Ceny elektřiny v Německu jsou na rekordu, těží z toho i ČEZ. Důvodem je nejen Putin, ale také Merkelová a sucho – mimořádné danění ČEZ poškodí českou ekonomiku i veřejnost - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení , příspěvky 101 až 150

 Hodnocení:      0 1 2 3      
Diskutující:
Návod    
 

Výpis příspěvků 101 až 150 (194)
 
přečíst (2) 04.08.22 07:11  JendoSlaff  (245807)

pro Stetinace

Máte pravdu, měli by jsme být diverzifikovaní. Alespoň do doby, než budou vyřešeny rozumně materiály na výrobu elektromobilů je upínat se k jednomu zdroji nebezpečné. A to chvíli potrvá. Každý fanatismus je špatný, elektromobilní, či ekologický nevyjímaje.

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (15) 03.08.22 22:44  Pal  (243733)

Británie energofeudály zkasírovala 70% daní

Jen dočasně, takže drazí zdejší liberální demokrati neskákejte z oken. Slovenský příklad už jsme tady prodiskutovali taky. Pláč Kovandy a zdejších najatých figurek jako Jeník Slávek, Tomáto nebo jak se ten další podepisuje, je jen obyčejná práce, nic zásadovýho.

Svět je už delší dobu někde jinde, než si zdejší 30 let chronicky podfinancované obyvatelstvo dokáže uvědomit. Jsou už tak dlouho v bryndě, že už to tak nějak nebolí. Všechny ty neoliberální experimenty, které na něm provedly velké státy a korporace se snad už nedají ani spočítat. Malý naivní národ je výborná zkumavka a vyplatí se si svoje plány ověřit experimentem, než utáhnu uzdu třeba v Amerine, Německu nebo Británii.

Co tady hrozí a děje se, je východní typ kapitalismu z úzkou vrstvou ne víc jak 10% hodně bohatých a zbytek je pomalu blbnoucí plebs. Především naší střední třídě by měly spadnout klapky z očí, jde jí o krk. Zatím bučí o každých volbách jak je zdejšími feudály žádáno.

Pár příkladů na osvěžení - Průměrný Brit nebo Němec si ročně pořídí šest párů bot, Češi tři. Známí si loni v Německu pořídili hypotéku s 0,75 % fix. Kdyby si voliči uvědomili tu propast životní úrovně mezi námi a státy staré EU, nejspíš by volební urny omlátili o hlavu nejbližšímu vládnímu papalášovi. Na co tam ty papírky házet a počítat, když se dá zvítězit postaru. Masové demonstrace, agresivita lidí v běžném denním provozu, radikalizace celých sociálních skupin lidí - právě tomu se chtyřejší státy snaží předejít, potřebují k tomu peníze a neváhají si je vzít.

Dosavadní doporučení: přečíst (15)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (1) 04.08.22 07:04  JendoSlaff  (245807)

Británie energofeudály zkasírovala 70% daní

Nikdo si mě nenajal ani nenajímá, děkuji za optání. Od Vašeho ad-hominem k věci - koukal jste se jak to s dočasností daní dopadá? Voláte po volbách "postaru" - zajeďte se podívat na zájezd do Libye, Sýrie, případně jste se měl jet podívat v USA v době občanských nepokojů. To je to po čem voláte?

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (5) 03.08.22 23:25  Boris  (225048)

Británie energofeudály zkasírovala 70% daní

To je pravda, ten životní standard na západě je úplně mimo, jenže češi jsou pitomci a vyčůránci, nejsou schopni solidarity bez závisti a osobní statečnost jim také moc neříká. Přitom jsme měli tolik lidí, kteří by z tohoto hlediska mohli být vzorem, ale ti se nepřipomínají v pitomých TV seriálech a estrádách, o české kinematografii nemluvě. Noviny oligarchizované a pitomí prodejní novináři, prostě intelektuální odpad a žumpa.

Kdo v ČR maká za 200-300k CZK měsíčně si myslí bůhlí co, ale na Západě to je střední a nižší střední třída, prostě nic extra, takový průměr.

