Příspěvky nebo odpovědi uživatele PJPrince









Příspěvky nebo odpovědi uživatele PJPrince. Výpis příspěvků 101 až 150 (178)


určitě přečíst (14) 29.08.22 14:37  PJPrince  (245662)

Kapitalismus v plné kráse

To je tak neuvěřitelně pomýlené. Věci jako trh, kapitalismus apod. per se nikdy neslhaly. V podstatě vždy jen selhávají pokusy je řídit, ohýbat, něčemu jimi nahrávat, něco jineho trestat... Jsme přesně v té situaci, současná "krize" (nemám to slovo rád, ale ona to krize v podstatě je) bude jednou v učebnicích. Fakt, že někoho napadne selhání jednoho ohýbání řešit dalším ohýbáním, je pro mě neuvěřitelný. Kdyby se do toho léta nemontovali ekonomicky naprosto nekompetentní lidé, nikdy by nemohlo nastat to, co nyní nastalo či nastává. Chce to nechat trh dýchat, deregulovat ho, ne naopak. Takový moloch jako energetický trh desítek evropských zemí nedokáže ani nikdo řídit, to se prostě řídit nedá, však jsme tu pokusy řídit neřiditelné zažívali přes 40 let a jak to dopadlo... Nástroje jsou jiné, realita v principu velmi podobná.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (14)
Vaše doporučení:

přečíst (4) 29.08.22 13:03  PJPrince  (245662)

Ta kalkulačka musela dát práce ...

Vy jste se měl narodit o pár dekád dřív, aspoň na KV byste to dotáhl. Definujte mi spekulanta... Všichni spekulují, i ČEZ spekuluje, každý něco očekává, na něco sází, to je trh. Pokud situace zajde tam, kam zašla teď, není to spekulanty, jak se rádo říká, je to fundamentálním, léta neřešeným problémem. Ryzí spekulanti ho jen zvětšují, nafukují, což ale per se není zase tak špatné, neboť na skutečně fungujícím trhu to jen urychlí řešení onoho fundamentálního problému. Soustředit se na jeden z posledních projevů celého problému je jen taháním kočky za ocas.

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 29.08.22 12:58  PJPrince  (245662)

Ta kalkulačka musela dát práce ...

Dobrý stihomam. Spekulanti v tom nepochybně hrají svou roli, jako vždy všude - někteří na tom vydělají, jiní prodělají. Ale domýšlet jim národnost a motivaci... Tradičním dominantním motivem čehokoli jsou prachy a není důvod si myslet, že tady tomu bude jinak. Už ve střednědobém horizontu jsou ale tyto hrátky stejně nepodstatné, zvítězí fundamentální realita, tu řešme. Bohužel i ta je v našem případě (myslím Evropu jako celek) špatná.

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (9) 29.08.22 12:38  PJPrince  (245662)

Desítky miliard?

Jak to počítá? Buď předpokládá zastropování, které nic podstatného nezmění (pak ano), nebo vůbec neví, o čem mluví. Tady jde o takový nárůst, že i stovky miliard mohou být málo. Takové peníze nemá nikdo, tuplem pak ne vláda, která si už teď musí stovky miliard ročně půjčovat, aby utáhla to nejnutnější.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (9)
Vaše doporučení:

přečíst (4) 29.08.22 12:35  PJPrince  (245662)

Už aby to bylo

Pokud nenastoupí Jurečkové, Síkelové a jim podobní se svými stropy, pak se to musí stát velmi brzy. Pakliže nastoupí, bude to delší a bolestivější. A souhlasím, firmy potřebují trochu "sáhnout do marží", aby si nemohly dovolit držet tolik zbytečných zaměstnanců kolikrát jen z pohodlnosti, aby neměly moc práce s případným vzedmutím zájmu. To je také neudržitelné a nezdravé. Konkrétních dopadů lituji, ale jako makroekonom vidím celý obrázek, který je dnes velmi nezdravý.

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (12) 29.08.22 10:15  PJPrince  (245662)

My ty kapitalistické zrůdy rozdrtíme ocelovou pěstí socialismu!

Může být, až na bod 2). Nikoli jen povolenky a nikoli dočasně, okamžitě a navždy přestat manipulovat trhem ve prospěch neefektivních zdrojů, je to úplně zbytečné. Celý ten ďábelský mechanismus na pozadí by měl skončit po prvním vážném varování (tedy teď), ne až se vše po*ere. Některé "zelené" zdroje by se časem prosadly samy, snahy to uměle urychlovat vedou jen k témuž, k čemu by vedly stropy apod. nesmysly - rozvratu trhu, který dříve nebo později přestane fungovat ve prospěch kohokoli. Přestane fungovat úplně.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (12)
Vaše doporučení:

přečíst (23) 29.08.22 00:49  PJPrince  (245714)

Uf

Ze všech pitomých pokusů pojmenovat nastalou situaci řadím tento opravdu vysoko :-) Body za kreativitu, ale ne, toto skutečně nemá s lichvou nic společného. Netřeba zákonů, lichva je lidsky závazek nepřiměřený k zisku závazkem získanému. Prodávat něco za cenu vytvářenou na (třebaže zdeformovaném) trhu nelze takto definovat ani po 10 pivech.

Dosavadní doporučení: přečíst (23)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 29.08.22 00:38  PJPrince  (245714)

Není to trochu na hlavu

Mluvil jsem v tomto případě o plynu, elektřina je složitější problém. Ale dostatek plynu ho vyřeší též...

