Příspěvky nebo odpovědi uživatele Petr5









Příspěvky nebo odpovědi uživatele Petr5. Výpis příspěvků 751 až 800 (854)


přečíst (0) 03.09.02 14:23  Petr5  (21993)

na kolik vlastně vyjde spekulace u ČRa

já myslím, že nadlouho !!! :-(((
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 03.09.02 10:34  Petr5  (21993)

DT -4%, ale stále skoro 11 Eur. To jde, ne :-0

no a dnes jsi ho měl zase -5% a skoro 10.40 Eur !!!

teď se snad začíná obracet k lepšímu :-)

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 03.09.02 10:27  Petr5  (21993)

Contactel

Uvážil jsi, Realisto, i takový scénář při kterém "kreativní lidé" z BIVI prodají 50% Contactelu z ČRa za X a 50% Contactelu z TDC za Y ???

To totiž možné je (bla bla o prémiové ceně z TDC) a pro české akcionáře by to nejspíš znamenalo těžké ztráty jak v ČRa, tak i v ČTel.

Tomu totiž já říkám "totální výdrb se všemi" a jak jsem to tak mohl pozorovat na VH ČRa, tak dostatek drzosti a arogance k tomu mají nejen pánové z TDC (p. Holm), tak i z DB (ten Jugoš v DR a dnes v představenstvu). Jedinej "normální" je tam snad jen Čuřín a podle mne se za ot, co se s ČRa dnes děje, trochu i stydí.

Jinak snad prodej Contactelu by znamenal "úlevu" při dalším financování toho "trošku neschopného obra", ale to jen a jen do budoucna. Prachy, který tam ČRa nacpala a následně zkapitalizovala jsou nenavrátně fuč. A při novele ZDP dokonce i daňově neúčinné. Takže smysl, význam a přínos prodeje Contactelu pro nás akcionáře mi trochu uniká :-)). Nejspíš totiž fakt bude za Kč 1,- !!!

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 30.08.02 08:11  Petr5  (21993)

Jste ňák ztuhli, ne?

ČEZ je jeden den "nemastnej - neslanej" a už jste na něj zanevřeli ???

Už aby byl Čezovejfanatik doma od moře, bude nad čím diskutovat a zamyslet se !

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 30.08.02 08:08  Petr5  (21993)

Až bude za 250,- tak koupím.

no tak to se běž na delší dobu věnovat smysluplnější činnosti než je vysedávání u monitoru. Třeba té, ke které se ve svém nicku hlásíš :-))

A vydrž to aspoň 4 neděle, protože během té doby svůj cíl rozhodně neprošvihneš!

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 30.08.02 08:05  Petr5  (21993)

Celý akciový trh je fraška

jo hoši, celej akciovej trh je o důvěře a jen a jen o důvěře. Důvěrou akcionářů může otřást nejen povodeň v Čechách či útok na Irák, ale i nemastná neslaná úroda brambor v Rumunsku. A vo tom to je!

Apropos, copak udělá periskop, jestli se mu nedej bože někdy podaří prodat Radio za dejme tomu Kč 500,-??? Řekne si: "UF, to jsem rád, že jsem z toho takhle vyvázl!" A rozhodně utržené penízky při menší vlnce do Radia nenarve znovu. A ty penízky (když si to samý řeknou tisíce periskopů) na poptávce budou chybět, nabídka zaznamená další přetlak a ti dobrodruzi, kteří nakonec prodají taky, tak už jen za 200 a těchto pouhých 200 dobrodružně nacpou do Telecvomu, kam by normálně (v pozici Periskopa) bývali byli dali 500,-

A tak dál, a tak dál!

Proto průser někde daleko v Americe v ebzvýznamné firmě (nemluvím o Enronu či Worldcomu) se nepřímo, ale sakra rychle projeví i v našich titulech

 

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 29.08.02 14:47  Petr5  (21993)

Proč nulový prodej ve SPADU?

to teda fakt nevím. Ale nejen ve SPADu - tam už to bývá tradice _ ale i v KOBOSu velká nula. Jen v RMS se směje "celejch" 200 kousků!

asi to fakt nikdo nechce, i když svou hodnotu to beze sporu má :-(

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 29.08.02 11:31  Petr5  (21993)

Připravte si peniz budeme dost těžce padat

Souhlasím s matematikem, ČEZ je jediný který se v tom celosvětovým srabu posledních dnů ještě jakžtakž drží. Dokonce si myslím, že už odpoledne by nás mohlo překvapit malinko zelenou šipkou. Asi jsem fakt nezřízenej optimista :-)
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 28.08.02 17:21  Petr5  (21993)

hm dobra zprava a zadna reakce,divnej ten nas trh

ale to všechno, všecičko bylo na VH ČRa 10/4/02
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 28.08.02 16:27  Petr5  (21993)

hm dobra zprava a zadna reakce,divnej ten nas trh

Hlavně nezapomeňte, že se jedná pouze o výsledky minoritní dcery, která nehodlá (zatím) vyplácet dividendy.