A tady není 10% bohatých, spíš 0,001%, na ostatních co nasyslili do 100 mega absolutně nezáleží, to jsou drobkaři, protože jenmom těch 0,001% rozhoduje o tom, co se píše, mluví a rozhoduje ve státní správě. Ostatní jim radostě za pár kaček pomohou jako kolaboranti nebo biřicové, ANO, ODS, ČSSD, jsou zářné příklady.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (5)
Vaše doporučení:

přečíst (14) 03.08.22 18:45  Šmoula Mrzout  (243470)

A zase ten Kovanda - mimořádné danění ČEZ poškodí českou ekonomiku i veřejnost

Tak si přeložíme to, co Kovanda napsal. Jelikož Kovanda kope za jinou klanove-korporatni skupinu, která momentálně není u kormidla, tak plive na vše, co je z druhé strany. To je pochopitelne. Proč nechce mimořádně zdanění? Jeho tým není u vesla a tak si nepřeje, aby si to mimořádně zdanění rozdělila mezi sebou druhá strana. Tady vůbec nejde o drobné akcionáře. A už vůbec ne o lidi. To je jen pomocný argument.Prostě Kovanda, být dospělý v sedmdesátých letech minulého století, tak je nástěnkář a náborář do KSČ jak vyšitej.Kdyby měl socialni cítění, tak by chtěl mimořádně zdanění a jeho použití na dotaci elektřiny pro naše občany. Mimořádně zdanění bude určitě z části použito do kapes vládnoucí klanove-korporatni skupiny a částečně na projekty, které doplní ony kapsy aktuálně vladnouci oligarchie.Jak prosté milý Watsone ;-)

Dosavadní doporučení: přečíst (14)
Vaše doporučení:
přečíst (2) 03.08.22 23:29  Boris  (225048)

A zase ten Kovanda - mimořádné danění ČEZ poškodí českou ekonomiku i veřejnost

Kovanda - puste si film "Vážení přítelé, ano." a Kovanda tam hraje toho, co sleduje, kdo si objednává jaký denní tisk. Prostě ten je tak snaživej, že by se mohl stát ministrem. Dobře za svůj žold slouží vrchnosti.

V tom je ale i jeho nebezpečnost, protože tihle lidé pro prachy udělají téměř cokoliv. Jeho vidím v nějakém revolučním SSM za předsednickým stolem...

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (7) 03.08.22 20:20  JendoSlaff  (245807)

A zase ten Kovanda - mimořádné danění ČEZ poškodí českou ekonomiku i veřejnost

Považuji se za jedince se sociálním cítěním. Když vidím, jak tato vláda přerozděluje peníze (nejdřív dotace všem 5 tisíc, pak dotace všem 2.5 tisíce), tak mi přijde že je škoda už jenom té dividendy ČEZu, která akorát přileje vodu na mlýn inflace. Nedejbože, když se jim dostanou do ruky další finance ze zvláštní daně.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (7)
Vaše doporučení:
přečíst (11) 03.08.22 19:59  Honza  (244920)

A zase ten Kovanda - mimořádné danění ČEZ poškodí českou ekonomiku i veřejnost

Dobrý den, pana Kovandu neznám a nevím kdo je nebo není “u vesla”, nicméně s jeho argumenty souhlasím. Napsal to zcela přesně.Jako drobný akcionář jsem si pořizoval ČEZ právě proto, že se mi německá politika zdála zcestná A o jaderné energetice, z které ČEZ vyrábí podstatnou část své elektřiny jsem přesvědčen že je ekonomicky smysluplná. Stejně tak beru svou investici jako zajištění na důchod, dividendy reinvestuji.To co předvádí současná vláda bych čekal od ANO či SPD, určitě od KSČM….Poučení z toho pro mě plyne – neinvestovat v České republice. Chápu, že moje peníze nehrajou roli, ale pak se nedivte že tu třeba Volkswagen nepostaví továrnu nebo že se jiní investoři rozhodnou Pro země se stabilnějším právním / daňovým prostředím.

Dosavadní doporučení: přečíst (11)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (5) 04.08.22 06:29  DEX  marek.balluchzavinacgmail.com  (246197)

A zase ten Kovanda - mimořádné danění ČEZ poškodí českou ekonomiku i veřejnost

A když už se teda Fiala nemá ke změně zákona, tak i ta sektorová daň je lepší než drátem do oka, ačkoli jsem z principu tvrdě proti, taky nesnáším socanské tendence rozdávat cizí peníze. Jenže dnes jsme v mimořádné situaci, kterou Evropa ještě nezažila, a ta si zřejmě žádá drastická řešení, a raději tohle než dav lidí v ulicích s vidlemi a šibenicemi.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (5)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (9) 04.08.22 06:25  DEX  (246197)

A zase ten Kovanda - mimořádné danění ČEZ poškodí českou ekonomiku i veřejnost

Nezlobte se na mě, ale jestli vám stát přes sektorovou daň sáhne na výnosy, vůbec mě to mrzet nebude. Spekulanti budou kvičet za to že jim někdo zkrouhne nemravné zisky, které plynou z toho že polostátní energetický kartel zdírá občany na kost, investoři zatnou zuby a vydrží. Tak své akcie prodejte když vám je málo. Investor ví že na energetice nikdy neprodělá, energii bude lidstvu potřeba vždy. Jen holt jako v každé firmě, výnosy v čase kolísají.

