Příspěvky nebo odpovědi uživatele PJPrince









Příspěvky nebo odpovědi uživatele PJPrince. Výpis příspěvků 151 až 178 (178)


přečíst (1) 05.08.22 14:55  PJPrince  (246265)

A přijde klasický efekt

Data o ekonomice jsou dobrá, takže indexy půjdou do ... neboť Fed rázem nemá zábrany utahovat, protože problémy se zaměstnaností by bylo to jediné, co je zastaví. A ceny akcií žijí do značné míry z peněz zadarmo, ne z výkonnosti firem. Jak neobvyklý pátek.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (10) 05.08.22 08:53  PJPrince  (245662)

účet v EUR?

Třeba Airbank. Ale úrok pochopitelně odpovídá situaci v eurozóně, takže 0,0nic (dnes 0,1), to už pak máte skoro jedno, jestli je běžný nebo spořicí...

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (10)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (15) 05.08.22 08:51  PJPrince  (245662)

Už mi to přijde jak za Orwella

OK, chytáte za slovo, chybí "v moderní historii". A pak bychom se mohli bavit o relativní vs. absolutní, ale to je jedno.

Navíc jdete zbytečně do historie, ona zásadně větší byla i po druhé světové, taková Británie tuším asi 240 % HDP (mimochodem to stáhli tuším na 40 během asi dekády, jen matně vzpomínámi). Ale to bylo skutečně z války. ČR válčÍ? Nebo je dnes v situaci, kdy by skončila X let trvající světová válka? Nevšiml jsem si. Nechci bagatelizovat Ukrajinu, ale my opravdu neválčíme, ani jsme léta neválčili. Nepřímo na nás dopadají následky blízkého konfliktu. Současné dluhy rozhodně nejsou primárně z války, ani v ČR, ani v EU. Jsou z let neodpovědného života na dluh, válka se teď jen "hodí", aby to bylo na co svést.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (15)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 05.08.22 08:45  PJPrince  (245662)

Ještě ta míra v článku chybí

1,75 je aktuální stav. A prognóza BoE je mimořádně pesimistická, výrazný hike prezentují jako bolestivý, ale nevyhnutelný, pokud to za rok nechtějí řešit 5%. Inspirace pro ČNB...

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 04.08.22 22:42  PJPrince  (245714)

Již brzy...

Samozřejmě to možné je, po dnešku je krátkodobé neustřelení inflace závislé hlavně kurzu koruny, který ČNB zatím dokáže ovládat, ale jak dlouho? Jakmile se její možnosti vyčerpají, už má v podstatě jen sazby a když nebude konat... Je to katastrofický scénář, ale protože netuším, proč pan Michl dělá teď to, co dělá, tak může podobně mimo pro mě pochopitelnou racionalitu jednat za měsíc, dva, pět... Je to nešťastné.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (20) 04.08.22 22:14  PJPrince  (245714)

Už mi to přijde jak za Orwella

Někteří lidé si v podstatě sami protřečí ve svých vlastních vyjádřeních a pan Michl se k nim koukám přidal.

"Tři klíčové podmínky pro snížení inflace, v pořadí podle důležitosti, jsou z mého pohledu následující. Za prvé, je nutné snížit míru zadlužování země. Za druhé, je potřeba zabránit mzdově inflační spirále. Růst mezd tedy musí odrážet růst produktivity práce, ne růst cen v ekonomice. A za třetí, je třeba držet úrokové sazby na vyšší úrovni, která brzdí ekonomiku."

Ať mi prosím někdo řekne, jak byly splněny:
- zadlužování země nadále eskaluje na nikdy nevídanou úroveň a plánuje se i na X let dopředu,
- mzdově inflační spirála se vesele roztáčí, už kvůli krokům vlády,
- 7 % za současné situace i vyhlídek dle dat ČNB (mnohem vyšší inflace v budoucnu je předvídána dnes než ještě před pár měsíci) není "vyšší úroveň".

Válka je mír, svoboda je otroctví, nevědomost je síla! Dodal bych lež je pravda. Ale ona stačí ta nevědomost jako síla...

