Příspěvky nebo odpovědi uživatele PJPrince









Příspěvky nebo odpovědi uživatele PJPrince. Výpis příspěvků 1 až 50 (178)


přečíst (0) 20.03.24 05:13  PJPrince  (245895)

Podnikání či vysoký management jsou jako gambling

Pardon - manželka nechce nepracovat ;) Kdyby nechtěla pracovat, je to řešení...
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 20.03.24 05:11  PJPrince  (245895)

Podnikání či vysoký management jsou jako gambling

To je má zkušenost a nechci tím říci, že jsem na tom závislý, to ani omylem. Sice mě to na jednu stranu baví, na tu druhou mě to ale rozčiluje a dokážu si představit, že bych to nedělal. Ten hlavní problém ale je, že nevíte, kdy skončit, je těžké to udělat.Výhodu má ten, koho zasáhne jakási stagnace, nemusí to být ani jeho dílem. Protože jinak buď stoupáte, tj. "vyhráváte" a chcete vyhrávat víc, nebo klesáte, tj. "prohráváte" a chcete to vyhrát zpátky. Je těžké se z toho mentálně dostat. Nakonec už nejde o to, co máte, protože - jak padlo v článku - kolikrát dávno máte víc, než potřebujete. Ale ksakru, vypadnete z toho, když to tak skvěle jede? Anebo to uděláte, když to zrovna jde do kopru a budete vypadat jako loser?To je můj pocit, vše ostatní bylo vždy druhotné. Dal jsem si jako mladý za cíl, že budu pracovat jen do 26 - nevím, jak mě to napadlo, chtěl jsem prostě dostudovat, u toho měl firmu, která vzkvétala a šlo to tak spojit. Přišlo 26, bylo to reálné, ale řekl jsem si: No přece nepřestanu, když vyhrávám...Pak přišly ekonomicky těžké časy, bylo nutné vyhrabat se z problémů a už to jelo. O dekády dál v tom jedu furt... Už to není takové, některé (osobní) věci v životě mi otevřely oči, ale nakonec se toho stejně nechci vzdát z vlastní vůle ze sekundárních důvodů - bojím se, že mě opustí manželka, když nebudu "dostatečně konkurenceschopný na trhu mužů", bojím se, že pozbudu část svobody, která je dnes draze vykoupená jistou formou izolace od zbytku stále svázanější společnosti atd. A nakonec, co bych dělal? Když manželka nechce pracovat, nemám dost jiné náplně, práce pro mě nakonec vždy byla forma realizace, ale také odpovědnost, bojím se, že spousta lidí, které zaměstnávám, skončí kvůli neschopnosti někoho jiného a tak.Je to velmi komplexní a individuální téma a nevěřím na rovnice, rady starých mistrů či cokoli takového. Za několik dekád jsem k tomu nenašel přístup, se kterým bych byl dlouhodobě spokojený. A to se o něj snažím skoro od dne 0...
Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (13) 20.10.23 07:59  PJPrince  (245662)

Provokace

Verim, ze to je statisticky korektni, presto je provokaci to takto podavat. Jde o drobny mezimesicni pokles po X let trvajicim masivnim rustu. Na jednu stranu fajn, muselo to prijit atd., ale podavat to takto vitezoslavne je nestastne a podle me zbytecne popouzejici. Protoze:a) Zivotni uroven realne vyrazne klesla a lidi to citi,b) kdyz neco zdrazi z 10 Kc na 30 a pak to stoji 29 Kc, cemu to pomuze, koho to potesi,c) zadne plosne zlevneni stejne nikdy neprijde, maximalne se zpomali/zastavi dalsi rust.Co se stalo (ma to vinika, takova inflace nikdy neprijde "sama") je zlocin sveho druhu, nedbaly boj s tim taktez. A nasledne se placat po ramenou, kdyz se to z vetsiny skutecne samo vyresilo, proste to z velke casti probublalo (jak moc jine by to bylo, kdybychom nedelali vubec nic? Obavam se, ze by to byla kosmetika), to take.Navic bych si nedelal iluze, ze je vsemu konec. Jsem makroekonom a byt je to davno, co jsem to studoval, matne si pamatuji, ze naprosta vetsina podobnych inflacnich period trvala nasobne dele a temer nikdy se je nepodarilo zkrotit jinak nez za cenu podstatneho zpomaleni ekonomiky. Ja jsem zkraje rikal - udelejme to hned, pak to zkusme jinak. Misto toho nedelame v podstate nic a misto kratke bolave (sice hodne, ale chvili) ery budeme mit takovou klidne 5 az 10 let a kdo vi, co to vsechno sekundarne zpusobi. Co ekonom, to nazor, ale ja s tim, jak to "resili" a "resi" politici, CNB atd. bytostne nesouhlasim.
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (13)
Vaše doporučení:

přečíst (5) 20.10.23 07:49  PJPrince  (245662)

Ceny padaji

No, ty predrazene veci v Lidlu jsou povestinou take z Polska ;) Myslim, ze tady uz jsme blizko urovne: "Nechci cinske auto, koupim si Volvo!" (pro neznale - Volvo nejenze Cinanum patri, ale cast modelu se i z Ciny vozi do EU). Proste se ta hranice smyva a parametr kvalita/nekvalita je jinde...
Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (3) 20.09.23 10:59  PJPrince  (245662)

Odkud autore čerpáš?