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (12) 29.08.22 00:31  PJPrince  (245714)

Excelentní

Excelentní projev boje proti inflaci a prohlubování zadlužování... Též velmi motivující pro všechny, kteří přemýšlí a snaží vyžít podle toho, na co skutečně mají a ne podle toho, na co jim kdo ještě půjčí. Znám kolem sebe tolik lidí, kteří vytváří dojem ohromné životní úrovně téměř z ničeho pomocí X hypoték a Y leasingů. Takoví by potřebovali vyléčit trochou těžkostí (které je nijak neohrozí, jen je vrátí na zem), ty ovšem vláda skutečně padnout nenechá. Těm, kteří skutečně mohou mít problémy, pošle 5 tisíc korun.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (12)
Vaše doporučení:

přečíst (4) 27.08.22 15:52  PJPrince  (245714)

O jeho deficitu inteligence jsem nikdy nepochyboval

Ale toto je taková snůška nesmyslů, že z toho jde hlava kolem. Tato vláda by měla skončit co nejdříve, problém je snad jen v tom, že šance na cokoli podstatně lepšího se limitně blíží nule...

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
spíše nečíst (10) 27.08.22 00:21  PJPrince  (245714)

... globální oteplení

To už ale dávno není "globální oteplení", to je "globální změna klimatu" :) Takže je jedno, jestli se otepluje nebo ochlazuje, problém je změna ;) Změna je vždycky špatně a můžeme za to my! Jen plně stabilní klima je správné...

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (10)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 27.08.22 00:19  PJPrince  (245714)

Není to trochu na hlavu

Tuším, že cílem je, že se Vás nikdo ptát nebude a jako zlotřilého spekulanta Vás nechá prodělat ;) To si myslím, že je legálně nemožné.

Jinak strop je samozřejmě nesmysl, povede to jako vždy jen k tomu, že se bude prodávat za strop, i když by cena dávno mohla klesnout. Pokud je cena vysoká, je to dáno převisem poptávky, takže potřebujeme zvýšit nabídku, žádné jiné řešení není třeba. Zdroje jsou, zde skutečně ano, jen jsou pro některé ideologicky neakceptovatelné...

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (3) 27.08.22 00:08  PJPrince  (245714)

Kupovat a neprodat

Zlato obvykle není to, na čem by šlo vydělat. Ale je to relativně spolehlivý, konzervativní přístup, jak o něco nepřijít...

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (3) 27.08.22 00:06  PJPrince  (245714)

Co to jsou ty CFD certifikáty?

:D Možná existuje nejen podkladové akvitum a nad tím CFD, ale ještě je nad tím certifikát, který se také dá obchodovat ;) Nevím, jen hádám...

Nicméně nějaké zlato jsem za současné ceny koupil (fyzické, ne papírové) do portfolia. Obecně tomu moc nefandím, ale faktem je, že pokud bude hodně zle, je to jedna z mála věcí nesoucích nějakou hodnotu, která se dá snadno přibalit na cestu, i když všechno ostatní selže...

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 27.08.22 00:01  PJPrince  (245714)

Není to pravda pane Kovanda

Kapitalismus je dobrý. Problém je v tom, že to, co tu dnes funguje, nemá s kapitalismem nic společného. To je stále více takový komunismus s lidskou tváří, asi to má nejblíže k tomu, čemu se říká korporatismus. Pět, deset světových firem se domluví s politiky, že elektromobily jsou super, tak se to nařídí, my dostaneme nepoužitelný ... za dvojnásobek, ale koupit se dá jen to, protože konkurence byla vybita zákazy a ohromnými bariérami vstupu do odvětví. Kdo se přesto přidá, vydělává miliardy, kdo jde proti nám, nemá šanci. Jeden příklad za všechny...

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (3) 26.08.22 23:56  PJPrince  (245714)

Umí ti lidé něco jiného než natahovat ruce?

Myslím, že nechápete inflaci. Makroekonomicky to není tak, že lidé si něco skvěle vydělají, pak přijde zlá inflace a vyžere jim to z účtu. V individuálních případech to tak být samozřejmě může, ale k čemu zde dnes dochází, je jen vyprchání finanční iluze dané rozdáváním peněz vzniklých z ničeho. Naprosto chápu, že to na někoho dopadne velmi tvrdě a nezaviněně (a těm se má pomoci), troufnu si ale říci, že většina lidí jen takto nepřímo odevzdá to, co dostala za nic a bude se mít jako před pár léty (těm pomáhat není důvod, i když to není populární).

Že po tom, co se dělo v posledních letech, nějaká inflační epizoda proběhne, není ani pěkvapení, ani až zas taková tragédie, vrátit už se to stejně nedá. Klíčem k lepšímu zítřku je se z toho poučit, neopakovat to a nepřiživovat faktory, které vedou k dalšímu a dalšímu roztáčení toho mechanismu. Přidat 10 % platu zcela mimo realitu dění v komerční sféře těm nejméně efektivním zaměstnancům v zemi... To jde přesně proti duchu takových snah. Takže si troufnu říci, že minimálně morálně je to velký a naprosto zbytečný proinflační faktor. Nastalé situace mělo být využito k zefektivnění SS (státní správa, pro jistotu ;)), nezvyšování výdajů a přidání leda těm, kdo budou dělat více práce místo jiných.

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (3) 26.08.22 23:39  PJPrince  (245714)

Začněte si opakovat....

