
20 |
50