Nechtěl jsem se zapojit do této skvělé debaty, ale tady musím - tomuto se také říká oportunismus. Třeba takový Petr Pavel též skvěle dokázal rozpoznávat "příležitosti na trhu". Můj obdiv za to nemá. Osobně obdivuji oddanost jistým morálním hodnotám bez ohledu na to, jaká doba zrovna panuje. Sám jsem se tak vždy aspoň snažil žít. S takovým přístupe opravdu rozumně nejde "využít příležitostí daných Green Dealem"...
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (6) 20.09.23 10:49  PJPrince  (245662)

Divím se jen pozvolna rostoucí popularitě zlata

Obecně souhlasím, ale když člověk vidí, že si zvolili někoho, jako je Biden (jakkoli soupeř byl kontroverzní), co všechno tam dělá a přesto má approval rating kolem 40 % a mid terms dopadly tak, jak dopadly, nechávám si prostor k pochybám. Obecně mě fascinuje, kór v Česku, kde se v principu obdobný systém rozpadl teprve před 34 lety a spousta lidí pořád pamatuje, jak zhoubný byl, kolik lidí dnes tíhne k v principu stejným ideologiím. Jinde je to jen horší...
Dosavadní doporučení: přečíst (6)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (7) 20.09.23 04:41  PJPrince  (245895)

Divím se jen pozvolna rostoucí popularitě zlata

Na jednu stranu je to dobře, lidé čekají větší výnosy/zachování hodnoty jinde, což je konstruktivní. Ale z čeho se ta široká víra bere, to opravdu nevím. Je zřejmé, že EU se chytila do pasti socialismu a jen zázrakem se vyhne obdobě procesu, jehož konec jsme u nás poznali v 80. letech. Pokud nezahřmí, bude se dál ubírat cestou uzavírání se světu, viz Leyenová vs. elektromobily z Číny. A byť v USA budou nejspíš o něco flexibilnější, stejně bych řekl, že pár let se budou topit v podobném trendu. Takže odložit si víc do zlata dává smysl, nevidím univerzálnější +/- udržitel hodnoty. Ale zatím toho není tolik...
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (7)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 20.09.23 04:36  PJPrince  (245895)

Dynamika této statistiky

U těchto čísel bych nepřeceňoval jejich bezprostřednost. Skoro nikdo nepodniká tak, že v červnu se mu přestane dařit a v červenci zlikviduje firmu, to jsem snad v životě nepoznal a bude to z podstaty relativně vzácné. Řekněme, že likvidace reflektuje stav cca rok dva zpátky, v případě zakládání to reflektuje relativně aktuální optimismus/pesimismus vzhledem k budoucnosti.Tím nechci říci: Je to skvělé! Stojí to za péro nedivím se roky nepoznané mizérii. Ale neříká to mnoho o letošku, je to obraz dřívějšího zmaru a následné postupné kapitulace, která zrušením firmy letos "jen" vyvrcholila.
Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 14.12.22 13:29  PJPrince  (245714)

Test1

Konečně příspěvek, se kterým můžeme všichni souhlasit...
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (7) 11.11.22 01:26  PJPrince  (245714)

čez prodal 73% elektřiny kterou vyrobí 2023 za 108Euro není důvod vysoké ceny

Vidíte, Vy jste si odpověděl sám, ve zkratce to prostě ČEZ za těch 108 neprodal Vám ;-) Prodal to z velké části někomu, kdo pravděpodobně spekuluje na mnohem vyšší ceny a velmi pravděpodobně uspěje. Strop - tak, jak je koncipovaný - se nejspíše tradičně postará jen o to, že se vše koupí za strop a za kolik se to v tomto případě prodá... Ví bůh.

Dosavadní doporučení: přečíst (7)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (8) 11.11.22 01:20  PJPrince  (245714)

Jen tři slova

Bear market rallye. Tahle je tedy ultra absurdní z řady důvodů, na které jsem už moc unavený je probírat, ale za pár dnů se vrátíme tam, kde jsme byli...

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (8)
Vaše doporučení:

přečíst (10) 11.11.22 01:14  PJPrince  (245714)

Díky za vysvětlení

Pro jednou jste věcný ;-) Viděl jsem to dnes jen problesknout a říkal jsem si, jak je to možné. Toto je skutečně ten nejabsurdnější z možných způsobů zahrnutí onoho "úsporného tarifu", za to by snad měl jít někdo sedět...

Dosavadní doporučení: přečíst (10)
Vaše doporučení:

přečíst (5) 09.11.22 12:21  PJPrince  (245714)

u nás je skutečná inflace mnohem vyšší

Pán je trochu mimo, přesto je ale třeba se zcela seriózně ptát, kolika lidí se vůbec týká ona průměrná inflace dle spotřebního koše a zda pro dobré 2/3 lidí není úplně jiná a klidně 50% minimálně z hlediska jakéhosi jejich cash flow. Berte to tak - třeba imputované nájemné je ekonomicky zcela validní institut, ale když někdo dostane byt po rodičích, neznamená změna ceny bydlení pro vývoj jeho aktuální životní úrovně absolutně nic, ať už se pohybuje jakýmkoli směrem. Je to v zásadě vždy 0, protože ekonomické náklady ho nezajímají, kdyby to pronajal a šel jinam do nájmu, je to zase blízko 0 a prodávat to nebude, protože to zase dostane dítě.

Takže takový člověk má třeba 30 tisíc čistého za měsíc a jeho naprosto dominantní životní výdaje budou obvykle:
- jídlo,
- energie,
- doprava, budu předpokládat individuální (tj. auto + palivo + servis).

Nedokážu si představit, že by takovým lidem nehrábla inflace do jejich cash flow o 50 % i víc. Však všechny tyto věci stojí klidně o 100 % víc než rok dva zpět...

Čili jedna věc je obecné statistické číslo, druhá dopad do podstatné části společnosti. A tam můžeme být úplně jinde. Čímž nobhajuji výše řečený blud, jen to tak může lidem snadno a velmi realisticky připadat. Popravdě řečeno se divím, že si lidi možná stýskají, ale nemám pocit, že by až tak dramaticky měnili své návyky, asi ještě mají polštář.

Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:

přečíst (18) 22.10.22 18:27  PJPrince  (245714)

uk

Nedokážu říci, kdo lže a překrucuje realitu více, to si myslím, že na dálku není schopen říci nikdo. Ale jedním jsem si jistý - není to válka čestných, upřímných a pravdomluvných proti propagandistickým gaunerům a lhářům. Myslím, že už jsme viděli spoustu prokázaných ukrajinských lží, přetvářek a manipulací, které ani nešlo omlouvat snahami o pozvednutí "bojovné nálady" apod. Nevidět to lze jen s hodně velkými klapkami na očích...

Dosavadní doporučení: přečíst (18)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (25) 21.10.22 12:15  PJPrince  (245662)

Čas shortnout ČEZ

Kdo si troufne? Vidím tak 90% pravděpodobnost, že ti mentálové nakonec neodolají možnosti uvalit WFT už za 2022 a akcie to zase pošle dolů. Protože slovo už nic neznamená, něco se změnilo pětkrát, tak proč ne pošesté?

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (25)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (14) 21.10.22 12:13  PJPrince  (245662)

Demise by byla na místě

Jistě si dokážu představit i horší vlády, to nepochybně. Ovšem ještě loni jsem si nedokázal představit, že by tak mizerná ekipa mohla v roce 2022 vládnout u nás. Leccos bych odpustil a přehlédl, ale brutální schodek doprovázený masivním, naprosto nepromyšleným rozhazováním peněz na všechny strany nikdy.

Máme v jednom domě tři odběrná místa kvůli různému využití/účtování a dostali jsme na to tři "úsporné tarify", takže ze dvou míst jsme dostali skoro všechny ty peníze na účet jako "přeplatek". Jestli tohle v dobře 20% inflace není socialistický vtip, pak nevím co. Poslal jsem to všechno nadaci Ronalda McDonalda nebo jak se to jmenuje, to bych se styděl...

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (14)
Vaše doporučení:

přečíst (4) 19.10.22 11:24  PJPrince  (245714)

Nulový zájem soukromých kupců

Elektromobily jsou neuvěřitelná marnost, nechce je skoro nikdo. V ČR mají asi 2 % podílu na trhu za situace, kdy je trh EU jako celek totálně pokřiven směrem k nim, reklamu na normální auta už člověk ani nevidí, mediální masáž je obrovský... Stejně skoro nic.

A to je třeba dodat, kdo je vlastně kupuje. Dva naši zákazníci jsou velcí dealeři aut několika značek a oba prodali za poslední rok dohromady po jednotkách elektrických aut soukromým kupcům. Třeba VW ID.3 si koupil jeden soukromý kupec za celý rok. Skoro všechno to kupují firmy jako KB, které si daly nějaký eurosocialistický závazek tím směrem na evropské úrovni, budují zelený marketing apod., smysl to jinak nemá žádný.

Je to až neuvěřitelně (ovšem pochopitelně) nechtěná věc a někdo tu maluje prodej jen těchto aut už za 13 let? To se člověk musí chytat za hlavu...

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (23) 19.10.22 10:13  PJPrince  (245714)

Přestaňte to už bagatelizovat

Pane doktore inženýre... Ale vážně, rozpočet 375 mld. je za současné situace prostě špatně a snažit se jej zasazovat do jakkoli líbivých kulis je nezodpovědné. Schodky je třeba okamžitě minimalizovat a zabrzdit inflaci, jak to jen z naší strany jde. Bude to bolet, ale cokoli jiného bude bolet jen víc. Fakt, že vláda nejenže ignoruje své předvolební sliby, ale jde přímo proti nim, je hanebné a netolerovatelné. Je to nezodpovědné chování, na které přes krátdokobé pozitivní projevy dlouhodobě většina z nás tvrdě doplatí. Nemá k němu mandát a nemá se ho dopouštět, víc k tomu říkat je zbytečné.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (23)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (6) 18.10.22 19:31  PJPrince  (245714)

To je dobrá propaganda

Dočíst se to nedá, to není zhodnocení situace, to jsou zbožná přání. Jen by mě zajímalo, proč zmocněnce pro energetickou bezpečnost dělá studovaný novinář...

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (6)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 17.10.22 11:11  PJPrince  (245714)

Rozumný pohled

Jasně, strategií je nespočet a důležitá je jen bilance na konci :-) Já se vždy snažím docílit nějakého rozumného risk/reward ratio, aby se z toho nestal jen gambling... Když si zagamblím, tak jen s nějakou menší částkou, o kterou můžu přijít.

Kdy to "otočit", je zásadní otázka. Ale jasná odpověď není a myslím, že ani hned tak nebude. Podle mě se nacházíme v situaci, kdy se sešlo tolik negativních vlivů, že ekonomické problémy budou dlouholeté, stejně jako inflační tlaky. Z hlediska ochrany hodnoty je pak zásadní přístup vlád a centrálních bank a to je loterie. V zásadě si myslím, že jsou možné dvě cesty - s inflací se bude bojovat (vyšší sazby, nižší schodky apod.) a výsledkem bude recese, kdy rizikovější investice nebudou dávat smysl ještě dlouho. A nebo se s ní bude bojovat a la dnes ČR (neochota centrální banky i vlády do něčeho skutečně říznout) a výsledkem bude stagflace, kdy ta inflace může být tak vysoká, že i akciové tituly mohou přinést alespoň v nějakých obdobích vysoká nominální (ne nutně reálná) zhodnocení. Pak samozřejmě nemají smysl ani měny, ani shorty...

Kdo co udělá... Může to být v různých zemích různé, ale osobně si tak 6:4 až 7:3 myslím, že bojovat bude nežádoucí, inflace se nechá prolítnout ještě víc a bude fakt těžké hledat něco, co bude dávat smysl. Pak budou asi nejlepší nemovitosti a zlato, možná krátkodobé dluhopisy.

