Vodík je výbušný a na jeho výrobu potřebujete 3x více energie než pro nabíjení bateriových elektromobilů.
Vodík je BS.
Vodík je výbušný a na jeho výrobu potřebujete 3x více energie než pro nabíjení bateriových elektromobilů.
Vodík je BS.
Je to začátek a nárůst je exponenciální.
Sorry, ale vůbec tomu nerozumíš podle těch sra*ek co jsi tu napsal.
Pan Perič dosud nepochopil, jak je svět řízen. Otázka ceny energií je otázka globální moci, nikoli iluzorního svobodného trhu. Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají - přesně to se nyní děje v oblasti elektromobilů. Až ptáčka lapnou a elektomobilů bude více než aut se spalovacími motory, klec cenového růstu se zavře. Nikdo kromě elity přece nemůže užívat výhod levné a prakticky nevyčerpatelné energie, zvláště ne lůza, která má makat a držet hubu a krok.
A nikde se ještě nezmiňuje jedna důležitá,také bych řekl pro hodně lidí nepředstavitelně důležitá věc a tou je velmi vysoká cena těchto elektrických střepů.Podle mě neopodstatněně vysoká cena,když jsou ty střepy horší než "normální" auta (nejedou).Dobré je to snad jen pro životní prostředí a také nic moc,když ta baterie ... vydrží,jak bylo napsáno výše,tudíž se jede většinou na klasiku.Když ekologicky,tak se vývojáři měli chytit vodíku.
https://www.youtube.com/watch?v=235iqr5ngRg
Nikde se ještě nezmiňuje jedna důležitá, řekl bych pro hodně lidí nepředstavitelné důležitá a to je vliv na komunikace. Vozovky se navrhuji na určitou intenzitu dopravy a zatez. A pokud na to pustíme 2xtezsi auta, nedejbože ve stejném počtu vozidel jako teď, tak životnost komunikaci klesne na 1/3! Takže k infrastruktuře nabíjení můžeme přidat ještě kompletní renovaci silniční sítě:-)
Ostatní se už fundovaně vyjádřili, já zmíním technickou stránku:
Dojezd je závislý na režimu jízdy, krajině, teplotě okolí a topení v autě, auto je těžké, kapacita baterie v závislosti na cyklech pozvolna klesá (od 2/3 životnosti klesá dramaticky), stejnosměrný zdroj je požárně nebezpečný (nejde hasit), baterie jsou měkký zdroj (zapomeňme na rychlou akceleraci, pokud nechceme rychle vybít), nabíjení pomalé, veřejných nabíječek málo.
Povídání o dojezdu je čirá scifi, většinou je poloviční než udávaný. Proč asi byly opuštěny aku elektrické ponorky jako bludný směr vývoje?
To je jak s čínskou chřipkou. Taky se počet ne JIPce zdvojnásobil. Z 20 na celých 40. V nevzdělané koblihářské ovci to jistě nažene strach, ale normálně uvažující člověk ví, že z 10 000 000 lidí je to kapka v moři, která si nezaslouží jakoukoli pozornost. A stejně je to s nesmysly alá eketrické autíčko. Prodeje se můžou znásobit třeba 10x, ale pořád je to z celku tak nepatrné číslo, že to nestojí za řeč.
"Chci tím říct, že cena ropy se nevyhnutelně zvýší, zatímco cena elektrické energie musí klesnout."
Tak to nevím kdy, zatím je ten trend zcela opačný. Ceny ropy se trvale propadají zatímco cena elektřiny a její nedostatek se celosvětově zvyšuje. Co se týká fúzní energie, tak se staví skoro nejdražší projekt lidské éry ITER , který je však stále jen velký Tokamak určený k experimentálním účelům který nikdy nikde na světě nevyrobil více energie než do něj muselo být vloženo !
Nepřipadá vám to jako cesta do pekel, když se stále vyrábí elektrická energie z uhlí a masivně se v Evropě zavírají jaderné elektrárny?!
Elektrická auta: Blíží se bod zlomu - zdrojová stránka k tématu diskuze Elektrická auta: Blíží se bod zlomu.
Zasílání Denního souhrnu názorů na Elektrická auta: Blíží se bod zlomu e-mailem.
Přidat názor - vložte vlastní názor, doporučení, hodnocení nebo zkušenost k tématu Elektrická auta: Blíží se bod zlomu.
Burza Prime 16:28 | ||
Název | Kurz | Změna |
---|---|---|
COLT CZ GROUP SE | 677.00 | +0.45% |
ČEZ | 880.00 | +0.34% |
ERSTE GROUP BANK A | 1 104.00 | +0.73% |
GEN DIGITAL | 570.00 | +0.89% |
GEVORKYAN | 258.00 | +1.57% |
KOFOLA CS | 304.00 | +1.33% |
KOMERČNÍ BANKA | 782.50 | +1.56% |
MONETA MONEY BANK | 102.20 | +2.51% |
PHILIP MORRIS ČR A | 15 280.00 | +0.13% |
PHOTON ENERGY | 43.00 | -0.69% |
PILULKA LÉKÁRNY | 128.50 | +2.80% |
PRIMOCO UAV SE | 935.00 | +2.19% |
VIG | 757.00 | +2.85% |
Kurzy měn | |
Kurzovní lístek ČNB pro 28.06.2024 | |
USD americký dolar | 23.386
![]() |
AUD australský dolar | 15.568
![]() |
GBP britská libra | 29.573
![]() |
BGN bulharský lev | 12.798
![]() |
EUR euro | 25.030
![]() |
HUF maďarský forint | 6.334
![]() |
NOK norská koruna | 2.196
![]() |
PLN polský zlotý | 5.810
![]() |
CHF švýcarský frank | 25.976
![]() |
TRY turecká lira | 71.145
![]() |
Komodity online | ||
Ropa | 84.94 USD | 28.06
|
Zlato | 2323.94 USD | 28.06
|
Stříbro | 29.09 USD | 28.06
|
Káva | 227.58 USD | 28.06
|
Cukr | 20.31 USD | 28.06
|
Bavlna | 72.70 USD | 28.06
|
Tomáš Rosenkranc, Ušetřeno.cz
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Lukáš Raška, Portu
Martin Steiner, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Jaké jsou nejčastější chyby v nahlašování pojistných událostí?
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Fair Credit definitivně přišel o licenci. Problémy začaly již před 2 lety
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Úsporná klimatizace a levná elektřina: Kombinace, která vám může ušetřit tisíce!
Josef Pavelec, Dálnička.cz
Richard Bechník, Swiss Life Select