Fiala má jedinečnou možnost změnit zákony tak aby ČEZ povinně nejprve uspokojil domácí odběratele za nějakou rozumnou marži, a až přebytek prodal na burze. Z výsledného výnosu bych něco odložil na rozvoj jaderné energetiky a rozumné (!) investice do zelených zdrojů, zbytek vyplatil jako zisk a dividendy. Nažerete se i vy "drobní investoři".

Odmítám váš nemravný důchod platit ze svých peněz.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (9)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (2) 04.08.22 09:48  Martik2020 Jméno 'Martik2020' používá stále stejný uživatel  (246161)

A zase ten Kovanda - mimořádné danění ČEZ poškodí českou ekonomiku i veřejnost

blekotáš blekotale sektorová dan ti elektřinu neslevni ta je dávno prodána jen se ty penize rozkradou .....

Sektorová dan znamená urpk investoru a tvoji chudobu 

cesta do pekel je dlážděna dobrými umysly ....

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (2)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 04.08.22 09:31  Dacan Strom  (235474)

A zase ten Kovanda - mimořádné danění ČEZ poškodí českou ekonomiku i veřejnost

Společný energetický trh má svou logiku a výhody, proto jsme se k němu při vstupu do EU zavázali (a tím neměli zavádět jeho demolici), jenže na druhé straně by se mělo zajistit, aby se na něm jeho členové nechovali, jako debi!ové, protože ten trh při nerovnováze zafunguje změnou cen a budeme přesně tam, kde jsme teď, takže není pravda, že společný energetický trh nefunguje, právě naopak! Funguje až moc dobře, jen je to trochu těžkopádné a vše se projeví až za pár let.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (15) 03.08.22 20:58  Šmoula Mrzout  (243470)

A zase ten Kovanda - mimořádné danění ČEZ poškodí českou ekonomiku i veřejnost

Nemusíte ho znát, stačí si přečíst pár jeho textů a hned víte, co je zač.Víte, energetika, voda atd. nikdy nesmí být v soukromých rukou. Jde o strategická odvětví. Pokud ano, je konkrétní stát, potažmo jeho obyvatelé, v ohrožení. Ty soukromé ruce si mohou diktovat co chtějí, viz. cena benzínu a divoké zisky zaběhnutých značek.Neni to jen o Č3Zu, ve smyslu tak ho mimořádně zdanime... Plynové zásobníky nejsou naše. Prý je tam plyn, ale komu říká pane? Němcům? Hmmm....Stát tu máme proto, aby nám zajišťoval ty věci, které jednotlivec nezvládne. Proto se necháme zastupovat. Jenže po převratu to tady vzali mladí noví komunisté, vše rozkradli a tak nemáme nic. Nějaké montovny? Ano, v Somálsku..... ne tady. A tihle nám budou vykládat co je správné? Ale fuj.....

Dosavadní doporučení: přečíst (15)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (7) 03.08.22 20:45  olda  (246181)

A zase ten Kovanda - mimořádné danění ČEZ poškodí českou ekonomiku i veřejnost

Souhlasím, já už jsem se poučil a v ČR už neinvestuji.Tady vás o všechno oberou.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (7)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (11) 03.08.22 18:03  Pavel Molík  pav.molikzavinacgmail.com  (246190)

Relativizace morálky v duchu amorálních požadavků Kovandy.

Ekonomové z bankovních kruhů či mající blízko k bankám mají pokřivený žebříček hodnot a realitu mezi lidmi na sociálním dně nevnímají. Ostatně oni vnímají jen to, co se hodí do jejich nereálného argumentování. Zejména názory či návrhy ohledně sociální problematiky od těchto bankovních ekonomů mně silně připomínají rady Marie Antoinetty. 

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (11)
Vaše doporučení:
přečíst (2) 04.08.22 06:32  DEX  marek.balluchzavinacgmail.com  (246197)

Relativizace morálky v duchu amorálních požadavků Kovandy.

Nejlíp se radí těm co účty za energie řešit nemusí. Zajímalo by mě kolik akcií ČEZu bych musel vlastnit aby výnosy pokryly rozdíl v ceně elektřiny před dvěma lety a dnes.

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 04.08.22 07:34  Dacan Strom  (235474)

Relativizace morálky v duchu amorálních požadavků Kovandy.

