Češi se musí naučit žít v nájmech, zbavit se svého fetiše vlastnického bydlení. Žádný strach, budou pak jako Němci či Švýcaři - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení

 Hodnocení:      0 1 2 3      
Diskutující:
Návod    
 

Výpis příspěvků 1 až 50 (174)
 
přečíst (1) 09.07.23 14:23  Jan Lojzak  (266117)

Rozhodne ne

To je zajimave, tak proc nemovitostni fondy nor. Svedske apod… vykupuji v CR lukrativni memovitost a nasledne je pronajimaji…. Kdyz vlastnictvi je fetiš… to muze napsat jen clovek, ktery jen lovi tituly a trznimu kapitalismu nerozumí….
Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (3) 09.07.23 10:43  Henry  (266104)

Jistě

Češi se musí naučit žít v pronájmech třeba jako ve Švýcarsku,kde průměrný nájem vyjde v přepočtu zhruba na 50 tisíc korun.Tolik většina lidí ani nevydělá.Tohle zase napsal blbec....
Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (9) 04.09.22 08:34  Pijack Jméno 'Pijack' používá stále stejný uživatel  (247345)

Nechtěli by rovnou napsat -

Že by se měli češi ze své země rovnou vystěhovat a předat EU své území jako životní prostor? Za posledních 30 let naše země opravdu nevzkvétá, kromě fasád domů.... Naše země už umírá. Ještě dalších 30 let a bude mrtvá. 

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (9)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (15) 06.09.21 02:46  4maj  4majzavinaccentrum.cz  (231830)

Je důležité mít VLASTNÍ bydlení a nejen to

Pane Lukáši Kovando, Ph.D. (Trinity Bank), jste úplně mimo mísu anebo jste bankovní troll, lidé MUSÍ mít vlastní bydlení a MUSÍ být co nejméně závislí na státu, bankách a jiných parazitech vašeho typu, kteří je zotročují a vedou do neskutečné bídy svou kapitalistickou nenažraností, kterou sem přitáhli netáhla ze západu s vidinou rychlého zisku z ničeho - tzv. amerického snu. Lidé, kteří jsou okrádání finančními veksláky a státní mafií, se (ačkoliv) neradi vzdají své rodné hroudy, ale rádi přivyknou na lepší móresy za kopečky. Jsou jich desetitisíce každou generaci. A v postkomunistiockých zemích to platí dvojnásob. Kdo má hroudu a nějakou tu korunu v kapse, staví nebo renovuje, a nejlépe bez předražených úvěrů finančního ústavu (případně prchne za ty kopečky). To se, samozřejmě, vám líbit nebude, protože nebudete mít moc nad majetkem žadatele o úvěr (půjčku, hypotéku..) v případě jakýchkoliv problému. Jednoduchá matematika - lidé budou bydlet ve vlastním a bankéř nebude mít co žrát..

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (15)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (8) 04.09.22 08:56  Tomasso  (243693)

Je důležité mít VLASTNÍ bydlení a nejen to

Já vlastním dům a byt a nemám pocit, že by to jakkoli zvyšovalo mou nezávislost. Spíš naopak. Majetek svazuje. Nejnezávislejší je ten, kdo si může dovolit ze dne na den sbalit svých pět švestek a přesunout se kamkoliv uzná za vhodné. Já to tedy nejsem :)

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (8)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (13) 04.09.21 11:28  Jakub Drkal  (231798)

Mimo realitu

Haha, i s tím extrémním růstem cen ještě pořád je nájemné výrazně vyšší, než hypotéka za pořízení vlastního. Pronájem domů s 1000 m zahradou by asi nestálo měsíčně 16000 jako hypotéka, že.Je to jen krásná ukázka toho, jak jsou tito lidé vedoucí a rozhodující o ekonomice v naší zemi odtržení od reality.Snaha o vlastní bydlení je základ. Je to spoření, ne-li pro mě, tak pro příští generace. A to se samozřejmě těmto teoretikům nelíbí, protože když člověk utopí veškeré své finance v nájmu, je mnohem více ovladatelný, než když může něco prodat a nemusí škudlit, aby vyšel.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (13)
Vaše doporučení:

přečíst (19) 04.09.21 07:38  Bony bang  (231778)

Ultra blbost

Tento článek je jasná propagace investování do akcií. Je to ultra nesmysl. Autor ani nebere v potaz, že co máte investovat, když ty peníze dáte za nájem? Nájem, je jak vyhazovat peníze ze do kanálu. Je to první věc, které by se měl člověk zbavit, aby se měl lépe a to po všech stránkách. Tuhle finanční gramotnost by měli učit už na základní škole. Na nemovitosti jenom vyděláte. Na akciích jsem v životě jen prodělal a když mi je někdo nutí, beru ho karabáčem :)

Dosavadní doporučení: přečíst (19)
Vaše doporučení:

přečíst (8) 04.09.21 07:17  Sheila  (231776)

Propad

Náš známý investoval a přišel o vše..takové jsou jistoty na stáří, raději budu bydlet ve svém a užívat si,než by mne pronajímatel vystěhoval...po případů akcií...