Běžte, budu rád. Každý má využívat svůj potenciál na maximum a pokud Vám někde dají více, uplatníte se lépe. Nakonec můžete dál učit, existuje také soukromé školství, kde platy více odpovídají přínosu toho či onoho zaměstnance pro úspěch firmy.

Nemám nejmenších pochyb o tom, že státní zaměstnanci (čest výjimkám) jsou ti nejméně efektivně pracující lidé v zemi a jakkoli velkorysejší přístup si prostě nezaslouží. A ne stylem o polovinu sem tam, to musí být snad desetinásobky. Co jsou schopni řešit úředníci FS nebo magistrátů rok, to by "normální" člověk dělal 3 hodiny.

Ono kdyby se vyházeli všichni, co mají naprosto mizerné výkony, to by najednou bylo na platy dost. Ale tady ruka ruku myje, kdo by se snažil, když peníze přijdou každý měsíc s abolutně nulovou vazbou na jakýkoli výkon, prospěch, cokoli...

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 26.08.22 23:27  PJPrince  (245714)

plat neni mzda

Ano, ale jsou to v podstatě takové bizarní české termini technici vycházející jen ze specifického zákonného výkladu. V odborných kruzích budiž... Ale myslím, že když se 100 lidí na ulici zeptáte, jaký je mezi tím rozdíl, 98 vám řekne žádný. Sémanticky/logicky ho nevidím.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (3) 26.08.22 23:17  PJPrince  (245714)

L. Kovanda předkládá rozumné argumenty.

Finanční deriváty... Ano, ale nevím, kolik lidí to pochopí, možná srozumitelnější by bylo "papírová" vs. "fyzická" elekřina. Mechanismus popisujete správně, ale netvářil bych se, že mezi cenou těchto dvou věcí neexistuje souvislost. Hovořme o časovém nesouladu a nenutnosti plného promítnutí jednoho do druhého, ale jsou to zkrátka spojité nádoby. Jinak souhlasím, nechápu, kdo to dnes kupuje za takové ceny a s jakými očekáváními... Působí to na mě jako brutální spekulace, ze které snadno zbude 30 %. A pár nešťastníkům zůstane v rukou hodně černý Petr...

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (3) 26.08.22 23:10  PJPrince  (245714)

Povolenky mají omezený vliv na cenu elektřiny

Čím vyšší je cena, tím menší mají vliv, pochopitelně, ale v principu bych to nebagatelizoval. Povolenky nejsou ničím jiným než (pro spotřebitele) skrytým přerozdělováním od ekonomicky efektivních zdrojů k těm ekonomicky neefektivním pod rouškou jakéhosi vyššího dobra. Něco takového je třeba zrušit a toto je vhodná příležitost tak učinit.

Nesmíte ignorovat, že dosah těchto tlaků je enomrní a křiví celý trh v podstatě nespočítatelným způsobem. Pokud někdo ví, že ekonomicky efektivní zdroj je uměle činěn neefektivním podobným přerozdělováním, investuje se do těch neefektivních s tím, že to "někdo zaplatí". Ten někdo ale nakonec je jen spotřebitel, nedá se to obejít. Současná situace je do značné míry dopad dlohodobého prznění ceny coby ukazatele toho, co se vyplatí a co ne. Fakt, že se už léta zbavujeme efektivních a stabilních zdrojů ve prospěch těch neefektivních a nestabilních, je dán mj. těmito (pro mě) ďábelskými mechanismy.

A nejde zdaleka jen (pro odborníky) o relativně viditelné povolenky. Zkuste si vzít v bance úvěr na novou uhelnou elektrárnu, i kdybyste nakrásně počítal s tím, že i s povolenkami budete ziskový king. Dostanete eine gigantische Scheisse, protože podobné úvěry jsou ze strany centrálních bank na základě pravidel EU považovány jako "toxické" a banky vám je nedají. I když jsou fakticky mnohem méně rizikové než třeba úvěry na výrobu baterek, pro ty ale platí opačná pravidla.

Nejsem nějaký fanda trhu ad absurdum, ale fungující trh by současnou situaci zdaleka nepřipustil. Problém je, že tu nemáme fungující trh, ale takové centrální plánování s maskou trhu. Pro normálního člověka je prakticky naprosto nepochopitelné, kam až tohle ohýbání reality došlo... Povolenky jsou jeho součástí, takže pryč s nimi. Samy ale situaci zásadně nezmění, jsou viditelný, ale v rámci všeho toho dirigismu nijak zvlášť podstatný faktor.

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (3) 24.08.22 10:28  PJPrince  (245662)

Titulek z jednoho z hlavních dezinformačních kanálů SSeznam:

To napsali? Probůh, selhává maniplace s trhem, skutečně fungující trh nikdy neselhává, tzv. tržní selhání jsou v podstatě jen selháním snah nějaký trh udržet v chodu, popř. ignorací negativních externalit (znovu regulátory) apod. Toto může napsat jen naprosto nevzdělaný člověk netušící nic o fungování skutečného světa.

