Výpis odpovědí na následující příspěvek
(
1)
18.01.2003 23:03
roman
rauto
tiscali.cz
(
83432)
Mondeo TD 97 kombi
Mám Mondeo, dovoz z Belgie, servisní kniha, najeto 150 tis.km(asi 30 tis.já), kromě běžných věcí, jako čep řízení, br.destičky žádný problém. Motory 1.8TD nemají při správné údržbě(oleje, kvalitní nafta, správný servis) a používání(studený se nesmí brát u "huby", atd.) žádný velký problém. Jen při studeném startu je třeba žhavit 2x, protože doba, po kterou svítí kontrolka žhavení není dostatečná pro správnou funkci žhavicích svíček. To, že Ford klepe víc než Peugeot a spol. je fakt, ale u modelů od roku cca 1995 je to díky řízení vstř.čerpadel mnohem lepší než u starších. Co se týká pohodlí, místa, jízdy nemám výhrad.
Dosavadní doporučení:
spíše nečíst
(1)
Vaše doporučení:
Mondeo TD 97 kombi - žhavení jak na to
Jak tu tak čtu všichni kdo máte dieseli o žhavení nic nevíte. Je to pochopitelné protože se o to moc lidi nestaraj ( kamarád je to samí, ví jak je jeho Vectra super ale jak to funguje pod kapotou neví ). Nuže je to tak, že kontrolka zhasne, ale žhaví se vesele dále a to do doby než se motor ohřeje na tuším 50stupňů, nebo se rozjede auto na rychlost vyšší než je asi 20km/h. Takže není nutné žavit dvakrát jen počkat ještě chvíli po zhasnutí kontrolky.
Dosavadní doporučení:
spíše nečíst
(2)
Vaše doporučení:
Mondeo TD 97 kombi - žhavení jak na to
Milý Hokky,
mám pocit, že jsi četl špatnou literaturu. Žhavení u vznět.motorů funguje ve dvou fázích: 1. předžhavení - doba před startem určená buď řídící jednotkou nebo rel. žhavení, 2.dožhavení - po startu - doba je v závislosti na teplotě motoru. Předžhavení slouží ke zvýšení teploty v předkomůrce nebo ve spalovacím prostoru na teplotu při které se palivo vznítí a dožhavení je určeno ke snížení emisí při nedokonalém spalování ve studeném motoru. Jednoduše si to ověříš obyčejnou žárovkou na palubní napětí, kterou jedním pólem připojíš na kostru a druhým na žhavicí svíčku. Je jasné, že kontrolka žhavení svítí kratší dobu než je skutečná doba žhavení, ale pokud nenastartuješ, relé vypne(schválně si to zkus poslechnout). A dvakrát nažhavit se doporučuje proto, že u Fordů TD si řídí dobu žhavení řj v závislosti na teplotě motoru a nasávaného vzduchu, a páni Ing. se spletli a nastavili příliš krátký čas. Takže pokud nažhavíš jednou, nestačí se ohřát předkomůrka ani vzduch v ní a motor potřebuje několik otáček než chytí. Pokud bys měl zájem mohu Ti poslat pár oscilogramů žhavení mailem.
Čau Roman
Dosavadní doporučení:
spíše nečíst
(7)
Vaše doporučení:
(
1)
05.06.2003 13:32
Hokky
hokky
centrum.cz
(
54502)
Mondeo TD 97 kombi - žhavení jak na to
Ahoj Romane,
jo, omlouvám se za nepřesnost. Psal jsem všeobecné poznatky z dieselů. Je fakt, že konkrétní zkušenosti z Fordu mi zatím chybí, ale kupovat ho budu, takže pak vše nastuduji zase do detailu. Pravdou je, že žnavící jednotky jsou "vetšinou nastavený", tak že pokud se sepne klíček dvakrát tak je doba žhavení delší. Ale myslím si, že manuální přižhavování je nesmysl. Když je krutá zima, tak se prostě otočí klíček dvakrát a počká se až relé cvakne. Teď mám Uno 1,3D a když otočím motorem, tak nastartuju i při -20stupních, a to je venku celoročně. Netvrďte mi, že to nebude pravidlo u nového (98 nebo 99) Mondea, který budu kupovat.
Dosavadní doporučení:
přečíst
(1)
Vaše doporučení:
Výpis titulků
661až
676
(676)