Pan Kovanda asi nebude nezávislý ekonom... Myslím, že už se těší na nějaké skvěle placené místečko odborného poradce, pokud se opozici podaří vyhrát volby...Používá argumenty (stejně jako Babiš a spol.), na které slyší lidé, kteří nemají ani za mák šajnu, co je to ekonomika, finance atd..1. Polovinu období vlády Babiše tvořily roky 2018+2019. Tj. roky "bezproblémové", roky vysokého růstu HDP (a tady pozor - vliv jakékoliv vlády na růst HDP je velmi omezený, ovlivňují ho ve velké míře vnější faktory!!!). Srovnávat roky 2018-2019 s roky následujícími je totální nesmysl, resp. totální demagogická lež.2. Zákony, které výrazně ovlivnily nárůst mandatorních údajů byly schváleny (a v mnoha případech je schvalovali poslanci napříč politickým spektrem) v období vlády Babiše. S obrovskými dopady do výdajů následující vlády Fialy. Zejména v důsledku inflace. To je neoddiskutovatelný fakt. To, že Fialova vláda měla být razantnější a měla přijmout "daňový balíček" a změny důchodového zákona mnohem dříve (minimálně o rok), na tom nic nemění.3. Jestli svým článkem chtěl pan Kovanda chválit Babišovu vládu, tak pro mě je to naopak. On říká, že Babiš a jeho vláda měl mnohem více prostoru (méně mandatorních výdajů) pro to, aby ještě lépe pracoval s rozpočtem, zejména v době růstu měl být v období 2018-2019 rozpočet přebytkový. Ale oni místo toho dokázali utratit plus mínus veškeré peníze. Navíc, se domnívám, že za éry Babiše byly vysáty finanční rezervy většiny státních organizací a výnosy z privatizace klíčových firem určených ke krytí schodků důchodového systému při jeho změnách.4. A navíc, co se stalo dále? Při prvním (byť pořádném) průšvihu (COVID-19) dosáhl obrovského deficitu státního rozpočtu v letech 2020-2021 (skoro 800 miliard), nalil spoustu peněz do oběhu a tím hodně přilil oleje do ohně budoucí vysoké inflace.. - Babiš, Schillerová a spol. by skoro neměli mít právo komentovat hospodaření státu teď či nikdy v budoucnosti..