Elektrická auta: Blíží se bod zlomu - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení , příspěvky 21 až 30

 Hodnocení:      0 1 2 3      
Diskutující:
Návod    
 

Výpis příspěvků 21 až 30 (43)
 
spíše nečíst (2) 08.09.20 14:18  boban  (214454)

Pouhý reklamní blábol a ještě překroucený

U nás máme takovou nabíječku zdarma u Olympie Olomouc. Nabíjí 16A a než si udělám nákup, tak mi nabije do auta zhruba 15km. Mám tak cestu do obchodu zdarma a zpět si ji už platím. Beru to jako bonus a jako rozhodovací faktor jestli jít nakupovat k nim, nebo jinam. Zdržovat se tam ale kvůli pár kilowathodinám nebudu. 

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 08.09.20 14:10  boban  (214454)

Pouhý reklamní blábol a ještě překroucený

U nás na Olomoucku není jediná nabíječka u Lidlu :-D 

I tak ale dle mého není takováhle nabíječka určená k nějakýmu většími nabíjení a stání v řádu hodin do plného nabití. Spíše je to perfektní marketingový tah a bonus (né nutnost) pro zákazníka který dojíždí za nákupy do města. 

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (5) 08.09.20 13:21  Pepa  (213535)

Pouhý reklamní blábol a ještě překroucený

Důvod nabíjet jinde je. Třeba na nabíječkách u hypermarketů Lidl, kde je elektřina zadarmo. 

 

 

 

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (5)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (5) 08.09.20 12:57  boban  (214454)

Pouhý reklamní blábol a ještě překroucený

Počítám s tím, že elektřina zdraží. Možností jsou solární panely na střeše domu, které stále zlevňují. Na nich mi stát elektřinu danit nebude. Veřejné nabíjecí stanice mne nezajímají, protože 95% nabíjení řeším doma. Prostě není důvod nabíjet jinde. Jedinou vyjímkou jsou dovolené kdy je pak potřeba použít rychlonabíječku. Zde s vyšší cenou souhlasím, protože tohle nemá být hlavním zdrojem nabíjení. Momentální cena za rychlonabíjení je stanovená tak, že je poměr Kč/km nepatrně nižší jak u dieslového auta.

Cena pojistky je zatím nižší z důvodu nízké nehodovosti elektromobilů. Jejich řidiči jezí většinou klidněji.  Do budoucna ale věřím ve zdražení. To ale neovlivníme nikdo a budem platit všichni

Cena za servis je pro mne něco neuvěřitelného. Za dva roky jsem u starého vozidla zaplatil za servis jen 2000Kč. V ceně byla garančka po 5 letech a výměna chladící kapaliny. Chladící kapalina se u mého vozidla mění co 5, nebo 7 let. Podle toho která. Co se týče výměny baterie do budoucna, tak i s ní počítám. Pořídím novou a starou chci použít k solární elektrárně na domě. Tím si opět slevním náklady na elektřinu doma. Takže defakto za cenu 200 000 tisíc získám né jednu baterii, ale vlastně dvě. Stará baterie z elektromobilu může ještě v pohodě fungovat dalších 10 let na domě. 

Nevidím tu budoucnost tak černě jak píšete a určitě nechci řešit debaty co ostatní. Každý má možnost zvolit do čeho sypat peníze. Jestli investovat do úsporné budoucnosti, nebo žít jen dneškem a zítra nadávat nad vysokými náklady.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (5)
Vaše doporučení:

přečíst (10) 08.09.20 12:37  Štětináč  (214462)

ITER

Pokud fungovat bude, a já bych si to moc přál, bude to jen další krůček na ještě velmi dlouhé cestě k masově rozšířeným komerčním elektrárnám. A i potom bude benefit spíše v ekologii, než ve snížení nákladů konečného spotřebitele - on už si to stát přes daně pohlídá, aby nebyla elektřina moc levná.

Dosavadní doporučení: přečíst (10)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (10) 08.09.20 12:28  Štětináč  (214462)

Pouhý reklamní blábol a ještě překroucený

Výhodná provozovací cena je jen dočasná iluze. Nafta a benzín jsou komodity zatížené spotřební daní, která aktuálně činí kolem 30% prodejní ceny. V okamžiku, kdy rozšíření elektromobility začne stát za řeč a začne v jejím důsledku ubývat aut se spalovacími motory, přenese se tato daň i na elektromobily, protože stát ty peníze potřebuje a údržba silniční sítě se elektromobilitou nijak nezlevní. 

Náklady dále zvýší nabíjení z veřejných nabíječek, kde cena elektřiny rozhodně neodpovídá ceně kterou platíte doma. Do konstrukce ceny vstoupí atraktivita nabíjecí stanice stejně jako je to u klasických pump (už dnes existují na německých dálnicích  nabíječky, kde cena za 1 kWh přesahuje 25Kč). Dále do ceny vstoupí rychlost nabíjení (rychlejší nabití = vyšší cena) a také množství odebrané elektřiny za určité období - to zrealizují věrnostními programy, díky čemuž nepůjde zjistit jednotkovou cenu za kWh, resp. bude se neustále měnit podle toho kolik se s autem najezdí.