Dosavadní doporučení: přečíst (8)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (13) 03.09.21 20:02  Daniel Reinelt  (231767)

Pan doktor teoretik

Pan doktor zije ve virtualnim svete cisel bez ohledu na realny dopad zivota v najmu. V byte/dome pronajatem soukromym majitelem:1. Nemate sebemensi jistotu ze vas nevyhodi, nebot ma s nemovitosti jine plany. Jestlize mate rodinu, obzvlast s detmi chodici do skolky/skoly, ceka vas hledani obdobne velke nemovitosti ve stejne lokalite, v nejakem standardu a mate na to maximalne nekolik mesicu. Vubec neni zaruka ze se podari najit.2. I kdyz najdete, pripravte si (v Praze) odhadem 50-100 tis. Na stehovani (15k), kauci (x najmu), potazmo provizi zprostredkovateli (1 najem), pripadne vybaveni (pracka/lednice).3. Toto muzete opakovat klidne 1x rocne jestlize budete mit smulu. At na majitele, ci na nemovitost (hluk/nevyhovujici sousedi).4. V pronajatem bytu nemuzete delat stavebni upravy. Pokud se vam znelibi obklad v koupelne, podlaha, trouba, nebo dvere, nemuzete vymenit jen tak. I hloupa oprava drobnosti typu WC je tak problem.5. Kazdy normalni clovek chape, ze kdyz je splatka hypoteky velmi podobna vysi najmu, je rozhodne vyhodnejsi platit hypoteku nez najem. A to zatim plati, najmy bezezbytku kopiruji presne tuto castku, jelikoz spousta majitelu ji cerpa.V Nemecku ci Svycarsku je uplne jina kultura pronajmu. Kdo pronajima, tak dlouha leta ci generace. A lide se nemusi bat ze na stara kolena skonci na ulici, jelikoz tamni duchody umoznuji dustojny zivot i nemajitelum bytu. Je mi 38, sporim, ale duchod budu mit odhadem tak polovinu toho, co bude stat jen najem, mozna ani to ne.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (13)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (9) 03.09.21 07:41  Tomáš  (231742)

Tradiční

Je: postav dům, zasaď strom, měj syna.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (9)
Vaše doporučení:

přečíst (14) 02.09.21 23:54  Adam K  (231739)

Pirát

Ty blbe. Nejsi náhodou voličem pirátů? Už jen ten titulek mě rozčiluje. Je jedině dobře že chtějí lidé vlastnit něco svého. A jestli si to ještě nepochopil ty ekonome, v dnešní době je nemovitost jedna z mála možností, kam dobře a s jistotou uložit peníze. Ještě jedna věc. Německo nepovažuji, a myslím si že spousta lidí v ČR nepovažuje, už dávno za jakýsi vzor. Myslím si že ČR má výhledově daleko větší potenciál než Němci. Jenomže EU a pár vyvolených nám to tu vše jen ... a myslím si že patríš/ chceš patřit mezi ně.S pozdravem Adam K.

Dosavadní doporučení: přečíst (14)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (15) 02.09.21 12:54  Petr Lindauer  (231731)

Najmy

Aha, musíme se naučit žít v nájmu, jehož výše je zvracení. A to jen proto, aby se spekulantská pakáž nažrala so syta... Takto se buduje kapitalismus soudruzi.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (15)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (20) 01.09.21 22:01  Binks_no_Sake  (231711)

Comanch

Och ano, "great reset" to nazyvají na globalním ekonomickém fóru. "Nebudete vlastnit nic a budete šťastní." 

Vlastní bydlení je základ stabilního rodinného  zázemí a nezávislosti.

Elity by raději aby jsme byli závislý na vládě, nežli opak. Proto se také šlape po malých živnostnících a firmách.

Jen nová forma nadvlády. 

Takovými jako Vy, s láskou opovrhuji.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (20)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (21) 01.09.21 12:22  Natasa  (231697)

Chudoba

Takhle teorie nefunguje, protože v ČR nefunguje regulované nájemné. Pokud budou většinu všech bytů vlastnit 3 lidé, kteří mají na nájmy monopol, tak uženou Čechy do chudoby. Pokud ovšem bude nájemné dostatečně velkého bytu stát maximálně 30% mého platu, tak už se o tom můžeme bavit. Bydlím ve Švédsku, kde je všude regulované nájemné a nikdo neplatí tak obrovského procento platu za bydlení jako Češi.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (21)
Vaše doporučení:
přečíst (2) 04.09.22 07:31  xena  (232324)

Chudoba

Ano, mohu potvrdit, byla jsem překvapená, kolik stojí nájemné v Jönköpingu, jak mocně se staví v Malmö.