Že by se "to spravilo" a vrátili jsme se k dlouhodobému růstu... No přál bych si to, ale dávám tomu velmi malou šanci. Tradeři dnes můžou sjíždět různé pasti, ale nevěřím tomu, že bychom byli u dna, odkud by se reálně jen rostlo. Leda by to byl obraz té přetrvávající vysoké inflace, ale to bude růst-nerůst a i na ten je podle mě brzy. Konec roku? Q1 23? Uvidíme...

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (7) 17.10.22 08:36  PJPrince  (245714)

Rozumný pohled

Osobně jsem byl letos velmi konzervativní a od vypuknutí války přešel hlavně na měny (zejména pak dolar) a zlato (ovšem fyzické, papírové je ošidné kvůli rolloverům přesně jak zmiňuje autor). Zlato je superkonzervativní část pro případ, že by se všechno podělalo, tam člověk neočekává dramatické zisky, ale dolar se rentoval/rentuje velmi dobře, to byla skoro nejlepší investice z hlediska Kč výnosů. Výhledově nemusí být špatné ani euro, jen správně trefit, kdy ČNB dojdou peníze a nebo odhodlání to držet z rezerv. Na akciích jsem byl hlavně short na přepálených nesmyslech od Zoomu a Carvany až po Teslu a Rivian, long znovu na konzervativních věcech jako Cigna, Philip Morris apod.

S nějakým rozumným konzervativně-shortovacím portfoliem lze těmito časy projít celkem dobře. Jen načasování bývá složité - jak kdy začít, tak kdy to vzdát. Situace se může měnit rychle, přichází různé pasti na kohokoli... Hodně zdaru všem :-)

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (7)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (15) 13.10.22 23:45  PJPrince  (245714)

Puuu se snazi....

Vy jste vážně neuvěřitelně zaslepený. Především Vám uniká ukrajinská mentalita, asi jste podlehl iluzi vyvolávané médii, že zlý, agresivní, bezohledný Rus napadl hodné, senzační a mírumilovné Ukrajince. Kéž by to bylo tak snadné.

Pochybuji, že jste v té zemi kdy byl, že jste kdy pracoval s lidmi odtud pocházejícími, poznal jejich kulturu, morální hodnoty... Já ano, osobně (mám známé u UA, mimochodem ze Lvova, takže těžký západ) i pracovně (byl jsem tam mnohokrát). A byť neházím všechny do jednoho pytle, lidé jsou různí, ale řeknu diplomaticky, že jejich převládající uvažování o světě je diametrálně odlišné od toho, na jaké jste zvyklý od nás a z okolních zemí.

Dodám k tomu, co říkáte, jen to, že kdyby se jim do rukou dostaly jakékoli zbraně, kterými mohou terorizovat Rusy na jejich území, bez mrknutí oka to udělají. A když říkám terorizovat, tak myslím přesně to, nastřílí to kamkoli, aby zabili kohokoli. Viz co se dnes děje Bělogrodu, tomu se snad z místních mainstreamových médií nevěnuje nikdo. Takže celkem chápu, že jsou Američané apod. opatrní v tom dodávat jim cokoli, co by mohlo být takto použito. Protože oni - na rozdíl od Vás - ví, že to tak použijí.

Nejsem proruský, nejsem protiruský, nejsem proukrajinský, nejsem protiukrajinský. A to mám dost vazeb na Ukrajinu, na Rusko v podstatě nula, možná proto ale netrpím iluzemi, kterými zde mnozí trpí. Přeji si, aby to skončilo, to bezpochyby. Ale považuji za iluzi, že někdo salámovou metodou dodávek zbraní na Ukrajinu po troškách od všeho porazil Rusy. Když už, měli se proti Rusku postavit všichni hned a rázně, to by si to snad Putin rozmyslel.

Takto jsme akorát svědky bezcílného válčení, zveličování úspěchů jedněch a zveličování neúspěchů druhých pro udržení dobré nálady v týmu. Mezitím umírají lidé (a trpí tím stamiliony jiných jinde, to také není bagatelní), aniž by tím mohlo být cokoli podstatného dosaženo. Považuji to za zbytečné a jásat nad tím za naprosto pomýlené...

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (15)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
spíše nečíst (2) 13.10.22 23:22  PJPrince  (245714)

Proč kurs klesl z 1200 na 760 ????

Dražší peníze, tedy stahování kapitálu z akciových trhů, budoucí zdanění zisků ČEZu, tedy pravděpodobně výrazně nižší dividendy, nejistota ohledně budoucnosti fungování firmy jako takové. V kostce tak. Zapomněl jsem na něco důležitého?

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (2)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (14) 13.10.22 23:16  PJPrince  (245714)

Tohle je ekonom jak lékař Drvoštěp

Bohužel Vám dám zapravdu. Herr Doktor obecně vzato není úplně mimo, aspoň nebýval, v těchto textech ale jako by se o něj prala snaha na jednu stranu být ekonom a na druhou stranu být novinář, který se líbí svým čtenářům. Čili nepíše, co si mysĺi, k čemu došel, co reflektuje realitu, ale to, co někdo chce slyšet.

To vidíme dnes všude, spousta médií najednou huláká nějaké postoje k tomu či onomu, protože proud jde tím směrem, a klidně úplně ti samí autoři budou za rok říkat pravý opak, protože proud jde opačným směrem. Toto není novinařina a Herr Doktor se zjevně nenaučil s těmito snahami pracovat. Tak píše dost často s*ačky. Chce to nadhled a držet se svého kopyta - dobrý novinář nemusí psát populární, dobrý novinář není herec, bavič, zpěvák, nevím co... Takhle ale dnes smýšlí 1 ze 100.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (14)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (6) 13.10.22 23:10  PJPrince  (245714)

Puuu se snazi....