A akcie ČRa nereaguje logicky, neboť T. Holm má (jak všichni víme) v ruce znalecký posudek, který podíl 40% v RM ohodnotil na 5,1 mld. To je přece dost za firmu, která za pololetí má zisk před zdaněním a odpisy jenom 4,7 mld, ne? To je pro ilustraci (pouze matematicky - i když předpokládám, že 2.pol bude lepší, protože jsou Vánoce) za rok 9,4 mld (jako ČEZ) a na 40% asi 3,8 mld. podílu !!!

"To bych možná prodal i za míň než těch podělanejch 5,1 mld."

Už začínám věřit, že tady je fakt všechno možný! :-(

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 27.08.02 15:19  Petr5  (21993)

Daně - dotaz na Petr5

těžko prokážeš, že jsi telefonoval s makléřem a ne s Pamelou Anderson :-)
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 27.08.02 15:03  Petr5  (21993)

Daně - dotaz na Petr5

jestli je tam přímá a jasně dokumentovatelná vazba, tak dle mého ANO! A máš nakoupeno za víc peněz než jsi složil obchodníkovi!

Např. úvěr od FIO, nákupy přes FIO, poplatky od FIO atd.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 27.08.02 15:00  Petr5  (21993)

Daně - naposled pro Petr5 / Pijack

BUDEŠ

Protože jsi kromě příjmů ze závislé činnosti a funkčních požitků (§ 6) měl i příjmy ostatní (§ 10), které jsi nepřiznal. Mohl jsi je nahlásit firmě, která by za Tebe možná přiznání typu B udělala. Takhle s největší pravděpodobností za Tebe podala přiznání typ A.

Teď nezbývá než mlčet a chyby neopakovat! Anebo podat dodatečné přiznání (což je ovšem jako pozvánka na kontrolu)

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 27.08.02 14:03  Petr5  (21993)

Daně - dotaz na Petr5

nemůžu nereagovat!

Výdaje mám třeba 100.000 a jsem schopen je prokázat!

Ale uplatnit si je mohu jen do výše příjmů - tedy v našem případě do výše 40.000.

Základ daně je potom (právě z tohoto důvodu) 0 a ne -60.000

Samozřejmě z řádně vyplněného přiznání lze zjistit kdo, kdy a jakou ztrátu z prodejů CP měl!!!!

A už mě to nebaví, už aby ten ČEZ byl přes 100, abychom mohli změnit téma

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 27.08.02 13:48  Petr5  (21993)

Daně - dotaz na Petr5

Honzo, to je přesně to, na co dnes neumí (nebo nechce) nikdo odpovědět a bude jen záležet na invenci každého z nás, jak se k tomu postavíme v březnu 2003.

Připustme tento model:

Jsem FO, mám příjmy ze závislé činnosti (§ 6) atd. a v příjmech dle § 10 ostatní příjmy jsem v DPFO vykázal toto:

1999          výdaje    50.000          příjmy 40.000        základ daně         0

2000                         50.000                       60.000                                 10.000

2001                        50.000                        40.000                                        0

v roce 2002 (přiznání v 03/03) vykážu třeba:

2002                        50.000                        70.000                                    20.000

avšak budu já "chudák" mít možnost od tohoto dílčího základu daně (dle § 10 z obchodů s CP - v dosavadním přiznání jen jeden jediný řádek) odečíst 10 tis. za 99 a 10 tis za 2001 od základu daně za 2002??? Já myslím, že jo!

Ale víc nám napoví až MF ČR až vydá už 150. verzi formulářů pro DPFO typ B, platných pro rok 2002. Když tam bude kolonka - máme vyhráno. Když ne - smůla!

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 27.08.02 13:40  Petr5  (21993)

Daně

Ale já si fakt nemyslím, že jsi natvrdlej! Snad to, co jsem napsal tak nevyznělo!

Já používám následující link - a nemůžu si ho vynachválit!

http://business.center.cz/business/pravo/zakony/

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 27.08.02 13:07  Petr5  (21993)

Daně

Tu situaci důvěrně znám (asi každý tady je na tom stejně)

Klidně vezmu starý nákup z loňska za 72,- (to je jedno) - to je špatně. Ty totiž klidně vezmeš jen a pouze těch 2000 ks, který na Tvým modrým výpisu z SCP mají nejstarší datum ze všech Tvých "hypoteticky" současných 20.000 ks (5x 2 tis v 01 a 5x 2 tis v 02). A právě tyto akcie a pouze tyto akcie postavíš proti "včerejšímu prodeji" za 97,-

Když Ti to vyhovuje - tak nepřiznáš, protože prodej CP po 6 měs. je osvobozen a nemusí se přiznávat!