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (14) 01.09.21 09:41  Laďa  (231693)

Kultura pronajímání?

Ano, od stolu je to jednoduché napsat. A je fakt, že vlastnit není nárok. Ale chtělo by to nějakou kulturu nájemního bydlení, jako v tom zahraničí mají. Třeba aby cena nebyla extrémně vysoká vůči platu. Donedávna platilo, že měsíční náklady bydlení na hypotéku byly nižší než nájem, někdy dokonce značně. To už sice neplatí, ale to neznamená, že si každá rodina může dovolit dát 25 tisíc za byt v Praze. Dále například aby cena příliš nekolísala. Pokud jsem se s rodinou horko těžko zabydlel a řeknou mi, že zdražují o 5 tisíc, můžu se jít zabydlovat znovu jinde. A ono to stojí docela hodně času, peněz a práce. Třeba ve Vídni jsou podmínky nájemního bydlení paradoxně stabilnější než v Praze a přitom bych tam čekal vyšší a volatilnější ceny.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (14)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (16) 31.08.21 17:20  T.Smíšek  smisek.tomzavinacgmail.com  (231654)

Kovanda - nájemní bydlení

Mít alespoň něco,co člověk  v životě vlastní, je přirozené všem, i chudým lidem..Tato pravda je mnohonásobně starší než pan Kovanda, svůj odborný názor ať ralizuje pro sebe či své potomky, jestli mu to zbaští.Nebo to myslel tak, že bydlí v nájemním bytě, ale vlastní byty, které bude výhodně pronajímat?

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (16)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (13) 31.08.21 14:14  Ludovít Povydlo  (231651)

Češi nejsou žádní Slované ale Israelité Praha a Brno byla židovská města vždy

v krvi čechů koluje mnoho židovské DNA proto nás nepřirovnávejte ke Slovanům , ještě větší měrou jsou Češi Keltové a Germáni, žádní Slované

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (13)
Vaše doporučení:
přečíst (3) 31.08.21 14:54  Svědek Covidův  (215653)

. . .

Příspěvek byl smazán.
Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (3) 31.08.21 15:06  Jáchym brunstein  (231653)

Èeši nejsou žádní Slované ale Israelité Praha a Brno byla židovská mìsta vždy

Jazyk nesouvisí s DNA

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (3)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (6) 31.08.21 13:43  já a ty  (231649)

Kovanda

Nejmenoval se tak ten exot co zpíval s Frantou Kocourkem ..

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (6)
Vaše doporučení:

přečíst (9) 31.08.21 10:01  Karel  (231642)

Kovanda

Už jen když vidím v článku tohle jméno je pro mě článek nezajímavý a nedůvěryhodný.

Dosavadní doporučení: přečíst (9)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (7) 31.08.21 10:22  Karel  (231642)

Kovanda

Jediné řešení je zastavit hypotéky, nastavit úroky 5-6% a podle potřeby ještě zvýšit. A hlavně přestat tisknout peníze jak ve fabrice na noviny. Jinak právě naopak by lidé měli přestat bydlet v nájmech a když už měli by je přestat platit, aby tihle spekulanti zjistili, že ty skoupené byty vlastně k ničemu nemají.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (7)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (6) 31.08.21 09:42  Hawkie  hokynar.plicni.ambzavinacseznam.cz  (231639)

Komentář pana Kovandy je dost mimo

Pan Kovanda je většinou celkem rozumný, ale tentokrát s ním nesouhlasím. Investice do akcií je fajn, ale přeci jen riziková díky volatilitě trhu.  Poučka "investuj do rizika jen peníze, které můžeš postrádat" je poměrně dost platná. A z toho plyne, že investice do bydlení, což je poměrně málo riziková záležitost, je konzervativní záležitost. Navíc dalším rizikem je inflace- a tady hypotéka je mnohdy pod inflací. A neměl bych zapomenout na kurzová rizika (mimochodem, v minulosti mě stály poměrně nemilé peníze).

Mám pocit, že pan Kovanda nepochopil, že většina lidí není schopna investovat takový obnos, aby to dávalo smysl. Ještě tak fondy, ale ty vstupní poplatky jsou docela zlodějna. 

Co se bytů týče, velký problém je, že se staví malometrážní byty kvůli ceně. To je možná fajn pro důchodce, ale nikoliv pro rodiny.  A to je taky dost nemilý limit pro porodnost. 