S lidmi zaslepenými nenávistí k Rusku nemá smysl o těchto věcech diskutovat, na to už jsem letos přišel. I tady je jich docela dost, mohou být i inteligentní, ale emoce či něco iracionálního jim zastiňuje mysl. Takže už se do takových debat nepouštím, divím se, že Vás to ještě nepřešlo :-) Takový Mono, to je exemplární případ, to musí být něco jako kognitivní disonance. Přijde mi to velmi podobné debatám o klimatu, elektromobilitě, covidu... Někdo přijde do diskuze s obrovskou vírou stojícím na minimální faktické znalosti a absolutně není možné se ničeho dobrat. Nebyl jsem toho svědkem před 20 léty, aspoň ne v takové míře, zdaleka ne. Zajímalo by mě, z čeho se to vzalo.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (6)
Vaše doporučení:

přečíst (4) 13.10.22 20:22  PJPrince  (245714)

Neprodám

V zásadě souhlasím. Osobně budu nakupovat mezi 600 a 700, tam se myslím dostaneme.

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 13.10.22 20:19  PJPrince  (245714)

To je dobrá koko*ina

Připomíná mi to všechny ty zelené lži - lepší je být permanentně neefektivní, protože pak jste odolnější vůči vnějším vlivům (kvůli kterým je ovšem konkurence stejně neefektivní třeba 10 % času, zatímco po 90 % vás roznáši na kopytech). Válka je mír, svoboda je otroctví, nevědomost je síla!

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (15) 12.10.22 19:50  PJPrince  (245714)

Ano navyšuje se i jinde ale..

Všechno nesmyslné zásahy do pracovního trhu...

Dosavadní doporučení: přečíst (15)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (14) 12.10.22 06:27  PJPrince  (245714)

... Mono píše

Vy máte o trhu zvláštní představy :-) Tento technický limit má na určování ceny na trhu marginální vliv. Mohl bych Vám k tomu převyprávět nějakou ekonomickou teorii, ale zkusím to lidsky.

Je to jako tvrdit, že Škoda (hypoteticky) u nás může prodávat Octavii za 300 tisíc, protože má jen dva kamiony na to, aby je odvážela do Německa, kde je cena 550 tisíc. A tak nedává absolutně žádný smysl, že cena je tu 530 tisíc, když výrobní náklady jsou 270 tisíc, protože jich za těch 550 stejně nedokáže dost odvézt. ... vydělávají tu 280 tisíc na autě místo rozumných 30!

To je přece blbost. Kdyby to tak bylo, najde se vždy někdo, kdo je tu za 300 tisíc koupí a v Německu za 550 prodá, protože se mu prostě vyplatí do toho investovat. Škodu dělí od vývozu veškeré produkce do Německa koupě pár kamionů (určitá bariéra to je, proto ceny nejsou úplně stejné), přesto do nich nemusí investovat, aby cena byla "oprávněně podobná". Protože kdyby to neudělala ona, udělá to někdo jiný, pakliže by k této cenové politice (300 u nás, 550 v Německu) přistoupila. V Česku nebudou auta, protože je za 300 tisíc někdo všechny vyveze jinými způsoby. To nechcete, a tak držíte cenu na 530, což tuto disrupci nedovolí, nakrmí český trh a zbytek produkce dovoluje vyvézt.

Je to téměř přesná analogie. "Postavit dráty" je možná o něco nákladnější, ale také to není dramatický faktor. A kdybyste to neudělal a začal to nějak dirigovat (nakonec také někdo může zastropovat cenu Octavie pro ČR na 300, ne?), vždy se najdou jiné cesty, aby někdo této nerovnováhy nevyužil. Když budou ceny zásadně rozdílné, tak si někdo koupí kamion, natankuje ho vodíkem vyrobeným v ČR, napěchuje obří akumulátor, cokoli, převeze to fyzicky.

Takže aktuální stav - ať se nám to líbí nebo ne - je přirozený, prostě není možné, aby se na tak propojených a blízkých trzích stejné věc prodávaly za dramaticky rozdílné ceny. Není to zločin, je to byznys a jediný způsob, jak zajistit dostatek toho či onoho pro všechny spotřebitele na obou trzích.

Samozřemě, alternativou je dráty zrušit, vývoz zakázat, ČEZ zestátnit a dělat to všechno za úředně stanovené ceny. To chceme? To je návrat před rok 1989, já to nechci. Jde o izolacionismus a argument, že by nám to Němci (kdokoli) v takovou chvíli dali mnohem dráže sežrat vlastním izolacionismem, je velmi validní. Myslím, že větší obrázek by jasně ukázal, že se vyplatí být součástí většího trhu. Za cenu drahé elektřiny... Ale také třeba za cenu nikým nenarušovaného vývozu dražších Octavií a asi milionu jiných věcí.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (14)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 11.10.22 13:38  PJPrince  (245714)

Inflace

Přemýšlím, jestli je to nějaký vtip nebo vážně míněná reakce. Obecně ano, ale jde o načasování. Teď kupovat akcie nebo krypto? Možná nějaké ultrastabilní dividendové firmy, ale jinak vše nasvědčuje tomu, že to půjde ještě citelně níž, takže přijdou lepší příležitosti k nákupu. Jedu různé strategie, ale jedna z relativně konzervativních je dolar (koupil jsem hlavně 21,xx, to bylo neodolatelné ale přikoupil i nedávno po pádu na 24,xx) a obrátit k v akcie, jakmile se situace uklidní. Konec roku? Q1 2023? Ví bůh. Ale dnes akciemi můžete pořád dost prodělat...

