Bulharsko zvažuje dlouhodobý kontrakt na plyn s Gazpromem. Byla by to „rána“ pro Brusel - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení

 Hodnocení:      0 1 2 3      
Diskutující:
Návod    
 

Okomentovat na facebooku


Výpis příspěvků 1 až 50 (62)
 
spíše nečíst (7) 10.08.22 17:55  Martin92CZ  (246459)

Rusko škrtí dodávky plynu od loňského léta

Rusko ale škrtí dodávky plynu už od loňského června, kdy ještě žádné sankce neplatily. Šponovalo tím ceny a vytvářelo půdu na válečný konflikt. Už loni v létě věděli, že zaútočí. Rusko začalo přesouvat vojska k hranicím s Ukrajinou už koncem března 2021.

https://www.patria.cz/zpravodajstvi/4790620/ceka-evropu-tuha-zima-zamrznuti-dodavek-ruskeho-plynu-se-muze-protahnout-az-do-listopadu.html


https://oenergetice.cz/plyn/nejistoty-ohledne-dodavek-ruskeho-plynu-evropy-rostou-ukonceni-dodavek-polska-bulharska


https://plus.rozhlas.cz/libor-dvorak-co-je-za-snizenim-dodavek-ruskeho-plynu-do-evropy-8555065

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (7)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (4) 12.08.22 14:10  Jakub  (246542)

Rusko škrtí dodávky plynu od loňského léta řekl Libor Dvořák

Libor Dvořák (viz poslední odkaz) je pro ČRo něco jako dvorní antiruský propagandista. Cokoliv řekne, je většinou naprostá demagogie. tento člověk si svoji kariéru postavil na poplivání všeho ruského, a není schopen objektivního pohledu na věc. Zkuste se ho zeptat, jaký smysl by pro GAZPROM mělo, aby zaplňoval - po dokončení výstavby NS2 - zásobníky, které by bylo možné do zprovoznění NS2 zaplňovat stále cestou, za kterou by bylo nutné platit poplatky de facto současné vládě v Kyjevu. Tento člověk (Libor Dvořák) je schopen odpovědět, že "na lživé otázky není nutné odpovídat". ... :-)

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (4)
Vaše doporučení:
přečíst (4) 16.08.22 14:30  Martin92CZ  plaviizavinacemail.cz  (246459)

Rusko škrtí dodávky plynu od loňského léta

Libor Dvořák nebyl zdaleka jediný, kdo upozorňoval na škrcení dodávek plynu do Evropy v průběhu loňského roku. Proč vzrostla cena plynu loni, dávno před válkou? Vy jste zapomněl, jak Gazprom loni v létě přestal plnit závazky? Přečtěte si ty články na patrii a oenergetice, máte tam vše ozdrojované. Máte X zahraničních zdrojů, nesnažte se zakrýt ruské porušování závazků tím, že Dvořák je protirusky zaujatý. Loni EK naivně zahájila šetření chování Gazpromu pro podezření, že se snaží vytvořit ekonomický tlak na Evropu s cílem urychlit spuštění Nord Stream 2. Dnes víme, že se za tímto chováním skrývaly daleko strašlivější pohnutky. Ale to vás nezajímá. Hlavně mít levnej plyn a přispívat na ruské zbrojení, to je jediné co vás zajímá

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:
přečíst (2) 16.08.22 15:23  JendoSlaff  (242294)

Gazprom plnil či neplnil závazky?

Má paměť je vetchá, ale co si pamatuju, tak Gazprom alespoň do 03/2022 plnil závazky. Akorát nedodával ani o píď víc i když by to pro něj bylo výhodné (čili - choval se netržně). Pamatuji si to špatně? Nějaké články o netržním chování Gazpromu si pamatuji, ale neplnění závazků nikoliv. Mohu poprosit o ty linky? Našel jsem akorát článek na idnesu ze 3. ledna 2022 s nadpisem, že Gazprom nesplnil závazky. Ale v podtitulku už se člověk dočte, že nesplnil svůj cíl, nikoliv závazky. Vyhodnotil jsem to tedy jako novinářskou nadsázku. V současné chvíli Gazprom závazky neplní, o tom není sporu. To, že se Gazprom snažil vytvářet ekonomický tlak na Evropu nechte prosím stranou, řeší se to už jinde v diskuzi.