Když Ti to nevyhovuje (prodal jsi včera za těch Tvých 66,-), tak přiznáš příjmy (2000x66,-), ale i výdaje (2.000x72,-)

A je to!!!

To je celý

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 27.08.02 12:56  Petr5  (21993)

Daně - dotaz na Petr5

v ŽÁDNÉM případě !!!!!!!!!!!

Nelze míchat příjmy mezi jednotlivými §§ a dokonce ani v rámci § 10 mezi jednotlivými činnostmi

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 27.08.02 12:43  Petr5  (21993)

Daně

Pijacku, je to Zákona o dani z příjmů nikoliv Zákon o dani ze zisku!!

A tento zákon v § 38g říká,

(1) Daňové přiznání je povinen podat každý, jehož roční příjmy, které jsou předmětem daně z příjmů fyzických osob, přesáhly 10 000 Kč, pokud se nejedná o příjmy od daně osvobozené, o příjmy, z nichž je daň vybírána srážkou podle zvláštní sazby daně, nebo o příjmy, z nichž je daň vybírána podle odst. 2. Daňové přiznání je povinen podat i ten, jehož roční příjmy, které jsou předmětem daně z příjmů fyzických osob, nepřesáhly 10 000 Kč, ale vykazuje daňovou ztrátu.

Takže když prodáš 1 akcii tabáku dříve než po 6 měsících,  musíš podat daňové přiznání, i když nemáš jiný příjem a jinou akcii jsi neprodal!

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 27.08.02 12:36  Petr5  (21993)

Daně

Tady nesouhlasím a tvrdím, že pro potřeby DPFO typ B musíš při prodeji doložit nákup a výdaje nejstarší Tebou pořízené akcie stejného emitenta (FIFO). Fígl s vyjetinama je hezkej, ale nezapomeň, že Finanzamt má většinou jinou vyjetinu - třeba od SCP.

A akcionář (tedy ani spekulant) si nemůže jen tak mýrnix-dýrnix prodávat kterou chce akcii. Může si prodávat - ale právě jen a jen tu nejstarší. Jinak a´t si pořídí IČO, stane se OSVČ a zavede si jednoduchý účetnictví. A když se přitom ještě registruje jako plátce DPH, tak pak už je to totální BLB!

:-)

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 27.08.02 12:07  Petr5  (21993)

Daně

Pozor Pijacku, ty ale máš zdanitelný příjem už když prodáš 1 akcii Tabáku (tedy Phillip Morris), protože jsi inkasoval částku přesahující 10.000 Kč! To že jsi ji koupil za 11000 je věc druhá, ale přiznání podat musíš
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 27.08.02 12:03  Petr5  (21993)

Daně

    

 

To víš, že žiju! A ten Johnnie Walker mi stojí za to, abych se trošku rozepsal nad tím, co Tě "slovutného" Pijacka tak rozhodilo.

Předpokládám, že je to příspěvek JOBa! Tak si ho rozebereme:

 
Otázka:  Dobrý den. Rád bych znal Váš názor na danění příjmů z prodeje akcií. Jsem fyzická osoba a akcie nezahrnuji do obchodního majetku. Příklad: V srpnu 2001 nakup akcií Č. radiokomunikací za 50.000Kč v lednu 2002 prodej za 45.000Kč. V únoru 2002 nákup akcií Č. Telekomu za 50.000Kč v březnu 2002 prodej za 60.000Kč. V dubnu 2002 nakup akcií KB za 50.000 do konce roku 2002 nebudou prodány. Jaký bude dílčí základ daně dle §10 ZDP za rok 2002?
Odpověď:  Při prodeji akcií se vychází z § 10 ZDP odst. 5. tento paragraf použijete pří sestavování daňového přízníní, příčemý jako výdaj uplatníte nákup akcií, maximálně však do výše příjmů. 