Investice do akcií ČEZ je výhodnější, než investice do FVE, akcie jsou doživotní investice, FVE se musí obnovovat podle životnosti komponentů - 100.000 do akcií ČEZ přinese víc, než 100.000 do FVE. Nic ale není jisté, u akcií i FVE vás může stát okrást, u FVE to už několik let dělá zkrz solární daň a držitele akcií dlouhodobě decimuje stát prostřednictvím zprasených zákonů a nejrůznějšího zdanění.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (3) 04.08.22 07:28  Jirb  (243886)

Relativizace morálky v duchu amorálních požadavků Kovandy.

Ano, to je ta otázka - někdo se raduje, jakou má z akcií ČEZu dividendu a jak dobře investoval... a přitom si ji sám zaplatí, možná i několikanásobně, v nárůstu cen elektřiny.

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:
přečíst (6) 03.08.22 18:13  JendoSlaff  (245807)

Relativizace morálky v duchu amorálních požadavků Kovandy.

Jak příznačné od Vás. Vy nevnímáte jedinou odpověď na jakýkoliv Váš komentář. Chováte se tedy jako hlásná trouba, nikoliv jako diskutující. A odkud máte Vy Vaše názory asi radši ani nebudu spekulovat. Jako vždy od Vás, pouze výkřik do tmy, argumentace žádná.

Dosavadní doporučení: přečíst (6)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (10) 03.08.22 16:49  Dutý sud  (245549)

A co Babiš?

Ten za to jako nemůže, eh? 

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (10)
Vaše doporučení:

přečíst (8) 03.08.22 16:09  Karel Strouhanka  (244815)

Elektromobilita

Dalsi fantasmagorii je elektromobilita. Zakaz spalovacich motoru v automobilech od roku 2035 je naprosto nesmsyslnym pocinem v kontextu soucasne energeticke krize. Jakoby nestacilo, ze je Evropa zavisla energeticky na Rusku. EU se na sve sebevrazedne misi v ramci elektromobility vrhne do zavislosti na surovinach nutnych pro elektromobilitu pochazejici z nedemokratickych zemi [Cina, zeme stredni Afriky]. Takze v ramci tupeho greendelu se nechame financne vlacet zememi s autokratickymi rezimy.

 

Dosavadní doporučení: přečíst (8)
Vaše doporučení:
určitě nečíst (13) 03.08.22 16:14  Tomasso  (243566)

Elektromobilita

U vašeho příspěvku nerozumím dvěma věcem: 1) Jak téma souvisí s elektromobilitou, 2) O kterých konkrétně surovinách mluvíte, které nás uvrhnou do závislosti na nedemokratických zemích? Máte pocit, že závislost na ropě, kterou spotřebováváme každý metr jízdy a nikoliv jen při výrobě vozu, je v něčem výhodnější?

Dosavadní doporučení: určitě nečíst (13)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (5) 03.08.22 18:25  Štětináč Jméno 'Štětináč' používá stále stejný uživatel  ocapekzavinacyahoo.com  (244059)

Elektromobilita

Tak třeba čínská CATL (Contemporary Amperex Technology Co.) má tržní podíl na světovém trhu baterií do elektromobilů kolem 26%. Lithium mají číňané sice z Austrálie, ale předzpracování vytěžené suroviny a její následné praktické využití už probíhá v Číně. Je toho ale mnohem víc, v posledních letech číňani hodně zapracovali na tom, aby ovládli významné procento trhu vzácných zemin, kobaltu atd. 

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (5)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 04.08.22 07:50  Dacan Strom  (235474)

Elektromobilita

Pochybuji, že by někdo vytěženou surovinu nezpracovával v místě těžby, skoro 100% je u těžby lithia hlušina, pokud tam nejsou další suroviny, jako třeba v Cínovci, i tak jsou ale suroviny jen pár procent z vytěžené horniny.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
určitě nečíst (3) 03.08.22 23:31  Tomasso  (243693)

Elektromobilita

Velkých ložisek lithia je po světě poměrně dost (většina dosud nezmapována), jedny z největších např. v Argentině, Bolívii, v Krušných horách. Co se týká zpracování baterií, aktuálně směřují poměrně velké objemy prostředků na přesun výroby do Evropy. Obecně považuju elektromobilitu za potenciální záchranu evropského automobilového průmyslu. Původní automobilový průmysl nemá budoucnost a pravděpodobně se bude přesouvat do třetích zemí.

