Kolik kuřáků změní značku na základě reklamy ? Hodně málo. Ale : bude méně kuřáků bez reklamy ? Bude, ne sice hned, ale bude. (jinak by tu reklamu tabákové firmy přece neplatili). 15% z obratu na reklamu možná dává p.Vavřík, ale těžko PM. Procentuelní výše nákladů na reklamu souvisí s tržním podílem.
Další pokles kuřáků lze čekat se zvýšením spotřební daně. Pokud cena cigaret v horizontu 5 let stoupne o 70% (dle Špidly a spol), pak to bude znamenat snížení spotřeby kolkovaných cigaret (budou se kupovat pašované).
Pokud odhadneme do budoucna úrokové sazby jako spíše rostoucí (klesat není pomalu kam), pak lze udělat hrubý odhad vývoje ceny akcie. Myslíte, že cca 11 tis. je ta správná cena ?
Akciovému trhu na rozdíl od ostatních tady diskutujících sice moc nerozumím, ale těchto pár informací mi signalizuje, že riziko tu je a kurs je přepálený.