Moje odpověď: Základem daně z příjmu dle § 10 v části CP je (bez poplatků a dalších nákladů)minus 5 tis z prodeje Radia a plus 10 tis. z prodeje CTel, takže plus 5 tis. (celkem výdaje - náklady 100 a příjmy - prodeje 105). Zajímavé (a tom diskutujeme je to, co se stane v březnu 2003 až prodá KB za 40.000). Já tvrdím, že je přizná jako příjem a stejně jako to Radio v r. 02 použije v 03 ztrátu 10 tis proti jiným ziskům (tedy ziskům z obchodování s CP)

Zadán:  29.07. 2002 12:33
Název sekce:  Daňové a účetní poradenství
Zodpovězen:  29.07. 2002 12:37
Otázka:  Vážení, reaguji na dotaz zodpovězený 29.07.2002 v 11:54. Kompenzují se v uvedeném případě navzájem zisky a ztráty v dílčím základu daně ? Posuzuje se vhledem k novele ZDP zákonem 260/2002 z hlediska výrazu "maximálně však do výše příjmů" úhrn nebo nákupy příslušející k prodejům jednotlivě. Děkuji.
Odpověď:  Kompenzace příjmů a výdajů spojených z prodeje se týkají dílřího základu daně. Do výše příjmů znamená, že se jedná o úrn dílčího základu daně, nikoliv v jednotlivých položkách.
Moje odpověď: Poradci mají samozřejmě pravdu - sečtu všechny příjmy z CP (tedy ty, které musím i ty, které chci) a odečtu všechny výdaje s těmito přiznanými příjmy spojené. Výsledek musí být nula či větší než nula. Nelze samozřejmě míchat s příjmy a výdaji dle jiných paragrafů a samozřejmě ani nelze míchat s příjmy a výdaji z jiných činností v rámci § 10.

Jasný ??? Že by J.W. měl v mezidobí i bráchu, co se jmenuje Black and White???

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (1) 27.08.02 08:51  Petr5  (21993)

Daně

Péťo, máš naprostou pravdu. co se týče ZDP do 12/01. Nastuduj si novely ZDP pro rok 2002 a sděl názor, event. fundovaně vyvrať to, co se tu píše o daních.

Budu se těšit a se zájmem si na toto téma cokoliv přečtu!

Jinak si nemyslím, že taková diskuze je "kalením" vody. Diskuze je tu od toho, aby se vyjádřil každý, kdo chce a myslí si, že k tématu má co říci. Můžu s 90% názorů nesouhlasit, ale i těch 10% názorů, které mne donutí se zamyslet a přemýšlet o tom - ty stojí za to, ne? Věřím, že se mnou souhlasíš.

Hezký den a ČEZu sílu k protržení "stovkové hráze"

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 27.08.02 08:45  Petr5  (21993)

novela 260/2002 Daně a jak na ně

až to zkonzultuješ, tak se ozvi!

Vyzvednu si toho Johnnieho!!! A i výsledek Tvých snah (a cizí názor) by mne zajímal.

P.S. Jestli fakt čekáš na 66,6, tak asi toho J.W. oželím - nebudeš na něj mít :-))

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (1) 26.08.02 16:47  Petr5  (21993)

novela 260/2002 Daně a jak na ně

Pijacku, v žádném případě Tě nestraším a ani nechci strašit!! A Tvé klidné spaní je mi nadevše!!

Ale vážně, pokud děláš daňové přiznání tak, jak píšeš, tak se v žádném případě nemusíš ničeho obávat. A vůbec ne, že si pro Tebe přijdou!

jen si "trošičku" myslím, že platíš víc daní než musíš (nepoužívám výrazu: než bys měl), a to zejména proto, že § 4, odst. 1 ZDP říká, že od daně jsou osvobozeny:

w) příjmy z prodeje cenných papírů nabytých poplatníkem v rámci kupónové privatizace; příjmy z prodeje ostatních cenných papírů nebo příjmy z vrácení zaměstnaneckých akcií, přesáhne-li doba mezi nabytím a převodem těchto cenných papírů při jejich prodeji nebo vrácení dobu 6 měsíců, a dále příjmy z podílu připadající na podílový list při zrušení podílového fondu, přesáhne-li doba mezi nabytím podílového listu a dnem vyplacení podílu dobu 6 měsíců. atd. 

To znamená, že takový příjem existuje, ale nepodléhá zdanění - je osvobozen a nemusí se přiznat. Ale já ho chci přiznat! A když existující a zdokumentovatelný příjem přiznám, i když nemusím, tak jsem nic neporušil a jsem jen "blbý" :-) Nebo se někomu z Vás někdy stalo, že přiznané příjmy, které byly přiznány, i když nemusely být, vedly k popotahování plátce? Spíš byla vždy starost, dostat přeplatky domů, ne?

Zkonzultuj si to kde chceš! Mám u Tebe flašku! A piju Johnny Walkera!

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (1) 26.08.02 15:56  Petr5  (21993)

novela 260/2002 Daně a jak na ně

A prosím tě Pijacku, to se píše KDE ??

Pro mě (a nejen pro mě) je ztráta z CP nutným výdajem (potřeba likvidity) k tomu, abych udržel, zvýšil, zajistil atd. PŘÍJMY

A zkus mi říct, že nejni, zejména, když ty peníze dám do něčeho, z čeho okamžitě vydělám!