Dosavadní doporučení: určitě nečíst (3)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (1) 03.08.22 18:39  JendoSlaff  (245807)

Elektromobilita

Jsem zvědav jestli se rozvinou sodíkové baterie, to by situaci vcelku napomohlo. Jináč rozdíl oproti plynu a benzínu/naftě je zřejmý - Lithium se z baterek recykluje z 95%. Když by jsme třebas plyn od Ruska mohli koupit před 15 lety a pak na nich bejt nezávislí, byl by to taky dobrej kauf.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:
přečíst (1) 04.08.22 08:00  Dacan Strom  (235474)

Elektromobilita

S tou recyklací je to jinak, suroviny z baterií se recyklují z 95% (kobalt, hliník, ...) kromě lithia, které se použije do betonových směsí (to nepovažuji za recyklaci). 100% recyklace baterií je možná, ale ekonomicky nesmyslná, podobně, jako recyklace jaderného paliva.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (2) 04.08.22 10:45  JendoSlaff  (242294)

Elektromobilita

Děkuji za klarifiaci, máte pravdu, mýlil jsem se. Lithium ale v roce 2021 vyletělo v ceně. Myslím si, že jakmile to bude ekonomické (==levnější než těžba), začne se taky recyklovat řádně. Do té doby ho budeme plýtvat.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (2)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (2) 03.08.22 16:00  dřevák  (246182)

Hyperaktivní autor.

Musím se pochválit. Nejen dnes, ale dříve poznám podle titulku tohoto autora. Dnes v podstatě hlavně se zaverem clanku souhlas, jak dříve psalo dříve Rudé dnes jen Právo při mezinárodních stranických návštěvách: Plná jednota názorů. Btw. Pracuje v tý bance svatý trojice vůbec někdo?

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (2)
Vaše doporučení:
přečíst (4) 03.08.22 19:58  PJPrince  (245714)

Hyperaktivní autor.

Ještě se nestalo, že bych to nepoznal, trochu Parlamentnilisty-style ;-)

Ale Lukáše Kovandu jsem párkrát potkal, v řadě věcí s ním nesouhlasím, ale není úplně mimo. Jeho články čtu, s něčím se ztotožním, s něčím ne. Tento je asi nejlepší za hodně dlouho. U Trinity mám nějaké peníze a zatím mi je vždy převedli, kam jsem chtěl ;-)

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (12) 03.08.22 15:24  Rendy  (246180)

Nákup el. v tuzemsku

Zdravím, jen mám dotaz, je nějakej zákon proč by měl státní podnik prodávat svím lidem elektřinu podle burzy?

Přece, když je něco naše, tak ven si to můžu prodat za 1000 a doma za kolik chci, nebo to tak neni?

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (12)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (12) 03.08.22 15:44  Tomasso  (243566)

Nákup el. v tuzemsku

Zaprvé nevím, o jakém státním podniku mluvíte, žádný takový elektřinu neprodává. Zadruhé byste musel definovat, co to je "svým lidem". Takových "svých lidí", kteří by rádi nakupovali za "své ceny" a prodávali dál"za 1000", by asi bylo neúrekom... No, ve výsledku by to dopadlo jako všude, kde se snažili zavést nějaké cenové stropy - velmi rychle by došlo k nedostatku, protože by se elektřina stala šmelinářskou komoditou jak za starých veksláckých časů....

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (12)
Vaše doporučení:
přečíst (10) 03.08.22 16:54  Dutý sud  (245549)

Nákup el. v tuzemsku

Jé, bych moc rád viděl, jak by se šmelilo s elektrikou. To by se jako přenášela v igelitkách a prodávala v zaplivaných hernách? Nebo by se po setmění natajnačku rozváželi olověné akumulátory?  Nebo by se všude možně natahovalo vedení načerno? Všude samý prodlužovák a rozdvojka? Nebo by se elektrika kradla účetně? Ale to přeci ve vyspělé společnosti není možné!

Dosavadní doporučení: přečíst (10)
Vaše doporučení:
přečíst (8) 03.08.22 17:36  Tomasso  (243566)

Nákup el. v tuzemsku

"Důl? Pane, viděl jste někdy důl? To je díra v zemi, tu vám nemůžou jen tak vzít..."

Máme tu několik desítek licencovaných firem pro obchod s elektřinou, s novou příležitostí by určitě desítky nebo stovky nových vznikly. Nebo vy si nevzpomínáte na solární podvody před pár lety?

Dosavadní doporučení: přečíst (8)
Vaše doporučení:
přečíst (11) 03.08.22 16:33  Rendy  (246180)

Nákup el. v tuzemsku

No myslím samo ČEZ, je podle mě pořád státní podnik. Copak jako majitel si nemužu dělat s elektřinou co chci když ji moje firma vyrábí. No i kdyby nebyl , tak 70% tam je stát a to už přece na rozhodování nějakej vlim mít musí. No a když už se teda bavíme, kdo nařídil, že musíme mít domácí cenu podle burzy?