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (38) 24.08.22 10:24  PJPrince  (245662)

Rozevírání nůžek

Souhlasím. Už současný stav je absurdní a inflace jej mohla aspoň trochu narovnat, bohužel se stane pravý opak. Představa, že podnikatelé jsou nějací vydřiduši, je úplně mimo, zaměstnávám stovky lidí a rozhodně se nemají špatně, většina bere více jak 2násobek průměrné mzdy. Rád bych jim za současné situace i tak přidal, inflace 10-20 % je brutál. Ale krom pár lidí s nízkou kvalifikací je to absolutně nereálné, protože na to prostě není kde brát, zákazníci jsou opatrní a buď tlačí na cenu nebo nechtějí nic. Celkově budeme s platy tak 3-4 % nad loňskem. Stát se ale neptá, vezme si z peněz ostatních a ze sekyry 300 miliardy udělá 315 a je mu to úplně jedno, aniž by jakkoli řešil příčiny inflace, právě naopak. Pro mě nepochopitelné.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (38)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 24.08.22 08:50  PJPrince  (245662)

Umělé

Nesouhlasím, jakkoli rozumím tomu, co říkáte. Ano, fundamentálně na tom USA nejsou bůhvíjak, ale neoznačil bych to za umělé. Je to dané reálnou poptávkou z mnoha míst světa danou obavami z vývoje tam či onde, který bude velmi pravděpodobně ještě horší než v USA. Amerika je v bídném stavu, ale pořád má dvě výhody - jednak je na rozdíl v od Evropy a mnoha dalších zemí/regionů v klíčových věcech prakticky soběstačná (když na to přijde), takže na ni některé faktory neudou doléhat tak jako na jiné oblasti. A pořád není tak sešněrovaná regulacemi, takže má přes (v tomto ohledu) devastační kroky současné vládnoucí garnitury šanci na nejrychlejší zotavení. V tomto směru dává víra v dolar smysl - je ve s*ačkách, ale (třeba) euro je víc...

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (12) 23.08.22 19:47  PJPrince  (245714)

Musí se něco stát

Pokud to není řečnická otázka, je to zbytečná otázka. Fungovalo to proto, že hybnou silou byla ekonomická efektivita, ne ESG za každou cenu. Evropa začala jít do řiti přesně v tu chvíli, kdy si začala myslet, že ekonomická efektivita je přežitek. Neříkám, že to je vše, že to jediná hodnota, ale hodit ji za hlavu a žít v iluzi, že třeba budeme všichni jezdit elektromobily... To jsou takové hovadiny zjevně nerealizovatelné po 5 minutách práce s Excelem, že to prostě jinak dopadnout nemohlo. Bral bych současnou situaci jako varování a motivaci k tomu dělat věci jinak. Ale to se neděje, viz Fiala, celý Brusel, většina Německa atd. Nulové poučení, za vše může "někdo jiný".

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (12)
Vaše doporučení:

přečíst (20) 23.08.22 19:27  PJPrince  (245714)

Velký špatný! A co na to pšenice?

<... když je JendoSlaff protiruský šváb ;-), tak tady s ním souhlasím. Tyto chmurné vize se obvykle nenaplňují už proto, že spousta ekonomů opakovaně naprosto ignoruje přizpůsobivost lidí a firem. Na jednu stranu jsme v pěkných s*ačkách, o tom nemá se smysl přít, na druhou stranu ale nikdo soudný - na rozdíl od Petra Fialy a spol., to si nemohu odpustit - nejde po stejné cestě až do sebezničení.

Samozřejmě, některé situace jsou neřešitelné, hliník v kotlíku nezpracujete, ale představa, že plyn bude za milion a každý si ho koupí a pak nebude mít co jíst, je naprosto tupá. Už teď je vidět, kolik lidí hledá na zimu alternativy typu kotel na tuhá paliva. Něco podobného stane v řadě jiných případů a i kdyby ne, stejně to neznamená, že plyn za milion skutečně bude. Od určité chvíle ho prostě nikdo nekoupí a doplatí na to ti, kteří dnes spekulují na nekonečný růst cen.

Ekonomické prostředí je velmi dynamické a dokud to tu EU totálně nezabetonuje, tak jak rychle se věci budou s*át, tak rychle se budou dávat dohromady. Absolutně nevěřím 10 let trvajícím problémům, prostě ne. Rok, dva možná, tohle je těžká situace, ale najdeme cestu ven - s Fialou nebo bez, s Leyenovou nebo bez. Lidi na tomto světě nepřežívají stovky tisíc let proto, že by se podělali z pár nepříjemností. V tomto směru jsem optimista. Nic to ale nemění na tom, že řada současných problémů je naprosto zbytečných a vyvolaných strategickou imbecilitou těch u kormidla.

Dosavadní doporučení: přečíst (20)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 23.08.22 13:37  PJPrince  (245662)

To je skvělé

Konečně můžeme vládu posadit do rakety a odpálit na Mars...

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 22.08.22 21:58  PJPrince  (245714)

Následek ne příčina

Je to realita a má to více důvodů (omezování konkurenčního prostředí obecně zejména regulacemi, které velmi protežují subjekty schopné realizovat vysoké úspory z rozsahu), ale v případě inflace mi to přijde jako symoptom, podstatnou kauzalitu v tom nevidím. Což bych u mezd neřekl.

Nicméně závěrečná věta platí, i proto bych - na rozdíl od ČNB - dál zdražoval peníze. Samozřejmě to nebude bez obětí, ale to se hned uvidí, jak "nevyhnutelné" bylo třeba zdražení Škody Superb za poslední rok o 110 tisíc Kč apod. Spousta nafouklých cen je zcela neopodstatněná a daná pouze tím, že je kupci akceptují. Což by v prostředí dražších peněz nedělali tak snadno.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (19) 22.08.22 21:52  PJPrince  (245714)

To může být dost obvyklý scénář

Aktuální vlády v té či oné zemi své dosavadní postoje nevzdají, budou si udržovat tvář až do sebezničení. Jakmile ale vláda padne a přijde někdo konstruktivní, může to být dost obvyklý scénář. A čím víckrát se to stane, tím to bude opakovatelnější. Řekl jsem to mnohokrát, řeknu to znovu - platit za plyn desetkrát víc vážně není cesta, jak Rusko přivézt do úzkých. Můžeme v reakci na nastalou situaci vymyslet novou strategii a tu během dalších let postupně naplnit, ale teď se tvářit, že co nejrychlejším přerušením obchodů s Ruskem něčemu pomůžeme... Absurdní.