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (6)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (26) 30.08.21 22:23  Jiří Růžička  oskarfotozavinacseznam.cz  (231625)

vlastní zkušenost a objektivní data

V článku jsem neviděl přesvědčivá objektivní data, tudíž ho chápu jako subjektivní názor autora. I můj názor je jen subjektivní, založený na zkušenosti. Před několika lety jsem měl na vybranou, buď si koupit garzonku, ve které jsem deset let bydlel, nebo čekat, až ji koupí někdo jiný a stane se mým "domácím". Neměl jsem tolik peněz, které jsem si sotva dovedl jen představit, ale přesto jsem s pomocí starých rodičů, veškerých úspor za desítky let života a především hypotéky, byt koupil. Jsem schopný ji splácet a kromě sebe přijatelně živit a pečovat o své dítě ve střídavé péči.Podotýkám, že můj příjem je výrazně pod průměrem. Je mi 60 s malým dítětem, takže na lepší práci nemám nárok. Kdybych byt nekoupil, byl bych dnes pravděpodobně příjemce sociálních dávek protože nájem v místě obvyklý bych nebyl schopen platit a dítě by mi do střídavé péče nejspíš nedali. Mám dvě práce a pravděpodobně do důchodu se mi podaří hypotéku splatit. Můj syn bude mít co dědit. Řekněte mi aspoň jeden argument, proč bych měl dá přednost nájemnímu bydlení před vlastním. Když jsem ještě bydlel coby nájemník v "tržním bytě", jak tomu říkali, měl jsem smlouvu jen na rok a nikdy jsem si nebyl jistý, zda bude obnovena, či se budu dva měsíce po vánocích stěhovat. Kolikrát pan Kovanda zažil takovou situaci, že si dovoluje kádrovat Čechy a poučovat že se musí naučit žít v nájmech. Nemyslím, že by Češi byli tak hloupí a péníze strkali do vlastního bydlení, kdyby je k tomu "neinspirovala" politika všech vlád po Listopadu. Je to naopak velmi racionální a prozíravé jednání. A neznám nikoho, kdo by se radoval z toho, že je v podřízeném postavení v tak zásadní věci, jako je bydlení a domov. Otázka bydlení totiž často souvisí i s lidskou důstojností obecně.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (26)
Vaše doporučení:
přečíst (4) 03.09.21 14:17  Jana M  (231760)

vlastní zkušenost a objektivní data

Preco by ste mal platit nájom? Aby kohli dediť deti vyvolených, aby ste bol zavislý a v dochodku az na nájom nebudete mať, siel na ulicu, lebo aj starobince su drahý biznis...

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (10) 30.08.21 14:52  Xspy  (231602)

Už aby to bylo ...

Je třeba pracující podojit.Vlastnická svoboda není pro masy ...

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (10)
Vaše doporučení:

přečíst (19) 30.08.21 10:31  Marek Z.  (206521)

Typické kovandí žvásty mimo realitu

nic víc

Dosavadní doporučení: přečíst (19)
Vaše doporučení:

přečíst (31) 30.08.21 10:21  LK  (231590)

Pohled ekonoma vs realita

Pan ekonom to, zdá se, vidí pouze ze svého pohledu. Jedna věc je, jak se vyjadřuje k problematice a jaký vlastní či nevlastní majetek on sám. Předpokládal bych, že příkladně žije v nájemním bytě, jehož nájem přesahuje klidně i 15 tis. měsíčně, takový byt hodlá platit celý produktivní život, aby se následně na stará kolena přestěhoval do jiného nájmu, kde bude platit méně... Inu jak se to vezme... Stoupající životní úroveň, inflace a další faktory mohou zapříčinit, že ani jako důchodce nebude platit nájem nižší než 15 tis. přestože bude bydlet v garsonce. Oproti tomu člověk, který si vezme hypotéku a splácí celý život těch 15 tis. na stará kolena nebude muset žít ve strachu, kde vezme na nájem, navíc po něm zbyde nemovitost, která může zajistit lepší život jeho dětem nebo vnoučatům. Rozhodně nepovažuji za výhodné "živořit" v nájmu! A to samé mi řekli i přátelé z Rakouska, kteří to vidí stejně. Uvedu takové srovnání: Já i můj přítel Hans z Rakouska jsme stejně stáří, je nám 30 let, oba máme na poměry v naší zemi solidní zaměstnání, přesto na tom nejsme stejně. Zatímco já vlastním 20 let starou Fabii, Hans má jen pár let starý Range Rover, oba jsme si na své auto nešetřili a koupili za hotové. Zatímco mě stačí chodit do jedné práce, Hans chodí ještě do druhého zaměstnání o víkendu. Já jsem majitelem bytu 2KK, zatímco Hans bydlí v nájmu. Mé měsíční náklady na byt jsou zhruba 5 tis. Hans však zaplatí v přepočtu 23 tis. Když se vrátím do doby, kdy jsem byt kupoval, stál byt 280 tis. dnes má hodnotu 900 tis. Hans ve stejné době, kdy jsem pořizoval nemovitost také koukal po svém vlastním bytu, jenže ten začínal na ceně 4 miliony. Hans je z tohoto stavu nešťastný, chtěl by založit rodinu a ví, že v nájmu to bude velmi těžké. Dokonce i uvažuje o tom, že se přestěhuje do Čech, kde spíše dosáhne na vlastní nemovitost a do práce v Rakousku bude dojíždět.