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
spíše nečíst (2) 11.10.22 13:30  PJPrince  (245714)

Michll a trh s korunou

Obávám se, že ČNB nesmí s prostředky takto nakládat.

Ale jinak ano, rozpouštět devizové rezervy do vytváření umělého a z podstaty neudržitelného kurzu eura jsou peníze vyhozené z okna. Nakonec, přijely z rotačky, odjely do haj*lu ;-) Prach jsi a v prach se obrátíš...

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (2)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (12) 10.10.22 18:52  PJPrince  (245714)

I já jsem prchl

A samozřejmě, Česko je pořád silně průmyslové, takže bez dostatku energií za rozumné peníze je půlka konkurenceschopnosti pryč. Pro místní firmy to může být k nepřežití a ty nadnárodní nebudou čekat, až zahřmí a jedou směr Indie apod. Myslím, že komukoli, kdo to vidí růžově (ceteris paribus) těžce chybí kontakt s realitou.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (12)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (14) 10.10.22 18:48  PJPrince  (245714)

I já jsem prchl

Situace je volatilní, stát se může cokoli a žádná univerzální rada neexistuje, nicméně sázka na korunu mi přijde jako ta nejhorší možná. ČNB rezignovala na fundamentální snahu držet její hodnotu vysoko a masíruje to manipulacemi na devizovém trhu, to vytváří obrovské riziko snadno 10% propadu kdykoli. A proti dolaru klesá, dokud se neukludní geopolotická situace a Fed bude relativně odpovědný, tak i klesat bude. V čem je tedy kouzlo koruny? V 5 % úroku p.a. na spořicím účtu? Děkuju pěkně, zjara nakoupené dolary dnes prodávám o skoro 20 % dráž.

Já držím různě namixované portfolio měn a jiných aktiv, v koruně ale nechávám jen nízké desítky procent. A neradil bych nikomu jinak, koruna je riziková.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (14)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
spíše nečíst (5) 10.10.22 14:48  PJPrince  (245714)

malé opakování

Od začátku existuje slušná šance, že se to "vyřeší" inflací, pro stát je to v podstatě jediná spása. Pokud si pamatuji, v historii téměř neexistuje případ, kdy by státní dluhy byly vyřešeny jinak - prostě v momentě vysokého zadlužení se inflace vždy hodí. Učil jsem se o tom kdysi dávno, ale tuším, že historicky významný případ byl právě jeden.

Čistě statisticky jsme tak v momentě, kdy se inflace bude zase hodit, a tak se snadno nechá "probublat". Když jsem tohle už loni (a to nikoho nenapadalo, že to bude letos 17 a budeme říkat, že je to vlastně dobrý) naznačoval, měli mě za blázna. Můj tehdejší odhad kumulativní inflace 50-100 % do tří let vypadal bláznivě. Dnes to vůbec není nereálné, bohužel, může to být i horší...

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (5)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 10.10.22 14:40  PJPrince  (245714)

EV jako Evidentní Vtip

V zásadě nic proti Rivianu, mají zajímavý produkt. Ale Mkt cap 31.10B? Tři Renaulty, který i teď prodává 2,7 milionu aut za rok? A ovládá 43 % Nissanu, který prodává dalších 3,9 milionu aut? I těch EVs prodávají tyto firmy mnohonásobně víc. Jsem velmi short od 40 a dnes mám dobrý den. Ale konec to ještě není, čekám, že to nejméně retestne 20...

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (10) 10.10.22 10:44  PJPrince  (245714)

Američani dosáhli toho co chtěli

To druhé bych podepsal, byl to velmi očekávatelný následek a radovat se z toho nikdo soudný nemohl. Válka začala už dřív, ale fakt je, že byla mírná - nechci to bagatelizovat, ale byla. Kdyby to byla Válka s velkým V, tak první, co Rusové udělají, je zdevastují civilní infrastruktru. Říkal jsem si hned: Co je to za válku, ze které lidi postují videa na Twitter? Zničit prakticky nenávratně mobilní síť, civilní komunikaci vůbec, to je tak snadné... Zdevastovat přehrady, elektrárny, pekárny... To samé. Ale nestalo se to, Rusové byli relativně mírní a sledovali vojenské cíle, popř. jiné cíle, nevím. Teď už jim to zjevně začíná být jedno. 

A jsem z toho smutný. Od začátku je jasné, že se to musí vyřešit nějakou kompromisní dohodou, prostě musí, není zbytí. Někde jsem četl, že na zničení celého světa stačí 400 raket s jadernými hlavicemi, Rusko jich má 6 000. Na co čekáme? Pro rusofoby je to těžké přijmout, ale Rusko prostě nelze zničit posíláním pušek na Ukrajinu, to je blbost. Buď se mu měl celý západ postavit vojensky a říct: Zítra odjedete, nebo tam jedeme my všichni, to by možná zabralo. Ale tuhle hru nikdo hrát nechtěl. V takovém případě ale měl přistoupit k nějakému jednání a najít jiné řešení. Mydlit se do sebezničení tímto způsobem řešení není.

Dosavadní doporučení: přečíst (10)
Vaše doporučení:

přečíst (27) 08.10.22 19:33  PJPrince  (245714)

Radovat se z toho nikdo soudný nemůže

Asi to v dnešní době nebude úplně populární názor, ale byl bych opatrný s tím Rusy takto provokovat. Samo o sobě je to leda symbolické, může to ale mít dalekosáhlé důsledky. Je třeba nesledovat jen jednostranně zaměřený český mainstream, ale vnímat i sílící kritiku směrem k Putinovi v Rusku - tomu tam nevyčítají, že se na Ukrajině válčí, ale že tam válčí málo, to je "povolené" i v tamních médiích.