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:
přečíst (4) 16.08.22 11:12  Pijack Jméno 'Pijack' používá stále stejný uživatel  (246647)

Rusko škrtí dodávky plynu od loňského léta řekl Libor Dvořák

Pane Jakube, trefil jste do černého. Ostatně poslouchám (schválně) českou radio-žumpu a panáček Libor Dvořák mě pravidelně přivede do stavu smíchu a pláče současně. Tak ukecaného lháře už Rozhlas nikdy nenajde. To člověk prostě musí slyšet. Vaše poslední věta je tomuto človíčku za mikrofonem jak ulitá.

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:
přečíst (3) 16.08.22 11:23  Drahota  (245555)

Rusko škrtí dodávky plynu od loňského léta řekl Libor Dvořák

Já se snažím zprávám vyhybat, v tv jsem je už neviděl dlouho, jen na kurzech se občas dozvím jak naše zbraně postupují vítězně vpřed. K čemu by mi bylo slyšet ty jejich lži ? Dopadne to bez ohledu na mé přání, válku stejně nijak neovlivním.

A kdo chtěl válku dokážu vyvodit už ze základních informací, které ke mně pronikly. Např. fakta jsou:

- při zahájení války je hodně důležitej moment překvapení

- ruská armáda cvičila u hranic s ukrajinou asi měsíc

 

A ten plynovod NS2 rusko stavělo asi pro zmatení nepřítele.

Jen chci vidět co bude, až usa zjistí že jejich plyn neprodaj minimálně do východní evropy, nikdo si ho tu nemůže dovolit. Němci maj sice dost peněz, ale ne všichni a zase maj velký baráky a dát 20 000 eur za topení si šetrnej němec rozmyslí a nasype do krbu radši brikety.

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:
přečíst (5) 16.08.22 11:43  Tomasso  (243566)

Rusko škrtí dodávky plynu od loňského léta řekl Libor Dvořák

Podle současných cen si za 1 m3 ruského plynu koupím 7 m3 plynu amerického. Takže já bych si ho dovolil velmi rád.

Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (3) 16.08.22 13:06  Drahota  (245555)

Rusko škrtí dodávky plynu od loňského léta řekl Libor Dvořák

Nepiš pořád ty lži. Americkej za tolik koupíš možná když si pro něj zaletíš do ameriky a přepravíš si ho vzducholodí. A gazprom dodává levně za dlouhodobý kontrakty, s cenou na burze to nesouvisí.

Němci budou dotovat ten jejich uniper v přepočtu stamiliardy korun, protože rusové dodávaj málo levnýho plynu a zbytek musej kupovat na burze od jiných dodavatelů za mnohonásobek. Ale asi maj německý domácnosti fixní ceny, tak jim ho musí uniper prodat se ztrátou, proto by dávno zkrachovali.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (3) 16.08.22 13:33  JendoSlaff  (245914)

Cena přepravy plynu

Máte na to nějaká konkrétní čísla kolik ta přeprava přes atlantik reálně stála/stojí?

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (3)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (4) 16.08.22 13:20  Tomasso  (243566)

Rusko škrtí dodávky plynu od loňského léta řekl Libor Dvořák

Zaprvé: K čemu jsou dlouhodobé závazky s Ruskem, když jen málokdo věří, že Rusko je schopno je plnit? Evropa za posledních 15 let zažívá třetí plynovou krizi, kdy Rusko hrozí zastavením nebo omezením dodávek, já bych s takovým dodavatelem novou smlouvu fakt uzavírat nechtěl.

Zadruhé: Čím si myslíte, že by byla určena výhodnost plynu dle takové smlouvy? Jen hádám, že by politickou loajalitou a ztrátou části suverenity? Děkuji, já si národní bezpečnosti a suverenity vážím poněkud víc než "výhodné" faktury za vytápění.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (4)
Vaše doporučení:
přečíst (2) 16.08.22 13:54  Drahota  (245555)

Rusko škrtí dodávky plynu od loňského léta řekl Libor Dvořák

"málokdo věří" - kromě EU jim věřej všichni, rusko tohle nijak nepoškodí, to se neboj.

Taková čína nebo indie se jistě bojí spíš porušení smlouvy ze strany ameriky nebo eu než ruska. Já žasnu, jak rusko pořád vše dodržuje, i když mu amerika a eu kradou majetek po světě.

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:
přečíst (1) 16.08.22 14:16  Tomasso  (243566)

Rusko škrtí dodávky plynu od loňského léta řekl Libor Dvořák

Proč tedy lezou ceny plynu na evropské burze do nebeských výšin, když všichni skálopevně věří v ruské dodávky plynu? Proč celá Evropa zoufale poptává LNG dodávky a připravuje programy úspor na zimu?