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 26.08.02 15:24  Petr5  (21993)

brilantní vysvětlení

Pijacku, na děcka bych to přesunul formou dostatečného množství nakládaného hermelínu. Proti tomu zaručeně žádný Finanční úřad nemůže mít námitky. Jde jen vo to, jestli to dokážou "sežrat"? (teda děcka) :-))
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 26.08.02 15:21  Petr5  (21993)

novela 260/2002 Daně a jak na ně

Vodníku, Ty přeci účetnictví nevedeš! Takže pro Tebe je to jednoduchý a jednodušše doložitelný - výdaj je cena nákupní + maximálně poplatky. A příjem je cena prodejní minus maximálně poplatky. A protože nevedeš účetnictví, tak by jsi si ani neměl hrát s takovými pojmy jako je průměrná cena pořízení (tedy cena v účetnictví dle Zákona o účetnictví - ten se Tě vůbec netýká). Ty bys měl (a dokonce musíš) uvažovat v rovině FIFO - "First in first out". Běžně se dělá, že akcie OUT po 6 měsících v případě zisku nevstupují do základu daně a nejsou předmětem zdanění, ale v případě ztráty je tam "klidně" můžeš smrknout!
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 26.08.02 08:00  Petr5  (21993)

novela 260/2002 - já bych byl v klidu!

Nejvýznamnější změnou je možnost uplatnění daňové ztráty z prodeje cenných papírů. Ustanovení § 24 odst. 2 písm. r) zákona o daních z příjmů ve znění před novelou stanovilo, že cena pořízení cenného papíru při jeho splatnosti nebo při jeho prodeji je daňovým nákladem (výdajem). Pro daňovou uznatelnost úhrnu hodnot cenných papírů (včetně akcií) platilo omezení úhrnem výnosů (příjmů) z jejich prodeje [§ 24 odst. 2 písm. r)]. Obdobné omezení platilo u nabývací ceny podílu na obchodní společnosti [§ 24 odst. 2 písm. w)] a ceny pořízení při prodeji směnky [§ 24 odst. 2 písm. ze)]. Ztrátu z prodeje cenných papírů (včetně akcií, s výjimkou směnek) však bylo možné i nadále uplatňovat, a to maximálně ve třech následujících zdaňovacích obdobích proti zisku z prodeje cenných papírů dosaženého v těchto třech obdobích. Tato možnost se netýkala prodeje podílu na obchodní společnosti (s výjimkou podílu na akciové společnosti) a prodeje směnky, o které je účtováno jako o cenném papíru. Zákon č. 260/2002 Sb. s účinností již pro zdaňovací období roku 2002 uvedené restrikce zakotvené v § 24 odst. 2 písm. r) zrušil. I nadále se však týkají § 24 odst. 2 písm. w) ZDP (tj. podílů na společnostech s učením omezeným apod.), do kterého byly přesunuty některé akcie, a písmene ze) – tedy směnek.

Rozdíly mezi úhrnem hodnot cenných papírů a úhrnem výnosů (příjmů) z jejich prodeje vykázaných za roky 1999 až 2001, které nebyly uplatněny jako daňový náklad v letech 2000 nebo 2001, je možné podle přechodných ustanovení zákona č. 260/2002 Sb. uplatnit, nejpozději však ve třetím zdaňovacím období bezprostředně následujícím po vykázání tohoto rozdílu. Přechodná ustanovení nestanovují, jak má být rozdíl uplatněn, je tedy možné jeho jednorázové uplatnění.

Možnost uplatnění hodnoty ze ztrátového prodeje akcií od roku 2002 podle § 24 odst. 2 písm. r) ZDP se netýká akcií uvedených v § 24 odst. 2 písm. w), tj. akcií, které se podle zákona o účetnictví neoceňují reálnou hodnotou. Podle § 27 odst. 1 písm. a) zákona o účetnictví tedy jde o akcie představující účast s rozhodujícím nebo podstatným vlivem, popř. o vlastní akcie.

V souvislosti s uplatněním hodnot cenných papírů či nabývacích cen podílů na obchodních společnostech zákon č. 260/2002 Sb. reaguje na nové ocenění těchto hodnot podle zákona o účetnictví s účinností od 1. ledna 2002 (pořizovací cenou) tím, že upravuje terminologii zákona o daních z příjmů. Nově byla vymezena nabývací cena podílu na obchodní společnosti v § 24 odst. 7 ZDP.