Myslím, že Rusové se pořád chovají na Ukrajině docela mírně, mají možnost tam rozebrat polovinu civilní infrastruktury během chvíle, nikdy to neudělali, ani se nepokusili. Podobné viditelné rány budou znamenat jen sílící tlak na to, aby se do toho pořádně opřeli. Jakmile se něco takového rozjede, jsme mnohem blíž k většímu konfliktu. Mohou se snadno začít chovat jako kdysi Němc - zničili jste nám most? Zničíme vám jich 10. A přiště znova. To je spirála vedoucí do pekla.

Celkově mě nemile překvapují agresitvní komentáře tolika evropských politiků z jinak docela konzervativních kruhů. Proboha, to jsme zapomněli, co je to válka? Měli bychom se radovat z toho, že se situace uklidňuje, ne že eskaluje. Tohle může znamenat další eskalaci - dostat Putina pod tlak, aby to Ukrajincům vrátil a z toho radost opravdu nemám.

Dosavadní doporučení: přečíst (27)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (5) 08.10.22 00:00  PJPrince  (245714)

US index

Jasně, všichni (soudní) věděli, že to je takový DotCom 2.0, spousta viditelných absurdit, ale někteří na tom jeli vědomě, jiní z blbosti. Kdo zažil obchodování kolem 2000 (žádný appky, žádný weby, pěkně po telefonu), ví dávno, co přjde a jak to bude probíhat. Nikdy nic není dvakrát stejné, ale tohle je opravdu podobné. A musí se to zažít, v učebnicích to vypadá jako krátký, přímočarý proces, ale reálné to trvalo hodně dlouho a přišla spousta falešných nadějí, než to zdechlo...

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (5)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (4) 07.10.22 23:53  PJPrince  (245714)

nebrečte

Dobrá debata :-) Chci jen říci, že Favorit za mého mládí rozhodně snadno koupit nešel, bez známostí nešel rychle koupit vůbec. Ale byly díly. Tak jsme postupně nakupovali díly a poskládali to doma sami, trvalo to snad půl roku, některé věci byly oser, třeba pětikolečko. 18 rychlostí je iluze, 2 uprosřed a 5 vzadu byl luxus, takže 10. Nevím, jestli někdo míval vzadu 6, možná ano, ale 3 uprostřed jsem viděl až po revoluci...

Dnešní doba rozhodně tyhle časy v lecčem připomíná. Ale jak tu někdo psal, my starší už víme, do čeho jdeme. Komu je 20-30, ten musí koukat. A bude jen víc, protože tohle podle mě už nikdo nezastaví, takže znovu až do hořkého konce... Pamatuji z útlého mládí scény typu, že v Cíli (Billa 1970s style) dostali nové chlaďáky na zboží přes půl obchodu. A bylo v nich věčně totální scheisse, pět produktů typu tvrdý sýr rozesetých na 15 metrech v 5 policích. Přišlo nám to normální, když zrovna něco bylo, lidi se řekli a už byla fronta. Teď to půjde rychle, až někdo začne někde sdílet fotky regálů s Coca-Colou apod. ;-)

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (6) 07.10.22 23:38  PJPrince  (245714)

US index

A podle čeho soudíte? ;-) Sleduji spoustu věcí, ale jako takový konečný primitivní ukazatel mám "Tesla Index" - dokud nebude Tesla alespoň -70 % YTD, party ještě neskončila. I tak bude její hodnota mimo realitu, ale zas nelze čekat, že by víru ztratili všichni. Ono těch -70 už není daleko, ale pořád tam nejsme...

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (6)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (5) 05.10.22 10:11  PJPrince  (245714)

Lidem dochází peníze

A nebo odvaha či ochota vzít si drahý úvěr, to je celé. Ojetiny jsou velmi čistý trh ukazující tendence téměř bezprostředně, navíc auto je věc, jejíž koupi lze povětšinou odložit. Máme (IT) spoustu zákazníků z automotive, mj. dealery, ti tohle sledují cca od června. Neuspokojení zákazníci nových aut vysychají, lidi s našetřenými cca 400-500t na ojetinu vysychají, ochota úvěrovat ojetinu za 11-12 procent p.a. vysychá, ceny nemají kam růst. Ještě to chytne spoustu různých ran kvůli eurochaosu na trhu s auty jako takovými, ale pokud se nestane něco mimořádného, ceny budou stagnovat nebo klesat. Nakonec... dealeři musí z něčeho financovat sklady, velký prodejce má miliardový sklad jako nic. Plaťte za to bance 4-6 procent p.a. za miliardu, to si musíte vydělat třeba 5 milionů za měsíc jen na úrok. Budou to chtít vystřílet...

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (5)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (4) 04.10.22 14:10  PJPrince  (245714)

Globálně na Světě je zemního plynu víc než dost.

Myslím, že tohle je velmi optimistický pohled na věc. Přes 40 % světových rezerv plynu mají Rusko a Írán, takže dvě země, se kterými nekamarádíme. V podstatě stačí, aby se o zbytek pral celý svět a ceny budou vždy vysoké.

Jinak nevím, jakou infrastrukturu byste rád - plynovod přes Atlantik? US mimochodem také bůhvíjaké zásoby nemají. Jediné, co připadá v úvahu, je trubka z Kataru, ovšem země, kde po lidech hází šutry za kdejakou kravinu, asi také není partner, se kterým bychom si padali kolem krku.

Obavám se, že nejlepší by bylo domluvit se prostě s každým, kdo plyn má a dodá. Obchod a politika jsou dvě věci, ale tohle dnes říkat není in.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (4)
Vaše doporučení:

přečíst (12) 04.10.22 13:24  PJPrince  (245714)

Pokus dobrý

Na jendu stranu je třeba ocenit, že se dáma snaží dál nešířit paniku, ale toto mi přijde trochu jako křičet, že Titanic je v pohodě, potopil se zatím jen z poloviny.