Dosavadní doporučení: přečíst (19)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (10) 22.08.22 13:08  PJPrince  (245662)

Válečná daň X windfall tax

Oni hřeší na to, že to lidé nechtějí udělat, že se jim nechce nic měnit, že prostě věří, že to zase přejde a bude to "jako dřív". Mluvíte mi z duše, dělám v IT, s notebookem si můžu sednout v Sanremu, některé své zaměstnance jsem neviděl několik let a ani nevím, kde jsou, dokud odvádí svou práci, je mi to úplně jedno. "Utéct" je strašně snadné, už jsem o tom Xkrát uvažoval, protože mě Xkrát nas*ali, ale stejně se mi to nikdy udělat nechce. Nějaké vazby pořád jsou, rodina by tím částečně trpěla...

Ale jestli budou dělat co doteď, tak budou tak dlouho chodit se džbánem pro prachy, až jim zůstane v ruce jen to ucho. Podobných lidí v mé "bublině" je Y, můžou být klidně na Islandu, je to jen otázka motivace. Pod jejím kotlem se jen přidává.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (10)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (11) 19.08.22 12:41  PJPrince  (245662)

Samozřejmě

Už jsem to tu zmiňoval, nechápu odpor ke spuštění NS2, je to jen tupé politkum. Hra na neodběr v době nouze je nesmyslná, zvlášť když současně Německo křičí, že chce více plynu přes NS1. Pokud NS2 spustí a Rus stejně nedodá, je jasné, jak se věci mají. Pokud dodá, Němcům (a nejen jim) to vytrhne trn z paty a Rusko to stejně nespasí. Tak proč tomu bránit? Nikdy jsem to nepochopil. Je to jen snaha neustupovat za každou cenu, neřeší to v pozitivním smyslu slova vůbec nic.

Chytré není být zabarikádovaný ve vlastní pozici stůj co stůj, ale být flexibilní, udělat zdánlivě vstřícný krok, vyřešit vlastní problém a přitom ničemu reálně neuškodit.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (11)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (11) 18.08.22 18:34  PJPrince  (245714)

Vtip

Panu doktorovi to odpustíme, protože je to ekonom a ne politolog, ale jestli je tohle středopravá vláda, tak já jsem Superman. Chci slyšet jeden, ale opravdu stačí jeden její pravicový krok. To ani není upřímná levice, to není ani progresivismus, to je vláda neschopných lhářů, kteří získali hlasy tím, že říkali něco, ale dělají něco úplně jiného. Cokoli udělají, bude z téhož ranku, už aby šli k čertu.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (11)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (25) 18.08.22 17:23  PJPrince  (245714)

Takže sankce skutečně fungují

:-)

Místní rusofobní diskutující to budou všemožně rozporovat, ale nevím, jak by kdo chtěl popřít, že to je klíčový faktor (zejména spolu s dlouhodobými manipulacemi s trhem s energiemi ze strany EU). Znovu říkám, že už rétorické odmítání ruského plynu (apod.) je totální demence, neboť to žene ceny nahoru per se. I kdyby se reálě nic nedělo a všechno fakticky měnily jen ruské kroky. Nepochybuji o tom, že kdyby zítra řeklo pár velkých europolitiků jen zcela v teoretické rovině, že uvažují o znovuobnovení maximálních dodávek energetických surovin z Ruska, dokončení NS2 apod., tak to OKAMŽITĚ pošle ceny o desítky procent dolů, i kdyby se reálně nikdy nestalo nic. Dosavadní postup je hrdost až za vlastní ekonomický (a snadno i politický) hrob. Good luck with it.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (25)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (3) 18.08.22 17:14  PJPrince  (245714)

Co dělají ti Ukrajinci?

Je to dnes asi politicky nekorektní otázka, ale přibylo-li tu 300+ tisíc lidí z Ukrajiny, z nichž většina bude nevyhnutelně v produktivním věku, pak nechápu, jak to nemohlo neovlivnit tato čísla, nezměnila se prakticky nijak. Buď bych čekal, že obsadií část volných míst, kterých by tak ubylo, nebo by přímo či nepřímo rozšířili řady nezaměstnaných buď vytlačením Čechů z pozic nebo vlastním žadatelstvím o práci. Tak nepracují? Nebo pracují načerno? Nebo prostě čekají a ani nepracují, ani nehledají? Nebo..? Nepohybuji se v prostředí, kde by těchto lidí bylo víc než pár, takže opravdu nevím. Ale hodit 300 tisíc lidí do tohoto rybníka bez jakéhokoli zjevného efektu je podivné...

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (8) 16.08.22 21:01  PJPrince  (245714)

Naprosto šílený vývoj

Tímto způsobem můžeme dojít k tomu, že za to může Putinova matka - že ho porodila, jak ho vychovala... Jedinou příčinou je reakce Evropy, která taková být mohla a nemusela. A po mém soudu je hloupá.