Výše uvedené změny týkající se ztráty z prodeje cenných papírů se vztahují jak na fyzické, tak na právnické osoby. Nyní ke změnám, které se týkají pouze fyzických osob nebo poplatníků účtujících v soustavě jednoduchého účetnictví. Podle § 4 odst. 1 písm. t) jsou od daně z příjmů FO osvobozeny dotace z veřejných rozpočtů. Před novelizací provedenou zákonem č. 260/2002 Sb. přitom šlo o dotace na pořízení hmotného investičního majetku nebo jeho technické zhodnocení. Po novele jde o dotace na pořízení “majetku” a jeho technické zhodnocení. Pojem “majetek” zřejmě také bude způsobovat výkladové problémy.

Pro poplatníky - FO je v novém ustanovení § 5 odst. 9 definována hodnota pohledávky, a to jako jmenovitá hodnota nebo pořizovací cena u pohledávky nabyté postoupením nebo cena zjištěná pro účely daně dědické či daně darovací u pohledávky nabyté děděním nebo darem.

V důsledku novelizace zákona o účetnictví s účinností od 1. ledna 2002 došlo ke změnám v okruhu osob, které mohou účtovat v soustavě jednoduchého účetnictví. Podle § 9 odst. 3 zákona o účetnictví to jsou jen ty, o nichž tak stanoví zvláštní předpis - u podnikatelů tedy § 37 obchodního zákoníku. Problém se však objevil u osob s příjmy z jiné samostatné výdělečné činnosti, kteří nejsou podnikateli, protože neexistoval zvláštní předpis. Pokud tedy prokazují výdaje pro účely ZDP ve skutečné výši, museli by tak od roku 2002 činit na základě podvojného účetnictví. Tento problém novela provedená zákonem č. 260/2002 Sb. částečně odstraňuje, když do § 7 přidává nový odstavec:

“(15) Poplatníci s příjmy podle odstavce 2 mohou pro účely tohoto zákona účtovat o příjmech a výdajích v soustavě jednoduchého účetnictví.”

Zrušení daňového odpisování nehmotného majetku podle ZDP od období roku 2001 přineslo problémy u poplatníků účtujících v soustavě jednoduchého účetnictví (JÚ). Zásady pro JÚ platné od roku 2001 totiž i nadále definují dlouhodobý nehmotný majetek, dokonce tento pojem rozšířily o drobný dlouhodobý nehmotný majetek. Protože ZDP v § 25 odst. 1 písm. a) neuznává výdaje na pořízení nehmotného majetku podle účetních předpisů, bylo za rok 2001 jedinou legální možností, jak zohlednit v JÚ výdaje na pořízení dlouhodobého nehmotného majetku, prominutí daně z důvodu nesrovnalosti ZDP. Pro rok 2002 je již situace lepší, protože zákon č. 260/2002 Sb. do výčtu příkladů daňových výdajů (§ 24 odst. 2) přidává nové písmeno:

“zp) výdaje na pořízení nehmotného majetku20) u poplatníků s příjmy podle § 7 nebo § 9 neúčtujících v soustavě podvojného účetnictví, snížené o grant Evropského společenství poskytnutý na pořízení nehmotného majetku nebo na jeho technické zhodnocení.”

20) Zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví.

Z toho mně vyplývá pro FO neúčtující, že ztrátu z CP lze běžně započíst proti výnosu z CP a navíc lze jednorázově uplatnit ztrátu z CP za léta 1999-2001, pokud jste ji tedy v příslušné tabulce Přiznání DPFO typ B uvedli !! :-) Pozor: nesmíte mít v ČEZu víc než 20% !!!

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 22.08.02 16:16  Petr5  (21993)

Raději to postrkujte k 127,- a nedohadujte se tady

Že by Deutsche Telekom a jeho odnože ???
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 22.08.02 16:15  Petr5  (21993)

Raději to postrkujte k 127,- a nedohadujte se tady

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 21.08.02 09:39  Petr5  (21993)

Po kratkem oddechu..

Pozor, abys nelitoval, že se toho (po tak dlouhém čekání) zbavíš příliš brzy!

Mně se to dneska moc líbí!  :-))

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 16.08.02 15:22  Petr5  (21993)

Vlna poklesu

nějak ne a ne přijít, co? Jste moc velký škarohlídi!
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (1) 16.08.02 13:43  Petr5  (21993)

Nestandardnní opatření 2

Já jsem neiváděl svůj příspěvek jako návod ke spekulaci na rychlý prodej, nýbrž jako reakci na předchozí příspěvek a jako názor na chování vlády.

Nemůžu se zbavit dojmu, že jestliže za dveřmi stojí EdF a další a jsou připraveni pustit nějakých 230 mld, tak nějaká konsolidace SUPERČEZu je vládě u zadku. Ona totiž pro prodej akcií ČEZu vůbec není potřebná (stačí souhlas ÚHOS a ten fakt bude, zejména dnes). Akcie ČEZu se pak mohou prodat  i s prémií za REAS, i když tyto tam fakticky třeba ještě nebudou.