Dosavadní doporučení: přečíst (11)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (10) 03.08.22 16:49  Tomasso  (243566)

Nákup el. v tuzemsku

Hlavně je tam správní rada, která má zákonem stanovené povinnosti. Akciovka v podstatě nemá mít jiný účel, než vytvářet zisk. Jakmile začnete akciovku ohýbat k jinému účelu, velmi brzy se dostanete do konfliktu zájmů a vystavujete se riziku trestního oznámení např. ze strany minoritních akcionářů. Jinými slovy jde o klasický příklad tunelování. A fakt je jedno, kdo z něj má prospěch.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (10)
Vaše doporučení:
přečíst (6) 03.08.22 17:05  Rendy  (246180)

Nákup el. v tuzemsku

No fajn, vytvářet zisk to jim nikdo nebere, ale i zisk se dá tvořit tak, že neservu z lidí kůži. Ta burza co jsem se ptal, je to jen nástroj k tomu, aby se s tím právě "šmelilo" a rychle vytvářel maximální zisk. Mě jako majoritnímu akcionáři by , ale nevadilo, kdybych vydělával pomaleji s tím, že jako zástupce lidu, je nezlikviduju, protože mám pravomoc si s menšinovím vlastníkem poradit i zákoně. Jenže to nikdo nechce, protože pro ně lepší prachy z daní podle mě je to banda a menšinovej vlastník má právo jen požadovat aby byl zisk, ne jakým způsobem. Asi nic moc.

Dosavadní doporučení: přečíst (6)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (1) 04.08.22 09:52  Martik2020 Jméno 'Martik2020' používá stále stejný uživatel  (246161)

Nákup el. v tuzemsku

Rendy bavi mě jak vy lidi z ulcie najednou říkaji že jsou stát a že jsou majitele :-) kde jste byl před 5 lety když byl ČEZ ve ... kde jste byl když jste dělaly investice na Balkaně aha netušil jste která bije :-)))

nemohui se přestat smát  :-)))))))))

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (1)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (1) 04.08.22 20:32  Rendy  (246180)

Nákup el. v tuzemsku

Strašně vtipnej. Kde jsem psal já , že jsem stát a vlastník ty chytrá hlavo. Psal jsem, jako, že když já vlastník jsem, tak si snad můžu se svím majetkem nakládat jak chci . Ne že já jsem vlastník blbe.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (5) 03.08.22 18:10  JendoSlaff  (245807)

Nákup el. v tuzemsku

Ano, ceny na burze nejsou v tuto chvíli pro občany příjemné. Ne, tím že by se nějako "prodávalo domu" tomu nepomůžeme. Co udělat když by lidi chtěli spotřebovat třebas 100 TWh elektřiny, vyrobí se ale jenom 80 TWh - jak přinutit lidi aby s tím neplýtvali? Nastavit cenu tak, aby se omezili na 80 TWh. Ano, ČR je exportér elektřiny, ale třebas plyn si prozměnu doma jaksi nevyrábíme. Takže potřebujeme něco prodat, aby jsme něco mohli koupit. ČEZ je ze 70% vlastněn státem. Když tedy prodá ČEZ elektřinu, 70% z toho co na tom vyvaří jde jako zisk do státní kasy (+ dalších 15% na zdanění dividend + DPH na elektřině a tak dál). Opět na příkladu - výrobní cena je třebas 2kč/kWh, prodá se za 8kč/kWh. Stát může buďto: prodat elektřinu napřímo za 3kč, nebo: prodat na burze, vyvařit 6 kč a následně 4.20 schrábnout jako zisk z ČEZu a dalších 27 halířů z dividend minorit. Pokud by pak použil zisk na dotaci elektřiny občanům, tak se bavíme o tom, jestli občan dostane kilowatu za 3 kč, nebo za 3.50 kč. Jediné kde se sdírají lidé z kůže je to, jak následně vláda přerozděluje ten zisk. To jestli by byla elektřina pro ČR za 3kč nebo za 3.50 nikoho z kůže neserve. Vláda akorát tyhle peníze používá leta letoucí na "dárečky" voličům místo investic do toho, aby občané byly zajištěni a dokázali se o sebe postarat sami.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (5)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (4) 03.08.22 18:49  Rendy  (246180)

Nákup el. v tuzemsku

No ty ceny kdy jsem měl Kwh za 3,5 kč už si ani nepamatuju, takže tomu už nevěřim.

Řeknu tu , ale jinak, proč země s plynem nebo ropou maj ve své domovině tu cenu o proti burzám nízkou, no protože jejich vláda neni nenažraná a svůj lid šetří.