Jednak je třeba říci, že situace se rychle mění a srpnová statistická data byla už v září značně irelevantní. A budou dál. Samozřejmě, málokdo kupuje za spot (ale i takoví jsou, zejména větším odběratelům, kterým skončily smlouvy, často dnes nikdo nic na delší čas neslíbí), ale je-li dáma analytička, pak není problém se podívat na to, za jaké peníze se prodávají kontrakty na 2023 nebo 2024. To není žádná alchymie, ceny jsou do značné míry známe předem. Jasně, situace se může do té doby změnit, ale... proč by měla? Přiveze energie Aštar Šeran?

Ze stávajících dat je jasné, že 30 nebo 60 % rozdílu oproti 2021 to určitě - ku*va ani omylem - nebude. A co je teď, je mi už celkem fuk, pokud vím, že Titanic bude za půl roku až rok pod vodou úplně celý.

Dosavadní doporučení: přečíst (12)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (6) 04.10.22 13:13  PJPrince  (245714)

Je čas si vsadit proti libře

Po odskoku posledních dnů může být tento týden ideální příležitost. Kwasi Kwarteng, žák zimbawské ekonomické školy, už se o zbytek postará. God Save Britain...

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (6)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (8) 30.09.22 22:51  PJPrince  (245714)

... Fialova vláda (jako Putinův agent)

Je to vtipné. Řkám na to: Kéž by měli aspoň takovou strategii, to by bylo vidět, že aspoň nad něčím přemýšlí. Oni ale bohužel nemají žádnou strategii, jsou naprsto neschopní jakéhokoli konstruktivního jednání směřujícího k čemukoli. Proto se také jejich náhodné kroky různými směry dají vysvětlovat v podstatě jakkoli.

Vládnou nám de*ilové, bez urážky, to je celá příčina současné situace. Snažit se hledat jakékoli jiné důvody jednotlivých postupů je jen projevem neochoty připustit si tuto jedinou smutnou pravdu.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (8)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (14) 30.09.22 22:44  PJPrince  (245714)

Nevíme a vědět nebudeme

Hrát se dá jen s pravděpodobností a byť vyloučit nelze nic, že by to udělali Rusové považuji za nejméně pravděpodobné. Kdyby to vzali aspoň s norskými trubkami, pak řeknu dobře, tak jako zastírací manévr vzali i svoje. Ale proč by ničili jen svoje? Nedává to žádný smysl, všechny uváděné motivace jsou slabé vedle zjevných ztrát, však tím primárně ztrácí možnost řešit evropský problém.

Nejpravděpodobnější se mi jeví autorství někoho, kdo nechtěl, aby tohle vůbec byla cesta k řešení. Prostě ruský plyn stejně nepoteče, tak proč se o něco snažit? Když vidím, jak některá US média hovoří jako skoro o hotové věci, že tím Rusové zaútočili na kritickou infrastukturu Evropy... To je opravdu tupé, kdyby ano nezačnou u té pro ně nejdůležtější infrastruktury široko daleko, zlikvidovat se tu dá milion věcí, které budoou bolet jen druhé, ne je.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (14)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (7) 30.09.22 14:31  PJPrince  (245662)

Das ist eine gigantische Scheisse

Vskutku fascinující závěry. Ale ani kdyby cokoli z toho přijali v jakékoli podobě, neřeší to vůbec nic, oni už evidetně ani neví, co je příčina a do je následek a náhodně hrabou do celého procesu v souladu s ideologickými cíli EU, čímž situaci jen zhorší. Děkujeme pěkně.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (7)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 30.09.22 14:25  PJPrince  (245662)

Švarc systém vítězí

Ničím jiným to není. Pokud má někdo pocit, že to je snad vzkvétajícího podnikatelského prostředí, tak žije tam kde Petr Fiala - někde v alternativní realitě.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (2) 29.09.22 23:00  PJPrince  (245714)

SP500

Na DAXu jsem pořád short, nevidím žádné světlo na konci tunelu, pokud tedy nepřijde nějaké překvápko jako UK chaos tento týden (ale i tam jsem akorat přiložil pod short).

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (1) 29.09.22 22:58  PJPrince  (245714)

inflace

To asi špatně pochopil ;-) Když říkám, že bych nedal ani halíř na to, že je to teď, tak to samozřejmě teprve přijde. Obávam se, že dno je ještě desítky procent daleko... Ale hádat cokoli přesně je těžké, situace je divoká.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:


1 | 2 | 3 | 4 | Další »
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

 Burza Prime 16:29 
Název Kurz Změna
 COLT CZ GROUP SE  679.00  -0.15% 
 ČEZ  940.50  +0.05% 
 ERSTE GROUP BANK A  1 094.50  +0.78% 
 GEN DIGITAL  547.00  -0.55% 
 GEVORKYAN  252.00  -2.33% 
 KOFOLA CS  301.00  +1.01% 
 KOMERČNÍ BANKA  774.50  -0.06% 
 MONETA MONEY BANK  98.00  +0.20% 
 PHILIP MORRIS ČR A  15 460.00  +0.13% 
 PHOTON ENERGY  44.00  -2.22% 
 PILULKA LÉKÁRNY  135.00  -0.74% 
 PRIMOCO UAV SE  900.00  -1.10% 
 VIG  715.00  +0.42% 
Komodity online
 Ropa 85.59 USD 20.06   
 Zlato 2358.42 USD 20.06   
 Stříbro 30.68 USD 20.06   
 Káva 229.35 USD 20.06   
 Cukr 18.94 USD 20.06   
 Bavlna 72.76 USD 20.06   
Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.