Takhle to dle mého může vláda vidět a fakt není síly, která by jí v tom zamezila! A to ani opozice v PS ČR.

Nebo ne?

A každý ať si spekuluje na co chce! Ale dnes prodejní vlna asi těžko přijde a moc nevím, které firmy začnou hledat finanční rezervy prodejem akcií (snad krom České pojišťovny, NN, Allianz a dalších pojišťoven - ty by však měly být zajištěny u Lloyd´s či MünchenerRück). Spolana a Kaučuk asi toho ČEZu moc nemají, co myslíte?

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 16.08.02 12:50  Petr5  (21993)

Myslim, ze ho prodaji.....

hmmm, hezký, ale nereálný, trochu idealistický a hlavně vytržený z reality !

Navíc k tomu vláda ani nenajde odvahu - nenajde ani odvahu k tomu, aby začala takto uvažovat.

Úvahy směrem k tomu, že máme problém, který přijde jednou za 150 let a tudíž lze i prodat ČEZ (jednou za 150 let) se přímo nabízejí a nebude síla, která by zvrátila a kladla odpor. To je pro vládu "hladké" a "čisté" řešení a já musím uznat, že s ním souhlasím i jako akcionář i jako občan !!!

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 09.08.02 15:44  Petr5  (21993)

Cena v pripade odkupu - drobné upřesnění

to je pravda, to mi tam vypadlo - sorry :-(
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 09.08.02 15:05  Petr5  (21993)

Dnes ještě do plusu !

Kluci makléřský se vrátili z oběda (kterej já jako vždy neměl) a vypadá to vypadá, že za to trochu vezmou !!!

:-)

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 09.08.02 14:47  Petr5  (21993)

Cena v pripade odkupu

dle meho názoru to ani spočítat nejde, protože:

- když koupí 51% od FNM a následně 26% od TelSource, pak nastupuje povinný odkup

- u povinného odkupu není rozhodující 6-timěsíční průměr - k tomu se pouze přihlédne - ale spolu se znalcem navrhovatel nabídne cenu přiměřenou

- tato cena však nemůže být nižší než cena, za kterou navrhovatel v posledních 6 měsících nabyl, snížená o max. 15%

- tuto cenu u povinného odkupu posoudí a schválí KCP

Z toho mi vychází, že jestliže FNM podepíše smlouvu do 31/10 a ÚHOS nebude mít námitky a schválí, pak FNM převede akcie k datu X. TelSource pak může převést akcie k datu Y, které následuje kdykoliv po datu X.

V období Y + 60 dní (lhůta pro povinný odkup) až Y + 180 dnů (konstrukce přiměřené ceny podle ceny nabytí) pak lze spekulovat že  cena povinného odkupu by mohla být min. Kč 289,-/akcie. A zhruba v horizontu příštích prázdnin!

Nic moc, co? A to vše navíc při splnění podmínky, že TelSource prodá za stejnou cenu jako FNM a ne levněji !!!

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 09.08.02 11:19  Petr5  (21993)

očekávám - to Kozina

Kozino! Kozino!

historicky TDC (dříve TeleDenmark A/S) drží a držel právě cca 25% v ČRa. Není mi známo, že by po vykutálené privatizaci Zemanovy vlády tento podíl převedl na Bivideon. Takže ho stále má a možná ho právě teď prodá!

Ale komu, co? Bivideonu ??? Počítám, že "nejlepší" by bylo, kdyby ho prodal na Kajmany! A pěkně draho, protože v ČRa je přece RM. Takže tipuju tak za 600-700 kousek.

A kde na to ten CRAL Kajmany vezme? No přece si půjčí, ne! Když jsou ty prašule dneska tak levný! A od koho? No přeci od prestižní Deutsche Bank.

A je to!!! A zkuste mi říct, že ne :-)

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 08.08.02 14:52  Petr5  (21993)

Připravit ke startu !

Díky, nechci!

Čestné místo v mé vitríně je již od února 2000 rezervováno pro broušenou, křišťálovou nádheru z ČEZu, o který ještě (považ: po 30 měsících) nevím na kolik přijde. Čistě teoreticky dnes má hodnotu cca 600.000

No nejsem já institucionální a dlouhodobý investor ???

Ještě, že v té naší Tour jsou i kratší etapy, nějaký občerstvovačky a hlavně časovky jednotlivců - tam toitž platí o to víc, než kde jinde: KAŽDEJ ZA SVÝ

Sportu zdar! A odvážným, co maj sílu a chuť jít do trháku proti všem, zvlášť!