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (1) 16.08.22 14:06  JendoSlaff  (242294)

Rusko škrtí dodávky plynu od loňského léta řekl Libor Dvořák

Mohu se tedy zeptat proč porle Vás Čína tak čile obchoduje právě s EU a USA když má takovou pevnou a nehynoucí víru v Rusko? Koukal jste se na objemy obchodů? To jsou čísla, né kecy.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (5) 16.08.22 13:29  Pijack Jméno 'Pijack' používá stále stejný uživatel  (246647)

Rusko škrtí dodávky plynu od loňského léta řekl Libor Dvořák

Takže rád zhebneš na barikádě za zájmy a pohodlí elit. Takové mají nejraději. Ostatně, Rusko prodává do Evropy plyn a ropu dlohodobě již od války. Kdy porušilo smluvní závazek? Datum prosím.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (5)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (1) 16.08.22 13:49  Drahota  (245555)

Rusko škrtí dodávky plynu od loňského léta řekl Libor Dvořák

On jen za zájmy a pohodlí elit píše na fóra, pero je mocnější než puška :)

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (3) 16.08.22 13:38  JendoSlaff  (245914)

Rusko škrtí dodávky plynu od loňského léta řekl Libor Dvořák

27. února 2014 - invaze Ruských vojáků na Krymu. Jednalo se o porušení Budapešťského memoranda podepsaného 5. prosince 1994. Gazprom je státní podnik. Stát porušil daný smluvní závazek o respektování hranic ukrajiny. Pak tu máme teda ten Uniper kterému gazprom neplnil závazky dnes, včera (předevčírem..) a asi nebude plnit ani zítra. Nedokážou si prej opravit turbínu a Putina považují očividně za vyšší moc, jelikož jim svými rozhodnutími znemožnil dodržet smluvní závazky.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (3)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (6) 16.08.22 13:51  Pijack Jméno 'Pijack' používá stále stejný uživatel  (246647)

Rusko škrtí dodávky plynu od loňského léta řekl Libor Dvořák

Vyprovokovaný konflik zákonitě donutí jednu ze dvou stran reagovat. Já jsem se ptal, kdy Rusko nedodrželo dlohodobé kontrakty. Odpovím za tebe - nikdy. Jiná věc je, kdo přestal za dodávky platit a vyhrožovat sankcemi. Snad mi nehceš tvrdit, že přestalo platit Rusko, když je dodavatelem :-)) No, v ČT se to člověk dozví snadno, tam se dozvíš, že Rusové odstřelují vlastní jednotky v Záporožské JE. prosím tě, už té debilní propagandě nevěř. Může tě šlehnout :-))

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (6)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (1) 16.08.22 13:57  JendoSlaff  (245914)

Rusko škrtí dodávky plynu od loňského léta řekl Libor Dvořák

Uniper neplatí? https://www.newstream.cz/money/nemecka-uniper-bude-za-plyn-platit-prevodem-pres-gazprombank Je to možné, ale já jsem o tom nic nenašel, mohu poprosit o link?

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (6) 16.08.22 14:08  Pijack Jméno 'Pijack' používá stále stejný uživatel  (246647)

Rusko škrtí dodávky plynu od loňského léta řekl Libor Dvořák

UNIPER kolaboval už dávno před tím... současnou krizi naopak rutinně využil a vynutil si podporu Německé vlády. To s Ruskem skoro nesouvisí....

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (6)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (3) 16.08.22 14:45  JendoSlaff  (242294)

Uniper zaplatil či nezaplatil?

Mohu poprosit o ten link, že Uniper nezaplatil Gazpromu? Klidně v azbuce, něco ještě trochu přečíst umim a případně to projedu překladačem.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (2) 16.08.22 11:27  JendoSlaff  (242294)

Rusko škrtí dodávky plynu od loňského léta řekl Libor Dvořák

Moment překvapení je při současné úrovni satelitní špionáže a takto rozsáhlé operaci passé. Jak by jste chtěl před satelity skrýt půl milionu vojáků s technikou, materiálem pro týlovou podporu a další legrace?

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (2)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 16.08.22 13:08  Drahota  (245555)

Rusko škrtí dodávky plynu od loňského léta řekl Libor Dvořák

Jasně, tak měsíc cvičili a dali jim možnost připravit se :)

Putin jim evidentně jen vyhrožoval a chtěl je přimět k dohodě, ale oni vše odmítli. Jestli je lepší se dohodnout nevýhodně nebo válčit ať si každej rozhodne sám, každopádně se ukrajinských obyvatel nikdo neptal.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 16.08.22 13:48  JendoSlaff  (245914)

Rusko škrtí dodávky plynu od loňského léta řekl Libor Dvořák

Dohodu typu: Buďto uděláte co chceme, nebo na Vás zaútočíme bych nebral jako dohodu, nýbrž jako ultimátum, resp vyhrožování/vydírání.