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (20)
Vaše doporučení:

přečíst (5) 04.08.22 22:07  PJPrince  (245714)

To není cena brexitu ale cena nebrexitu

Ono zmizet z EU, aby si tam zavedli ještě větší nesmysly a ještě dříve, to skutečně není dobrá idea odchodu z Unie.

Měli šanci zbavit se nesmyslných byrokratických omezení, politických příkazů, ideloogický zákazů, stát se rozumnějšími, efektivnějšími, flexibilnějšími... Stal se pravý opak, tak se výsledku nelze divit. Pochopitelně to je složitá problematika, základ problému je ale zde. Žádný brexit ve smyslu změny směřování země se neuskutečnil, je to jen promarněná příležitost.

Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:

přečíst (25) 04.08.22 15:24  PJPrince  (246225)

Chyba

Imo je to neudržitelné, reakce koruny na rozhodnutí jasně ukazuje, jak moc ČNB topí pod kotlem intervencí.

7 % je neudržitených, jen odkládá problém, jakmile propálí moc rezerv, stejně to zvedne. Považuji to za chybu.

Dosavadní doporučení: přečíst (25)
Vaše doporučení:

přečíst (8) 03.08.22 20:01  PJPrince  (245714)

Prezidentovy holubice tento čtvrtek nastupují

V podstatě souhlasím. Myslím, že nezvednou nijak nebo velmi kosmeticky, řeknou pár nemsyslů, koruna ulétne a v pátek to srovnají z rezerv. 10, 20 miliard to spraví... Takhle pojedou, než se to stane neudržitelným. A pk buď stejně zvednou sazby, nebo se smíří s eurem za 27, 30, kdo ví.

Jen jedna z možností, ale poměrně reálná.

Dosavadní doporučení: přečíst (8)
Vaše doporučení:

přečíst (4) 03.08.22 19:58  PJPrince  (245714)

Hyperaktivní autor.

Ještě se nestalo, že bych to nepoznal, trochu Parlamentnilisty-style ;-)

Ale Lukáše Kovandu jsem párkrát potkal, v řadě věcí s ním nesouhlasím, ale není úplně mimo. Jeho články čtu, s něčím se ztotožním, s něčím ne. Tento je asi nejlepší za hodně dlouho. U Trinity mám nějaké peníze a zatím mi je vždy převedli, kam jsem chtěl ;-)

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 03.08.22 19:47  PJPrince  (245714)

Již brzy...

...i ve vaší zemi ;-)

Je to vtip, tedy aspoň doufám.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (5) 03.08.22 11:59  PJPrince  (245662)

Velmi dobrá analýza

To je sémantické ;-) Věštba je pro mě házení si korunou, realita vycházení z reálných předpokladů. Je známo, co doporučuje radě aparát ČNB, už dosud byla "za křivkou". A teď chce být podle všeho ještě víc, s tím mám problém.

Jinak je mi jasné, že to není jednoduché, je to jen hra s pravděpodobností, ale jak je uvedeno v článku - buď si mohu dát dohromady všechna relativní fakta a střelit, nebo mohu střelit od boku. Nevím o případu, kdy by dlouhodobě lépe nefungovalo to první.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (5)
Vaše doporučení:

přečíst (8) 02.08.22 21:02  PJPrince  (245714)

Velmi dobrá analýza

Pořád věřím, že většina rady dá na fakta a zapomenou na politické tlaky. Např. Eva Zamrazilová se vyjadřuje lecjak, zažil jsem ji i jako přednášející a neměl jsem pocit, že by si házela korunou. Stačí 4 lidé... Jestli začnou ignorovat realitu a dají na věštby, může - byť nemusí - to být katastrofa.

Dosavadní doporučení: přečíst (8)
Vaše doporučení:

přečíst (5) 02.08.22 10:40  PJPrince  (245662)

Konec pravice u nás

Smutné, ale výmluvné shrnutí. Obávám se, že to, co říkáte zkraje, je přesně tak. Tedy uvažuji-li aspoň nějakou inteligenci (a z ní vyplývající strategii) na straně těch, co to dělají - je to vychcaná strategie, ale zdanit, snížit cenu akcií, "znárodnit" dává pro stát aspoň nějaký smysl. Jen si říkám, zda to nejsou takoví ... že bez uzardění devastují hodnotu vlastního majetku výměnou za nicneřešící daň.

Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (26) 02.08.22 06:18  PJPrince  (245714)

Máme nejméně kompetentní vládu v moderní historii

Nikdo neříká, že vláda je v jednoduché situaci. To určitě není. Její reakce jsou ale tragikomicky nekompetentní, v jejích krocích nejsou žádná efektivní okamžitá řešení ani dlouhodobá strategie. Jsou to jen takové záplaty, které jsou velmi drahé a skutečný problém neřeší.

Jeden příklad za všechny: Čemu opravdu pomůže, když si ten samý ruský plyn koupíme jinou cestou a budeme platit peníze obchodníkům za předstírání, že to ruský plyn není? To je jen drahý odpustek, nic jiného. Mohu řici, že směřujem jnam, pak fajn, cílem může být větší či menší nezávislost na tomto zdroji za X let. Do toho lze investovat, to nejsou vyhozené peníze. Teď je ale třeba ten jediný reálně dostupný zdroj nakoupit co nejlevněji.

To se neděje, děje se dokonce pravý opak - žádné investice do skutečného řešení za X let neprobíhají, jen draze platíme okamžitou přetvářku, která nic neřeší. To nelze podporovat, schvalovat, ani před tím zavírat oči.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (26)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (30) 01.08.22 22:51  PJPrince  (245714)

Máme nejméně kompetentní vládu v moderní historii

Vlastně si to můžeme užívat, je to historický moment. Pamatuji Jakeše i jeho předchůdce, a to snad i jeho tlachání o brojlerech byla menší šaškárna než to, co předvádí současná koalice. To je absolutní prázdnota, vůbec nic, jen prázdná gesta, 180° odklon od předvolebních slinů. Neskutečné, nevěřil jsem, že se něco takového ještě dožiji.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (30)
Vaše doporučení:

přečíst (3) 01.08.22 22:41  PJPrince  (245714)

Ále no tááák!

Ale no tak. Fidel je na Kubě, tady je Karel. Karel si zajde večer na pivo za stovku, zanadává si, druhý den vyrazí do práce, do 12 dělá na daně a po 14. jde zase na to pivo. A tak dokola. Nevím, co by Fiala a spol. museli ještě zmrvit, aby desetitisíce chlapů někam vyrazilo... Nestane se to, to není česká nátura.

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 01.08.22 22:35  PJPrince  (245714)

Je to teď zvláštní sorta

Myslím, že žádný rozumný ekonom by za současné situace a výše sazeb s dalším zvýšením neváhal, reálné sazby jsou pořád brutálně záporné a vyhlídky na přirozené zlepšení situace nulové. Někteří radní buď vidí, co nikdo jiný ne. A nebo mají "mandát" dělat něco jiného než starat se o cenovou stabilitu...

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (18) 01.08.22 22:30  PJPrince  (245714)

Bože můj...to snad ani není pravda

To chce hodně velkého fandu této vlády, aby někdo říkal takové věci. Skoro se zdráhám věřit, že někdo takto uvažující skutečně existuje.

Dosavadní doporučení: přečíst (18)
Vaše doporučení:

přečíst (6) 28.07.22 17:38  PJPrince  (245714)

Paní Z. si jen vytváří prostor...

...pro to nedělat nic, což byl také cíl, se kterým do rady přišla. Podle mě je to hanebné. Vidí jen to, co chce vidět. Nebudu říkat, že se situace nějak drasticky zhoršuje, zdůrazňovat ale v současné situaci s vidinou X dalších růstů cen energií (mj.) relativně bagatelní signály pozitivního vývoje mi přijde úplně mimo. Jak se tomu říká, alibismus?

Dosavadní doporučení: přečíst (6)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 26.07.22 16:50  PJPrince  (245895)

Boj inflací proti recesi...

...je vskutku pozoruhodný postup. Za koho tento člověk kope?