ČR pro svou spotřebu potřebuje příklad 70 Twh, ale jak píšete, dokáže vyrobit 100 Twh, tak proč neprodá pouze těch 30 venku a zbytek nenechá doma za cenu se ziskem, ale přijatelnou k ekonomioce ČR. Tohle je matika základní školy a ty keci , že to nejde jsou jen ta blbá politika a kupování si voleb. Jenže ted teda nechápu kde se stala chyba, když vláda na to dlabe, komu tím prospěje vážně nevim.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (4)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 04.08.22 08:15  Dacan Strom  (235474)

Nákup el. v tuzemsku

Jo, v Kazachstánu, nebo na Sibiři by mohli o levném plynu vyprávět, ... :D

Navíc z prodeje toho plynu a ropy tam mají silnice dlážděné pravým kočičím zlatem a splachovací záchod v každé místnosti.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (1) 03.08.22 20:12  JendoSlaff  (245807)

Nákup el. v tuzemsku

Ta matika nahoře vyjadřuje to, že je v principu jedno, jestli se to prodá přes burzu, nebo napřímo. Tedy pokud zisky které tím přitečou do státu potom skončí u občanů. Ano, Váš přístup by taktéž šel aplikovat. Ale podívejte se, o kterých zemích mluvíte. Venezuela? Rusko? Země perského zálivu? Nerad bych se inspiroval u takovýchto režimů. A není to tím, že jejich vláda není nenažraná. Viděl jste garáže vládní kasty ropných zemí zálivu? Oproti těm je celá naše vláda plná skromných chuďasů. To že to doma prodávají pod cenou je tím, že jejich vláda je naopak velmi nenažraná a dává lidem "držhubné" za cenu toho, že je nechá vklidu tunelovat státní nerostné bohatsví.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 03.08.22 18:32  Štětináč Jméno 'Štětináč' používá stále stejný uživatel  ocapekzavinacyahoo.com  (244059)

Nákup el. v tuzemsku

přesně!

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (7) 03.08.22 14:19  Cold  (245915)

Čo tak nové Ambiciózne nariadenie EU

EU aj každý z vás, dokonca vrátane mňa,  má tu rôzne návody-dôvody-vysvetlenia-obvinenia ako vyriešiť ENERGETICKÚ krízu.

Ale čo tak nové Ambiciózne nariadenie EU, ktoré by zakázalo predávať základné energetické komodity na burze, doslova by sme zmenili predaj na klasický ako ho poznáme celé ľudstvo. To znamená že cenu by určoval: reálny náklad na ťažbu..následne spracovanie..uskladnenie..prepravu..atď.+ dajme tomu 20% marža a šup zistíme že máme vyriešené.

Veď pozrime sa na to, niečo čo patri všetkým sa obchoduje na mieste, ktoré je ,,precitlivelé,, pomaly na to ako sme sa vyspali. Teda ak je to také citlivé tak poďme do ,,realistického obchodovania,, Vždy som bol pragmatický, ekonomický, v podstate fanúšik burzy a vývoja trhu, ale v týchto sumách čo máme platiť v SR aj ČR bez reálneho zvýšenia nákladov na ťažbu komodit, tak prestávam týmto PRECITLIVELÍM  Burzám fandiť.

Myslím že hlavne pri Elektrickej energií, tak vy v ČR by ste boli takým malým Európskym Dubajom :-)))

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (7)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (13) 03.08.22 14:27  Tomasso  (243566)

Čo tak nové Ambiciózne nariadenie EU

Tohle jsou takové teorie lidí, kteří nechápou základní ekonomické principy. Proto mimochodem padlo centrálně plánované hospodářství. Takže:

Tržní cena množstevně omezeného produktu není určena náklady, ale poměrem nabídky a poptávky. To samoregulačně zajistí, že cena čehokoliv je v dané chvíli nejnižší možná a zároveň není nedostatek. Pokud uměle nasadíte cenu nižší (dejme tomu nákladovou), trh danou komoditu skoupí (každý jedinec není motivován šetřit a předzásobí se dopředu, chytřejší jedinci situace využijí k tomu, že komoditu za tuto cenu nakoupí a prodají dráž na trhu, kde jsou ceny vyšší). Výsledkem je nutně buď nedostatek anebo vyšší než tržní cena.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (13)
Vaše doporučení:
přečíst (3) 03.08.22 16:56  lopata  (246186)

Čo tak nové Ambiciózne nariadenie EU

Samoregulace? Tak to jó ....DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (5) 03.08.22 14:33  Cold  (245915)

Čo tak nové Ambiciózne nariadenie EU

Pane Tomasso,

ja tomu ozaj rozumiem, ale aj tak ďakujem za Vaše vysvetlenie.