Kdyby došlo k odstřižení a nalezení jiného řešení, budiž. Kdyby došlo ke stanovení termínu odstřižení a nájezdu na jiné řešení, budiž. Takhle ale na jednu stranu víme, že ten plyn stejně potřebujeme, stejně ho odebereme a děláme všechno pro to, aby byl co nejdražší? To nedává žádný smysl. Do doby, než bude na stole jiné řešení, nemá smysl si vlastními kroky zdražovat komoditu, kterou tak jako tak koupíme, to Rusku opravdu neublíží. Však už nedává smysl, že Německo by na jednu stranu rádo více plynu přes NS1, ale spustit NS2? To v žádném případě. Logiku v tom opravdu nevidím.

Dosavadní doporučení: přečíst (8)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (23) 15.08.22 21:20  PJPrince  (245714)

Naprosto šílený vývoj

To je technicko-ekonomicky správný, politicky ale naprosto tendenční pohled. Je třeba si říci, kdo způsobil onen nedostatek plynu a růst jeho cen. Rus sám to nebyl, ten je ochoten dodávat dál za nízké ceny, dokonce nemá problém využít Nordstream 2. A není to jen póza, viz Maďarsko a jeho odběry.

Nastalý stav tedy je dán politickým rozhodnutím v Evropě - a teď ho nehodnotím strategicky ani jinak, jen to konstatuji - omezit odběry ruského plynu. Takže říci, že za to může Putinova válka? To je velmi odvážné. Může za to reakce Evropy na tuto válku, která mohla být různá. Je ale takováto a má velmi nepřekvapivě tyto dopady. Znovu neříkám, že je špatná, ale rozhodně nebyla jediná možná.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (23)
Vaše doporučení:

přečíst (25) 15.08.22 21:10  PJPrince  (245714)

Dovolím si nesouhlasit

Číselně to má pan Kovanda samozřejmě v pořádku, do nesprávných souvislostí ale podsouvá termín "finanční iluze". Finanční iluze je když (makroekonomicky) dostanete navíc peníze z ničeho/za nic, krátkodobě si reálně pomůžete, dlouhodobě se ale situace na trhu vyrovná tak, že za stejné věci zaplatíte akorát o to víc.

Přesně to se dnes děje, nic víc.

Vyrovnává se tedy neadekvátní růst reálných mezd zejména z let 2017-2019 (okolo 5 procent ročně, někdy až skoro 6), který (ještě neadekvátněji, byť nominálně méně) pokračoval v letech 2020 a 2021. Současný pokles je tedy do značné míry jen přirozenou korekcí, která v jednom kalendářním období vypadá dramaticky, ve skutečnosti nás ale vrací jen o pár let zpět (2018?), protože v mezičase se prostě rozdávaly peníze za nic.

Přeneseně řečeno teď takto platíme, co jsme prožrali v předchozích letech - někdo více, někdo méně, stejně jako někdo více a někdo méně dříve profitoval, to nikdy není symetrické. Ale prezentovat to tak, že teď najednou někomu klesá životní úroveň poté, co všechno bylo roky normální? Ne, roky jsme si žili nad pomáery, teď se situace jen vrací do míst, ze kterých nemístně stoupla rozvolněnou fiskání i monetární politkou.

Dosavadní doporučení: přečíst (25)
Vaše doporučení:

přečíst (18) 15.08.22 20:55  PJPrince  (245714)

Kdyby pro ty peníze existovalo lepší využití...

...tak klidně. Ale nechat to ve státním rozpočtu, který o 4 mld do plusu nepůjde (a i kdyby šel, jsou to při dnešních schodcích takové drobné, že je to úplně jedno) a kde se to jen promrhá za tisíc a jeden státní nesmysl? To už je lepší to stavebko, z toho aspoň lidé povětšinou nějak zvelebí své bydlení.

Dosavadní doporučení: přečíst (18)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (3) 15.08.22 12:14  PJPrince  (245662)

Dvojí znehodnocení měny

Nevím, jestli Vám správně rozumím, ale chcete-li tím říci, že u prostředku směny je úplně jedno, jak trvalou má hodnotu, tak je to podle mě naprosté nepochopení jednoho z jeho elementárních smyslů. Má-li tento prostředek fungovat jako prostředek, pak naopak relativně trvalou hodnotu mít musí, protože jinak ztrácí schopnost překrýt nevyhnutelnou časovou asymetrii mezi směnou jedné hodnoty za druhou. Mezi ranní brigáda, polední výplata, odpolední koupě rohlíku to možná jedno je, jinak ale ne. Vaše filosofie vede leda k barteru a ten není efektivní (a stejně dříve nebo později skončí stejně u něčeho jako zlata coby prostředku, protože 100 tun mrkve za auto stejně s nikým nevyměníte).

Že tohle nefunguje, ukazují mimo jiné i kryptoměny, které absolutně selhávají ve schopnosti fungovat jako běžný prostředek směny právě kvůli své volatilní hodnotě. Všechno ostatní je fajn, ale nikdo soudný nebude používat jako prostředek směny něco, co má v pondělí hodnotu Ferrari a v pátek hodnotu nových spoďárů.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (4) 14.08.22 21:19  PJPrince  medvidek.boohzavinacgmail.com  (245714)

Projíždím přes vesnice na trase Brno - Svitavy

Toto je fakt, vidím to všude kolem i u relativně moderních domů v krajském městě. Realitou je jen to, že plynem ani elektřinou nebude topit nikdo kdo aspoň trochu může. Lidé nejsou hloupí a pokud věří, že aktuální stav není navěky, raději koupí za pár desítek tisíc dřevo na zimu, než aby investovali statisíce do zateplení... Letošní zima nebude studená, místy ji jen půjde hodně těžko vydýchat.