Ti Ukrajinci jsou teda ... oni se nechtěli nechat vydírat, ani nechtějí ustoupit vyhrožování a tak byl chudák Putin s celým Ruskem zatlačen do kouta a nezbylo mu nic jiného než vzít půl milionu lidí z východního Ruska, pošlapat Budapešťské memorandum, prohlásit, že Ukrajinský národ je umělý konstrukt a zaútočit na Ukrajinu. Chudák Putin, on to myslel tak dobře. A ti zlí Ukrajinci se pořád nechtějí vzdát, nechat se povraždit někde v gulagu a chcípat na uměle vyvolaný hladomor jako tenkrát za starejch dobrejch stalinskejch časů. Tak dobří na ně Ti Rusové byli, hotovej starší bratr.

To opravdu myslíte vážně?

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (3) 16.08.22 10:13  Tomasso  (243566)

Rusko škrtí dodávky plynu od loňského léta řekl Libor Dvořák

Víte, ono je dost těžké nebýt v dnešní době "antiruským propagandistou", když Rusko vůči nám (zvláště vůči ČR) vystupuje jako k nepříteli a o pár set kilometrů východněji vraždí lidi a zabírá území, která mu nenáleží. Dost těžko si představuju situaci v Londýně roku 1940, jak Britové říkají: "Nedívejte se na to Německo očima antinacistické propagandy a zkuste ho taky trochu chápat."

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (3)
Vaše doporučení:
přečíst (1) 16.08.22 10:44  JendoSlaff  (242294)

Rusko škrtí dodávky plynu od loňského léta řekl Libor Dvořák

Ve válce se většinou první poroučí chladné uvažování. Přitom je to jedna z nejsilnějších zbraní. To, aby jsme nepodléhali ruské, či antiruské propagandě (tedy abychom si zachovali chladné uvažování) je důležité pro nás, nikoliv pro Rusko. Ano, souhlasím s Vámi, je to složité, ale je to důležité. Dole jsem poslal nějakou tezi o NS2, v té již nezáleží, jestli je pan Libor Dvořák antiruským propagandistou, demagogem, nebo objektivním analytykem. Daná fakta postovaná níže nezávisí na tom, co si myslí/říká/píše Libor Dvořák, já, nebo Vy.

Výše zmíněný argument použití uživatelem Jakub patří do třídy "ad-hominem" - všimněte si, že se přispěvatel nevyjádřil k jakémukoliv agrumentu předestřenému panem Dvořákem v daném článku, nýbrž k panu Dvořákovi. Dopustil se tím, nejspíše neúmyslně, argumentačního faulu, je to lidské a stává se to třebas i mě, i když se na to snažím dávat pozor. Jediná cesta je kontrola ostatními a i ta může selhávat jakmile je člověk uzamknut ve své informační bublině. Krásný příklad: mne osobně třebas vůbec nenapadlo, že by Rusko mohlo čekat na zprovoznění NS2 (děkuji uživateli Jakub za tuhle myšlenku) aby ušetřilo za převoz, naprosto jsem danou myšlenku přehlížel. Jeví se mi jako nepravdivá/nepravděpodobná (viz můj příspěvek níže). Ale mohu se mýlit, je to naprosto normální a běžné.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 16.08.22 09:59  JendoSlaff  (242294)

Rusko škrtí dodávky plynu od loňského léta řekl Libor Dvořák

NS2 - dobrá otázka. Koukal jsem se, časově to nevychází. Počítám, že cena plynu je indikátorem jeho nedostatku: https://www.kurzy.cz/komodity/pxe-zemni-plyn-graf-vyvoje-ceny/1MWh-czk-3-roky . Plynu byl tedy nedostatek cca od 1.10.2021. Když jsem se koukal na schvalovací lhůty u NS2 (https://oenergetice.cz/plyn/certifikace-plynovodu-nord-stream-2-podle-nemecka-nijak-neohrozi-energetickou-bezpecnost-eu), tak mi vyšlo že ke schválení by mělo dojít cca začátkem března 2022. V daném čase se ale stalo něco jiného.

Je možné, že Rusko tlačilo na to aby se potrubím pouštěl plyn ještě před schválením. V daném stavu by ale evropské státy (hlavně tedy asi Německo) musely porušovat své vlastní zákony, to by nebyla dobrá vizitka.

Přehlížím něco?