Další tlak na provozní náklady vytvoří cena pojištění a cena oprav. Cena baterie tvoří zásadní položku v ceně vozidla a je to komponenta kterou servis neopravuje - i malé poškození znamená její kompletní výměnu.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (10)
Vaše doporučení:

přečíst (7) 08.09.20 11:05  AjRep  (213105)

ITER

Fúzní reaktor ITER stavěný v jižní Francii je bezpochyby nevětším a nejzajímavějším současným projektem lidstva (mezinárodní vesmírná stanice promine).Jestli se to bude fungovat, to se dozvíme za pět let. Není pochyb, že pokud ano, mělo by lidstvo k dispozici enormní příliv čisté a téměř bezpečné energie.

Dosavadní doporučení: přečíst (7)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (6) 08.09.20 10:33  boban  (214454)

Kecy..

Však vás nikdo nenutí kupovat si auto s malým dojezdem. Klidně si počkejte dalších 6 let na dojezd 1000km, který pak využijete jednou za rok. Do té doby plaťte. Automobilky ale nemohou čekat na nějaké až... takhle usnula Nokie a kde je teď. 

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (6)
Vaše doporučení:

určitě nečíst (16) 08.09.20 10:23  boban  (214454)

Pouhý reklamní blábol a ještě překroucený

Šíříte tu bludy. Žádný elektromobil není 2x těžší jak stejně velké spalovací vozidlo. Konkrétně mé je těžší jen o 100kg oproti dieslovému vozu.

Stejně tak tu šíří bludy i jiní. Ryhlost degradace baterie se ve vozidle nezvyšuje s věkem, ale naopak snižuje.  Doporučuji si na tohle téma najít nějaký odborný článek. 

Akcelerace elektromobilu fakt není menší, ale naopak je právě jedním z wau efektů u těchhle vozidel. Samozřejmě jen tehdy, pokud automobilka úmyslně neomezí výkon motoru. Baterií to ale není.

Velmi diskutovaný dojezd je takový, jaké auto si pořídíte. Většinou o něco menší, než udávají výrobci, ale není to taková hrůza. Hrůza je to jen na dálnici, kde ten propad v dojezdu je už razantní.  A také je dojezd menší u řidiče který nemá zkušenosti s elektromobilem. Řídí se prostě trochu jinak a je potřeba se to naučit. Nováčci bývají obvykle nadšení z razantní akcelerace a tak zbytečně na to šlapou, čímž klesá dojezd. Defakto je to pak závodní styl jízdy a ten je i u spalováků odměněn vyšší spotřebou a klidně až poloviční dojezdem. (opravdu není závoděním stabilní jízda 140 mimo město, ale využívání výkonu motoru, a kroutícího momentu na max při akceleraci. Znají všichni co jezdí na závodní okruhy) 

Neoddiskutovatelná je výhoda ceny u elektra. Né ta pořizovací, ale ta provozní. Z té jsem nadšen naprosto nejvíce.  Pokud si ale pořídíte starší elektro vůz, tak se dá něco ušetřit oproti staršímu spalováku.  

Dosavadní doporučení: určitě nečíst (16)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (4) 08.09.20 08:50  Jose  josezavinacbose.cy  (196115)

Kecy..

Ty tvoje názory jsou kecy, Stačí snížit ceny, zbytek parametrů je pro 90% řidičů vyhovující.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (4)
Vaše doporučení:


Diskuze Elektrická auta: Blíží se bod zlomu, další stránky: « Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Další »
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

Odkazy k diskuzi Elektrická auta: Blíží se bod zlomu

Elektrická auta: Blíží se bod zlomu - zdrojová stránka k tématu diskuze Elektrická auta: Blíží se bod zlomu.

Zasílání Denního souhrnu názorů na Elektrická auta: Blíží se bod zlomu e-mailem.

Přidat názor - vložte vlastní názor, doporučení, hodnocení nebo zkušenost k tématu Elektrická auta: Blíží se bod zlomu.

 Burza Prime 16:28 
Název Kurz Změna
 COLT CZ GROUP SE  677.00  +0.45% 
 ČEZ  880.00  +0.34% 
 ERSTE GROUP BANK A  1 104.00  +0.73% 
 GEN DIGITAL  570.00  +0.89% 
 GEVORKYAN  258.00  +1.57% 
 KOFOLA CS  304.00  +1.33% 
 KOMERČNÍ BANKA  782.50  +1.56% 
 MONETA MONEY BANK  102.20  +2.51% 
 PHILIP MORRIS ČR A  15 280.00  +0.13% 
 PHOTON ENERGY  43.00  -0.69% 
 PILULKA LÉKÁRNY  128.50  +2.80% 
 PRIMOCO UAV SE  935.00  +2.19% 
 VIG  757.00  +2.85% 
Komodity online
 Ropa 84.94 USD 28.06   
 Zlato 2323.94 USD 28.06   
 Stříbro 29.09 USD 28.06   
 Káva 227.58 USD 28.06   
 Cukr 20.31 USD 28.06   
 Bavlna 72.70 USD 28.06   


Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.