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (15) 13.08.22 21:37  PJPrince  (245714)

Více konkurence méně regulace

Tento vývoj jasně ukazuje, co je třeba k našemu efektivnějšímu fungování - opravdu konkurenční prostředí vždy srazí ceny na reálně udržitelné minumum, jakákoli regulace bude znamenat vyšší ceny přímo nebo jejich přenesené schování jinam.

Platí to všude. Proti trhu jsou obvykle velké korporace, které chtějí mít svou pohodu, marže a ochrannou ruku státu/EU nad sebou. Vidíme to třeba na autech, kde se velké firmy najednou ženou do většinou lidí jasně odmítané elektromobility a nechávají si ji vynucovat nařízeními, aby maximálně zvedly bariéry vstupu do odvětví a prodaly to, do čeho léta investovaly i bez podstatné poptávky po tom. Bez brutálních regulací by to bylo absolutně nemyslitelné, velmi slušné auto se dá pořád vyrobit za 150 tisíc...

Je smutné, že EU o konkurenci a trhu ráda mluví, ale reálně dělá vše proto, aby ani jedno z toho nefungovalo. A tak tu máme jako jedno z nejlevnějších aut Fabii holobyt bez motoru za 340 tisíc. Věci jako benzin a nafta jsou "jednoduché" produkty, dá se na tom hezky vysledovat, jak trh pořád umí fungovat ve prospěch zákazníka. Jen ho nechat pracovat a maximálně dohlížet nad některými negativními projevy. V EU převážně jen sen...

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (15)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 12.08.22 12:46  PJPrince  (245662)

Toto je typický problém který se řeší sám

Pakliže se jej nějaký spasitel nesnaží řešit za nás. Už zlomek současného nárůstu cen by přilákal nové investice, když jsou ale efektivní zdroje zatěžovány umělým zdražováním a jejich samotný vznik je v podstatě znemožňován (zkuste si vzít úvěr na novou uhelnou elektrárnu), výsledkem je to, co máme dnes. Ceny rostou, rostou a rostou a zdrojů rozhodně nepřibývá. Vítejte v nepřímo plánované ekonomice, dopadne vždy takto. Je to výsledek zcela uměle vyvolané nerovnováhy mezi poptávkou a nabídkou, která by na jakkoli otevřeném trhu nikdy nemohla v takové míře vzniknout, nikdy.

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (4) 12.08.22 11:13  PJPrince  (245662)

Hned se cítím líp

Není to spíš tak, že většinu těchto peněz ČEZ lidem "vzal" a oni z toho měli gigantische scheisse, protože:

- růst hodnoty akcií v rukou státu nám může být šumák,

- příjmy státního rozpočtu v podobě dividend skončí tam, kde řeknou Babiš, Fiala apod. (tedy bez pardónu povětšinou v haj*lu, přerozdělené k sobě, kamarádům, nesmyslným europrojektům apod.),

- emisní povolenky jdou na neefektivní nesmysly, které by se na trhu neprosadily samy,

- dary se předpokládám dávají hlavně kamarádům.

Je to zjednodušený pohled uznávám, pro obyčejného člověka v tom ale vidím jasné minus.

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

přečíst (68) 12.08.22 11:00  PJPrince  (245662)

Důvod k okamžité žalobě

Už jsem tu četl různé nemsysly, ale toto je zatím vrchol. Pokud máte představu, že na cenu elektřiny má jakýkoli přímý vliv nějaký elektroboss, tak to je vážně směšné. Cena vzniká na trhu, tedy poměrem nabídky a poptávky, ničím jiným. Nad rámec toho se můžeme bavit jen o tom, kdo do tohoto mechanismu jak "hrabe", aby nabídka byla tak nedostačující, že ceny vyletí o 400+ % za rok. Faktorů je X, ale už vzhledem k loňskému vývoji je nabíledni, že stěžovat si můžete primárně u těch, kteří deformují trh omezováním cenově efektivních zdrojů resp. jejich umělým zdražování emisními povolenkami apod. Běžte za králíkem Fialou, ať to řekne soudružce Uršule apod., tam to začíná. Všechno ostatní je sekundární. Situace v ČR je částečně specifická, ale to sem teď nepleťme, na burze nevzniká cena nějakým tancem elektrobossů, ale na primárně politicky deformovaném trhu.

Dosavadní doporučení: přečíst (68)
Vaše doporučení:

přečíst (12) 12.08.22 10:49  PJPrince  (245662)

ten titulek

Lákavý, výrazný titulek != bulvár. Dělá to dobře, víc nic, bulvár je: Německo pomáhá Putinovi vysoušením Rýna, neuvěřite, co se objevilo na dně :-) A podobné pololživé clickbaitové nesmysly... Je to na hraně, ale prosazujte se ve stovkách a tisících zpráv denně titulkem typu: Prezidenta republiky navštívila na hradě skupina urbanistů...

Dosavadní doporučení: přečíst (12)
Vaše doporučení:

přečíst (3) 10.08.22 21:02  PJPrince  (245714)

O něčem svědčí...

...když se inflace 17,7 % považuje za poziivní zprávu a důvod k optimismu. Chápu očekávání vs. realita, ale tohle je tragédie a důvod k obavám, ať se na to podívám jakkoli.