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (2) 16.08.22 11:13  Tomasso  (243566)

Rusko škrtí dodávky plynu od loňského léta řekl Libor Dvořák

Popravdě mi celý argument o poplatcích přijde tak trochu "mňouklej". Zvlášť pokud vezmeme v úvahu, že ty celkem zanedbatelné tranzitní poplatky (zanedbatelné ve vztahu k objemům, jaké obchod s plynem představuje) stály za to, aby si Gazprom PRONAJAL (čili další náklady) poměrně značné kapacity zásobníků pro nic za nic.

Před pár lety proběhl na ČT jinak docela vtipný a silně sarkastický sitcom "Kosmo", kde zazněl bonmot o "ruské diplomatické škole": "Rusové vždycky říkají přesný opak toho, co zamýšlejí" (z ruské strany se za souhlasného přikývnutí ozve "To rozhodně popíráme"). Myslím, že to je naprostý základ, pokud se bavíme o Rusku a zejména oficiálních (natožpak neoficiálních) ruských prohlášeních.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (2)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 16.08.22 11:39  JendoSlaff  (242294)

Rusko škrtí dodávky plynu od loňského léta řekl Libor Dvořák

Na Kosmo se asi budu muset kouknout, dostal jsem na něj i další doporučení. Popis Ruské diplomacie vcelku trefný.

Můžete dát dohromady čísla ohledně těch poplatků? Já jsem to bral přes časovou osu kdy mohl být NS2 zprovozněn - protože tam se mi to zdá jednoznačnější. Plyn chyběl od podzimu 2021, schválení NS2 dle zákonných lhůt mělo proběhnout v Březnu 2022. Kalkulace kolik jsou náklady, zisky a kolik % se dá ušetřit na marži a podobně se mi zdály komplikovanější.

Jak jsem psal výše, časová osa nesedí, ale dalším důvodem proč Rusko mohlo chtít čekat na plyn přes NS2 mohla být celková nelibost ohledně průtoku plynu ukrajinou kvůli ztrátám: https://www.lidovky.cz/byznys/tlaku-plynu-z-ukrajiny-klesa.A090102_191946_ln_ekonomika_nev . Nebo například možnost, že pokud pojede NS2, dá se UA selektivně odstřihnout od plynu bez odstřihnutí EU. Mám pocit, že bez NS2 musí RF v případě plnění potřeb EU použit i plynovod přes UA.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 16.08.22 12:12  Tomasso  (243566)

Rusko škrtí dodávky plynu od loňského léta řekl Libor Dvořák

Jinak, co se týká Kosma, nevím, jestli stojí za sledování celé série, ale tato scéna patří k tomu nejlepšímu.

https://youtu.be/M3WHQAoka0s

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (2) 16.08.22 12:01  Tomasso  (243566)

Rusko škrtí dodávky plynu od loňského léta řekl Libor Dvořák

Našel jsem informaci z dubna letošního roku, že transitní poplatky jsou 1,5-2,7 USD za 1000m3 na 100km. Čili zhruba 15-27 dolarů za 1000m3 v ukrajinském úseku. Stejné množství plynu má na trhu hodnotu 2000 USD, takže se bavíme cca o 1 % z konečné velkoobchodní ceny za transit Ukrajinou.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (6) 09.08.22 17:44  Pavel Molík  pav.molikzavinacgmail.com  (246410)

Podléhání zpolitizovanému obchodu s ropou je autodestruktivní.

Správná politická uvědomělost nás opravdu nezahřeje. Proč bych měl mrznout a tak se obětovat k větší slávě bruselských eurohujerů ? Právě stávající špičky EU už prosluly iniciativním blbnutím na kvadrát a vnucováním nesmyslů, které nás Evropany ožebračují a i jinak vážně poškozují. EU je již přežilá, už přináší více škod než užitku. Vedení EU již jen parazituje a zvětšuje svůj škůdcovský potenciál. 

Dosavadní doporučení: přečíst (6)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (5) 09.08.22 18:03  Tomasso  (243693)

Podléhání zpolitizovanému obchodu s ropou je autodestruktivní.

Jediný důvod, proč bychom měli udržovat naši nezdravou závislost na nejdražších zdrojích na světě?

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (5)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (3) 10.08.22 11:06  JendoSlaff  (245914)

Podléhání prázdným žvástům je autodestruktivní.