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (3) 26.07.22 16:45  PJPrince  (245895)

Ryzí sexismus

Jen vyšší zastoupení kvalifkovaných, schopných, pracovitých atp. lidí ve vedení firem může přinést řadu benefitů, bez ohledu na pohlaví. Tlačit uměle vpřed jedno z nich je sexismus, ať je to kterékoli. Hanba EU,

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (20) 26.07.22 13:59  PJPrince  (245662)

To je skutečně ohromný trumf

Vždy, když se sejdou papaláši a vyhlásí něco podobného, je to něco jako royal flush...

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (20)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 25.07.22 13:59  PJPrince  (245662)

Laický názor starého empirika.

Jsem ekonom, ale ekonomie není matematika, nelze říci, že 1+1=2 a je to fakt, přes který nejede vlak. S oblibou říkávám, že ekonom Vám vždy přesně vysvětlí, proč se něco tak a tak stalo, málokdy ale dokáže říci, co se dít bude. Protože vstupů je příliš, každá ekonomika je živý organismus a co včera vypadalo jako jasná budoucnost, je zítra nedosažitelný stav.

Řeknu Vám jen svůj názor. Inflaci nelze (efektivně) zkrotit tak, jak Vy říkáte, problém je jen a pouze v tom, že v oběhu je stále neadekvátní množství peněz. A dokud se tento stav nezmění, situace se nevyřeší. Nástrojů je více, ale zvyšování sazeb centrální bankou je rozhodně jednou z cest a nevidím důvod, proč proti němu brojit. Ten mechanismus je snadný - kupujícím musí (v nějaké míře, ne absolutně, pochopitelně) dojít peníze, prostě musí. Jen pak přestanou věci kupovat za určité ceny, dodavatelé budou muset hledat cesty k úsporám a postupně tento tlak přenesou až tam, kde problém (resp. jeho faktický projev) začíná.

Dá se to udělat v podstatě hned. To, že se to řeší zdlouhavě, je dáno jen tím, že se odpovědné subjekty (CB/u nás ČNB nevyjímaje) snaží hledat cestu, jak to udělat, aby to nejméně bolelo. Proto lidem říkávám, že jsou naivní, když si myslí, že problém zmizí v září nebo v listopadu. Tohle je - pokud se nestane nějaký zázrak - proces na roky. A rozhodně bych ho neprodlužoval protichůdnými kroky typu snižování sazeb, to je turecká cesta a nezdá se být funkční.

A jinak mě zaujaly Vaše poslední věty. Privatizace spousty věcí byla u nás technicky špatně, ale ono se tomu dá zabránit jen v omezené míře. Nicméně v principu? Ukažte mi jeden, ale opravdu jeden jediný státní podnik, který funguje efektivně. Jeden jediný. Já ho neznám. Naopak je třeba se podívat, jak dobře u nás byla zvládnuta transformace s relativně nevýznamnou inflací, a ja to probíhalo jinde, kde šli nějakou střední cestou. Bohužel jen ti, kteří rozhodují o svých penězích, s nimi zachází efektivně. To stát a jeho prodloužené ruky nikdy nebudou.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (13) 20.07.22 20:54  PJPrince  (245714)

Lidé s vysokými příjmy platí vysoké zdravotní pojištění.

Mate pravdu, malokdo si uvedomuje, kolik lide s vysokymi prijmy plati na zdravotnim. Na rozdil od socialniho pojisteni nema strop, takze znam takove, kteri plati na ZP miliony rocne. Miliony. Zrovna po takovych chtit, aby si priplatili? Tesim se na jejich udivene obliceje.

Mam tu smulu byt ve vedeni jednoho zdravotnickeho zarizeni a mira naduzivani pece "zdarma" je neskutecna. Problem tkvi uplne jinde, tak 70-80 % lidi by k doktorovi vubec nemuselo, je to pro ne neco jako knez. Onen regulacni poplatek 30 Kc docela fungoval, eliminoval prave tyto neustale navstevy lidi, kterym lautr nic neni, chteji dokola neschopenky, ulit se na tisic specializovanych vysetreni atp. Politicka pruchodnost takoveho reseni je asi nulova, cestou je ale dostat z nakladu vydaje za nesmysly, ne zvysovat prijmy. A uz vubec ne od tech, kteri to plati vsem, co system zneuzivaji.