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (3) 09.08.22 21:08  PJPrince  (245714)

Tesat

"Takže když to shrnu: zveřejněním prognózy kurzu koruny dala ČNB signál spekulantům/investorům, aby prodali CZK za devizové rezervy ČNB. Rychle, dokud je sleva."

Přesně tak to vidím, v mém okolí to udělala řada lidí. ČNB nabízí recept na cca 5-10% výnos horizontu (nejspíše) jednotek měsíců na její účet, protože to (za dramaticky nezměněných okolností, tedy bez velkého překvapení) prostě nemůže udržet. Přijde mi to bláznivé.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (19) 09.08.22 21:01  PJPrince  (245714)

Rozumná analýza

Nedá se k tomu říci nic moc lepšího. Trh byl a pořád je nepochybně nafouklý, pokud se ale nestane něco velmi špatného (jako přetrvávající vysoké úroky, aby při refinancování zasáhly podstatnou část hypotékářů), nečekám žádné drama. Ceny budou přibližně stagnovat a inflace ukousne z reálné hodnoty patřičnou čast - rok, dva, tři, nikdo neví.

Kdo má nemovitost pro sebe (a nemá hypo tlak), neprodá, protože chce někde bydlet. Kdo to má jako investici (a nemá hypo tlak), tak ji bude držet dál. Zbytek jsou lidé, kteří to koupili z peněz navíc a nedostanou-li se pod tlak ve zbytku svého života, je jim to fuk. Hrají dlouhou hru, nespekulují na dražší prodej za rok nebo dva. A za 20 se jim to bohatě vyplatí, i kdyby cokoli, viz historický vývoj cen nemovitostí ve stabilnějších prostředích, než je to naše...

Dosavadní doporučení: přečíst (19)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (4) 09.08.22 09:52  PJPrince  (245662)

Pokud chce skutečně začít srážet inflaci tak rozhodně ne !

To je ale nesmysl. To poslední, co potřebujeme, je další manipulace s trhem a cenami, jsou to jedny z příčin současných inflačních tlaků.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (4)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (17) 08.08.22 12:35  PJPrince  (245662)

Politika a obchod

Jsou to dvě věci, které spolu nemají souviset. Nabízí se to, rusofobové buou tvrdit, že to je ruský státní obchod, podpora Ruska, vydávání se někomu na pospsas... Já říkám, že to je obchod, který má pro obě strany své výnosy a náklady a obě strany v něm budou pokračovat, dokud se jim vyplatí. Nevidím od začátku rozumnou cestu v ignoraci Ruska coby dodavatele surovin, následky nakonec vidíme sami. Ano, Rusko asi prodá o něco méně plynu a levněji, ale my ho kupujeme složitě a draho. Kdo vyhrál?

Rozumné by bylo v obchodu pokračovat, hledat alternativy a zvolit postupně celkově lepší řešení, když nějaké bude existovat. Dnes neexistuje, a tak jsme hrdě bouchli do stolu a stejně hrdě trpíme. A to ani nemluvím o tom, zda to vůbec má nějaký smysl - podle všeho se k nám stejně dostane ten samý ruský plyn dráže akorát za něj alibisticky platíme (více) někomu jinému.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (17)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (11) 05.08.22 21:55  PJPrince  (245714)

Sankce nikdy nezačaly fungovat druhý den

Tohle je docela velký optimismus. Začal bych axiomem: Sankce začnou rozkládat kohokoli, jde spíše o to, jak moc se tomu dokáže přizpůsobit. Šance KLDR nebo Kuby přežít to s hlavou nahoře jsou v podstatě nulové, Íránu trochu lepší, ale pořád velmi malé. Šance Ruska jsou vedle toho skoro nekonečné, otázkou je jen to, jestli budou chtít najít vlastní cestu. Západ jim ji ukázal, mají na co navázat, řekl bych, že stačí chtít, nejsou omezeni ničím jiným než sebou samými. A mají Čínu, která může být jistým mostem.

Vzhledem k ruské mentalitě bych nesázel na to, že to dokážou, možné to ale je. Každopádně platí jedna věc - "usankcionovat" někoho, komu chybí úplně elementární věci typu suroviny a potraviny, lze velmi rychle. Usankcionovat někoho technologicky je běh na dlouhou trať a pokud bych si dnes měl na něco vsadit (bez nějakých emotivních preferencí), pak bych řekl, že EU přestane dříve bavit svět bez ruských surovin než Rusko svět bez západních technologií...

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (11)
Vaše doporučení:


« Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | Další »
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

 Burza Prime 13:50 
Název Kurz Změna
 COLT(CZG)  677.00  +0.15% 
 ČEZ  885.50  -4.43% 
 ERSTE  1 096.00  +0.41% 
 GEN(NORTON)  565.00  0.00% 
 GEVORKYAN  255.01  +0.40% 
 KB  773.00  +0.26% 
 KOFOLA  303.00  -0.33% 
 MONETA  100.20  +0.20% 
 PHOTON  43.30  -1.48% 
 PILULKA  125.00  0.00% 
 PM  15 400.00  +0.39% 
 PRIMOCO   900.00  -1.10% 
 VIG  736.00  +0.68% 
Komodity online
 Ropa 84.78 USD 13:34   
 Zlato 2314.35 USD 13:34   
 Stříbro 28.87 USD 13:34   
 Káva 226.41 USD 13:34   
 Cukr 19.89 USD 13:34   
 Bavlna 75.42 USD 13:34   
Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.