Dosavadní doporučení: přečíst (31)
Vaše doporučení:
přečíst (6) 31.08.21 19:33  Bretislav  (231665)

Pohled ekonoma vs realita

On to nemyslel tak, že si svoje bydlení nemáte koupit pokud na něj máte. Problém je, že spousta lidí vidí vlastní bydlení jako nárok. Tohodle myšlení je opravdu potřeba se zbavit. Vlastní bydlení není pro každého a je to tak všude na světě.

Dosavadní doporučení: přečíst (6)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (1) 04.09.22 07:46  xena  (232324)

Pohled ekonoma vs realita

Jakože existují křováci bezďáci?

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:
přečíst (6) 31.08.21 18:51  Lukáš Schwarz  (231663)

Pohled ekonoma vs realita

Češi se musí naučit žít v nájmech a zbavit ze svého fetiše vlastnického bydlení? Tohle může napsat opravdu jen idiot. Proč člověk chce vlastnit nemovitost a bydlet ve vlastním? Protože se nemusí bát, že mu pronajímatel neprodlouží nájemní smlouvu, že mu každý rok navýší nájemné a nájemce nechce investovat do rekonstrukce nemovitosti dle jeho představ, když to nemá ve svém vlastnictví. Tento článek určitě píše člověk, který nebydlí v nájmu. Schwarz

Dosavadní doporučení: přečíst (6)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (12) 30.08.21 10:08  Vlaďka  (231588)

Najmy

Hmmm, a z čeho to budu platit v duchodu? Z čeho mám spořit na důchod, když je výdělek mizerný. A taky ještě musim naspořit na zubaře, léky....

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (12)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (12) 30.08.21 07:09  Luke  (231575)

Jahoda

Paráda tak nechám postavit 10 domů ty pronajmu a sám budu bydlet v podnájmu, pán asi spadl z jahody jinak pěkná hloupost 

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (12)
Vaše doporučení:

přečíst (29) 30.08.21 03:19  Tereza  (231573)

Životní úroveň

Az do tohoto článku jsem měla pana Kovandu za vcelku rozumného ekonoma.(také jsem ekonom)Ale toto je blábol, ne úplný, ale přesto blábol. Vůbec nezohledňuje příjmy obyvatelstva a tradici ani pákový efekt. Jo až budou náklady spojené s bydlenim procentuálně (ne)zatěžovat české rozpočty jako ve zmíněných zemích, pak je to naprosto jiná situace, ale nyní? Nemovitost coby uchovatel a zhodnotitel v dlouhém měřítku jasně vede. Pokud jste před 5-6lety koupili být/dům na hypotéku tak si dnes pochvalujete, a je jedno zda v ni žijete, či jí pronajímate. Tento trend v příštích letech pravděpodobně nebude tak markantní, přesto si i opičák spočítá že i kdyz platí 3000-4000kc na úrocích z hypotéky(jejich reálná kupní síla klesá velice rychle díky inflaci), je to výhodnější než je dávat domácímu, protože za těch x let je to jeho majetek - odprodatelny na to pekne stáří. Akcie nejsou pro každého a když máte komerční produkt, spíše živite tradera, nez efektivně investujete. A pokud máte takové možnosti které umožňují buďto hypotéku, nebo akcie, rozhodně bych volila hypotéku!Poslední dobou mi připadá že někdo platí v médiích PR na nájemní bydlení!! Češi se nepotřebují ničeho zbavovat!! Tak jak jsou, jsou naprosto v pořádku.

Dosavadní doporučení: přečíst (29)
Vaše doporučení:
přečíst (1) 30.08.21 21:54  Petr90987  (231624)

Životní úroveň

Tak samozřelmě. Celý tento segment je závislý na tom, že budou dostatečně bonitní nájemníci. 

Ačkoliv to tak nevypadá, logika říká, že v delším horizontu musí nastat několik věcí

- poptávka rozjede a nakonec přepálí výstavbu (v městě kde zatím žiju jsou v nějaké fázi rozpracovanosti byty odpovídající objemu 12% populace města, kým to chtějí obsadit bude dost zajímavé)

- roste poptávka a nakonec dojde k nějaké podobě politického zásahu

- demografie docela jasně ukazuje, že v budoucnu bude docházet k úbytku obyvatelstva, a to zváště toho s kupní silou (od roku 1984 jsme pod urdžením populace, že nejedeme dolů je jenom prodlužováním věku dožití a migrací)

Každá jedna s těchto věcí může vést nejen k tomu, že tento klondike nejen skončí, ale i úplně vybouchne. Stak, ke kterému nás v článku nabádá je zcela objektivně pro něj, ale lidi okolo zdaleka nejlepší možný.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (11) 30.08.21 01:32  marcela  (231571)

Pěkná blbost

Místo nájmu, mužů splácet hypotéku, nebo ne? Celý život budu dávat peníze do akcií s pochybným výsledkem a co pak v důchodu? Pokud bude splácet vlastní bydlení,místo nájmu, nemusím nic řešit v důchodu.