Dosavadní doporučení: přečíst (13)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 19.07.22 15:04  PJPrince  (245662)

Východ dohání v cenách Západ

To je ale zásadní nepochopení. S tím, co říkáte, lze souhlasit, ale to nemá s inflací nic společného. Inflace není růst cen toho či onoho, co donutí lidi k efektivnějšímu zacházení se zdroji apod., to je prostě růst ceny specifické věci. Energie mohou růst na ceně a inflace nemusí existovat. Inflace je monetární fenomén, má jiné příčiny než růst cen specifických komodit apod. a znovu říkám, že sama o sobě nemá v 20% výši absolutně žádný pozitivní přínos pro společnost.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 19.07.22 14:43  PJPrince  (245659)

Východ dohání v cenách Západ

To je ta nejfalešnější z falešných útěch, kterou v poslední době slýchám. Jakýkoli ekonomický otřes je pochopitelně příležitostí, čistit vzduch ale může jen za situace fungujícího trhu, kdy potopí ty neschopné a nechá vyniknout ty schopné. K tomu má současná EU sakra daleko, spíše povede jen k dalšímu a dalšímu sypání peněz nás všech do rukou těch, kteří se neumí (či spíše nechtějí) přizpůsobit. A tedy dalšímu zhoršení už tak mizerné situace.

A s těmi platy... To je také falešná útěcha, inflace okolo 20 % je vždy špatně, nemá žádná vnitřní pozitiva. Znovu může něco dobrého znamenat sekundárně, ale zaujímat k ní jakkoli pozitivní přístup je podle mě naprosto mimo. V tuto chvíli zcela jednoznačně ožebračí kohokoli bez kapitálu v čemkoli, co je schopno inflaci kopírovat. A bez zvýšení produktivity se nic pozitivního nestane. A s ním by se to stalo i bez inflace.

Současná inflace je zlo, je třeba ji tak vnímat a dělat maximum pro to, aby se stala minulostí. Cokoli jiného je destruktivní, ať se na to zkusíme podívat jakkoli.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 15.07.22 17:48  PJPrince  (245563)

Senznacni analyza o nicem

Samozrejme nikdo nevi, co se stane, ale dost pravdepodobne je, ze Musk chce pouze snizit kupni cenu, protoze puvodne navrzena je dnesni optikou BS. Ve hre jsou pak tri resp. ctyri moznosti:

- K soudnimu sporu nedojde a obe strany se mimosoudne domluvi na nizsi cene,

- k soudnimu sporu dojde a ten rozhodne ve prospech Twitteru tak, ze Musk nadale musi firmu koupit, ale za X, nebo zaplatit onu miliard,

- z cehoz vyplyva treti moznost, ktera ma dve varianty: Musk znovu koupi za mene, nebo Twitter rekne, ze to je malo a je po vsem.

Uvidime.

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:


« Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

 Burza Prime 13:45 
Název Kurz Změna
 COLT(CZG)  677.00  +0.15% 
 ČEZ  885.00  -4.48% 
 ERSTE  1 096.00  +0.41% 
 GEN(NORTON)  565.00  0.00% 
 GEVORKYAN  255.01  +0.40% 
 KB  773.00  +0.26% 
 KOFOLA  303.00  -0.33% 
 MONETA  100.20  +0.20% 
 PHOTON  43.30  -1.48% 
 PILULKA  125.00  0.00% 
 PM  15 400.00  +0.39% 
 PRIMOCO   900.00  -1.10% 
 VIG  736.00  +0.68% 
Komodity online
 Ropa 84.76 USD 13:26   
 Zlato 2314.01 USD 13:26   
 Stříbro 28.87 USD 13:26   
 Káva 226.30 USD 13:26   
 Cukr 19.88 USD 13:26   
 Bavlna 75.19 USD 13:26   
Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.