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 08.08.02 12:58  Petr5  (21993)

Připravit ke startu !

to je dobrý! takovej pohár bych fakt chtěl do vitríny! :-)

vidím Xsaro, že jsme stejný optimisti, takže Tě potěším.

Na vrcholu vrchařské prémie těsně před cílem (to je přece to místo, kde my dva vystupujeme z pelotonu) je přeci občerstvovací stanice, nezapomněl´s? Pijack s Kozinou tam dostanou pivčo a my dva divi - po těžké etapě tučnou !!! :-)))

Ať žije žlutý trikot a sláva vítězům!

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 08.08.02 12:40  Petr5  (21993)

dividenda za rok 2001

tak to ale fakt stejný poměr nemáš! Bůhví na co myslíš! :-)
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (1) 08.08.02 11:47  Petr5  (21993)

Převládne opatrnost

škoda, že žádný další informace nepřijdou ani dnes ani zítra a ani za rok. To jsme fakt zažili v Radiu a taková arogance a přehlížení vlastníků firmy nemá v našich zeměpisných šířkách obdoby. Kam se hrabe Miloš a Václav se svými úsměvnými bonmoty !
Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 08.08.02 11:41  Petr5  (21993)

Připravit ke startu !

na zatím to v pelotonu vypadá na řadu defektů a před tím Tvým cílem (300) je ještě pořádnej stoupák, za kterej by se ani Tour de France nemusela stydět.

Ještě, že máme v týmu samý Armstrongy, Jalaberty a možná i Indurain že by se našel         :-)

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 08.08.02 11:22  Petr5  (21993)

Pijackovi

v klídku prodali jen Patria a WOOD !!!
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 08.08.02 10:59  Petr5  (21993)

Připravit ke startu !

Start na 280,- nic moc - čekal jsem lepčí!
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (1) 08.08.02 10:29  Petr5  (21993)

Patria a WOOD

tak copak tito hráči vědí víc než ostatní, že jsou schopni nasadit své kotace do SPADu, i když je tam uzavřená fáze?

Nebo jen "říkají" drobasům - chudákům v KOBOSu a RMS: "Pokračujte, děláte to správně za těch 280,-!"

?????????????????????????

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 08.08.02 09:56  Petr5  (21993)

Peknej bordel

Jo a obchodování se pozastaví pouze ve Spadu do doby než budou známy další informace (haha, copak nám na té press konferenci asi řeknou více než  to, co je dávno známo i tady na tom chatu?? - nebo se mýlím a řeknou něco o dividendě či prodeji/nákupu ET či jeho fúzi s RM ??? HA HA!!!). A to proto, aby si institucionální investoři nenabili držku!

Drobasové v RMS a v KOBOSu si jí klidně nabít můžou!! Tam se totiž trochu úchylně obchoduje klidně dál za ceny, o kterých nikdo neví, zda mají nějaký smysl!

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 08.08.02 09:52  Petr5  (21993)

Peknej bordel

No jen si vzpomente, co nam socdem cpalo do usi ohledne privatizace CTel jeste pred par dny! A to je fakt volilo 30% volicu! To nema chybu!

Staci jedno nocni zasedani vlady, kde se jedna o rozpoctu a najednou znicehonic se zjisti, ze nejak chybej prachy - no tak se proda Telecom!

A je to! Kdo vcera ve zpravach videl Klause, tak mu musi dat za pravdu

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 08.08.02 09:35  Petr5  (21993)

Copak se děje?

Telecom je na Spadu suspendován, nebo co? Co ti MM dělají, krom toho, že neví, zda nasadit kotace na 200 nebo 400 ???

Vás to nevzrušuje? To se hned tak nevidí !!!

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:


« Předchozí | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | Další »
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

 Burza Prime 16:27 
Název Kurz Změna
 COLT CZ GROUP SE  680.00  +0.44% 
 ČEZ  874.00  -0.68% 
 ERSTE GROUP BANK A  1 129.00  +2.26% 
 GEN DIGITAL  573.00  +0.53% 
 GEVORKYAN  256.00  -0.78% 
 KOFOLA CS  304.00  0.00% 
 KOMERČNÍ BANKA  783.00  +0.06% 
 MONETA MONEY BANK  102.20  0.00% 
 PHILIP MORRIS ČR A  15 400.00  +0.79% 
 PHOTON ENERGY  43.20  +0.47% 
 PILULKA LÉKÁRNY  128.00  -0.39% 
 PRIMOCO UAV SE  930.00  -0.53% 
 VIG  769.00  +1.59% 
Komodity online
 Ropa 86.76 USD 01.07   
 Zlato 2332.13 USD 01.07   
 Stříbro 29.43 USD 01.07   
 Káva 224.90 USD 01.07   
 Cukr 20.19 USD 01.07   
 Bavlna 73.15 USD 01.07   
Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.