Dosavadní doporučení: přečíst (11)
Vaše doporučení:

přečíst (11) 29.08.21 23:39  Pavel Přeučil  (231570)

Podpora nájemního bydlení

To by tu ale musela existovat podpora nájemního bydlení, tak jako je to např. v Rakousku a za přijatelné ceny. Zatím je nulová.

Dosavadní doporučení: přečíst (11)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (15) 29.08.21 21:29  Petr90987  (231566)

Akcie že něco vynesou?

Možná ano, ale od roku 2009 možná tak broukerům. Poslední roky mám čistý výnos "krásných" 0.9%. Pokud do toho člověk nechce věnovat min. desítky hodin měsíčně a to ještě s velkým rizikem, je to totálně o ničem. Není velký rozdíl nechat to ležet na účtu. Invetoval jsem od svý 26, teď všechno postupn stahuju, nemá to význam, vydělávají na tom akorát jiní. 

Každému, kdo je mladý a má kvalifikaci se doporučuji podívat jinade - my teď procházíme imigračním procesem do USA a pak to vypadá, že asi rovnou budeme moci za cca 300k USD rovnou koupit na okraji Austinu (Texas) dům, což bude odpovídat mému jeden a půl ročnímu příjmu. Abych koupil dům tady (krajské město) tak těch let potřebuji min. 11 (a to i jako velmi slušně - cca 3x průměr v kraji - vydělávající živnostník).

 

 

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (15)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (2) 31.08.21 21:32  Bretislav  (231665)

Akcie že něco vynesou?

To investujete dost mizerně. Graf výnosnosti od toho roku 2009 ukazuje jednoznačně něco jiného. Koupit nemovitost za své bylo samozřejmě lepší, teď už bych o tom vzhledem k prepalenosti nemovitostniho trhu pochyboval. O čem pochybuju stoprocentně je to, že se hypotéka vyplatí více než investice do akcii. To je nebetyčna blbost. Hypoteka je taková znouzectnost pokud nic nemáte, neumíte a přitom se chcete na stáří zajistit, ale akcie jsou díky složenému úročení zdaleka nejlepší možnost, ikdyz jsou ještě zajímavější možnosti, ale to už bych nerad rozebíral.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (2)
Vaše doporučení:
přečíst (5) 30.08.21 19:23  jarda  (182462)

Důvodem bude asi nižší znalost problému nebo více jiných faktorů

Mohl bych vám tady ukazovat spousty grafů, které by vám ukázaly zhodnocení některých akcií tuzemských i světových, dejme tomu za posledních 25 let. Ale asi bych vás zřejmě nepřesvědčil. Právě těch více než 25 let se tím už trochu zabývám a nestěžuji si. V první řadě jsem nepotřeboval žádného, jak vy říkáte krásně "broukera", ale pouze svůj rozum, přehled a vše jsem si řídil od svého počítače sám. Nulové náklady, jen poplatek za koupi akcií, nebe podílových fondů. Akcie, které jsem v 90. letech kupoval byly někdy i za třetinovou nebo čtvtinovou cenu než mají dnes. Pokud jsem je držel, byl to jeden ze zdrojů zisku. K tomu za celá ta léta vyplacené dividendy, u některých akcií i dosti vysoké, byl druhý zdroj zisku. Je to mnohonásobek zisku, než bych měl při uložení peněz celou tu dobu v bance. Co je příčinou vašeho 0,9% zisku, což je skoro stejně mizené, jako současné úroky v bankách, to opravdu nepochopím. Možná budete v USA úspěšnější než tady. Kdo ví ?!

Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:
přečíst (2) 30.08.21 21:27  Petr90987  (231624)

Důvodem bude asi nižší znalost problému nebo více jiných faktorů

Kdyby jste si přečetl co jsem psal.... "Pokud do toho člověk nechce věnovat min. desítky hodin měsíčně". Vy se tomu věnujete, ok, nepochybuji, že to jde a že vám to funguje. Já se na dost vysoké úrovni věnuji jiným věcem. Ono totiže cokoliv, co má za něco stát vyžaduje pozornost, znalost a tyto dvě věci vyžadují čas. V rámci své práce jsem schopen svůj čas konvertovat na zist poměrně efektivně, ale samozřejmě tím nelze získat 10-15 kolik tady nesmyslně stojí i malý dům. 