Odpověď nečekejte. Neodpovídal jste tožii na přípsěvek do diskuze, nýbrž na tzv. tapetování. - tzn. snahu zaspamovat diskuzi/server/veřejný prostor jedním jediným správným názorem bez jakéhokoliv záměru diskuzi vyvolat, či nedejbože rozvíjet. Jedná se o jeden ze způsobů jak potlačit jakékoliv konstruktivní diskuze a zároveň o snahu vyvolat dojem, že jakákoliv diskuze je neplodná, jinak řečeno že ke koncensu nemůže diskuzí dojít.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (18) 08.08.22 13:43  Cold  (245915)

Budúcnosť ? 01.12.2022

Už dávno si nepametám takúto diskusiu ako k tomúto článku :-)

Len sa tak zamýšľam, podstatná časť z nás ktorý tento článok čítala - tak plne rozumie celému probému aj keď na to môžeme mať rozličné názory, ale veď super o tom je diskusia ..

Predsa len sa tak zamýšľam, predstavte si že dnes je 01.12.2022 ( vydchádza to na štvrtok ) .. pár dní pred Vianocami, všetci sa snažíme ukončiť normálne rok - plánovať nový, zháňame darčeky, rozmýšľame či budeme na Vianoce doma alebo pôjdeme do tepla, zamýšľame sa či Vianočné odmeny k platom boli dostatočné, do toho nám volá manželka či pôjdeme cez víkend lyžovať..

Áno, asi nie - bojím sa že budeme mať všetci iné starosti, len sa tak nahlas pýtam prečo sme si túto pohodu nechali tak ľahko vziať a ďalej si nechávme ... na hlavu ? Smutné, snáď 01.12.2023 ale budeme zase na tom lepšie :-) Všetkým vám to želám !!!

Dosavadní doporučení: přečíst (18)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (26) 08.08.22 16:07  Kevlar  (240307)

Budúcnosť ? 01.12.2022

To se musíte ptát Putina proč vám chce vzít vaši vánoční a novoroční pohodu. My vám odpověď na váš dotaz dát nemůžem.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (26)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (11) 08.08.22 17:20  Cold  (245915)

Budúcnosť ? 01.12.2022

Nepreceňujte Putina, dávate mu zbytočnú vážnosť. Takéto ,,Eldorádo,, cien a komplex kríz - tak na takéto niečo nemá ani z ďaleka dosah.

Plne súhlasím s Alešom nižšie v komente. A len doplním že pokiaľ si neupraceme doma tak ťažko môžme riešiť to čo sa deje na Ukrajine.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (11)
Vaše doporučení:
přečíst (12) 08.08.22 17:15  Aleš Teplý  ales_tzavinacvolny.cz  (245828)

Budúcnosť ? 01.12.2022

Naši pohodu má na svědomí Putin jen částečně (dodávky zbraní, peněz, teoretická hrozba).
Ve větší míře to způsobuje Green Deal (primární důvod vysokých cen energií už od konce roku 2021). EU kvůli Green Deal ruský plyn "nenápadně" sabotuje (de facto blokuje 3 hlavní plynovody - Nordstreamy a ukrajinský). Green Deal musí zákonitě ožebračit obyvatele EU - takto se to aspoň dá svádět na Putina.
Naše vláda se patrně cítí "zavázaná" předsednictvím a snaží se být papežtější než papež.

Dosavadní doporučení: přečíst (12)
Vaše doporučení:
přečíst (13) 08.08.22 17:35  JendoSlaff  (242294)

Budúcnosť ? 01.12.2022

Pojďme si to zrekapitulovat: Green deal tu byl delší dobu, než od pozdimu 2021. Co se stalo na podzim 2021 nového bylo, že Rusko se začalo chovat jinak v rámci obchodování s plynem a začal skřípat Nord Stream 2 (důvodem nejspíš bylo, že Rusko začalo stupňovat tlaky na Ukrajinu, vůči čemuž je EU delší dobu proti). Následně byl v Evropě nedostatek plynu a shodou okolností na jaře, když byly prázdné zásobníky, které Gazprom vlastněný Ruskem nenaplnil, Putin zahájil vojenské cvičení které jak nás ujišťoval "není příprava na žádnou válku." Následně úplnou náhodou vyhlásil denacifikaci ukrajiny. Poté Evropa přistoupila na sankce a od té doby začal haprovat dovoz přes NS1. Mě to přijde, že ta posloupnoust není náhodná. Vám se to zdá jako naprosto náhodný sled událostí? Nebo sled, který vypadá, že je příčina green-deal (platný již delší dobu) a nikoliv to, že Evropa odebírá plyn od Putina, s nímž geopoliticky nesouhlasí? Prosím případně o objasnění.