Chcel som tým všetkým len povedať, že externé dôvody na zvyšovanie cien sú tak abnormálne ako sumy na zloženkách ktoré nám chodia a ešte len budú chodiť domov. Ale áno, môže potom takmer 65% domácnosti pri platbe povedať ,,základné ekonomické princípi,, tak veď nevadí a zaplatím :-)))

 

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (5)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (7) 03.08.22 14:59  Tomasso  (243566)

Čo tak nové Ambiciózne nariadenie EU

Na druhou stranu v tom hledejte naději. Současná abnormální cena je skutečně určena vysokou poptávkou na straně distibutorů a OČEKÁVÁNÍM nízké nabídky plynu na trhu. Důležité je slovo "očekávání", protože k nedostatku v podstatě vůbec nemusí dojít. Dá se čekat, že během zimy se projeví výrazně nižší poptávka u koncových spotřebitelů (tak drahý plyn donutí lidi buď velmi šetřit anebo přejít na jiný zdroj, totéž platí o firmách) a zároveň na příští rok už Evropa bude mít vyjednané nové kapacity dodávek i skladování LNG, čili bude vyšší nabídka z neruských zdrojů. Nejpozději do poloviny zimy ceny strmě klesnou, já myslím, že zlevňování se začne projevovat už během podzimu...

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (7)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (2) 03.08.22 14:17  denda  (241432)

...a co dál..

Co všechno je/bylo špatně to už víme a nic na minulosti nezměníme. Teď by to chtělo nějakou rozumnou radu/čin jak z toho marastu vyváznout co nejméně bolestivě a pak nějaký rozumný plán do budoucna.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (2)
Vaše doporučení:


Diskuze Ceny elektřiny v Německu jsou na rekordu, těží z toho i ČEZ. Důvodem je nejen Putin, ale také Merkelová a sucho – mimořádné danění ČEZ poškodí českou ekonomiku i veřejnost, další stránky: « Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | Další »
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

Odkazy k diskuzi Ceny elektřiny v Německu jsou na rekordu, těží z toho i ČEZ. Důvodem je nejen Putin, ale také Merkelová a sucho – mimořádné danění ČEZ poškodí českou ekonomiku i veřejnost

Ceny elektřiny v Německu jsou na rekordu, těží z toho i ČEZ. Důvodem je nejen Putin, ale také Merkelová a sucho – mimořádné danění ČEZ poškodí českou ekonomiku i veřejnost - zdrojová stránka k tématu diskuze Ceny elektřiny v Německu jsou na rekordu, těží z toho i ČEZ. Důvodem je nejen Putin, ale také Merkelová a sucho – mimořádné danění ČEZ poškodí českou ekonomiku i veřejnost.

Zasílání Denního souhrnu názorů na Ceny elektřiny v Německu jsou na rekordu, těží z toho i ČEZ. Důvodem je nejen Putin, ale také Merkelová a sucho – mimořádné danění ČEZ poškodí českou ekonomiku i veřejnost e-mailem.

Přidat názor - vložte vlastní názor, doporučení, hodnocení nebo zkušenost k tématu Ceny elektřiny v Německu jsou na rekordu, těží z toho i ČEZ. Důvodem je nejen Putin, ale také Merkelová a sucho – mimořádné danění ČEZ poškodí českou ekonomiku i veřejnost.

 Burza Prime 16:29 
Název Kurz Změna
 COLT CZ GROUP SE  669.00  -1.04% 
 ČEZ  948.50  +0.96% 
 ERSTE GROUP BANK A  1 116.50  +0.90% 
 GEN DIGITAL  565.00  0.00% 
 GEVORKYAN  256.00  0.00% 
 KOFOLA CS  297.00  0.00% 
 KOMERČNÍ BANKA  778.00  +0.39% 
 MONETA MONEY BANK  99.60  +2.47% 
 PHILIP MORRIS ČR A  14 960.00  +0.67% 
 PHOTON ENERGY  45.15  +1.01% 
 PILULKA LÉKÁRNY  178.00  +3.49% 
 PRIMOCO UAV SE  810.00  0.00% 
 VIG  731.00  +0.41% 
Komodity online
 Ropa 81.37 USD 31.05   
 Zlato 2327.97 USD 31.05   
 Stříbro 30.36 USD 31.05   
 Káva 220.63 USD 31.05   
 Cukr 18.33 USD 31.05   
 Bavlna 76.15 USD 31.05   

?
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.