Co se USA týče, je to celkem jednoduché - tady vydělám čistého zisku asi milion, tzn. na ten dům budu vydělávat 15 let (což tak nebude, protože při tom, co se tu děje to do té doby bude 30, navíc za něco také musím žít). V USA mám dohodnutý plat 190k USD plus nějaké benefity typu ZP (což je na této pozici běžný juniorní plat, navíc to vypadá, že se záležitosti kolem polovodičového průmyslu stanou v USA strategickou záležitostí, takže se dá očekávat, že se senioritou, kterou reálně v oboru mám, půjdu ještě rychle nahoru) mě ten dům, zhruba ve srovnatelném komfortu,  nepřijde ani na dva roční platy.

A dalo by se pokračovat, protože těchto aspektů se najde spousta. Pokud jste v ČR, ne-li v Evropě vysoce kvalifikovaný, tím i vysoce příjmový (v řádu jednotek násobků průměrné mzdy ve státě) je pro Vás tento systém extrémně nevýhodný. Obecně s těmito předpoklady není těžké v USA dosáhnout dost výrazně vyšší životní úrovně.

Co se financí týče, jenoduše potřebuju, aby to fungovalo nějakým rozumným způsobem, což rozhodně ní kontinuální ztráta. Vy také potřebujete, aby spousta jiných, neméně složitých věcí z vašeho pokledu prostě fungovala.

Takže to, co tady předvedl pan kovanda je tedy čistá nepravda - pokud do celé věci nechcete permanentně pálit čas (což jsou zase jenom peníze) je zdaleka jenvýhodnější vzít tu hypo a věnovat se svému (v mém případě to byl odbor a donedávna ještě podnikání).

 

 

 

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:
přečíst (2) 30.08.21 21:51  Spořivý táta  (231574)

Důvodem bude asi nižší znalost problému nebo více jiných faktorů

Proto jsem zmínil pouze investování do indexu... Žádné přemýšlení, jen jeden max dva produkty dlouhodobě. To není desítky hodin, to je 1-2 min, při automatické platbě/investování ani ty sekundy. Vaše srovnání i když si data nemohu/neumím ověřit chápu, ale nechápu ten váš investiční zisk 0,9‰ ročně...

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:
přečíst (1) 30.08.21 22:03  Petr90987  (231624)

Důvodem bude asi nižší znalost problému nebo více jiných faktorů

Upřímě si myslíte, že je rozumé se pouštět do něčeho, o čem toho fakticky moc nevím? To je fakticky na úrovni čistého hazardu. Určitě nevěříte tomu, že pochopení celé věci není na pár minut. Proto jsem to doposavad dělal přes prostředníka. 

V podstatě jediné, na čem jsem alespoň trochu vydělal bylo zlato, když jsem se koncem roku 2019 stáhnul z akcií a většinu těch peněz vložil do něj. Oproti věm doporučením, co jsem dostal , prostě jen na úrovni prosté logiky toho, že jsem ze své pozice pozoroval přicházející krizi (samozřejmě o covidu jsem nevěděl v té chvíli ještě nic).

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:
přečíst (10) 30.08.21 06:58  Spořivý táta  (231574)

Akcie že něco vynesou?

Nechci obhajovat článek, sám žiji ve vlastním. Ale co tu píšete o akcích je blbost, nebo jste udělal blbost (vybral špatné tituly, nebo špatné fin. produkty). Pokud byste se rozhodl pro dvě nejextréměji líné taktiky investice do balíčku akcií v indexu (americké - SP500 nebo světové - MSCI) tak 2009 byl nejlepší rok pro vstup sp500 cena 1000$ nyní 4500$... MSCI 20-30$ nyní přes 600$....Evropský Estoxx index 200/470, německý DAX 5500/15500...

Dosavadní doporučení: přečíst (10)
Vaše doporučení:
přečíst (11) 29.08.21 22:48  Jonny  (231568)

Akcie že něco vynesou?

Ak by si v roku 2009 vložil prachy do indexu (Napr S&P) tak máš dnes cez 400% takze moc neviem o akom prodelavani tu hovoríš… ak máš posledné roky 0.9% tak je to mizerny stock picking - bud tvoj alebo manažéra fondu, v ktorom máš uložené prachy

Dosavadní doporučení: přečíst (11)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (5) 29.08.21 21:04  Jarda1  (231548)

a jaký je problém nastěhovat se do garsonky bez oken?? v suterénu ?

je to levnější,a lepší než přespávat v kupé vyřazeného vagonu na odstavné koleji

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (5)
Vaše doporučení:

přečíst (16) 29.08.21 20:51  lightpaul  (231565)

Reakce na článek pana Kovandy

Kdysi dávno jsem si říkal , jak je dobře ,že existuje platforma pro sdílení poznatků a 

postřehů v oblasti investic a peněz obecně a bral jsem kurzy.cz jako místo ,

kde se mohu dozvědět opravdu dobré a rozumné informace.