Dosavadní doporučení: přečíst (13)
Vaše doporučení:
přečíst (12) 08.08.22 16:34  JendoSlaff  (242294)

Budúcnosť ? 01.12.2022

Myslím si, že vánoční pohoda je v každém v nás. Tim, proč má medvědojezdec expanzní choutky a proč jsme mu sedli na lep si fakt o Vánoce hlavu lámat nebudu a doufám, že v tom nebudu sám. :) Jenom škoda, že mi pan Cold připoměl ty dárky. Vždycky to scháním na poslední chvíli a mám z toho nerva. :D Většinou jsem rád rozdával příjemné a hlavně hřejivé ponožky. Ale to by letos mohl být docela kontroverzní dárek. :D

Dosavadní doporučení: přečíst (12)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (23) 08.08.22 13:24  pavelj  (239999)

Na zemní plyn není embargo

Na zemní plyn není embargo, takže není problém, aby si státy, které mají vybudovanou velkou závislost na Rusku ten plyn koupily dle potřeby. EU jim to rozhodně nijak nezakazuje.

Řadu let říkám, že není problém brát plyn i z Ruska, ale musí existovat diverzifikace. A ne, že když je to z jednoho zdroje o pár procent levnější, tak zcela odstřihnu zdroje ostatní. Můžeme poděkovat MZ+AB za 100% závislost na ruském plynu a současné problémy.

Letošní vysoký účet za plyn tak pošlete na Hrad a nebo do Průhonic... To jsou viníci.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (23)
Vaše doporučení:
přečíst (9) 08.08.22 14:38  JendoSlaff  (242294)

Na zemní plyn není embargo

Ano, toto duo závislost dotáhlo do konce. Nemyslím si ale, že by se měli hanit jenom oni. Kradou se mi na mysl následující otázky: Nevykonávali jenom vůli svých voličů? Nedocházelo k tomu samému navyšování odběru od jednoho dodavatele po celé Evropě? Je tu ale otázka pro mě osobně daleko důležitější: mléko je rozlité, co teď s tím?

Dosavadní doporučení: přečíst (9)
Vaše doporučení:

přečíst (18) 08.08.22 12:39  Aleš Teplý  ales_tzavinacvolny.cz  (245828)

Marže 400 % jako jistá přirážka ?

V článku se píše:
  "...ruský plyn nakupuje na burzovní bázi u německých obchodníků, s jistou jejich přirážkou."
Pokud vím němečtí obchodníci prodávají do ČR plyn cca 5x dráž, než kolik za něj platí Gazpromu. "Jistá přirážka" - to je tedy eufemismus.
Proto taky němečtí obchodníci nejsou až tak smutní z omezení dodávek plynu (Nordstream I) - krásně to šroubuje ceny, za které prodávají.

Dosavadní doporučení: přečíst (18)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (6) 08.08.22 13:16  JendoSlaff  (242294)

Marže 400 % jako jistá přirážka ?

A proto uniper krachuje?

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (6)
Vaše doporučení:
přečíst (9) 08.08.22 13:24  Kurz  (206336)

Marže 400 % jako jistá přirážka ?

Jim se to líbilo jen do té doby, než začalo Rusko krátit jejich dodávky a Uniper teď své závazky plní jen díky nákupům na téže burze za vyšší cenu :-)

Dosavadní doporučení: přečíst (9)
Vaše doporučení:
přečíst (7) 08.08.22 14:40  JendoSlaff  (242294)

Marže 400 % jako jistá přirážka ?

Pan Aleš teplý psal, že z omezení dodávek až tak smutní nejsou. Mě osobně by docela mrzelo, kdyby mi krachovaly firmy.

Dosavadní doporučení: přečíst (7)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (7) 08.08.22 17:07  Aleš Teplý  ales_tzavinacvolny.cz  (245828)

Marže 400 % jako jistá přirážka ?

Uniper krachuje kvůli problému s likviditou - ne kvůli problému se ziskem.
Z obdobného důvodu (problém likvidity) pražský magistrát už před časem nasypal do plynárenské 2 mld a vláda do ČEZ 74 mld. Zítra si můžeme říct, jestli má ČEZ problémy se ziskem (očekává se růst o 158 %).
Ono když máte marži 400 %, tak Vám stačí prodat 1/4 objemu - oproti marži 100 %.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (7)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (5) 08.08.22 17:23  JendoSlaff  (242294)

Marže 400 % jako jistá přirážka ?