Bohužel už nějakou dobu tu nacházím články, které mají od obyčejného selského 

rozumu dost daleko . Stejně i článek pana Kovandy je toho příkladem .

Jak mnoho Vás zde napsalo , je nad hvězdy jasné , že pokud je to jen trochu možné

ufinancovat , je lepší investovat do svého. Ta zásadní věc je - mít peněžní zdroj , stabilní  zdroj . 

Dále mít vlastní pozemek ke stavbě nebo levný pozemek .

Na závěr bych dodal , že nemovitosti sice jdou s cenou nahoru , ale ve svém okolí vidím případy ,kdy

dům vlastní rodiče a děti jsou rozesety po republice - dost často kolem Prahy atd. a nikdo z nich se nechce k rodičům nastěhovat . Nebo znám případy ,kdy s rodiči - již pozdním starším věku , bydli jeden potomek ,který se o sebe v případě smrti nebude umět postarat . A  podle mého odhadu v horizontu 10 let bude docházet ke změně v poměru poptávky a nabídky a cenové změně také , kdy nebude možno nemovitost prodat za vyšroubovanou cenu ,protože nebude poptávka , nebudou možnosti platit částku naráz , jak si majitelé budou přát . Tedy bude muset jít cena dolů - i když - dle tabulek - bude ceny nemovitosti někde jinde . Možná se v odhadu mýlím , jen se dívám kolem sebe a vidím trend v klesající porodnosti , v tom , že placené dobře jsou jen některé profese a  výstavba nových bytů - cenově dostupných vázne již léta. A vidím zájem investičních bossů skupovat pro další pronajímaní i tyto nové byty . Většina si to může dovolit ,protože pronajímá již několik dalších bytů nebo bytových jednotek a z toho plyne pravdielný příjem . Znovu se vrátím k tomu , že populace stárne , prázdné domy budou přibývat a budou chvíli neprodejné - pokud bude cena nedostupná 

pro lidi s obyčejným příjmem . To je můj názor.

 

Dosavadní doporučení: přečíst (16)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (7) 30.08.21 00:49  emil  (209298)

Reakce na článek pana Kovandy

Všechno na prodej skoupí fondy, cizinci a spekulanti. Dokud se nebudou stavět obří sídliště, aby nastala reálná inflace bytů, bude se to jen zhoršovat.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (7)
Vaše doporučení:


Diskuze Češi se musí naučit žít v nájmech, zbavit se svého fetiše vlastnického bydlení. Žádný strach, budou pak jako Němci či Švýcaři, další stránky: 1 | 2 | 3 | 4 | Další »
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

Odkazy k diskuzi Češi se musí naučit žít v nájmech, zbavit se svého fetiše vlastnického bydlení. Žádný strach, budou pak jako Němci či Švýcaři

Češi se musí naučit žít v nájmech, zbavit se svého fetiše vlastnického bydlení. Žádný strach, budou pak jako Němci či Švýcaři - zdrojová stránka k tématu diskuze Češi se musí naučit žít v nájmech, zbavit se svého fetiše vlastnického bydlení. Žádný strach, budou pak jako Němci či Švýcaři.

Zasílání Denního souhrnu názorů na Češi se musí naučit žít v nájmech, zbavit se svého fetiše vlastnického bydlení. Žádný strach, budou pak jako Němci či Švýcaři e-mailem.

Přidat názor - vložte vlastní názor, doporučení, hodnocení nebo zkušenost k tématu Češi se musí naučit žít v nájmech, zbavit se svého fetiše vlastnického bydlení. Žádný strach, budou pak jako Němci či Švýcaři.

 Burza Prime 13:32 
Název Kurz Změna
 COLT(CZG)  678.00  0.00% 
 ČEZ  913.50  -0.05% 
 ERSTE  1 170.50  +0.64% 
 GEN(NORTON)  564.02  +0.72% 
 GEVORKYAN  256.00  0.00% 
 KB  779.50  -0.64% 
 KOFOLA  283.00  +0.35% 
 MONETA  96.60  +0.52% 
 PHOTON  45.00  +0.45% 
 PILULKA  178.00  +0.56% 
 PM  14 920.00  +0.13% 
 PRIMOCO   800.00  0.00% 
 VIG  773.00  -0.13% 
Komodity online
 Ropa 83.76 USD 13:16   
 Zlato 2434.15 USD 13:16   
 Stříbro 31.73 USD 13:16   
 Káva 205.95 USD 13:16   
 Cukr 18.46 USD 13:16   
 Bavlna 76.41 USD 13:16   
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.