Uniper má dle toho co jsem našel ztrátu 6.3 bilionu $, to mi přijde jako problém se ziskem, viz: https://www.reuters.com/business/energy/uniper-flags-63-billion-losses-due-russian-gas-crisis-2022-07-22/ . Jestli jsem to pochopil správně tak měl nasmlouvaný plyn a má smlouvy za kolik má dodat kterým odběratelům. Plyn nedoputoval a on ho tedy musí zadraho nakoupit ad-hoc a prodat, aby dostál smluvním závazkům. Tím generuje ztrátu. Mohu se samozřejmě mýlit. Jestli máte jiné informace prosím Vás o zdroj.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (5)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (17) 08.08.22 12:35  PJPrince  (245662)

Politika a obchod

Jsou to dvě věci, které spolu nemají souviset. Nabízí se to, rusofobové buou tvrdit, že to je ruský státní obchod, podpora Ruska, vydávání se někomu na pospsas... Já říkám, že to je obchod, který má pro obě strany své výnosy a náklady a obě strany v něm budou pokračovat, dokud se jim vyplatí. Nevidím od začátku rozumnou cestu v ignoraci Ruska coby dodavatele surovin, následky nakonec vidíme sami. Ano, Rusko asi prodá o něco méně plynu a levněji, ale my ho kupujeme složitě a draho. Kdo vyhrál?

Rozumné by bylo v obchodu pokračovat, hledat alternativy a zvolit postupně celkově lepší řešení, když nějaké bude existovat. Dnes neexistuje, a tak jsme hrdě bouchli do stolu a stejně hrdě trpíme. A to ani nemluvím o tom, zda to vůbec má nějaký smysl - podle všeho se k nám stejně dostane ten samý ruský plyn dráže akorát za něj alibisticky platíme (více) někomu jinému.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (17)
Vaše doporučení:

přečíst (50) 08.08.22 08:46  Martin Hrabal  nerezwzavinacseznam.cz  (233140)

Brusel

Brusel nám může být ukradený. Duležiti jsme my občané. Teď jsem od nějakého špatného politika slyšel jak jak nam chce nařídit zákaz koupání a přechod ke sprchování. Ten člověk absolutně nechápe svou funkci. Je tam pro to aby nám zajistil dostatek plynu za co nejlepší peníze a pokud toho není schopny tak tam ta osoba nemá co dělat a měla by svou zastupitelskou funkci přenechat někomu schopnějšímu.

Dosavadní doporučení: přečíst (50)
Vaše doporučení:


Diskuze Bulharsko zvažuje dlouhodobý kontrakt na plyn s Gazpromem. Byla by to „rána“ pro Brusel, další stránky: 1 | 2 | Další »
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

Odkazy k diskuzi Bulharsko zvažuje dlouhodobý kontrakt na plyn s Gazpromem. Byla by to „rána“ pro Brusel

Bulharsko zvažuje dlouhodobý kontrakt na plyn s Gazpromem. Byla by to „rána“ pro Brusel - zdrojová stránka k tématu diskuze Bulharsko zvažuje dlouhodobý kontrakt na plyn s Gazpromem. Byla by to „rána“ pro Brusel.

Zasílání Denního souhrnu názorů na Bulharsko zvažuje dlouhodobý kontrakt na plyn s Gazpromem. Byla by to „rána“ pro Brusel e-mailem.

Přidat názor - vložte vlastní názor, doporučení, hodnocení nebo zkušenost k tématu Bulharsko zvažuje dlouhodobý kontrakt na plyn s Gazpromem. Byla by to „rána“ pro Brusel.




¨

Více zpráv k tématu Plyn - LNG, CNG, LPG


 Burza Prime 16:29 
Název Kurz Změna
 COLT CZ GROUP SE  669.00  -1.04% 
 ČEZ  948.50  +0.96% 
 ERSTE GROUP BANK A  1 116.50  +0.90% 
 GEN DIGITAL  565.00  0.00% 
 GEVORKYAN  256.00  0.00% 
 KOFOLA CS  297.00  0.00% 
 KOMERČNÍ BANKA  778.00  +0.39% 
 MONETA MONEY BANK  99.60  +2.47% 
 PHILIP MORRIS ČR A  14 960.00  +0.67% 
 PHOTON ENERGY  45.15  +1.01% 
 PILULKA LÉKÁRNY  178.00  +3.49% 
 PRIMOCO UAV SE  810.00  0.00% 
 VIG  731.00  +0.41% 
Komodity online
 Ropa 81.37 USD 31.05   
 Zlato 2327.97 USD 31.05   
 Stříbro 30.36 USD 31.05   
 Káva 220.63 USD 31.05   
 Cukr 18.33 USD 31.05   
 Bavlna 76.15 USD 31.05   
Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.